BB PRO Mika Sihvonen

Voi ny vittu noita kinttuja tuossa videon lopussa o_O

Etureidet ovat mulla helpoiten kehittyvä lihasryhmä, mutta ei toivoakaan että se sweeppi kaartuisi tuolla tavalla. Ootko Mika tuon sweepin suhteen tehnyt jotain erityistä että oot saanu sen aktivoitumaan? Noista moninivelliikkeistä se onnistuu mulla prässissä helpoiten, mutta vaatii kovasti keskittymistä. Olen käyttänyt kapeaa jalka-asentoa pääsääntöisesti siinäkin, ja yleisesti keskittynyt painamaan enemmän jalan ulkosyrjällä, minkä olen huomannut auttavan tuon sweepin aktivoitumisessa. Ehkä se vastaa vähän samaa kuin mainitsitte tuossa Miken kanssa videolla sen reisien levityksen.

Polveni joskus loukanneena hieman katson noita nivelen rasituskulmia, joten ihan maksimikuormiin en mielellään kovin hassuilla reiden asennoilla mene :D Mutta jos sulla on hyviä vinkkejä nakata niin kiitos.

Itse itseäni korjaten, täytynee kokeilla Smith-kyykkyä hakien sweeppiä. Olen nyt pitkän aikaa tehnyt vapaata kyykkyä, kun se aktivoi myös taka-akselin mulla hyvin, ja etureisidominanttina mulla ei tarvitse etureisien aktivoitumisesta sinänsä murehtia. Taka-akseli vain on heikompi, niin kyykky korjaa sitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täytyy kanssa nostaa hattua Mikalle! Hienoa työtä olet tehnyt ja hyvällä asenteella olet liikenteessä! Ilolla ja jännityksellä odotan ja seuraan tulevia kisojasi! Ja sitten kysymys, pahoittelut jos tämä tuli esille jo Podcastissa. Onko treeniurallasi ollut loukkaantumisia joiden johdosta on tullut pidempiä taukoja tai joutuisit välttelemään tiettyjä liikkeitä tms.?

Kiitos! :) Loukkaantumisilta, ainakin niiltä pahimmilta olen välttynyt suhteellisen hyvin, kerran on takareisi revennyt 1cm matkalta suorinjaloin maastavedossa käsipainoilla viimeisenä liikkeenä, siitä jäi pieni liike "kammo" siihen koska en tiennyt mistä se tarkalleen johtui mutta nykysin teen taas liikettä mutta aina viimeisenä. Taukoa tuli mutta melko nopeasti siitä selvisi kun aloin heti viikon päästä kuntouttamaan ja venyttelemään varovasti ettei arpikudosta jäisi kirraamaan.

Rinta on muutaman kerran revähdellyt ja varmaan revennytkin hieman kun mustaksi meni silloin, hyvin pien monttu lähellä olkapäätä mutta ei näy juurikaan tai häiritse enää.

Penkkipunnerruksessa sain jotenkin reväytettyä rintalihasten yläosan (manubrio ja clavicle) eli mihin solisluu kiinnittyy rinnan etuosan manubrioon niin sen välisen kiinnityskohdat reväytettyä:confused: se tosin saattaa välillä nukkua tai tuntua ikävältä joissain liikkeissä, esim ristitalja mutta ei aina.

Ja tietenkin 5kg rautakiekon jalkapöydän päälle :hyper: yllättävää mutta oli todella arka pitkään ja kipeä, saattaa vieläkin tuntua jotenkin ikävältä välillä, vaikka tuosta aikaa monia vuosia, murtumaa ei näkynyt.

Siinä taitaa olla noi merkittävämmät jos ei lasketa tulehtuneita kyynärpäitä tai jännetuppitulehduksia tai muita pikku vaivoja, tosin nyt ei vaivaa juuri oikeastaan mikään ja hyvä niin :D

Tuleeko Mika syötyä paljon kasviksia/marjoja?

Liian vähän, ei juuri ollenkaan. Siihen tulossa muutos kun offille päästään niin täytyy totutella takaisin. Lähinnä satunnaisesti mustikoita aamupuurossa ja kasviksia satunnaisesti, kurkku tomaatti paprika.

Parsaa ja kukkakaalia tuli syötyä aikaisemmin mutta Offilla jätin pois jossain vaiheessa että sai syömiset täyteen (hard gainer) vihreät kuitupitoisia kasvikset vie nälkää entisestään mikä olisi dieetillä hyvä mutta nykyisin tulee vaan pahoja ilmavaivoja joten kuidut tulee lähinnä kaurasta ja mitä riisissä on.

Voi ny vittu noita kinttuja tuossa videon lopussa o_O

Etureidet ovat mulla helpoiten kehittyvä lihasryhmä, mutta ei toivoakaan että se sweeppi kaartuisi tuolla tavalla. Ootko Mika tuon sweepin suhteen tehnyt jotain erityistä että oot saanu sen aktivoitumaan? Noista moninivelliikkeistä se onnistuu mulla prässissä helpoiten, mutta vaatii kovasti keskittymistä. Olen käyttänyt kapeaa jalka-asentoa pääsääntöisesti siinäkin, ja yleisesti keskittynyt painamaan enemmän jalan ulkosyrjällä, minkä olen huomannut auttavan tuon sweepin aktivoitumisessa. Ehkä se vastaa vähän samaa kuin mainitsitte tuossa Miken kanssa videolla sen reisien levityksen.

Polveni joskus loukanneena hieman katson noita nivelen rasituskulmia, joten ihan maksimikuormiin en mielellään kovin hassuilla reiden asennoilla mene :D Mutta jos sulla on hyviä vinkkejä nakata niin kiitos.

Itse itseäni korjaten, täytynee kokeilla Smith-kyykkyä hakien sweeppiä. Olen nyt pitkän aikaa tehnyt vapaata kyykkyä, kun se aktivoi myös taka-akselin mulla hyvin, ja etureisidominanttina mulla ei tarvitse etureisien aktivoitumisesta sinänsä murehtia. Taka-akseli vain on heikompi, niin kyykky korjaa sitä.

Lähinnä lihasmalli eli genetiikka määrää sen lihaksen muodon mutta on kuitenkin jotain niksejä sekä kikkoja millä pystyy edistämään esimerkiksi sitä sweepin kasvua, esim kalvojen avaus voi auttaa, oikeat tai lähinnä sopivat tekniikat liikkeisiin jotta se ottaisi sinne sweeppiin, hyvin pienet muutokset jalka asennoissakin siirtää jo rasitusta hieman eripaikkaan mutta tärkeintä on että se lihas hermottaa. Mikelle mainitsin juuri tuosta että hieman painottaa painoa jalan ulkosyrjälle niin aktivoi paremmin sweeppiä. Mutta älkää vääntäkö nilkkoja solmuun, hyvin pieni painotus ulkosyrjälle riittää joka tulee jo melkein automaattisesti kun pidetään jalat kapeammalla ja viedään polvia jalkaterien suuntaisesti sivulle aavistuksen.

Kyykyssä älä luota takareisien kasvuun ellet nyt tarkoittanut takaakselilla hanuria, itse tein takareidet lauantain ja olivat kipeät sunnuntaina eli eivät siis häirinneet joten etureisiliikkeet eivät ainakaan minulla aktivoi takareisi juuri ollenkaan. Takareidet teen erikseen juuri siksi ja että voin tehdä ne omana päivänä fressinä.

Lähinnä lihasmalli eli genetiikka määrää sen lihaksen muodon mutta on kuitenkin jotain niksejä sekä kikkoja millä pystyy edistämään esimerkiksi sitä sweepin kasvua, esim kalvojen avaus voi auttaa, oikeat tai lähinnä sopivat tekniikat liikkeisiin jotta se ottaisi sinne sweeppiin, hyvin pienet muutokset jalka asennoissakin siirtää jo rasitusta hieman eripaikkaan mutta tärkeintä on että se lihas hermottaa. Mikelle mainitsin juuri tuosta että hieman painottaa painoa jalan ulkosyrjälle niin aktivoi paremmin sweeppiä. Mutta älkää vääntäkö nilkkoja solmuun, hyvin pieni painotus ulkosyrjälle riittää joka tulee jo melkein automaattisesti kun pidetään jalat kapeammalla ja viedään polvia jalkaterien suuntaisesti sivulle aavistuksen.

Kyykyssä älä luota takareisien kasvuun ellet nyt tarkoittanut takaakselilla hanuria, itse tein takareidet lauantain ja olivat kipeät sunnuntaina eli eivät siis häirinneet joten etureisiliikkeet eivät ainakaan minulla aktivoi takareisi juuri ollenkaan. Takareidet teen erikseen juuri siksi ja että voin tehdä ne omana päivänä fressinä.

Juu lihaksen muodolle ei voi mitään, en tiedä voisiko erikseen tehdä sitten kalvokäsittelyn :) kintut (ja muukin kroppa) kyllä hierotaan hyvin säännöllisesti. Samoja säveliä painotat kuin millä olen itse saanut tuon alueen aktivoitumaan. Vaatii tosiaan mulla keskittymistä, mutta olen kuitenkin sweeppiin pikkuhiljaa saanut kehitystäkin.. Lisäniksit eivät ole vaan pahitteeksi, joten pitää vielä netin syövereistä kaivaa video jossa Pernell & Hietala tuusasivat aiheesta. Muistelen notta joku MuscleBros-jakso se oli..

Juu hanuria tarkoitin, ei mulla varsinainen takareisiosio ota kyykyssä juuri osumaa :D

Piti heti prässissä kokeilla ajatuksella painottaa painoa vähän ulkosyrjälle ja jumaliste! Todella pienellä ajatustyöllä aivan uusi tuntuma prässissä. Se painotus ei tarvinnut olla suuri, kiitos tästä!

Todella paljon tsemppiä tuleviin kisoihin. Erittäin hieno fysiikka sulla :)

Piti heti prässissä kokeilla ajatuksella painottaa painoa vähän ulkosyrjälle ja jumaliste! Todella pienellä ajatustyöllä aivan uusi tuntuma prässissä. Se painotus ei tarvinnut olla suuri, kiitos tästä!

Todella paljon tsemppiä tuleviin kisoihin. Erittäin hieno fysiikka sulla :)

Jos kiinnostaa niin tässä video mistä mainitsin (Utti Hietala & Jani Pernell), monta hyvää niksiä mitä ainakin itsellä jäänyt vielä kokeilematta:
View: https://www.youtube.com/watch?v=W9PqyfVQhqQ

Älyttömät koivet.

Äijä tulee ihan puskista ja nousee kertaheitolla kärkikahinoihin ulkomaita myöden.Hieno äijä! Suomalaisista kiinnostavin kilpailija tällä hetkellä.

Ei jösses, aivan vitun uskomattomat jalat kyllä. On etureidet, takareidet ja pohkeet. Mutta nuo etureidet ovat kyllä jo sellaista epäuskoista naurua herättävät :eek:

Jos videota katsoo, niin Sihvosella on Suomen kovimmat reidet.Tai vielä sitäkin kovemmat!

Noilla reisillä vois alkaa pitämään myös valtakunnallisia reisiseminaareja!

Viimeksi muokattu:
Noitten reisien kanssa voi olla vaarallista liikkua julkisilla paikoilla joulun alla. Jotkut mahdollisimman löysät housut jalkaan, eikä mitään ylimääräisiä flexailuja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom