Mikä tekee "ihmishenkien menetyksestä" niin kauheaa?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu
Itse joudun työni takia joskus tilanteisiin joissa joudun todistamaan laitapuolenkulkijoiden möykkäämistä ja minua ihmetyttää suuresti, kun monilla heistä on se kuva, että heilla on jokin moraalinen oikeus ilmaiseen elatukseen ja kaikki muut ihmiset ovat olemassa vain heitä varten.
Poliisit/vartijat ovat kusipäitä, poliitikot ovat huijareita (niin noh...), työssäkäyvien ihmisten velvollisuus on elättää heitä, heillä on oikeus huutaa ja möykätä ja kiusata ihmisiä jotka eivät osaa/uskalla puolustautua jne.

Okei, tuskin kaikki pummit ovat tuollaisia mutta lähes kaikki joihin minä olen joutunut törmäämään ovat tuollaisia.
En minä suinkaan vihaa jotain pummia joka juo viinaansa jossain muita häiritsemättä mutta minä vihaan kaikkia öykkäreitä jotka katsovat, että heilla on oikeus tehdä mitä tahansa välittämättä muista ihmisistä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eihän me nyt missään saatanan Spartassa eletä, missä heikot heitetään kaivoon ja vahvat johtavat maata. Ne, jotka vaativat sosiaalitukea pois, eivät ole ikinä sitä itse tarvinneet. Sama, kuin vaadittaisiin koulujen lakkauttamista, osaanhan minä jo lukea, ei niitä enää tarvita. :lol2:
 
Kaikki puhuvat jostain "no höhhöh, ootpa hupsu, etsä tajuu, miten asiat on nykyaikan????????" No jos asiat olisi menneet toisin, niin elettäisiin kuulkaa ihan eri tyylillä! Tietyt ihmiset on vaan nähnyt tämän parhaaksi ja siihen kannattaa periaatteessa tyytyä, mutta miksei sitten saisi esittää erilaista ajattelua ilman, että kaikki tulee tänne "höööhhhhööh, kylpä sä oot hupsu, ootsä joku nazi?????"

Joo minunhan ei tänne kuulunut enää vastailla
 
Kaikki puhuvat jostain "no höhhöh, ootpa hupsu, etsä tajuu, miten asiat on nykyaikan????????" No jos asiat olisi menneet toisin, niin elettäisiin kuulkaa ihan eri tyylillä! Tietyt ihmiset on vaan nähnyt tämän parhaaksi ja siihen kannattaa periaatteessa tyytyä, mutta miksei sitten saisi esittää erilaista ajattelua ilman, että kaikki tulee tänne "höööhhhhööh, kylpä sä oot hupsu, ootsä joku nazi?????"

Joo minunhan ei tänne kuulunut enää vastailla

Kukapa on sanonut ettei saisi? Olethan sinä jo näitä tehnytkin. Vastaukset vain ovat tämän tyylisiä. Nyt ei eletä 2000 vuotta sitten, vaan nyt eletään nyt ja asiat ovat näin ja sitä eivät luonnonvalinnat tai sinä kykene muuttamaan vaikka kuinka kirjottelisitte netissä, että pummit on perseestä ^^ Ei niin että jutuissasi ei osa olisikaan asiaa, kyllä on.
 
En nyt ihan tredin aloittajan linjoilla ole, mutta esimerkiksi tapansa parantamiseen mahdollisuudet jo useaan kertaan saaneen taparikollisen henkeä en näe niin arvokkaana, etteikö sitä voisi häneltä pois ottaa muiden hyvinvoinnin lisäämiseksi.
 
heikot heitetään kaivoon ja vahvat johtavat maata. Ne, jotka vaativat sosiaalitukea pois, eivät ole ikinä sitä itse tarvinneet. Sama, kuin vaadittaisiin koulujen lakkauttamista, osaanhan minä jo lukea, ei niitä enää tarvita. :lol2:


Minä en tahtoisi heittää heikkoja kaivoon mutta heitäisin kaivoon kaikki jotka ovat sitä mieltä, että heillä on jokin oikeus elää normaalien ihmisten siivellä.

Minäkin olin työttömänä lähes vuoden, kun lama (92-94) lopetti yrityksen jossa olin töissä ja rakentaminen todellakin loppui silloin pariksi vuodeksi.
En kuitenkaan alkanut dokaamaan ja itkemään maailman pahuutta vaan kävin treenaamassa päivittäin, luin kirjastossa päivän lehdet ja lähdin opiskelemaan.
Jotenkin, en suostu ymmärtämään ihmisiä jotka syrjäytyvät, koska "maailma on niin paha ja kapitalismi on paskaa" vaan sanoisin heille, että yrittäkää tai kuolkaa...siinä on vaihtoehdot.
 
Minäkin olin työttömänä lähes vuoden, kun lama (92-94) lopetti yrityksen jossa olin töissä ja rakentaminen todellakin loppui silloin pariksi vuodeksi.
En kuitenkaan alkanut dokaamaan ja itkemään maailman pahuutta vaan kävin treenaamassa päivittäin, luin kirjastossa päivän lehdet ja lähdin opiskelemaan.

Sinä et ole kaikki muut ihmiset, toiset ihmiset voivat käyttäytyä eri tavalla kuin sinä. Mistä helvetistä voit tietää mitä jotkin todella huonossa jamassa olevat ihmiset ovat joutuneet kokemaan. Onko todella noin vaikeaa asettua jonkun toisen asemaan, vai etkö siihen pysty koska et ole itse kaikkea kokenut.

Jotenkin, en suostu ymmärtämään ihmisiä jotka syrjäytyvät, koska "maailma on niin paha ja kapitalismi on paskaa" vaan sanoisin heille, että yrittäkää tai kuolkaa...siinä on vaihtoehdot.

Onneksi sinä et pääse päättämään asioista.
 
Minä en tahtoisi heittää heikkoja kaivoon mutta heitäisin kaivoon kaikki jotka ovat sitä mieltä, että heillä on jokin oikeus elää normaalien ihmisten siivellä.

Minäkin olin työttömänä lähes vuoden, kun lama (92-94) lopetti yrityksen jossa olin töissä ja rakentaminen todellakin loppui silloin pariksi vuodeksi.
En kuitenkaan alkanut dokaamaan ja itkemään maailman pahuutta vaan kävin treenaamassa päivittäin, luin kirjastossa päivän lehdet ja lähdin opiskelemaan.
Jotenkin, en suostu ymmärtämään ihmisiä jotka syrjäytyvät, koska "maailma on niin paha ja kapitalismi on paskaa" vaan sanoisin heille, että yrittäkää tai kuolkaa...siinä on vaihtoehdot.

Vuoden työttömyys ei syrjäytä ketään. Mutta olehan jossain pikku kunnassa pätkätöissä ja sitten ei niissäkään monta kymmentä vuotta niin ei kaukana ole syrjäytyminen.

Ja oikeasti. Aika harva sossun apua tarvitsevista on niitä kadun pulsuja. Useimmat ihan normaaleja ja jopa työssä käyviä ihmisiä. Palkat vaan on joillakin aloilla niin pieniä ettei niillä tule toimeen. Lisäksi jos vielä on perhettä.
 
Useimmat ihan normaaleja ja jopa työssä käyviä ihmisiä. Palkat vaan on joillakin aloilla niin pieniä ettei niillä tule toimeen. Lisäksi jos vielä on perhettä.

Niin siis minähän en nimenomaan koita tuomita ketään ihmistä joka tarvitsee apua vaan minä olen kohdistanut kritiikin niihin jotka ovat päättäneet heittäytyä elämään muiden ihmsten kustannuksella.
Mielestäni tässä on hyvin iso ero.
 
Kuten menemään töihin?

Tästähän voi vetää sen johtopäätöksen, että sosiaaliturva on tavallaan suojelusrahaa pummeille jotka kiristävät meitä työssäkäyviä ihmisiä.

Näinhän se on. Esimerkiksi Tallinnassa tässä muutama kuukausi takaperin ryöstettiin puukon kanssa pari suomalaista mummoa terminaalin lähellä.

Tietenkin on vaihtoehtona panna väkivaltaiset pummit vankilaan, mutta se todennäköisesti tulee vieläkin kalliimmaksi yhteiskunnalle, kuin tukien maksaminen, jotta käyttäytyvät ihmisiksi.
 
Jos ei puhuta niin radikaaleista systeemeistä, niin palataan alkuviestissä mainitsemaani toiseen juttuun. Nimittäin nyt uutisotsikoissa ja edellisviikon lopuilla ei mitään muita kunnon uutisia, kuin että "3 LASTA HUKKUI, ITKEMME SITÄ NYT VIIDETTÄ PÄIVÄÄ!!" ja nyt sitten se, että joku ääliö meni kuolemaan huvipuistossa. "HUVIPUISTO KAUHUN VALLASSA"

Kehtaavat vittu myydä toisten ihmisten kuolemilla lehtiä! Minusta tämä on ihan aiheellista kritiikkiä ja muut varmaan huomanneet saman.

Ihan kuin jotain randomtoimittajaa kiinnostaisi muutama ihmishenki -> pelkkää bisnestä.

Tämän lisäksi tämä perusmassa tyyliin tietynikäiset perustallaajat, jotka tietysti ostavat noita paskajuttuja. Ja tietysti jos on tyyliin joku jäänyt auton alle, niin 50 paikalla olluta on heti antamassa lehdelle ainutlaatuista haastattelua ja sieltä löytyy aina joku arkipäivän sankari, jonka piti päästä lehteen sanomaan "Joo olin mä tuijottamassa tapahtunutta 100 metrin päästä enkä älynnyt tehä mitään, oon ihan vitun sankari"

Jostain auton alle jäämisestä en sano muuta, kuin että shit happens. Ei ole mitään tarvetta uutisoida kolmen eri päivän lehdessä siitä, että joku pentu juoksi linja-auton alle. Eiks se oo ihan selvä, että jos se ei ollut tarpeeksi älykäs katsomaan tai ei muuten vain älynnyt tulevaa autoa niin sitten se pentu kuoli? Tietysti jos pitää olla humaani niin korkeintaan omaisille ripaus myötätuntoa ja siinä se. Ei tarvitse uutisoida siitä jokaiseen Suomen lääniin, ei voi kiinnostaa niin vitusti ja kyllä ihmiset toisella puolella Suomea selviävät ilman tuollaista tietoa.

Sitten vielä kehtaavat pistää jotain "USKALLATKO ANTAA LAPSESI KÄVELLÄ SUOJATIEN YLI?????" 57. kerran palstan kyselyksi.

Ps. Pääideana se, että nuo lehdet aliarvioivat meitä tavallisia tallaajia ja sitten pehmeäpäisimmät seurapiiritantat toki lankeavat juttuun kuin juttuun mitä joku Iltalehti tiedottaa.
 
Jos ei varsinaisesti syrjäytä, mutta opiskelleen ihmisen ammattitaito rapistuu yllättävän helposti. Sitä sopii miettiä miten "syrjäytyneitä" vuosia kotona olleet äidit ovat.

Minä miellän ammattitaidon rapistumisen ja syrjäytymisen kahdeksi eri asiaksi.
Meillä töissä on muutama äiti, jotka olivat aikanaan kymmenen vuotta lasten takia kotona, nyt ovat olleet jo vuosia töissä. Perusammattitaidon saa suhteellisen nopeasti takas eikä heistä nyt huomaa yhtään, että ovat olleet poissa. Kumpikaan heistä ei ole ollut tai ole nyt syrjäytynyt yhtään mistään.
 
Jostain auton alle jäämisestä en sano muuta, kuin että shit happens. Ei ole mitään tarvetta uutisoida kolmen eri päivän lehdessä siitä, että joku pentu juoksi linja-auton alle. Eiks se oo ihan selvä, että jos se ei ollut tarpeeksi älykäs katsomaan tai ei muuten vain älynnyt tulevaa autoa niin sitten se pentu kuoli?
On siihen syytä jos käy ilmi että linja-autokuski ajo vanhoilla vihreillä tai suojatiellä lapsen yli. Näitä uutisoidaan siksi että ollaan huolissaan liikennekurista (tai siis sen puutteesta) ja on ihan hyvä halvatun hyvä että niitä uutisoidaan.

Lasten kohdalla ei muuten ole kyse näissä tilanteissa älykkyydestä vaan siitä että lasten arviointikyky liikenteessä ei oo kehittynyt samalla tavalla kuin aikuisten. Siksi aikuisten pitää olla erityisen varovaisia liikenteessä kun näkee lapsia. Et oo varmaan autokoulua ehtiny vielä käydä kun ey tämmösiä tiedä...
 
...
Luin yhdeltä foorumilta jutun, missä sattui tuo naturalselectori sanomaan, että sossun apu pois kadun pummeilta ja päästäisi niistäkin eroon. Itse sanon, että I agree. Harva ihminen maailmassa kaipaa kadulla olevia jotain yli 50 v partaveikkopummeja, jotka käyttävät kaikki varansa juomiseen. Tietysti vastakommenttina heti "no yhyy, siinä menetettäisiin monta ihmishenkeä, ootsä hei ihan hullu?" Tuollaiset ihmiset (ne kadun pummit) ovat niitä, jotka yhteiskunta haluaa pakolla pelastaa ja voisi olla ns:n kanssa samaa mieltä tuosta jutusta. Massaa ovat nuo tuollaiset kommentoijat.

Tutustukaa naturalselectorin juttuihin hieman. Vaikket olisi ihan samaa mieltä, niin kiintoisia pointteja kyllä löytyy. Etenkin video, missä kerrotaan kolmenlaisista ihmistyypeistä. Kaveri on myös sitä mieltä, että käytännössä jälkeenjääneiden ja muiden, jotka eivät välttämättä osaa itsestään pitää yhtään huolta, hyyssääminen jarruttaa yhteiskunnan kulkua. Itse en kannata mitään "sinisilmäiset ja valkohiuksiset on parhaita" vaan että ei olisi pakotetta hyyssätä kaikkia ihmisiä elävänä jonnekin 100-vuotiaiksi.

Kuolema kuuluu elämään. Vanha asia kuolee ja uutta syntyy.

Jos itse pitäisi valita joku vajavainen elämä, joka pelastettaisiin vain lääkkeillä ja minua vain voitaisiin kuljettaa pyörätuolilla paikasta toiseen (tällaisiä saa ihan vitusta nähdä katukuvassa) taikka simppeli sormien napsautus kuolema, valitsisin jälkimmäisen.


luuletko että rahattomat, pummit, juopot, muuten vaikeuksissa olevat eli toimeentulotuella olevat ihmiset vain kuolisivat pois tai katoaisivat jos tuki heiltä otettaisiin pois. luulenpa että ryöstöt, varkaudet ym lisääntyisivät todella paljon.

sä näät noi asiat mustavalkoisesti kyllä sunkin asenteet muuttuu, huomaat sen sitten. tosin itsekin olen ajatellut että ihminen "pärjäisi" paremmin jos heikkoja ei hyysättäisi, mutta en usko sen toimivan.


e: ja median herkuttelusta kuolemilla. ÄLÄ osta !! boikottia pystyyn.

e2: työttömäksi jättäytymisestä: se on hallituksen "syytä" ettei työnteko kannata. mullakin oli työttämä kerran tilanne jolloin sain asumistukea ja työttömyysrahaa yht. käteen 600€, (esim) sitten tarjotaan jostain 2kk työtä keräämään roskia tms ja saat käteen verojen jälkeen 800€, niin palkka kannustaa kyllä jäämään kotiin, eli päivä palkka olisi ollut 10€. ja päälle vielä paperisodat laitosten kanssa, no thanks !!

vuodessa pitäisi saada tienata 15 000€ ilman verotusta ja opiskelijat saisivat tienata niin paljon kuin kerkeävät, mutta opintopisteitä jos ei tule tarpeeksi niin silloin pitäisi periä tuet takaisin.
 
On siihen syytä jos käy ilmi että linja-autokuski ajo vanhoilla vihreillä tai suojatiellä lapsen yli. Näitä uutisoidaan siksi että ollaan huolissaan liikennekurista (tai siis sen puutteesta) ja on ihan hyvä halvatun hyvä että niitä uutisoidaan.

Eipä tuosta uutisoinnista muuta hyötyä äkkiä keksi kuin sen, että joku "alueella asuva" pääsee kertomaan julkisesti, että tähän kadulle on niin ja niin kauan pyydetty hidasteita tai liikennevaloja. Liikennekurikin on varmaan höltynyt joltain osin, mutta olisi kuitenkin mukavaa, että media kirjoittaisi tapahtumista niin kuin oikeasti on tapahtunut. Esim: Otsikolla "lapsi kuoli linja-auton alle", mielummin kuin "lapsi joutui linja-autokuskin huolimattomuuden uhriksi". Vaikka molemmat otsikot olisivat oikein, toinen on tilanteesta riippuen huomattavasti leimaavampi.
Kun yleensä uutinen ei sisällä sitä, mitä siellä on tapahtunut, onko joku toinen asia vienyt kuskin huomion sillä hetkellä, vai onko kuski nähnyt lapsen kävelevän suojatielle ja painanut kaasun pohjaan.... No ehkä tuo jälkimmäinen uutisoitaisiin kyllä oikein, ja monta viikkoa.
 
On siihen syytä jos käy ilmi että linja-autokuski ajo vanhoilla vihreillä tai suojatiellä lapsen yli. Näitä uutisoidaan siksi että ollaan huolissaan liikennekurista (tai siis sen puutteesta) ja on ihan hyvä halvatun hyvä että niitä uutisoidaan.


uutisoinnista, käy ilmi että siellä ja tuolla oli huijausta ja kiristystä, esim karpo.
Mutta onko ne johtaneet mihinkään muuta kuin voivotteluun.
 
No onhan se kenties uutisoitava asia, mutta sen sijaan että kertoisi jutun kunnolla, ne herkuttelevat siihen 67 haastattelua ja tekevät 3 sivun jutun ja sitten vielä muistelevat jotain 1997 liikenneonnettomuutta. Silkkaa rahanpesua ja sitten tietysti 1,5 milj. (no, paska arvio, meni varmaan miljoona hutiin suuntaan tai toiseen) ostaa tuon lehden joka päivä ja tukee sitä rahastusta.

Ois varmaan hauskaa, että haukkuisin noita lehtiä niiden juttujen perusteella ja ostelesin jatkuvasti.
 
Back
Ylös Bottom