Mikä tekee "ihmishenkien menetyksestä" niin kauheaa?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu
Miten hyöty määritellään? Sillä paljonko rahaa ihminen tekee? Sillä kuinka hyvät geenit ihmisellä on?

Uskovatko tkietyt ihmiset oikeasti saavuttavansa suurempaa onnellisuutta tällä jalostusmeinigillä, jossa vain parhaat ja etuoikeutetuimmat hyötyvät tai yleensä jäävät edes henkiin? Halutaan tappaa sairaat, jotta tulevaisuudessa on vähemmän sairaita tapettavaksi?

Olisi kiva kyllä nähdä veikkojen lähisukulaisten sairastuvat tai synnyttävän vammaisia lapsia :D Naturalselector89 vaikutti suht surulliselta pojalta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jos ajatellaan puhtaasti järjellä ja jätetään tunteet narikkaan, niin tyhmää hoitaa ihmisiä jotka kuolee keuhkokuumeeseen näin rodunsäilymisen kannalta. ei populaatio tee mitään ihmisillä jotka kuolevat tauteihin, ja sellaisesta geeniperimästä olisi hyvä päästä eroon.

Sulla taitaa nyt olla väärinkäsitys lajinvalinnasta. Ei geenit tee mitään päätöksiä, ja ei ihmisten päätöksiä pidä sekoittaa geenien valikoitumiseen. Ei ihmisen tekemillä päätöksillä geeniperimän suhteen ole mitään vaikutusta pitkän aikavälin populaatioevoluutioon.
 
Joo no kai, jos pelkkiä numeroita kattoo niin olisi mielekästä lahdata tyyliin 75% ihmiskunnasta ja lopuilla tähdätä sitten tähtiin seuraavan tuhannen vuoden aikana, mutta kun ei se vaan toimi ihan silleen... Aika harva olisi kuitenkin valmis alkamaan systemaattisesti tappamaan, koska se nyt vaan on aika ikävää hommaa. Tietenkin jos sen kykenee jotenkin järkevästi perustelemaan itselleen ja blaa blaa, niin kai se onnistuisi, mutta ainoo asia joka on pitäny ihmiskunnan hengissä tähän asti lienee se seikka, että toista on niin pirun vaikee kuitenkin loppujen lopuksi tappaa. Ja jos tääkin ominaisuus kytketään väkipakolla pois niin tuskin kovin kauaa ihmiskunta hengissä säilyy...
 
Olisko Penska semmonen mitään, että alotettaisiin se tappaminen niistä helkkarin typeristä teinipojista? Tyhmyys on kuitenkin vaarallista ja pitää pitää huoli, etteivät tyhmät penskat löydä yhtä tyhmää vosua jostain kivenkolosta ja rupea lisääntymään. Sitten on monin verroin typeriä penskoja laukomassa typeriä mielipiteitä foorumeilla. Moinen kun on erittäin haitallista ihmiskunnan tulevaisuuden kannalta.
 
Sulla taitaa nyt olla väärinkäsitys lajinvalinnasta. Ei geenit tee mitään päätöksiä, ja ei ihmisten päätöksiä pidä sekoittaa geenien valikoitumiseen. Ei ihmisen tekemillä päätöksillä geeniperimän suhteen ole mitään vaikutusta pitkän aikavälin populaatioevoluutioon.

ööh, ja mites perustelet tuon? jos huonompigeenisiä pidetään "keinotekoisesti" elossa(lääkkeet ym) ja annetaan niiden saada jälkeläisiä, niin tämäkö sit ei vaikuta geenien valikoitumiseen? jos muulloin huonot geenit karsiutuisivat pois luonnollisen poistuman kautta.

e: ja ihmetyttää nuo kauheat provoontumiset. tuntuu että tästä aiheesta ei voi puhua koskaan järjellä ilman, että fanaatikot tulee huutelemaan...
 
Olen lukenut juttuja mm. Youtuben naturalselection89 ukkelin (suomalainen) juttuja, miten ihmisiä ei saisi pelastaa lääkkeillä ja miten suuri massa uskoo mm. demokratian propagandaan. http://www.youtube.com/profile_comment_all?user=NaturalSelector89



Ihmisten moraali, mikä on kukkahattutätien syöttämää "2000-luvun sivistystä" on joskus niin naurettavaa. Mikään ei määritä, millainen on vaikkapa perheen tai ihmisten arvojen oltava.

Luin yhdeltä foorumilta jutun, missä sattui tuo naturalselectori sanomaan, että sossun apu pois kadun pummeilta ja päästäisi niistäkin eroon. Itse sanon, että I agree. Harva ihminen maailmassa kaipaa kadulla olevia jotain yli 50 v partaveikkopummeja, jotka käyttävät kaikki varansa juomiseen. Tietysti vastakommenttina heti "no yhyy, siinä menetettäisiin monta ihmishenkeä, ootsä hei ihan hullu?" Tuollaiset ihmiset (ne kadun pummit) ovat niitä, jotka yhteiskunta haluaa pakolla pelastaa ja voisi olla ns:n kanssa samaa mieltä tuosta jutusta. Massaa ovat nuo tuollaiset kommentoijat.

Kaveri on myös sitä mieltä, että käytännössä jälkeenjääneiden ja muiden, jotka eivät välttämättä osaa itsestään pitää yhtään huolta, hyyssääminen jarruttaa yhteiskunnan kulkua.

Jos itse pitäisi valita joku vajavainen elämä, joka pelastettaisiin vain lääkkeillä ja minua vain voitaisiin kuljettaa pyörätuolilla paikasta toiseen (tällaisiä saa ihan vitusta nähdä katukuvassa) taikka simppeli sormien napsautus kuolema, valitsisin jälkimmäisen.

Olen lukenut juttuja mm. Youtuben naturalselection89 ukkelin (suomalainen) juttuja, miten ihmisiä ei saisi pelastaa lääkkeillä ja miten suuri massa uskoo mm. demokratian propagandaan. http://www.youtube.com/profile_comment_all?user=NaturalSelector89

Mitä on demokratian propaganda ja miksi ihmisiä ei saisi pelastaa lääkkeillä?

Ihmisten moraali, mikä on kukkahattutätien syöttämää "2000-luvun sivistystä" on joskus niin naurettavaa. Mikään ei määritä, millainen on vaikkapa perheen tai ihmisten arvojen oltava.

Kyllä arvoja määrittää yleiset käsitykset siitä mikä on oikein ja mikä on väärin.

Luin yhdeltä foorumilta jutun, missä sattui tuo naturalselectori sanomaan, että sossun apu pois kadun pummeilta ja päästäisi niistäkin eroon. Itse sanon, että I agree. Harva ihminen maailmassa kaipaa kadulla olevia jotain yli 50 v partaveikkopummeja, jotka käyttävät kaikki varansa juomiseen. Tietysti vastakommenttina heti "no yhyy, siinä menetettäisiin monta ihmishenkeä, ootsä hei ihan hullu?" Tuollaiset ihmiset (ne kadun pummit) ovat niitä, jotka yhteiskunta haluaa pakolla pelastaa ja voisi olla ns:n kanssa samaa mieltä tuosta jutusta. Massaa ovat nuo tuollaiset kommentoijat.


Ai että niillä ihmisillä vaan on oikeus elää, joita joku kaipaa? Voihan joku laitapuolen kulkija elää ihan onnellista elämää, onnellisempaa ehkä ku moni meistä. Yhteiskunnassa vaan on ja tulee aina olemaan köyhiä, ongelmaisia jne. Tiedä sitten miten se vaikuttaisi "taviksiin" jos katukuvasta katoaisivat kaikki spurgut, vammaiset ja "muut alemmat, säälittävät". Ei voisi enää pönkittää omaa olemistaan säälimällä muita, ehkä jopa pelottaisi, että itse on yhteiskunnan pohjasakkaa.

Kaveri on myös sitä mieltä, että käytännössä jälkeenjääneiden ja muiden, jotka eivät välttämättä osaa itsestään pitää yhtään huolta, hyyssääminen jarruttaa yhteiskunnan kulkua.

Jarruttaa yhteiskunnan kulkua mihin? Eikö se riitä, että saadaan yhteiskunta pyörimään jotakuinkin hyvinvointivaltion lailla. Johan tässä on nähty mihin tämä jatkuva kehittyminen johtaa. Pallo on ihan pilalla. Kohta täällä elä kukaan.

Jos itse pitäisi valita joku vajavainen elämä, joka pelastettaisiin vain lääkkeillä ja minua vain voitaisiin kuljettaa pyörätuolilla paikasta toiseen (tällaisiä saa ihan vitusta nähdä katukuvassa) taikka simppeli sormien napsautus kuolema, valitsisin jälkimmäisen.

No voi ***** ....jaa että ainoa ihmisarvoinen elämä on mahdollista pelkästään siten, että kaikki raajat ja aistit toimii? Veikkaanpa että mieli muuttuis aika äkkiä ku joutuisit tositilanteeseen. Aika pian muuttuis näkökulmat asioihin. Noh..nuoruuden idealismia. Ei hätää..se kyllä menee ohi ilman lääkitystäkin :).
 
Sellainen huomio, että toisin kuin esimerkiksi vammaiset niin nuo partaveikkopummit ovat itse valinneet oman tiensä. Tietenkin heillä on oikeus elää onnellista elämää mutta onko heillä oikeutta tehdä sitä toisten kustannuksella?
Itse olen sitä mieltä, että yhteiskunnan pitää tukea esimerkiksi vammaisia/sairaita, koska he ovat kuitenkin osa yhteiskuntaa ja he itse eivät voi mitään vammaisuudelleen/sairaudelleen mutta aina joskus mietin, että miksi, pummeja, ammattirikollisia ja muita ihmisiä jotka ovat itse valinneet tiekseen loisia muiden kustannuksella pitäisi sietää.

Niin ja miksi yhteiskunnan pitää tukea sairaita/vammaisia?

Minä en ainakaan keksi mitään syytä tukea yhteiskuntaa joka ei suostu tukemaan minua, jos sairastun/tulen vanhaksi jne.
 
Tuo Three Kinds Of Humans-video oli ihan typerä! Mitä järkeä tossa oli? hohhoijjaa...

No se on ainakin semmoinen, jonka kanssa voin olla samaa mieltä ihan rehellisesti.

Hups, ei pitänytkään enää postata.

Parasta olla ihan hiljaa kaikesta ja mennä virran mukana ja hymyillä koko ajan hymy korviin ulottuneena.

No ihan oikeasti, noin siitä elämästä helpoiten selviää.
 
No tossako ne kolme ihmistyyppiä oli? Mä kyllä luulen että ihmistyyppejä on paljo paljo enemmän. Ja kyllä ihan tavallisissa kaduntallaajissa löytyy niitä vallankäyttäjiä ja huippuälykkäitäkin (tietysti harvassa). Nuohan on vaan siitä asemasta kii mihin on päässy.
 
Mihis noista kolmesta ryhmästä itsesi luokittelisit?

No aika pitkälti massa. En voi sanoa itseäni ulosannolta ja toiminnalta miksikään superihmiseksi. Ja vieläpä tässä iässä, eli jos haluaa tulla yhteiskunnassa toimeen, niin kannattaa kävellä laumassa ja pitää turpa kiinni.
 
No aika pitkälti massa. En voi sanoa itseäni ulosannolta ja toiminnalta miksikään superihmiseksi. Ja vieläpä tässä iässä, eli jos haluaa tulla yhteiskunnassa toimeen, niin kannattaa kävellä laumassa ja pitää turpa kiinni.

Samallahan sä voit viettää loppuelämäs normeja noudattaen:)

Toi on ihan down jätkä, tuo NaturalSelection mikälie. Älä nyt vitussa sen juttuja tosissaan ota tai ala käyttäytyä samalla lailla. Oikeasti tuo jätkä on vaan joku himonörtti joka ei saa pillua ku on niin ruma, ja sitten keksii ittelleen tuollaisen sairaan harrastuksen.
 
jos ajatellaan puhtaasti järjellä ja jätetään tunteet narikkaan, niin tyhmää hoitaa ihmisiä jotka kuolee keuhkokuumeeseen näin rodunsäilymisen kannalta. ei populaatio tee mitään ihmisillä jotka kuolevat tauteihin, ja sellaisesta geeniperimästä olisi hyvä päästä eroon. aikojen saatossa tuollaiset tapaukset jotka tarttee lääkehoitoa selvitäkseen heikentää ihmislajin geenipoolia. kun luonnonvalinta ei enää päde ihmisten kanssa kun lapsikuolleisuuskin alkaa olla about nolla länsimaissa ja siitä lähtien lyyään sit lääkettä kouraan missä elimistön luonnolliset mekanismit ei enää riitä.

Geeniperimällä ja keuhkokuumeella ei ole mitään tekemistä keskenään. Vaikka olisit valioyksilö voit saada keuhkokuumeen. Voit kuolla siihen tai sitten henkiin, mutta voit huonommin.

Kaikkiin tauteihin ei siis kuolla. Jos jollain on astma se ei siihen (välttämättä) kuole, mutta ilman hoitoa astma heikentää toimintakykyä, esim työnteko voi olla mahdotonta. No, pitäisikö tämä muutoin terve ihminen sitten tappaa vai antaa hänelle suihke lääkkeestä ja hän olisi sitten aivan toiminta kykyinen.

Monikaan tämän palstan lukijoista ei olisi varmaankaan kovinkaan hyvä vointinen jos meitä ei olisi lääkitty lapsena. Jäisi punttiksella käynnit aika vähiin...ja sitä paitsi salin omistajalla olisi ehkä reuma ja se pitäisi varmaan tappaa...tai sitten se ei kykenisi pyörittämään sitä salia ollenkaan :rolleyes:

Ja mitä tulee vammaisten lasten abortoimiseen. Sitä tehdään jo. Mutta kaikkea ei ultraäänessä havaita. Lapsi voi myös syntyä terveenä ja sitten joskus kaksi vuotiaana havaitaan että sillä onkin etenävä sairaus joka rampauttaa sen kokonaan tai sitten vain vähän, sitten joskus tulevaisuudessa. Menisitkö lääkäriin ja sanoisit siellä, että "antakaa nyt piikki perseeseen tälle lapselle kun sillä on tämmöinen sairaus mikä voi tehdä siitä täysin invalidin tai kyllähän se saattaa pärjätäkin ihan hyvin, mutta riskiä en ota"
 
Sellainen huomio, että toisin kuin esimerkiksi vammaiset niin nuo partaveikkopummit ovat itse valinneet oman tiensä. Tietenkin heillä on oikeus elää onnellista elämää mutta onko heillä oikeutta tehdä sitä toisten kustannuksella?
Itse olen sitä mieltä, että yhteiskunnan pitää tukea esimerkiksi vammaisia/sairaita, koska he ovat kuitenkin osa yhteiskuntaa ja he itse eivät voi mitään vammaisuudelleen/sairaudelleen mutta aina joskus mietin, että miksi, pummeja, ammattirikollisia ja muita ihmisiä jotka ovat itse valinneet tiekseen loisia muiden kustannuksella pitäisi sietää.


Mitä jos sillä pummilla tai juopolla onkin taustallla mielenterveydellisiä ongelmia (niin kuin usein onkin) eikö hänellä ole oikeutta saada tukea yhteiskunnalta. Useasti ajatellaan et on aivan hänen oma vikansa kun siellä kadulla pulsuilee, mutta taustoja mitkä ovat siihen johtaneet me ei tiedetä. Hän on voinut olla vaikka kuinka yritteliäs ihminen tahansa, hyvä työntekijä, mies ja isä. Mutta kun asiat on joskus lähteneet menemään perseelleen ja tyyppi masentunut totaalisesti ja tarttunut pulloon niin ei sieltä ihan vain omin avuin nousta. ja mitä enemmän juo ja pilaa aivojaan niin ei sitä enää pysty vaan päättämään et nyt lopetan...tarkoitan tällä kunnon rapajuoppoja. Aivoista on mennyt totaalisesti rationaalinen kyky ajatella.

Kyllähän se ottaa itseäänkin päähän kun ajattelee et tossa toi hakee sossusta rahaa ja juo, mutta ei se ongelma häviä sillä et siltä lakkautetaan sosiaaliturva. Se pummi tulis ja hakis ne rahat sinun, minun meidän rahapussista joka tapauksessa...tällä kertaa vaan väkivalla torinkulmalla.

Ja ehkäpä ne pummit kadulla on meille hyvä muistutus. Muistutus siitä, että ehkä joskus kuka meistä voi olla samassa tilanteessa.
 
Mitä jos sillä pummilla tai juopolla onkin taustallla mielenterveydellisiä ongelmia (niin kuin usein onkin) ......

Ymmärrän hyvin, että alkoholismiin voi olla useitakin eri syita ja taustalla voi olla masennusta jne. mutta kuitenkin viime kädessä se on se ihminen joka nostaa pullon huulilleen ja alkaa dokaamaan. Toisekseen usein, kun joutuu katsomaan noita alkoholisteja joista osa on nuoriakin niin tulee mieleen, että useimmilla taitaa olla vain se ongelma, että he eivät viitsi/tahdo/osaa elää normaalia elämää ja käydä duunissa vaan mieluummin riehuvat tuolla puistikoissa ja kiskovat viinaa.

... Se pummi tulis ja hakis ne rahat sinun, minun meidän rahapussista joka tapauksessa...tällä kertaa vaan väkivalla torinkulmalla.

Ja ehkäpä ne pummit kadulla on meille hyvä muistutus. Muistutus siitä, että ehkä joskus kuka meistä voi olla samassa tilanteessa.

On totta, että sosiaaliturvalla on tärkeä merkitys, kun puhutaan yhteiskunnan vakaudesta mutta aina joskus tulee mieleen, että tukisin heikäläisiä mieluummin lyijyllä kuin käymällä duunissa ja maksamalla heille viinoja.
Joskus Pakkiksella oli ketju siitä mitä ihmiset olivat kokeneet nuoruudessaan ja muutamia ihmisiä onni oli potkinut päähän todella kovaa mutta siitä huolimatta he pärjäävät joten uskon, että pummiksi ei päädytä, jos vain päättää jaksaa yrittää.
 
Samallahan sä voit viettää loppuelämäs normeja noudattaen:)

Toi on ihan down jätkä, tuo NaturalSelection mikälie. Älä nyt vitussa sen juttuja tosissaan ota tai ala käyttäytyä samalla lailla. Oikeasti tuo jätkä on vaan joku himonörtti joka ei saa pillua ku on niin ruma, ja sitten keksii ittelleen tuollaisen sairaan harrastuksen.

Tuo kyllä tuli itsellekkin mieleen :D Mitähän vittua sekin sitä kiinnostaa, ketä tuolla kadulla rällästää. Se oo tossa iässä pahemmin vielä kerenny verojakaan maksamaan ja täten rahoittamaan pulsujen juomisia saatikka vammaisten elättämistä.
 
odotelkaapa kun itse/joku läihen sairastuu tai käy huonosti. ei varmasti enää soi "tough luck" asenne kelloissa.


Toisaalta näin.

Toisaalta, kun tarpeeksi monta läheistä on lyhyen ajan sisään menettänyt, ei voisi vähempää kiinnostaaa, kuka kuoli ja missä ja voi kamalaa. Kun on siinä omassakin paskassa tarpeeksi kestämistä. Toki osaa paremmin "kuvitella" sen tuskan mikä mahtaa näillä läheistensä menettäneillä olla.
 
Luin yhdeltä foorumilta jutun, missä sattui tuo naturalselectori sanomaan, että sossun apu pois kadun pummeilta ja päästäisi niistäkin eroon. Itse sanon, että I agree. Harva ihminen maailmassa kaipaa kadulla olevia jotain yli 50 v partaveikkopummeja, jotka käyttävät kaikki varansa juomiseen. Tietysti vastakommenttina heti "no yhyy, siinä menetettäisiin monta ihmishenkeä, ootsä hei ihan hullu?" Tuollaiset ihmiset (ne kadun pummit) ovat niitä, jotka yhteiskunta haluaa pakolla pelastaa ja voisi olla ns:n kanssa samaa mieltä tuosta jutusta. Massaa ovat nuo tuollaiset kommentoijat.

Lol, sossun apu pois ihmiseltä ja siitä päästään eroon :D. Helvetin nerokasta logiikkaa. Luuletko että se "partaveikkopummi" jolta otetaan avustukset pois jää vaan hiljaa itsekseen kuolemaan? Itse olisin ainakin valmis aika äärimmäisiin keinoihin mikäli vaihtoehtona olisi esimerkiksi nälkään kuoleminen.
 
Lol, sossun apu pois ihmiseltä ja siitä päästään eroon :D. Helvetin nerokasta logiikkaa. Luuletko että se "partaveikkopummi" jolta otetaan avustukset pois jää vaan hiljaa itsekseen kuolemaan?

Ehkä ei jää mutta mitä ihmettä tuollaiset pystyvät oikein saamaan aikaan?
Jotenkin en usko, että nuo pummit ovat kaikki potentiaalisia kaupunkitaistelijoita vaan uskon, että siinä vaiheessa, kun he alkavat riehua niin heidät hiljennetaan aika nopeasti.

Itse olisin ainakin valmis aika äärimmäisiin keinoihin mikäli vaihtoehtona olisi esimerkiksi nälkään kuoleminen.

Kuten menemään töihin?

Tästähän voi vetää sen johtopäätöksen, että sosiaaliturva on tavallaan suojelusrahaa pummeille jotka kiristävät meitä työssäkäyviä ihmisiä.
 
Back
Ylös Bottom