Mikä vituttaa Suomessa eniten taloudellisesta näkökulmasta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SirMax
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
31.8.2003
Viestejä
3 796
Päivä päivältä vahvistuu tunne että en halua enää yrittää Suomessa, en millään alalla. Verotus ja byrokratia ja muu sääntely on aivan tolkutonta. Suomessa on erittäin vaikea rikastua, tehty käytännössä katsottuna mahdottomaksi normaalille ihmiselle, verottaja, vakuutusyhtiöt, virastot, pankit pitävät siintä kyllä huolen. Asiat mitä hallitus päätti talousriihessä on vasta alkusoittoa, en usko että alv pysyy 24% tai pääomavero 30/32-33%. Onko muilla vastaavaa että vitutus on isompi kuin "halua menestyä" tällä hetkellä?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vitutus on suunnaton jo pienyrityksen palkansaajankin näkökulmasta. Kohtuuton määrä työstä menee suoraan ja välillisesti valtiolle. Kaikki valtion "säästöt" ovat silmänlumetta tai operatiivisen toiminnan nipistelyä. Verotusta ei voi kohtuullistaa, eikä byrokratiaa vähentää, koska kasvava byrokratia vaatii lisää verotusta, jota tarvitaan, että byrokratialla voidaan hallita verotusta.

Lähtisin tästä maasta n+1 sekunnissa ulkomaille osaavana alani asiantuntijana, jos ei perhesyistä olisi pakko pysyä täällä. Mutta ihan hieno kommunismi. Arvostan yrittäjiä suuresti kyllä.
 
Vituttaa eniten se että tänne ostetaan pummeja ja hyvää omatuntoa maahanmuuton ja kehitysavun avulla. Ylipäätään myös noi verot. Vaikka itse nyt olenkin vasta opiskelija, niin tiedän että joku päivä saan aivan kunnolla osallistua kaiken turhan sonnan maksamiseen.
 
Vituttaa eniten elättää sossupummit, juopot, narkit, raiskaajat, murhaajat ja kaikki muu roskasakki. Kun hetkellisesti pääsee em. aiheuttamasta vitutuksesta eroon, alkaa vituttaa se, että vaikka miten kouluttaudut, niin et voi kunnolla rikastua.
 
Verotus vituttaa kyllä mielettömästi, mihinkä sitä olisi saumaa muuttaa jos päättäisi pakata kamansa ja lähteä vittuun täältä kommunistivaltiosta? Pitäis olla reippaasti alempi verotus ja selkee mahdollisuus muuttaa ilman hirveetä kikkailua. Viroon en menis.
 
Mike, muutamat tutut on pyyhkässeet Kanadaan. Sieläkin on 4 vuodenaikaa, ja kohtuu tuttu vittumainen kansa :)
 
Mä olen kyllä nyt puoli vuotta ulkomailla asuneena huomannut, ettei se ruoho ole aina vihreämpää aidan toisella puolen. Vitutus yhdestä asiasta vaihtuu vitutukseen toisesta ja kolmannesta asiasta. Pääasia että vituttaa.
 
Firma kirjoille Viroon, niin verotus alenee, muttei tarvitse muuttaa. Silloin tällöin käy Tallinnassa verotoimistossa tms. jos on tarvis???
 
Eniten vituttaa se, että tuhlasimme aikaani monta vuotta Suomessa. Nyt ajatuskin siitä, että joutuisi tekemään työtä Suomen palkoilla ja verotuksella tuntuu todella tyhmältä.
 
Eniten vituttaa se, että tuhlasimme aikaani monta vuotta Suomessa. Nyt ajatuskin siitä, että joutuisi tekemään työtä Suomen palkoilla ja verotuksella tuntuu todella tyhmältä.

Sama. Mutta tuokin alkaa jo laantua, ja enempi vaan naurattaa tuo äänestäjien hölmöily vuodesta toiseen.
 
Verotus, heikko ostovoima. Aiemmin olisin sanonut myöskin byrokratian, mutta sen kanssa oppii edes jotenkuten elämään.
 
verotus on yksi niistä syistä ja vitunmoinen byrokratia mikä pysäytti minun yrittäjä haaveiluni + kun kuusi vuotta olin pienessä firmassa töissä ja sain kuulla suoraan omistajilta että mitä se yrittämis ruljanssi on tässä maassa, nostin kädet pystyyn ja totesin että ei saatana, taloudellinen hyöty on niin minimaalinen että en vittu ala, siihen kun lisätään kaikki verot mitkä valtio haalii itselleen ja sitten ne tungetaan kaikille vitun euroopan pankeille ja vararikossa oleville maille, ulkomailta tulleille loisille ym ym niin jo pelkästään minun ajatusmaailma estää yrittäjäksi ryhtymisen, itse asiassa en voi kuin ihmetellä että miksi kukaan ryhtyy yrittäjäksi, ei siinä ole vittu mitään mieltä... hattuani silti nosta heille vaikka mielestäni hulluja ovatkin :D
 
Työllistäminen alkaa meikäläisen alalla kohta olla sula mahdottomuus. Sivukulut työntekijästä ovat tässä vitun persereiässä jota Suomeksi kutsutaan aika huikealla tasolla.
Mulla on 2 työntekijää ja alkaa olla aika lailla +-0 että jääkö senttiäkään heidän tekemistään töistä, ja laskutusta ei voi nostaa, on ollut samalla tasolla viimeiset 10 vuotta. Suurien toimijoiden aliurakoitsijana sitä vaan on niin kontillaan toisten edessä että ei heti uskokkaan.
 
Eniten vituttaa kaikki. Suomessa talous ja verotus pyörii kateuden ja tuloerojen minimoinnin autuaaksi tekevän ideologian ympärillä. Täysin harhaista, kurjistavaa ja mielipuolista hommaa. Ja tämä lausunto tulee täydellisen persaukisen sosiaalipummi-opiskelijan kynästä. Ei puhettakaan että tässä ympäristössä voisi ajatella yrittäjäksi ryhtymistä. Hulluutta.

Jonkinlaisena "modus operandina" olen ottanut käyttöön lopullisen poistumisen Suomesta, ehkäpä PhD:n teon varjolla. Lopullinen siksi että en usko Suomalaisen talouselämän paranemiseen kollektiivisesta hulluudestaan. Joku sosialisti saattaa naputtaa vastuusta valtiota kohtaan. Siitä vaan; vastuuni mailmasta alkaa ja loppuu (syntymättömien) lasteni hyvinvointiin. Sitä ei Suomi voi tarjota.
 
Mua vituttaa tää verotus ihan törkeesti. Maksoin viime vuonna 60 tuhatta euroa veroja, saatana moniko tienaa bruttona sen verran edes ja mun rahat menee neekereille saatana.

Yrittäjänä otan osaa.

Koita nyt löytää niitä poistoja. Niillä pystyy verotustaan keventämään rajustikin. Kuitteja kehiin vaan, ja lähes kaikki autoiluajosihan koskevat tavalla tai toisella liiketoimintaasi? : ))
 
Vaikka verotus ja holhoaminen korpeavatkin, en itse osaa kuvitella lähteväni niiden takia pois Suomesta ja jättää vanhempiani elelemään melkein yksin. Toisekseen omalla koulutuksellani ei taida olla monessa maassa käyttöä sellaisenaan.
 
Mua vituttaa tää verotus ihan törkeesti. Maksoin viime vuonna 60 tuhatta euroa veroja, saatana moniko tienaa bruttona sen verran edes ja mun rahat menee neekereille saatana.

Taitaa Mikellä vielä tuntua aika raskaalta tuo verotus kun toiminimellä pyörii.
Osakeyhtiö antaisi jotain helpotusta tietyssä mielessä mutta eipä sekään autuaaksi tee.
 
Back
Ylös Bottom