Mikäs hemmetti mua nyt vaivaa?

Tässä pari viime päivää ollu sellainen huuhaa olo, eli aivan kuin olisin aivan aineissa. Välillä jopa näen aivan omiani ja heilun aivan epämääräisesti. Olo on siis aivan outo.

Toinen tässä samat pari päivää esiintynyt "ongelma" on ollut tällainen selän kramppailu. Tai siis mitkään lihakset ei kramppaa vaan nuo hermot tuolla rangassa jotenkin aina välillä pistää koko miehen tärisemään. Aina vähän väliä koko mies tärisee aivan syyttä. Olo on kuin olisi 20 asteen pakkasessa ilman vaatteita. Ihan ihme kramppeja esiintyy.

Nyt tässä vielä alkanut tuo näkökin vähän "heiketä" ja päätäkin särkeä. Tänä aamuna nyt sitten vielä hirveä kurkkukipu ja nuha iski päälle. Selkä kramppailee entistä tiheämpään ja näkökin tuntuu kokoajan huononevan.

Mikähän hemmetin tauti mulla on tässä nyt päällä?

Sinuna menisin lääkäriin.

Katoppas että magnesiumin saanti on riittävä, käys kippaan naamaas 500mg niin pitäis ainakin hellittää muutamassa tunnissa jos siitä kii on. Oireet kuulostaa ainakin kovasti sähköisiltä. Lääkärin paikka toki olisi jos tuo pahenee.

Offtopic huomio
Ms-taudissa on tuommoisia oireita, Ms-tauti tulee nuorille aikuisille yllättävän usein.

Flunssa? :D. Mulla oli joskus useampi vuosi sitten kuumetta 38,5 ja edellisestä flunssasta oli niin pitkä aika etten edes muistanut miltä tuntuu olla kuumeessa. Ihmettelin kun paikat särki ja telkkarin tekstejä ei pystynyt kunnolla näkemään.

Mä kehoitan menemään lääkäriin varmuuten varalta.

Amerikan Jeesus sanoi:
Mikähän hemmetin tauti mulla on tässä nyt päällä?

Neekerisankkerilta vaikuttaa. Tullut harrastettua perseseksiä rekkamiesten kanssa viimeaikoina?

Anteeksi. Kyllä minä tuollaisten, kuvailemiesi oireiden ilmaantuessa varaisin heti ajan lääkäriin, enkä arvuuttelisi täällä.

Mike sanoi:
Katoppas että magnesiumin saanti on riittävä, käys kippaan naamaas 500mg niin pitäis ainakin hellittää muutamassa tunnissa jos siitä kii on. Oireet kuulostaa ainakin kovasti sähköisiltä. Lääkärin paikka toki olisi jos tuo pahenee.

Offtopic huomio
Ms-taudissa on tuommoisia oireita, Ms-tauti tulee nuorille aikuisille yllättävän usein.

Noi "sähköhäiriöt" kropassa on kyllä vittumaisia ja minulla ne meni just magnesiumilla ohi. Eli sitä minäkin kokeilisin ekana ja jos ei auta niin huomenna aamulla lekurille... :whip:

kertokaas mistä ruoasta tätä magnesiumia vois yrittää haalia?

Mulla ois tässä tällainen Multi-tabs neo purkki josta löytyy ainakin tällaisia:

Magn. oxid. respond. Mg ^2+ ---> 25mg per pilleri (eikös tämä ole magnesiumia?)

Amerikan Jeesus sanoi:

Käy hakemassa magnesium tabuja. Yleensä niissä on 350mg tavaraa per tabu.

Edit: Mullakin on kyllä usein tosi hullu olo. Pitäisköhän niitä ostettuja magnesiumtabuja syödä välillä?

123jippo sanoi:
Käy hakemassa magnesium tabuja. Yleensä niissä on 350mg tavaraa per tabu.

Edit: Mullakin on kyllä usein tosi hullu olo. Pitäisköhän niitä ostettuja magnesiumtabuja syödä välillä?

Mistä näitä tabuja saa ostettua ja mitä maksaa?

Amerikan Jeesus sanoi:

Yleiskuvaus
Magnesiumia tarvitaan mm. hermo-lihasimpulssien syntymiseen, DNA:n synteesiin ja elimistön lukuisiin entsymaattisiin reaktioihin. Hyviä magnesiumin lähteitä ovat täysjyvävilja, kasvikset sekä sisäelimet ja liha. Puutos liittyy tavallisesti alkoholismiin, munuaissairauteen tai pitkäaikaiseen nesteenpoistolääkkeiden käyttöön. Seurauksena voi olla lihaskramppeja, hermoston ja lihasten yhteistoiminnan häiriöitä tai psyykkisiä oireita.

Saantisuositukset

Esiintyy eniten seuraavissa elintarvikkeissa:
Elintarvike Keskipitoisuus / 100 g

Mineraalisuola, keskiarvo (teollinen) 1100.0 mg

Kaakaojauhe (teollinen) 520.0 mg

Vehnälese (käsittelemätön) 475.0 mg

Soijaproteiini, konsentraatti, 58 % prot (teollinen) 315.0 mg

Vehnänalkio (käsittelemätön) 293.0 mg

Soijajauho, vähärasvainen (käsittelemätön) 290.0 mg

Manteli (käsittelemätön) 278.0 mg

Cashewpähkinä (käsittelemätön) 260.0 mg

Etana (pakastettu) 250.0 mg

Soijajauho, rasvainen (käsittelemätön) 240.0 mg

Dieettivalmiste, jauhe, Dietta Mini (teollinen) 230.0 mg

Dieettivalmiste, jauhe, Nutrilett (teollinen) 200.0 mg

Maapähkinä (käsittelemätön) 180.0 mg

Suolapähkinä (uunissa paistettu/paahdettu) 180.0 mg

Tattarisuurimo / -jauho (käsittelemätön) 178.0 mg

Soijarouhe (keitetty) 171.6 mg

Saksanpähkinä (käsittelemätön) 160.0 mg

Hasselpähkinä (käsittelemätön) 157.0 mg

Ksylitolipurukumi (teollinen) 156.0 mg

Purukumi (teollinen) 156.0 mg

Mikä olisi hyvä tuote josta sais vitamiinit ja mineraalit? Ja kannattaisko ottaa vielä erikseen mangnesiumia?

Amerikan Jeesus sanoi:
Prismassa esim on Reformin Magnesiumtabut 4,19 e.
Olisko 40 tabua paketissa á 350mg. Pureskeltava/imeskeltävä, ei maistu käytännössä miltään.

Oiskohan tuo mullakin magnesiumin puutetta (en oo mitään magn. tabuja koskaan ennen syöny), kun on nyt muutaman kerran ollut semmonen aivan ihme olo, just niinku ois jossain aineissa...kestää aina muutaman päivän ja itsestään menee ohi....mut on aika tympee, ku ei pysty mihinkään keskittymään ja tuntuu niinku näkis omia ja muutenkin outo olo....kaitpa mä oon hulluks tulossa...

Toi päänsrky ja huimaus voi myöskin johtua nestehukasta, nyt kun kelit lämpenee tolleen salakavalasti että on kylmä tuuli niin ei sitä tajua juoda vettä ollenkaa. Mutta kuten todettu lääkäri tietää parhaiten

Amerikan Jeesus sanoi:

Mitähän jos kipittäisit lähimpään apteekkiin ja ostaisit sieltä "MAGNESIUM 350MG 100 TABL maksaa 8,60 euroa " kertoo google :rolleyes:

Mulla on ollut kaksi kertaa just tollasia oireita. Syynä on ollut kaula/trapezius seudun jonkun lihaksen jumittuminen kireeksi. (jonkinlainen lievä revähtäminen?) Se on sitten jotenkin häirinnyt hermostoa/verenkiertoa ja verenkiertoa silmän takaosiin tai jotain vittu silmänpainetta. Ja tietenkin vittumaista kipua kaulassa. En tiedä, mutta molemmilla kerroilla huimasi, heikotti niin, että taju meinasi lähteä ja näkökenttä alkuvaiheessa sumeni sivuilta.

Tauti hoidettiin molemmilla kerroilla naxopren-relaxanteilla ja unilääkkeeksi 2mg diapameja. Hyvin toimi lääkkeet, paraneminen kesti noin kuukauden.

Amerikan Jeesus sanoi:

Apteekista löytyy varmasti. Luontaistuotekaupasta myös, pikkasen kalliimpaan hintaan yleensä kait. Halvimmalla saattaa saada marketeista K-supermarket tai prisma tai vastaava. Hinta kait jotain 5-10 euroa iso purkki, ei nyt muista tarkempaa.

Edit: Toiset ne tuhlaa hyvää mankkua käsiin vaikka sitä voi syödäkin...

Ite oon kohta viikon syöny nuita apteekista ostettuja Mangnesium tabuja eikä oo enää jalat kramppaillu.. Ostin niitä juuri sen takia että jalka/jalkapallo reenien jälkeisenä päivänä takareidet kramppaili herkästi.. Eli toimii ainaki mulla.

ringside sanoi:
Syynä on ollut kaula/trapezius seudun jonkun lihaksen jumittuminen kireeksi.
Mulla niskan-hartioiden-selän lihasten kireys aiheuttaa kyllä selvää pääkipua/huimausta ja sellaista hieman ihmeellistä oloa. Ja vaikuttaa myös aika paljon mielialaan yms. Niin itse niskassa-hartioissa-selässä ei tunnu mitään kipua tai edes kireyttä, kaikki heijastuu vain päähän. Olen lisännyt venyttelyä ko. alueelle ja se on selvästi tehonnut.

Joten venytellä kannattaa, vaikka vastaavat oireet voi kyllä saada muistakin syistä.

Back
Ylös Bottom