MikkiHiirestä KippariKalleksi ? Kyynärvarret !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avilla
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Muuten hyvä toi äskeinen, mut oon huomannu ite et jos tekee noinkin pitkää sarjaa niin menee kyllä kovaan pumppiin , mut massaa ei tuu. Kovilla painoilla ja lyhyempää sarjaa (3x8 / 4x8)...Toimii mulla!

Lihakset, joita EI ole treenannut ollenkaan, miten startti ?

Jos lähtään siitä liikkelle, että nyt forkut ovat lihakset joita ei ole "täsmätreenannut" ollenkaan, niin millaisilla sarjoilla pitäisi lähteä liikkeelle ?

Aivan sairasta vääntöä pienillä painoilla, ja piiiiitkilllllä sarjoilla ?
Vai shokkihoitoa, mutta nivelet voi joutua koville....

Entä pitäisikö hankkia semmonen puristettava A-kirjaimen mallinen
häkkärä, ja pumpata sitä päivät läpeensä ?

kommentteja, kiidos.

Avilla sanoi:
Jos lähtään siitä liikkelle, että nyt forkut ovat lihakset joita ei ole "täsmätreenannut" ollenkaan, niin millaisilla sarjoilla pitäisi lähteä liikkeelle ?

Aivan sairasta vääntöä pienillä painoilla, ja piiiiitkilllllä sarjoilla ?
Vai shokkihoitoa, mutta nivelet voi joutua koville....

Minä tein aluksi 3x20 muutaman kerran, että ehtii tottua lihakset siihen vääntöön ja sen jälkeen ihan normaalisti 3x10. Järjetön polte tulee kyynärvarsiin, ja mulla toimii hyvin. Näpit kestää ainakin nyt merkittävästi ennemmän kuin mavessa jaksaa kiskoa.

onpa outoja rannerullauksia. itse treenasin rullauksia putkella, johon oli kiinitetty naru. narussa roikkui sitten 5 - 10kg painot ja siitä sitten rullailemaan ylös ja alas sitä rautaa. (siis se naru kiertyy sen tangon ympärille kierrettäessä). kädet suorana eteenpäin tietenkin. ja välillä vaihtelin rullaussuuntaa. hyvän poltteen ja pumpin sai forkkuihin..

jääkiekkoilijat vissiin tuota tekevät enemmänkin.

Mutta sitten vähän järkeä niihin painoihin. Saattaa innostus iskeä ja painot nousta liian suuriksi ja lopulta ranne sanoo: "NAKS". (kokemusta on). Eli mun mielestäni tollanen 12-15 on ihan sopiva toistomäärä. Kun lähtee tekeen 6-8 niin halu paukuttaa isolla saattaa kostautua.
Jos ei ole koskaan treenannut forkkuja niin vielä enemmän kannattaa keskittyä tekniikkaan ja "kuunnella" miltä ranteissa tuntuu.

Nyt tulee semmonen tehotreeni forkuille että oksat pois:
Laite on alatalja jossa suora kahdenkädentanko
1. Hauiskääntö myötäotteella ja liikkeen lopussa käännetään ranteita niin paljon ku kääntyy ylöspäin. Alottelijoilla malmia 15-20kg kokeneemmilla siitä ylöspäin. 20 toistoa.
2. Samat painot ja heti perään ilman minkäänlaista taukoa: Tangosta edelleen myötäote kädet kiinni reisissä. Käännetään ranteita ensin pois päin kropasta ja sitten kroppaan päin. Puristetaan liikkeen ääripäissä. 20 toistoa (1 toisto=kädet on käyny molemmissa ääripäissä)
3. Samat painot, heti perään, mutta nyt tanko selän taakse (kämmenet ulospäin): Normaali rannerullaus eli tanko sormen päille ja sieltä sitten puristusotteeseen ja ranne kääntyy. Tätä 20 toistoa.

Itse teen yleensä kerran kahden kierron aikana tämän setin. Kaksi tai kolme sarjaa. Kyllä forkut huutaa!!! Tämän treenin ku löysin en oo perinteisiin enää palannu.

Toivottavasti ees joku sai selvää. On muuten hemmetin vaikee neuvoo liikkeitä näin kirjottelemalla. Kokeilkaa... ei siinä mitään menetä.

Ite oon panostanu aika kovasti forkkuihin ja ihan kohtalaisesti niihin on tavaraa tullutkin. Forkkuliikkeinä vaihtelen seuraavia.

Hauiskääntö (myötä)
Rannekääntö (myötä/vasta)
Leuanveto (myötä)
Captains of Crush grippereitä

lisäksi kulmasoutu + mave tuntuu käyvän ihan kivasti forkkuihin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nostellaan ikivanhaa ketjua. Tekeekö kukaan videossa http://www.youtube.com/watch?v=XOWp9KXur9M näytettävää treeniä forkuille? Itse olen tuota tehnyt, mutta hiukan pidemmällä liikeradalla, eli käännän painoja reittäpäin ylemmäs. Myös 20 paunaa per paino mistä mies puhuu, eivät riitä oikein mihinkään. Haluaisin tietää kokemuksia/ajatuksia liikkeeseen liittyen, miltä vaikuttaa, onko tehokas vai jätänkö suosiolla pois? HUOM. se pidempi liikerata... teen toki myös muita forkkuliikkeitä, mutta tämä liike on vähän kysymysmerkki.

Minulla on tullut aika huikeat pumpit kyynärvarsiin maastavedosta, ihan samaa luokkaa rannekääntöjen kanssa. Tosin otin maven ohjelmaan ihan vasta äskettäin, että enpä sitten tiedä teenkö jotenkin hassusti :)

Sama kävi itelle ensimmäisen mavetreenin jälkeen.. 3 päivää sen jälkeen forkut niin kipeet ettei ollu voimaa puristaa kynää kirjottaessa tai haarukkaa syödessä. Siinä kyllä tulee voimaa forkkuihin tehokkaasti ja nopeesti, mutta kokoa niihin oon saanu parhaiten rannerullauksilla selän takaa vastaotteella ja hauiskäännöllä myötäotteella tooosi hiiitaalla liikkeellä, noin 3 sek. ylös ja alas. Tässä en nosta tankoa ylös asti vaan jätän puoliväliin täydestä liikeradasta.

Ainiin ja ihan perus leuanveto on kanssa aika lyömätön liike jos haluaa Kippari Kalleks.

Olen kavereiden mukaan "elämäntapaintiaani" ja RAKASTAN käsitteitä mitä jenkkifoorumeilla ja slangissa puhutaan "hackeinä."

Hack (vapaasti käännettynä): Pieni, helppo muutos normaalirutiiniin josta tulee tapa, ja joka kantaa pitkällä aikavälillä jollain tavalla siihen tehtävään johon sitä sovelletaan.

Eli mun (käyttämä) fantsu hack forkkuvoiman nopeaan kasvuun (yksi monista):

- Joka leuanvetosarjaa (oli tapa mikä tahansa) ennen tee 5-20s staattinen roikkuminen tangosta "no-hands" otteella. Poikkeuksena tähän, ellet ole jo hoocee forkkukingi, niin sormet saa koskea tankoa silleen vammasesti. Huomaat kyllä tuota tehdessä miten ne pyrkii itestään pitään tangosta kiinni. Pikkurilli ja nimetön on kosketuksessa tankoon, muuten ote näyttää samalta.

Voit toki tehdä tätä pitkin päivääkin jos on tanko mistä roikkua. Parempi tulos sillälailla imo. Ja sarjat niin, ettet ole lähelläkään poltetta/failurea jos teet pitkin päivää.

Kyllä itellä ainaki on forkut aina aivan liekeissä maven ja leukojen jälkeen, ettei oo kyl erillistä treeniä paljon jäänyt kaipaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom