BB PRO Mika Sihvonen

en ole ketään henkilökohtaisesti epäkunnioittanut vaan yleistä pohdintaa mikä luokitellaan pro kisaksi

No jos sä olisit sun työpaikkas paras työntekijä ja tykkäisit siitä työpaikasta ja firmasta, niin haluaisiksä lukea netistä tekstiä, jossa sitä sun työpaikkaa haukutaan ja vähätellään? Vai tulisko sulle siitä sellainen fiilis, että sua ei myöskään arvosteta? Mikalla on tälle foorumille nimimerkki ja on täälä itsekin käynyt kirjoittelemassa joskus. Nyt ei ole miestä varmaan puoleen vuoteen näkynyt enkä ihmettele, kun ei halua tälläisiä juttua käydä lukemassa, saatika kommentoimassa OMASSA ketjustaan. Ei varmaan hulluna motivoi...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yleistä keskustelua vartenhan foorumit ylipäätään ovat. uskon mikalla olevan sen verran hyvä luotto itseensä kehonrakentajana, että jos kyseenalaistan liittoa jossa hän kisaa niin ei mieltänsä sillä pahoita

Eiköhän tämä kaikki epäkunnioitus ja onnitteluiden puute mene sinne liitto valinnan piikkiin? Ennen ei puhuttu epäbalansseista sun muista, kun kilpaili ja voitti amatöörikisoja, mutta nyt alkaa vikoja löytymään vaikka overall voitto tuli, mutta väärä liitto, sori (y) Onnea ainakin täältä Mikalle!

Vai mikä sun pointti tuossa kesässä -80 oikein oli?(n)

Pointti oli se, että olen joskus itsekin seurannut Tomppaa. Olin nimittäin silloin sattumoisin paikalla kun Tomppa veti jalkatreenejään. Kunto oli kuitenkin yllättävän heikko siihen nähden että Mr. Olympia oli aivan oven edessä (=> 8th). Aika on kuitenkin oli kullannut muistoja sen verran, että muistelin Tompan myös voittaneen joskus MR.Olympian, mikä ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Paras sijoitus olinkin 3rd, -81. Parhaimmillaan kuitenkin kova ukko. :)

Eiköhän tämä kaikki epäkunnioitus ja onnitteluiden puute mene sinne liitto valinnan piikkiin? Ennen ei puhuttu epäbalansseista sun muista, kun kilpaili ja voitti amatöörikisoja, mutta nyt alkaa vikoja löytymään vaikka overall voitto tuli, mutta väärä liitto, sori (y) Onnea ainakin täältä Mikalle!

Se on just näin. Takki käännetään heti kun vaan siihen saa tilaisuuden tai pienenkin syyn. Kai se on joidenkin mielestä mukavampaa arvostella huonossa mielessä ja etsiä vikoja. Olisin itekki toivonut, että Sihvonen olis valinnu alkuperäisen IFBB pro-leaguen, Eliten Pron sijaan, mutta osaan asettua Mikan asemaan ja ymmärrän täysin miksi koki paremmaksi vaihtoehdoksi Elite Pron tässä vaiheessa.. Ja oliko huono valinta? Overall voitto sieltä heti napsahti.

Vai olisiko niin että amatöörinä kilpaillessaan oli niin poskettoman ylivoimainen että puutteita oli vaikea havaita. Nyt kun vastus vieressä kovenee niin kehityskohteet tulevat paremmin esille. Ja mitä tulee tuohon liittohommaan niin fiksuna miehenä Mika lienee puntaroinut senkin asian valintaa tehdessään ja tiedostanut että kuraa tulee jos lähtee K.P:n kelkkaan ja 1 divaria tahkoamaan vaikka olisi päässyt mukaan aitoon pro liigaankin.

Vai olisiko niin että amatöörinä kilpaillessaan oli niin poskettoman ylivoimainen että puutteita oli vaikea havaita. Nyt kun vastus vieressä kovenee niin kehityskohteet tulevat paremmin esille. Ja mitä tulee tuohon liittohommaan niin fiksuna miehenä Mika lienee puntaroinut senkin asian valintaa tehdessään ja tiedostanut että kuraa tulee jos lähtee K.P:n kelkkaan ja 1 divaria tahkoamaan vaikka olisi päässyt mukaan aitoon pro liigaankin.

Blessing Awodibu. Ihan kova jätkä? Seisoi viime vuonna Mika vieressä overallissa moneen kertaan. Tuliko silloin tälläistä spekulaatiota?

Blessing Awodibu. Ihan kova jätkä? Seisoi viime vuonna Mika vieressä overallissa moneen kertaan. Tuliko silloin tälläistä spekulaatiota?
Tuli ja ihan samaan tapaan silloinkin puhuttiin, että noiden massiivisten jalkojen rinnalle yläkroppa tarvitsee lisää lihasta, jotta olisi vieläkin parempi. Mielestäni kuitenkaan tässä ketjussa ei hirveästi asiatonta kritiikkiä tai negaamista ole kuitenkaan ollut (poislukien jotkut Elite prota koskevat kommentit). Ja kaikki täällä varmasti pitää Sihvosta todella kovana kehonrakentajana.

Tässä viimeiset sivut on väännetty sen takia, kun sinä taisit väittää, että Sihvonen voittaisi mr.Olympian Classic Physique sarjassa tms. ja ettei mitään epäbalanssia ylä- ja alakerran välillä ole. Niin poskettomia väitteitä, että on pakko ollut tarttua.

Tuli ja ihan samaan tapaan silloinkin puhuttiin, että noiden massiivisten jalkojen rinnalle yläkroppa tarvitsee lisää lihasta, jotta olisi vieläkin parempi. Mielestäni kuitenkaan tässä ketjussa ei hirveästi asiatonta kritiikkiä tai negaamista ole kuitenkaan ollut (poislukien jotkut Elite prota koskevat kommentit). Ja kaikki täällä varmasti pitää Sihvosta todella kovana kehonrakentajana.

Tässä viimeiset sivut on väännetty sen takia, kun sinä taisit väittää, että Sihvonen voittaisi mr.Olympian Classic Physique sarjassa tms. ja ettei mitään epäbalanssia ylä- ja alakerran välillä ole. Niin poskettomia väitteitä, että on pakko ollut tarttua.

Eiku täälä on puhuttu epäbalanssista ihan väärin perustein niin oon yrittäny tuota harhakäsitystä kitkeä pois. Vaikka Mikan jalat onkin isommat suhteessa Mikan muuhun kehoon, VERRATTUNA siihen mitä kehonrakentajilla yleensä on totuttu näkemään, niin se ei suoranaisesti tarkoita epäbalanssia, koska Mikan kehoon ne suhteessa ylävartaloa isommat jalat vaan sopivat niin hyvin. Mun perustelut ei perustu pelkästään mun omiin mielipiteisiin tässä, vaan mulla on myös mustaa valkoisella Mikan kisarecordin muodossa siitä, että hänellä ei häiritsevää epäbalanssia fysiikassa näy, kun puhutaan kehonrakennuksen arviointikriteereistä. Te voitte katsoa jotain Sihvosen kuvaa ja päässänne ottaa niistä jaloista vaikka sen 15-20% kokoa pois ja miettiä sitten, että menikö fysiikka parempaan suuntaan vai tuntuuko, että siitä hävisi jotain merkittävää ja paketti meni huonompaan suuntaan? Jos arvosteluihin negatiivisesti vaikuttavaa epäbalanssia olisi niin jalkojen pienentymisenhän pitäisi parantaa kokonaispakettia. Eikös? Enkä siis sano etteikö Mika voisi hankkia yläkehoon lisää lihasta ja tästä paketti vain paranisi entisestään, mutta en puhuis mistään balanssiongelmasta. Nyt sanoin ja PERUSTELIN tän niin hyvin ja fiksusti kun osaan enkä oikeesti nyt tästä halua enää väitellä :D Mun mielestä toi näyttää vaan niin mageelta tällä hetkellä ja jos noista jaloista ottais pois lihasmassaa niin fysiikka ei olis enää niin hyvä mitä se on nyt!

View: https://www.instagram.com/p/BopQgJVAmH4/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1r2q3otejupjo

Mä niin toivon ettei Sihvonen eksy tänne lukemaan ”onnitteluviestejä”. Se ei varmaan oo Mikan vika, että hänestä Ilta-Lehdessä kirjoitettiin ensimmäisenä suomalaisena ammattilaiskisan voittajana.
Ei tietenkaan ole Mikan vika ja tuskinpa tuollaista kukaan on sanonutkaan. Ja veikkaan etta Mikaa ei hairitsisi minun kirjoitus tippaakaan. Hanellahan oli mahdollisuus IFBB pro korttiin ja on tarkkaan miettynyt mita pitaisi tehda paatti ettei sita hae. Todennakoisesti terveyden kannalta parempi valinta. IFBB:ssa parjaaminen vaatii kylla aika kovat "panostukset".

Siinä vaiheessa tietää, että nyt mentiin metsään ja lujaa kun Savolainen ja Helsinki GP -97 nostetaan esiin:LOL:
Ei missaan nimessa menty metsaan. Aika harvaa herkkua oli takavuodet kun suurin osan Mr. Olympia TOP10:sta tuli euroopan kiertueelle. Olisi aika hurjaa jos nyt Elite Pron sijaan lavalla olisi ollut Rhoden, Heath, Roelly, Ramy, Bonac, Dexter jne, eiko? Nyt TOP6 avoimessa sarjassa oli Lada, Bellot, Blanco, Hajek, Kolodziejczyk ja Semenin - sori, ei herata suuria tunteita tuo kuusikko kun en kenestakaan ole ennen edes kuullut. Aika kuvaavaa ironisesti etta "Lada" riitti voittoon tana vuonna.

Mitä te täälä Mikan ketjussa siitä marisette?
Ei taalla kukaan muu taida marista kuin sina. Tanne on vaan kirjoitettu faktaa mutta jostain syysta se on kun punainen vaate joillekin ja iskee vihan pintaan. Ei tosiasioiden pitaisi ketaan hairita.

Viimeksi muokattu:
Tässä pari posea/asentoa, jotka Mika vei aivan selvästi. Mikan sivuasennot ovat aivan poikkeuksellisen upeita. Mulle oli yllätys, miten jäätävän kova tuo tuplat takaakin on nykyään! Hyvin näkyy myös se, miten Mika kädet kasvavat senttitolkulla takaposessa. Merkittävä yläkropan lihasmassaero Ladan hyväksi kutistuu lähes olemattomiin.

a29ppx.jpg

Ei tietenkaan ole Mikan vika ja tuskinpa tuollaista kukaan on sanonutkaan. Ja veikkaan etta Mikaa ei hairitsisi minun kirjoitus tippaakaan. Hanellahan oli mahdollisuus IFBB pro korttiin ja on tarkkaan miettynyt mita pitaisi tehda paatti ettei sita hae. Todennakoisesti terveyden kannalta parempi valinta. IFBB:ssa parjaaminen vaatii kylla aika kovat "panostukset".

Ei missaan nimessa menty metsaan. Aika harvaa herkkua oli takavuodet kun suurin osan Mr. Olympia TOP10:sta tuli euroopan kiertueelle. Olisi aika hurjaa jos nyt Elite Pron sijaan lavalla olisi ollut Rhoden, Heath, Roelly, Ramy, Bonac, Dexter jne, eiko? Nyt TOP6 avoimessa sarjassa oli Lada, Bellot, Blanco, Hajek, Kolodziejczyk ja Semenin - sori, ei herata suuria tunteita tuo kuusikko kun en kenestakaan ole ennen edes kuullut. Aika kuvaavaa ironisesti etta "Lada" riitti voittoon tana vuonna.

Ei taalla kukaan muu taida marista kuin sina. Tanne on vaan kirjoitettu faktaa mutta jostain syysta se on kun punainen vaate joillekin ja iskee vihan pintaan. Ei tosiasioiden pitaisi ketaan hairita.

Mika olisi joka tapauksessa kisannut classic physiquessa jos olisi IFBB pro-league kortin halunnut lunastaa, ja hanella alkaa painokin olla jo hyvin lahella CP-painorajaa, joten terveydellisia syita ei varmaan ollut tuossa valinnassa mukana. Tasta syysta siela lavalla ei olisi edella mainitsemiasi henkiloita nahty Mikan rinnalla missaan tapauksessa kuitenkaan. Kylla, oikeassa olet. Mun kirjoitukset on ollut kuin punainen vaate joillekin taala viimeiset pari sivua. Mutta uskon, etta syy tahan on ollut lahinna se, etta olen hieman karkkaasti joutunut valilla valottamaan pointtejani ja se on saattaanut arsyttaa joitain. Olipas outoa kirjoittaa ilman a-kirjainta jossa on kaksi pistetta paalla. Tuli mieleen ihan lapsuusajat kun pelattiin runescapea. Sielakaan ei pystynyt kayttamaan a-kirjainta kahdella pisteella :)

Tässä pari posea/asentoa, jotka Mika vei aivan selvästi. Mikan sivuasennot ovat aivan poikkeuksellisen upeita. Mulle oli yllätys, miten jäätävän kova tuo tuplat takaakin on nykyään! Hyvin näkyy myös se, miten Mika kädet kasvavat senttitolkulla takaposessa. Merkittävä yläkropan lihasmassaero Ladan hyväksi kutistuu lähes olemattomiin.

a29ppx.jpg

”Voi saatana tuota epäbalanssia ja epäharmoniaa!”:rolleyes: Ja mitä muita ilmaisuja täälä nyt onkaan käytetty:woot:

jep, olet täysin oikeassa. Tuo oli suora lainaus lehdestä ja virheellistä tietoa.
Eipä mitään. Upea saavutus Mikalta silti.

Niille, jotka nillittävät Elite Pro kisasta palkintorahojen pienuuden takia, esitän tässä Classic Physique Mr. Olympian kymmenen parhaan palkintorahat:
  1. Breon Ansley, $20,000
  2. Chris Bumstead, $8,000
  3. George Peterson, $4,000
  4. Henri Pierre Ano
  5. Arash Rahbar
  6. Dani Younan
  7. Steve Laureus
  8. Regan Grimes
  9. Terrence Ruffin
  10. Courage Opara
Sihvonen tienasti tästä yhdestä voitosta enemmän, kuin mitä olisi tienannut Mr. Olympian mitalisijasta. Jostain syystä Pro League ei arvosta vielä CP sarjaa ainakaan palkintorahojen muodossa.

Sihvonen tienasti tästä yhdestä voitosta enemmän, kuin mitä olisi tienannut Mr. Olympian mitalisijasta.

Todella moni kutsuu muitten sarjojen voittajia virheellisesti "Mr. Olympiaksi". Mr Olympioita on tasan yksi kappale. Sen lisaksi on kasa muita Olympioita ja voittajia, kuten mainitsemasi Classic Physique Olympia. Tahanhan Dexter Jacksonkin puuttui jo kun muitten sarjojen voittajat kutsui itseaan somessa "Mr. Olympioiksi"

Tuolta voi kayda katsomassa
http://mrolympia.com/2018/

Todella moni kutsuu muitten sarjojen voittajia virheellisesti "Mr. Olympiaksi". Mr Olympioita on tasan yksi kappale. Sen lisaksi on kasa muita Olympioita ja voittajia, kuten mainitsemasi Classic Physique Olympia. Tahanhan Dexter Jacksonkin puuttui jo kun muitten sarjojen voittajat kutsui itseaan somessa "Mr. Olympioiksi"

Tuolta voi kayda katsomassa
http://mrolympia.com/2018/

Totta, mutta dopey-nimimerkki puhui kyllä juuri oikeilla termeillä. Käytti sanaa classic physique mr. olympia, joka on ihan oikein.

Don’t be worry!

Jos vertaatte viime vuoteen niin ylakertaan on tullut lihaa / paksuutta, käsiin, selkään ja koko ylä kroppaan aivan niin kuin oli tarkoituskin. Ei mitään 10 kiloa, mutta 5kk Offilla sain noin 3kg lihaa mikä on se mitä tavoittelinkin ”nice and slowly” tyyliin ja sinne minne pitikin.

Tarkoitus ei ole käydä ahnehtimaan ja kiireellä tai ”all in” periaatteella rakentamaan tai tekemään yhtään mitää koska lopputulos on yleensä jotain mitä sen ei pitänyt olla kuten olette varmaan monenkin osalta nähneet niin käyvän...

Tämän kauden jälkeen on taas offia noin 5kk edessä ja samat priorisaatiot ja tavoitteet noin 3kg lihasmassan osuudesta 2:1 ylös / alas jolloin ”balanssi” ero pienenee jälleen ja fysiikka paranee entisestään kun liha tehdään hitaasti ja oikeisiin paikkoihin fiksusti! Balanssi erohan on myös jos jalat ovat jäljessä mikä on todella yleistä ja hassun näköistä...mielummin näin päin imo:)

IFBB Presidentti Rafael Santojan tuli pyytämään kuvan minun kanssa Arnoldiin jälkeen bäkkärillä, yleensä kaikki mene kysymään Santojalta yhteis kuvaa, kun taas Santoja tuli kysymään minulta yhteiskuvaa. Santoja sanoin myös, että minulla on todella fantastinen ja täydellinen fysiikka sekä kunto sekä onnitteli sijoitusta yleisessä sarjassa mistä tuli todella hyvä mieli kaiken sen jälkeen miten paljon olen panostanut ja tälle lajille antanut elämästäni ja tehnyt asiat omalla tavalla ja fiksusti!

Lahdessa tuli kansainväline tuomari nyt kisojen jälkeen (en muista minkä maalainen) mutta kuitenkin sanoin, että jos vain pidän fysiikkani ja kuntoni tällaisena niin ei minua tule voittamaan kukaan omassa sarjassa. Sain siis täydet pisteet ja voitin täysin tuomariäänin oman sarjani. Tähän mennessä ei ole kukaan vielä voittanut mutta kaikki on mahdollista siksi halua kehittyä mutta kuten sanoin niin en halua pilata fysiikkaani yrittää ahtamalla lihaa tarpeetonta määrää vaan pikku hiljaa hieman sinne missä sitä tarvitaan luomaan illuusiota ja parempaa balanssia.

Rinnan ja selän paksuus, luuston / rintakehän rakenne, rintakehä ei ole kovin ulkona eikä myöskään selkäpuolelta pullahda vaikka lihaa onkin ja sen huomaa säikeiden ja urien syvyydestä, että lihaa on mutta se ei ns ”pomppaa ulos” rintakehästä koska rintakehä ei ole rakenteeltaan niin ulkoneva. Vaatii vaan lisää lihaa ja syvempiä uria rintaan (jotka tulee ajan kanssa sekä geneettinen lahja) luomaan illuusiota.

Käsien lihasmalli kun ei ole mallia ”nuppi hauis” ja lyhyt niin hauis ja ojentajakaan ei ns pomppaa ulospäin nii kuin lee priestillä, täytyy vaan tahkoa lihaa niihin, että tulevat kauttaaltaan paksuimmiksi ja sama homma olkapäille, lisää lihaa ja varsinkin sivuille ja kuten sanoin, dont worry, homma on hoidossa.

Uskoisin, että noin 2vuotta niin aletaan olla lähellä sitä symmetriaa mitä halua ja tavoitteessa lihasmassaltaan oman vision mukaan. Tulevaa offia jo suunnitellut, sitä odotellessa mutta kilpaillaan vielä yhdet kilpailut tämän vuoden puolella 5vk päästä!

Mitä tulee liitto valintoihin tai muihin valintoihin uralla tai muuten elämässä niin ei ole tapana mielistellä tai nuoleskellaan ketään, kunnioittaa ja arvostaa kylläkin.

Liitto valintaa en kadu hetkeäkään ja tulevaisuudesta kun ei kukaan tiedä mitä sitä tekee ja mitä tulee tapahtumaan. Jos joskus ehkä, ehkä kilpailisin Pro Leaguen puolella niin se olisi Classic Physique joskus sitten tulevaisuudessa ehkä mutta ei ikinä 212 eikä Open!

MR. Olympian voittajaan olen erittäin tyytyväinen, meni ihan oikeutetusti oikealle miehelle, Shawn Rhoden on todella tyylikäs ja aina ollut yksi esikuvista Flex Wheelerin lisäksi sekä Bob Parisin ja Lee Labrada lisäksi.

Elite Prohon tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen!!

En ole kovinkaan herkästi manipuloitavissa tai johdateltavissa tekemään mitään mitä muut haluavat minun tekevän tai olevan. kaikkia kun ei vaan voi miellyttää, eikä pidäkkkään ja neuvona kaikille, olkaa fiksuja, miettikää ja tehkää juuri niin kuin itse parhaaksenne näette ja mikä teille on parhaaksi ja mitä haluatte elämältä tai elämässä saavuttaa ja mikä teille sopii parhaiten niin, ette ainakaan elä kenkään toisen valintoja, elämää tai unelmaa vaan omaanne. Neuvojia ja varsinkin niitä ”tietäjiä” riittää yllin kyllin joka nurkalla ja foorumilla ja tietenkin puhun, keskustele, luen ja kuuntele kaikkia ja kaikkien mielipiteitä ja mielipiteitä saa ja pitää olla ja osa on ihan oikeassa milipiteissään tai ajatuksissaan enkä pahastu jos joku minu arvostelee tai ei pidä minusta, tekemisistäni, fysiikastani, valinnoistani tai päätöksistäni pidä ja jos joku pitää, tykkää ja arvostaa niin arvostan ja kunnioitan kyllä takaisin, haluan ainakin yrittää olla fiksuna esikuvana, esimerkkinä ja motivoivana henkilönä muille omalla toiminnalla ja tekemisellä.

Arnoldeissa olin tosiaan sijalla 5 yhden pisteen erolla 4 sijasta. Sarja oli siis yleinen jossa oli huomattavasti isompia kavereita vastassa massaltaan (+15kg-35kg) ja myös rakenteeltaan kovia ja vähimmäis tavoitteet itselleni oli sija 5.

Lahdessa voitin oman sarja sekä Overallin jonka kävin Yleisen voittajan ladan kanssa joka on Entinen Amatöörien EM Overall voittaja sekä 2x World Champion viimevuodelta -100kg kisat jota olin katsomassa Benidormissa.

Lada oli Arnoldeissa 2 ja minä 5. Lahdessa Lada oli ehkä hieman pehmeämpi kuin Arnoldeissa tai ainankin minä olin Lahdessa kireämpi kuin kuin Lada kuvien perusteella. Arnoldeissa kisattiin yleisessä joka jo vaikuttaa arvosteluu hieman, että massalla on enemmän vaikutusta kun kisataan yleisessä mutta silti se isoin ei aina ole paras. siihen nähden 5 sija arnoldeissa oli todella hyvä. Kuvien perusteella kotituomarit voi antaa omat pisteet Lahden overallista sekä -90kg sarjasta.

IFBB Elite Pro kisoissa on samat tuomarit (kaiken maalaisia ympäri maailmaa) jotka ovat tuomaroineet viime vuonna IFBB amatööri puolella ennen kuin liitot ajautuivat eroon jolloin vielä sai tuolta Pro kortin myös Pro leaguen puolelle. Itse valitsin silloin Elite Pron ja olen aikaisemmin kertonut täällä miksi valitsin Elite Pron. (Selatkaa taaksepäin) osa tuomareista on saanut hyväksytyn luvan tuomaroida virallisesti Pro kisoja, eivät siis kaikki, vain osa. Lahdessa oli siis Pro tuomarit ulkomailta keillä on lupa tuomaroida Pro kisoja, kaikki eri maista.

Loppuun vielä että vaikka mitä tekisi ja mitä parantaisi ja mitä voittaisi ja kenet voittaisi nyt tai palaisi ajassa taakse päin ja voittaisi itse arnoldin niin aina on joku kelle ei mikää riitä tai kelpaa tai on kateellinen tai jotain muuta, mielipiteitä tietenkin saa olla ja pakko ei ole tykätä ja arvostella saa, sitähän tää laji on ja onneksi on tuomarit jotka arvostelee sääntöjen mukaisten kriteerien perusteella.

Kaikilla on omat esikuvat, ihanteet ja näkemykset mikä näyttää hyvältä ja mikä ei ja siksi ei juurikaan kannata välittää mitä muut ajattelee tai on mieltä tai ainakaan antaa sen liikaa vaikuttaa, ainakaan rajoittavasta omaa tekemistä, tekee vaan sitä omaa juttuaan ja menee kohti omaa unelmaa ja visioita, itseään varten täällä ollaan ja eletään kuitenkin loppujen lopuksi eikä tällä olla muita varten ja muita miellyttämässä. Kiitos kaikille teille keitä kiinnostaa seurata, kannustaa, tsempata, tykkää ja seuraa.(y):worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom