Mikä tekee penkistä paremman kun rintaprässi ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bustedi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
itse pidän kovasti penkkipunnerruksesta ja en sitä vaihda treenissäni rintaprässiin. erilaisia näkemyksiä / faktaa pöytään olisi kiva saada ja on saatukin.

tämä kysymys lähti lähinnä mielenkiinnosta liikkeelle ja jos tuo penkki joskus rupeaa päässä tökkimään niin katsotaan vaihetaanko vaikka prässäilyyn

Mun mielestä voit vallan hyvin tehdä välillä sitä rintaprässiäkin ihan pääliikkeenä. itsekin tein ristitaljaa punnertamalla, eli kädet koko ajan koukussa ja teki todella hyvää välillä. Nyt taas kiinnostaa penkkaaminen ja jopa tuloshakuinen penkkaaminen. Jonkinajan kuluttua saatan tehdä taas esim. rintaprässiä tai ristitaljaa ykkösliikkeenä.

Ei nuo mitenkään toisiaan pois sulje ja tukilihaksisto kehittyy varmasti kunhan niitä tissejä ei pelkillä koneilla rääkkää.

Ei mene jakeluun tämä yleinen ajattelu täällä että vapaat painot hakkaa koneet 100-0 aina ja joka tilanteessa.

Yksi ongelma mikä itselläni tuli myös vastaan laitteilla treenatessa on se, että ne ovat kaikkialla erilaisia. Rintaprässejäkin on varmaan kymmeniä erilaisia. Treenailen useammalla salilla, ja on se vaan vittumaista aina arpoa niiden painojen kanssa mm. jalkaprässissä. Tankoon kun latoo painot kyykkyä, penkkipunnerrusta sun muita varten, niin tietää ettei siinä ainakaan useamman kilon heittoja pääse tulemaan rasituksessa, ja liikeradat pysyvät samanlaisina.

Totta ja ylivoimaisesti parhaimpia (minulle) rintaprässejä ovat olleet sellaiset jossa on vähän kaareva se liikerata. Eli lähdössä kädet leveämmällä ja loppuasennossa kädet selvästi kapeammalla toisiaan. Se ihan "lukittu" liikerata ei minullakaan juuri muualla tunnu kuin olkapäissä ja niissäkin vähän ikävänlaisesti.

Ei nuo mitenkään toisiaan pois sulje ja tukilihaksisto kehittyy varmasti kunhan niitä tissejä ei pelkillä koneilla rääkkää.

Ei mene jakeluun tämä yleinen ajattelu täällä että vapaat painot hakkaa koneet 100-0 aina ja joka tilanteessa.

Juuri näin! Eli itsekin oli pakko kirjoittaa tähän threadiin juuri siksi, kun täällä näyttää olevan yleinen mielipide se, että kaikki koneet(smith, vipuvarsi ym.) on suorastan saatanasta:eek: ja vapaat painot ainoa tie hyvään kehitykseen ja sitten asiaa tukemaan tuodaan kaiken maailman EMG-mittaustuloksia.

itse en rintaprässiä ole tehnytkään kuin bout sen 10 kertaa yhteensä. penkkiä taas on tullut muutama vuosi jo punnerrettua niin on se tuntunut tosi mukavalta vaihtelulta! pitää kyllä katsoa jos tuota ykkös liikkeenä vaikka joka toinen kerta tekisi joskus..

Juuri näin! Eli itsekin oli pakko kirjoittaa tähän threadiin juuri siksi, kun täällä näyttää olevan yleinen mielipide se, että kaikki koneet(smith, vipuvarsi ym.) on suorastan saatanasta:eek: ja vapaat painot ainoa tie hyvään kehitykseen ja sitten asiaa tukemaan tuodaan kaiken maailman EMG-mittaustuloksia.

no joka tapauksessa penkki > rintaprässi. siitä varmaan jokainen täällä samaa mieltä? EMG mittaukset tuotiin vain siksi, koska ei muuta tapaa penkin paremmuuden selittämiseen keksitty.

Mulla kun on oikea olkapää vähän arka paikka niin en kovin usein uskalla tehdä penkkiä. Itse teen siis suurimmaksi osaksi rintaprässillä ja käsipainoilla. Penkkiä vain satunnaisesti ja silloinkin melko varovaisesti.
Ja ennenkuin joku sanoo, että ei se rintaprässi olkapäähän vähemmän ota, niin eipä ota ei, mutta eipähän ole tanko rinnan päällä, jos olkapää päättää sanoa työsopimuksen irti ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom