BB PRO Mika Sihvonen

Yleensähän ne hajoaa nimenomaan teknisistä syistä esim. polvet ampuu sisään ja ulkosyrjä nousee. Sit alkaakin olemaan jo hyvin vääntöä polvessa.
Joo koska kyykky on aivan luonnollinen liike ihmiselle, siinä ei normaalisti suorittaessa voi mikään paikka hajota. Toki sitten kun mennään failuren lähelle, alkaa kaikenlaista harmia tulemaan, mutta polvissa viimeisenä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo koska kyykky on aivan luonnollinen liike ihmiselle, siinä ei normaalisti suorittaessa voi mikään paikka hajota. Toki sitten kun mennään failuren lähelle, alkaa kaikenlaista harmia tulemaan, mutta polvissa viimeisenä.
Niin, toisaalta tuo pätee ihan kaikessa urheilussa kun aletaan viemään kroppaa äärimmilleen. Jossain kohtaa joku laukee jos ei kiinnitetä huomiota tekniikoihin.

Niin, toisaalta tuo pätee ihan kaikessa urheilussa kun aletaan viemään kroppaa äärimmilleen. Jossain kohtaa joku laukee jos ei kiinnitetä huomiota tekniikoihin.
Ja mitä itse opin, niin näissä voimalajeissa kuormat voi kasvaa liian isoiksi. Vaikka mun tekninen suorittaminen penkissä oli esimerkillisen rauhallista ja hyvää, niin kuorman alla lihas ei enää kestänyt. Mitään virhettä en tehnyt eikä se mitään varoitellut.

Ja mitä itse opin, niin näissä voimalajeissa kuormat voi kasvaa liian isoiksi. Vaikka mun tekninen suorittaminen penkissä oli esimerkillisen rauhallista ja hyvää, niin kuorman alla lihas ei enää kestänyt. Mitään virhettä en tehnyt eikä se mitään varoitellut.
Etkös tuona aikana tehnyt suuria kuormia penkissä koko ajan? Jos olisit mennyt yli 200kg rautoihin vaan muutaman kerran vuodessa, niin olisiko lopputulos silti ollut rintapoikki?

Etkös tuona aikana tehnyt suuria kuormia penkissä koko ajan? Jos olisit mennyt yli 200kg rautoihin vaan muutaman kerran vuodessa, niin olisiko lopputulos silti ollut rintapoikki?
Tein kuukauden rajuja pudotussarjoja. Tosin se petti siitä kohtaa josta meni 2003 vuonna ekan kerran vähän rikki.

Jos olis ollut pieni kaari ja olis käyttänyt tankoa vähän alempana rintaa niin olis varmaan kestänyt, koska rintaan tulee penkissä rajumpi venytys lahnana, kun kaarella. Mutta varmaan sulla oli tarkotuskin nostaa se sillä rinnalla, eikä perus voimailutyylillä.

Jos olis ollut pieni kaari ja olis käyttänyt tankoa vähän alempana rintaa niin olis varmaan kestänyt, koska rintaan tulee penkissä rajumpi venytys lahnana, kun kaarella. Mutta varmaan sulla oli tarkotuskin nostaa se sillä rinnalla, eikä perus voimailutyylillä.
Joo, tein bodypenkkiä, enkä samoin kuten aikanaan kisatessa. Olisi varmasti kestänyt jos olisin ottanut kisatyyliin. Mutta eipä tolle enää mitään voi.

Joo, tein bodypenkkiä, enkä samoin kuten aikanaan kisatessa. Olisi varmasti kestänyt jos olisin ottanut kisatyyliin. Mutta eipä tolle enää mitään voi.
Niin, turhapa sitä jälkeenpäin on miettiä että olisko kestäny toisella tavalla. Mitä arvelet paljonko olis noussut voimailutyylillä jos olisit koittanut

Niin, turhapa sitä jälkeenpäin on miettiä että olisko kestäny toisella tavalla. Mitä arvelet paljonko olis noussut voimailutyylillä jos olisit koittanut
Kyllä varmaan 215 olisi saanut kun olisi nostellut sillä tekniikalla muutaman kuukauden.

Joo koska kyykky on aivan luonnollinen liike ihmiselle, siinä ei normaalisti suorittaessa voi mikään paikka hajota.
Kyykkyyn meneminen on luonnollinen liike useimmille ihmisille, mutta laitapa tanko niskaan, niin luonnollisuudesta ei ole tietoakaan. En tiedä, miten tarkasti olet seurannut saleilla normiharrastajien kyykkäämistä, mutta pääsääntöisestihän se näyttää ihan kauhealta.

Kyykkyyn meneminen on luonnollinen liike useimmille ihmisille, mutta laitapa tanko niskaan, niin luonnollisuudesta ei ole tietoakaan. En tiedä, miten tarkasti olet seurannut saleilla normiharrastajien kyykkäämistä, mutta pääsääntöisestihän se näyttää ihan kauhealta.
Itse olen koko ikäni melkein treenannut voimailusaleilla ja siellä oli tottunut näkemään poikkeuksetta aina hyviä tekniikoita voimailu näkökulmasta. Nyt vaihdettuani niin sanotulle "trendi" salille muuton takia, on yllättävää jos näkee kyykkyjä mitkä on edes vähän sinnepäin.

Naisille tyypillistä on kyykätä aivan helvetin takapainoisena työntäen persettä kilometrin päähän. Jätkät taas lastaa tangon täyteen levyjä ja heti kun polvi taittuu työnnetään ylös, liikkeen pituuden ollessa noin 11 senttiä. Sit vielä on se tyyli missä ei tajuta kyykätä "väliin" vaan pidetään jalat suorassa.

Se voi olla geneettistä kuten monen muunkin lihasryhmän kasvu. Esim mä nyt olen kyykännyt aivan helvetisti ja vyötärö ei ole kasvanut, vaan kaventunut.

Jep. Tuli vaan mieleen kun sihvilän videon introssa+outrossa, oliko sitten vähän kieli poskessa tai ei, mainitsitte tästä ettei lähdetä hajottaa x-mallia;)

Jep. Tuli vaan mieleen kun sihvilän videon introssa+outrossa, oliko sitten vähän kieli poskessa tai ei, mainitsitte tästä ettei lähdetä hajottaa x-mallia;)
Sihvilä ei liiemmin kulmasoutuja tee, niin en minä niitä ala hänelle teettämään sen takia, että voi sitten olla juuri Mikalle sopimatonta kamaa.

Mielettömän näköinen kyllä ihan videonkin välityksellä.
Tuosta Miken forkku härdellistä ollut monilla videoilla puhetta mut onko sitä koskaan näytetty mitä sisältää? Ois mielenkiintoista kuulla minkälainen se on

Mikalle sopii ”offi kunto” myös loistavasti, täytyy sanoa! On se uskomaton näky, kun huppari poistuu päältä:rock: Mahtavaa treenata mestarin kanssa samalla salilla! Ennen treenattiin Kanerviston Juhan omalla salilla, joka oli(on edelleen) myös Kouvolan ylpeys bodauksessa!

Tää on ehkä yleisin virhe mitä tulee saleilla nähtyä. Tuo "väliin" kyykkääminen on hyvä termi sille. Monesti se asento on jotenkin oudon kapea, josta ilman painojakin olisi hankala mennä kyykkyyn.

Nähdäkseni johtuu juurikin siitä syystä kun ei olla tehty kyykkyä oikealla tekniikalla alusta asti, niin paikat ei tahdo kestää. Ego ei anna myöten vähentää painoja tangosta ja opetella kyykkään "väliin".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom