Mikä tämä ojentajaliike on?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TJJ
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
nigster sanoi:
Pushdown on myös todella hyvä, siinä jos jossain saa kunnon tuntuman. Tosin, ranskalainen on silti kunkku! Pitää koittaa tuota liikettä ensi kerralla treenin lopuksi.

Pushdown todellakin tuntuu parhaiten ojentajassa ja on erinomainen kakkosliike. Itse suosin nykyään dippiä lisäpainoilla. Tavoitteena vetää joskus 10 sarja siten että lisäpainot on sama kuin kropan paino, on tohon vähän matkaa vielä mutta en mä sitä mahdottomana pidä jos paikat kestää. ;)

Teen siis 2 sarjaa dippiä ja 1-2 sarjaa pushdownia siihen perään. Rankista tekisin jos se ei sattuisi niin helvetin paljon kyynärpäihin.

Teeks Timba vielä kaksjakoisella ohjelmalla?

Ite tässä mietin syntyjä syviä, että kun nyt alan taas vaihteeksi reenata 2-jakoisella, niin tehdäkö tumput jalka- vai yläkroppapäivänä, ajattelin että jos sulla on kokemuksia aiheesta.

SerialLoser sanoi:
Teeks Timba vielä kaksjakoisella ohjelmalla?

Ite tässä mietin syntyjä syviä, että kun nyt alan taas vaihteeksi reenata 2-jakoisella, niin tehdäkö tumput jalka- vai yläkroppapäivänä, ajattelin että jos sulla on kokemuksia aiheesta.

Tekee ja sarjoa on tällä hetkellä neljä. Teen dippiä 2-3 sarjaa ja pushdownia 1-2 sarjaa, yhteensä siin niin että tulee 4 sarjaa täyteen.

Mulla jakona nyt reidet ja kädet vs. rinta, selkä, olkapäät, pohkeet.

Offtopic:

Ottakaa nyt muut sitten huomioon -varsinkin aloittelijat- että tossa Timban versiossa kädet saa kyytiä joka ikinen päivä. Timba osaa säätää niiden rasitusta, sinä et välttämättä osaa. Eli ne saa äkkiä liikaa rasitusta. Jos homma ei pelitä, niin käytä vaikka työntävät, vetävät -jakoa, jossa reidet on jaettu myös työntäviin ja vetäviin. Eli jaoksi tulee:

Treeni 1.
Rinta, olkapäät, ojentajat, etureidet

Treeni 2.
Selkä, hauis, takareidet, pohkeet

Päälle vielä johonkin kohtaan vatsat ja epäkkäät, ja kyynärvarret jos niitä treenaat.

Hyvä Powerhousu kun huomioit tuon. Itsellä toi toimii oikeilla liikevalinnoilla. Esim. rinnalle ja olkapäille on vipareita mukana, joten tuo dippi toimii hyvin kun kaikki rinta ja olkapäätreeni ei ole punnerruksista koostuva. Eli tuo vaatii vähän kehontuntemusta kun noin treenaa. Enpä hokassut sitä tähän mainita ollenkaan. Vetävät vs. työntävät on aloittelijallekin passeli jako.

Timba79 sanoi:
Tekee ja sarjoa on tällä hetkellä neljä. Teen dippiä 2-3 sarjaa ja pushdownia 1-2 sarjaa, yhteensä siin niin että tulee 4 sarjaa täyteen.

Kiitoksia Timba.
Häätyy kokeilla mikä skulaa. Tai no, 16-vuotisen punttikokemuksen perusteella arvioisin että ei mikään...:itku:

Timba79 sanoi:

Ollaan samixii :haart:

Ja aloittelevan punttiheebon ei kannata pelätä ottaa kevyitä viikkoja sinne sekaan, jolloin jumpataan siinä 50% sarjapainoista. Alussa saattaa ego ottaa itseensä jos pitää vetää esmes pystypunnerrusta pelkällä tangolla, mutta pitemmän päälle säilyy paikat ehjänä ja liha kasvaa. Ylikuntoon ei kannata itseensä päästää, jos yhtäkkiä alkaa homma jurraamaan nii kevyt treenikierto ja sitten patoutuneella raivolla raudan kimppuun.

PS. en lukenut trediä läpi; tää pirkkanixi saattaa olla jo täällä :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom