Mikä Voimailussa tuottaa Kiksejä?

Pohdittiin eilen porukalla syytä siihen, miksi harrastaa juuri sitä lajia jota harrastaa. Syitä oli vaikka minkälaisia ja yksi mikä itsellä nousi todella tärkeäksi olikin aika yllättävä. Eli meikä saa kiksejä siittä, että oon ainut kaveriporukassani, joka harastaa voimailua. On kiva tehdä jotain, mikä on "mun juttu".
Syitä on toki muitakin, on mm. syy käydä peilin edessä. Voi tehdä tuplat edestä ja nauttia näkemästään :kuvia: (hiustenharjaamiseen tms. en ole juuri keskittynyt koskaan)

Mites muilla, mikä voimailuharrastuksessane tukee elämää? Eiku, mistä saatte kiksejä? :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kai niitä potkuja saa siitä hyvästä olosta, joka treenin jälkeen on. Ei ole myöskään ikävää nähdä peilistä, että tuloksia on tullut. Kolmantena on varmaan se, että bodaukseen liittyvä elämä on muodostunut muutenkin terveelliseksi ja onhan se esimerkkinä omille lapsillekkin.

Latteuksia pojat latteuksia ;)

Eikö muka kukaan saa kiksejä siitä, että voi sanoa suurimmalle osalle ihmisistä: "Kynäniska!"

Saako kukaan kiksejä siitä, että lähtee aamulla kuudelta rasvanpolttolenkille, kun vielä suurin osa ihmisistä nukkuu onnensa ohi?

Hmh, mun mielestä parasta painojen heiluttamisessa on se fiilis mikä on just kun lopettaa treenin... niinkun kaikessa urheilussa. Sellanen fiilis et nyt on rääkänny itteään ja on "raukee" olo. Toinen asia mikä ajaa eteenpäin on kun näkee että tulokset nousee ja lihakset kasvaa.

Mitä taas tulee noihin kamppailulajeihin : Itsensä kehitystä on kiva seurailla ja ainakun pärjää parempiaan vastaan entistä paremmin tulee loistofiilis.

Kukin tavallaan, mulla tästä on onneks tullu jo elämäntapa eikä vaan harrastus :kippis1:

saarnamies sanoi:

Eikö muka kukaan saa kiksejä siitä, että voi sanoa suurimmalle osalle ihmisistä: "Kynäniska!"
Mutku suurin osa ihmisistä sanoo ton mulle :itku:

Noi edellä mainitut syyt ja lisäksi motivoin itseäni muutaman tutun kommenttien takia. Mulle ei ole juurikaan mitään negatiivista kommenttia tullut lihaksiin liittyen, päinvastoin, mutta yhdessä tuhdissa kaverissa ketuttaa kun se jaksaa aina selittää: "nyt on paino tippunut taas 10kg... ollaan käyty nyt punttisalilla 3 kertaa viikossa kohtuu kauan ja alkaa tulosta tulemaan".

Ei noissa edellisissä kommenteissa mitään vikaa olisikaan jos ne pitäisivät paikkansa... :( Tästä johtuen koitan treenata ite niin perkeleesti että se kaveri näkisi mitä on kun tulokset näkyy ja kenties motivoituisi todelliseen reeniin.

Lisäksi saan potkua kun kavereiden silmillä näkyy pelokas katse kun ne on huomanneet meikäläisen kasvaneen jälleen hieman... :)

saarnamies sanoi:

Saako kukaan kiksejä siitä, että lähtee aamulla kuudelta rasvanpolttolenkille, kun vielä suurin osa ihmisistä nukkuu onnensa ohi?

No mulle kun ei salilla käyminen ole ainoa harrastus vaan enemmänkin osa arkipäivän rutiineja. Tilanne olisi voinut olla toisin 10 vuotta sitten ja lesoilua olisi saattanut tapahtuakkin. Kiksejä saan, kun huomaan poikieni oppineen jotakin uutta ja heille tärkeää...tai sitten sen, että itse on oivaltanut, miten jonkin asian pystyy tekemään paremmin ja vähemmällä vaivalla. Intressejä on niin paljon erilaisia ja kyllä kai ikäkin tuo uusia näkemyksiä asioihin. Bodauksen saralla olen kyllä melko vaatimaton ja nöyrä...isompia miehiä kävelee päivittäin vastaan roppakaupalla.

Kuten sanottua...omien rajojen rikkominen tuo salilla ne parhaimmat fiilikset. Latteaa tai ei.

Aina kun on tullu lisää voimaa, niin tuntee olevansa jotenkin parempi kuin ennen. Kaikennäköiset takaiskut yms. ei tuota niin suuria pettymyksiä, kun kuitenkin treeneissä rikkoo ennätyksiä ja kokee onnistumisen tunteita.

Mä aloitin salilla käymisen viime syyskuussa 27-vuotiaana vuosia jahkailtuani että "pitäis varmaan ruveta käymään". Lopullisen sysäyksen treenaamisen aloittamiseen antoi 6 vuotta itseäni nuoreman pikkubroidini esimerkki, kundi kasvoi silmissä ja alkoi näyttää vähän turhan paljon isoveljeään miehekkäämmältä. Lisäksi olin hiljattain siirtynyt duuniin Lahdesta Helsinkiin, ja nykyisessä asemapaikassa on vallan kelvollinen sali ilmaiseksi käytössä.

Nyt alkaa pikkuhiljaa näkyä tuloksia, ja tuntuu ihan loistavalta huomata että tasta vannhasta raadosta saattaa sittenkin vielä tulla jotain. Eli parhaat kicksit mäkin saan siitä että peilissä näkyy muutosta. Myös se treenin jälkeinen - varsinkin nappiin menneen treenin - olotila on vertaansa vailla kun tuntee ottaneensa itsestään kaiken irti ja vähän yli. En tosiaan kilpaile tässä lajissa kuin oman itseni kanssa, velipoikaakaan en varmasti koskaan tule saamaan kiinni, mutta pirun hienoja fiiliksiä tämä saliharrastus on mulle tarjonnut. Ainoa mikä harmittaa, on etten saanut itseäni jo paljon aikaisemmin aktiivisesti rautaa kampeamaan. Mutta onhan mullakin tässä vielä treenivuosia.

Over and out, sunnuntaitreeni kutsuu.

hahaa. olen opettanut jo tuon tyttöystävällenikin. kassajonossa viimeksi eilen "kato mitä kynäniskoja!" =D

Saan kiksejä siitä, että tää on niin erilaista elämää kuin muuten, esim. sillon hymyilyttää, kun vapun jälkeen on virkeenä aamulenkillä nii vastaan kävelee krapulaisia valkolakkeja. Saahan peilikuvastakin joskus kiksejä vaikka ei se tällä hetkellä kauheen mielyttävää katottavaa ole. Lihaskivut ja kovat treenit antaa myös todella hyvän olon.

Siitä mä ainakin saan kiksejä kun on pystynyt kehittämään itseään itse. Kun joskus aloittelijana on tuntunut "hirveeltä" kun joku on nostanu ykkösenä 160kg maasta ja pitänyt sitä melkein mahdottomalta, niin nykyään jo itse voi tehdä 160 kilolla sarjoja. Ja sit kun kattoo kuvia joissa mä oon joku 58 kiloa niin niille voi jo nauraa. Voi kattoo peiliin tyytyväisenä. Positiivinen palaute antaa myöskin buustia jatkaa ja yrittää entistä enemmän. Voimailun myötä on kehittynyt myös henkisesti, ei enää valita niin pienistä asioista, on määrätietoisempi, itsehillintä on lisääntynyt, tullut päättäväisemmäksi. Ja naiset tykkää :david: (oli pakko pistää :lol2: )

nevahood sanoi:
hahaa. olen opettanut jo tuon tyttöystävällenikin. kassajonossa viimeksi eilen "kato mitä kynäniskoja!" =D

Jep, meillä ihan sama juttu tyttöystävä on ottanut termin teho käyttöön :D

Useimmiten kyllä kutsuu sillä minua keittiösta "Jätä kynäniska se tiskaaminen hetkeks ja, tuo se miun proteiini!" :itku:

Parasta on kehitys. Siitä saa parhaat kiksit, siihen tähtää. Ja kyllä mä muutenkin viihdyn salilla tosi hyvin, treenaaminen on kivaa!! :)

Parasta on hyvät kaverit ja että tietää tehneensä jotain itsensä hyväksi. Ja tietty banaanit maistuu parhaalle heti reenin jälkeen. Muuten niitä ei tuu syötyykään.

Kehitys, se on parasta. Mutta kyllä treeninjälkeinen hyväolo on kanssa yksi syy ja ylipäätään se että treenaaminen on kivaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom