Miken 2*6 lyhyt oppimäärä. 20vko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalimero
  • Aloitettu Aloitettu
20 vko sitten lyötiin pikku vedon poikanen siitä miten käy, kun penkkiä koskaan treenaamaton ja itseään siinä täysin lahjattomana pitävä treenari alkaa toteuttaa tosissaan Miken 2*6 systeemiä.

En ollut penkkiä koskaan ennen tehnyt ja nostotekniikasta ei ollut oikein mitään hajua. Olin lähinnä kateellinen niille luonnollisille punnertajile, joiden rinta ja olkapää osasto pullistui samoilla liikkeillä, joilla itsellä lähinnä tuli ojentajat kipeäksi.

Lähtötasoksi valittiin 2*130kg, tekniikka alkoi mennä kohdalleen muutamassa viikossa.

Ensimmäinen stoppi tuli kahdeksi viikoksi 152,5kg:n kohdalla. Molempina viikkoina toinen sarja jäi 5 toistoon.

Toinen stoppi, ainoastaan viikon mittainen tuli 160 kg:n kohdalla.

Edellisviikoilla meni sitten 2*170kg ja koska vedonlyönti ajankohta lähestyi niin päätettiin koittaa tällä viikolla, josko se vedonlyönnin kohteena oleva 200kg sieltä tulisi.

Mike varmaan liittää kuvat tä'hän thrediin todistukseksi siitä miten kävi.

Apuliikkeinä treeneissä tehtiin yleensä vinopenkkiä ja vipunostoja. Voimaa varsinaista ykkösnostoa varten vähän kiusattiin esiin tekemällä toisen kutosen viimeinen toisto pitkästä merkistä ja itselleni tuntui sopivan hyvin kutosten jälkeen tehtävät negatiiviset pakkotoistot esim 130kg.lla, joissa sai hyvintreenattua räjähtävää lähtöä alhaalta.

Rintaan on tullut lihaa kevään aikana merkittävästi lisää ja seuraava tavoite on ottaa se kutonen sillä 200 sadalla.

Näin tälläinen lahjatonkin penkkaaja pääsi ilman tunkkia 2 markan kerhoon, kiitos hyvän systeemin ja Miken.

RiQ.lle terveiset, perässä tullaan :thumbs:

Mike sanoi:
2x6 170 kilolla on juuri siinä 200 paikkeilla, eli ei sen pitäisi hirveän kevyesti tulla. 190 pamahti ylös komeasti, 200 kanssa sai jo vähän Aki vääntää, mutta tasaisesti se tuli.
niin no tuohan on henkilökohtainen juttu, nuilla 6toiston sarjoilla kun ei terävimmillään tietenkään olla maksimeita ajatellen.

Kalimero sanoi:
20 vko sitten lyötiin pikku vedon poikanen siitä miten käy, kun penkkiä koskaan treenaamaton ja itseään siinä täysin lahjattomana pitävä treenari alkaa toteuttaa tosissaan Miken 2*6 systeemiä.

Näin tälläinen lahjatonkin penkkaaja pääsi ilman tunkkia 2 markan kerhoon, kiitos hyvän systeemin ja Miken.

:
mistä muuten voit tietää että olet lahjaton penkkaaja jos et sitä ikinä ennen ole tehnyt:)

En tiedä minkä teen väärin, mutta mulla ei enää nouse tulokset tämän 2x6:n kanssa. N. kahdessa kuukaudessa sarjapainot nousivat 10kg, mutta nyt olen jo kolmatta viikkoa jankannut uudella painolla, eikä vaan nouse enää neljännen jälkeen. En sitten tiedä, onko mun elimistö jo tottunut rasitukseen? No, nyt vaihdoin ohjelmaa ja katson jos olisi siitä kiinni.

neutraali sanoi:
mistä muuten voit tietää että olet lahjaton penkkaaja jos et sitä ikinä ennen ole tehnyt:)

No juu, oot oikeessa. Sanatarkasti ottaen onhan sitä liikettä sentään sen verran tullut vuosien varrella tehtyä, että oman lahjattomuutensa on ehtinyt huomata. Ja samalla nähnyt vuosien aikana paljon kavereita, jotka luotu tekemään kovia penkkituloksia ja minä en todellakaan ole yksi heistä. Nää tälläiset Perälän Samulit, Sirenin Miket ja Heinosen Tommit on ihan eri palasista rakennettu kuin meikäläinen.

Kalimero sanoi:
Näin tälläinen lahjatonkin penkkaaja pääsi ilman tunkkia 2 markan

:david:

Jotenkin musta tuntuu että lahjattomat eivät penkkaa 1x200 kg tai 2x6x170 kg.

Kyllähän se vaatimattomuus kaunistaa, mutta kai sitä vois ajatella omaavansa jotain lahjoja jos penatulos kuitenkin on kovempi kuin suurimmalla osalla treenaajista. Tai no en tiedä kaikkien treenaajien tuloksia, mutta mutu-käsitys on se että 200 kg on kuitenkin aika harvinainen tulos sekin.

Tämä siis ei-niin-pitkälle ehtineen harrastelijan näkemys.

:thumbs:

Penkkiä koskaan treenaamaton ja lähtötaso 2x130kg ? wow

edittiä: eiku katos oletkin treenannu mut et ollut mielestäs hyvä..ok

Aleley sanoi:
En tiedä minkä teen väärin, mutta mulla ei enää nouse tulokset tämän 2x6:n kanssa. N. kahdessa kuukaudessa sarjapainot nousivat 10kg, mutta nyt olen jo kolmatta viikkoa jankannut uudella painolla, eikä vaan nouse enää neljännen jälkeen. En sitten tiedä, onko mun elimistö jo tottunut rasitukseen? No, nyt vaihdoin ohjelmaa ja katson jos olisi siitä kiinni.

Meikäläisellä nousi tällä 2x6-ohjelmalla lyhyessä ajassa sarjapainot n. 10kg, mutta sitten jämähti lähes totaalisesti. Mielenkiintoiselta tuntuu siksi että tein tuon ajan rinnalle pelkkää penkkiä 2x6-treenillä, mutta kun otin vinopenkin apuliikkeeksi, kehitys pysähtyi. Vinopenkissä kuitenkin tulokset nousevat. :david:

Välitykset Akilla on kovat penkkiin ja tekniikka suoraansanottuna lyhyen hiomisen jälkeen täydellisimpiä mitä olen nähnyt. Lahjattomuus on kyllä väärä sana tässä tapauksessa. Uskon että systeemiä jatkamalla ja tarpeen mukaan apuliikkeitä mukaan ottamalla 250 raw olisi mahdollista 1-2 vuodessa. Mies on kuitenkin kookas ja varsinkin loppuojennus on hurjaa luokkaa. Tämmöisellä sittiäisellä kuin meikäläinen ei vain paikat kestä isompia romuja, mutta tuo nyt pukkaili menemään ilman sen suurempia valitteluja nuo kovat kutosetkin.

Orava sanoi:
Kova on tulos, laittaisitko tänne koko treeniohjelmasi?

Ei ollut mitään sen orjallisempaa kaavaa kuin tuo 2*6 ja sitten ne apuliikkeet, jotka tuossa ekassa postissa mainitsin. Lähinnä normaalia boditreeniä kutosten jälkeen.

Kohonen nappas viimeisen sarjan vähän zoomilla. Perse pysyy penkissä, sitä ei tartte epäillä.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Back
Ylös Bottom