Mikä tämä ojentajaliike on?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TJJ
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Powerhousu sanoi:
Niin, mitä sitä turhaan kokeilemaan. Vie vaan turhaan kaksi minuuttia muutenkin lyhyestä elämästä. Eikä mitään uutta muutenkaan kannata kokeilla, on sitä vanhoilla ...kele tähänkin asti pärjätty. :jahas:

Eli itse ainakin kokeilen, vaikken sitä alkaisikaan tekemään. Ei siinä mitään häviä.

Kokeilen sitten kun ranskis lakkaa tehoamasta;)

Bodaaja sanoi:
Ei ton liikkeen ole tarkoitus korvata ranskista. Vaikka ei se tietysti mua haittaa vaikket kokeile. Oli vaan pakko sanoa jotain, kun tulet julistamaan tähän threadiin, ettet aio kokeilla tota liikettä. Se toi tähän threadiin lisää sisältöä 0%.

bodaaja on sen ikäinen,että jiipee kisas kun et ollut syntynytkään:D
miksi tuomita heti kaikki? ja jos et kokeile niin mitä sie sitä täällä toitotat?
ei mulla ainakaan kiinnosta sinun treenit pätkääkään:curs:

käyn jumppaamassa tänään jiippeellä,katellaan jos mies on tänään paikalla niin kysäisen tuosta liikkeestä,sikäli kun osaan tuota selitää edes..

Bodaaja sanoi:
Ellei ole mitään rakentavaa kommettia tuotavana tähänkään ketjuun, niin jätä postittamatta.

Tuosta liikkeestä on takuusti jossain Bodaus-lehdessä tai muussa puhuttu 80-luvulla, ja silloin aina jengi kokeili heti seuraavana päivänä lehden ilmestymisen jälkeen siellä esiteltyjä uusia liikkeitä/suoritustapoja.

Mulle se hirvein itkupumppi tulee "tuolidipistä",
tuntuu kuin joku olisi liittänyt putken ojentajiin,
ja yrittäis räjäyttää ne täyttämällä ne verellä.

Nyt kun tän liikkeen, tän tangontaakseojentelun, hirveä supistuskyky on todennettu, täytyy kysyä, onko tuo kuinka tärkeää, se kamalan rutistuksen saanti?

Siis kysyn oikeesti kun en ole varma, paremminkin :david:

Reenatessa se tuntuu kyllä hyvältä, siltä että no nyt se ottaa kunnolla lihaksiin kun tuntuu että räjähtävät veren paljoudesta.

Mut just SJMV:ssä ja ranskiksessa niitä ei saa, ja hyviä ovat liikkeinä. On tämä hämmentävää tää painoharjoittelu...

Tuossa mopin varrella kokeilin ja kyllähän se tonne ojentajan yläosaan tuntus ottavan. Mulla on vaan niin naurettavan pieni tuo liikerata tossa, etten tiedä kehtaako salilla ruveta tekemään kun jokun voi pian jäykäksi luulla :)

En olekkaan pitkään aikaan saanut ojentajia jumiin niin vois ens treenissä tuolla lopuksi kokeilla josko menis.

J_mp sanoi:
Tuossa mopin varrella kokeilin ja kyllähän se tonne ojentajan yläosaan tuntus ottavan. Mulla on vaan niin naurettavan pieni tuo liikerata tossa, etten tiedä kehtaako salilla ruveta tekemään kun jokun voi pian jäykäksi luulla :)

En olekkaan pitkään aikaan saanut ojentajia jumiin niin vois ens treenissä tuolla lopuksi kokeilla josko menis.

Liikerata on kyllä tosi lyhyt. Itse tänään taas kokeilin ja kyllä oli aivokirurgia (= nenän kaivaminen) vaikeaa sen jälkeen. :D

Selitin asian jo aiemmin mutta sanon uudestaan varulta.

Kyseistä liikettä ei voi verrata esimerkiksi ranskalaiseen mitenkään koska ranskalaisessa lihaksen supistusteho on aivan eri luokkaa. Tämä johtuu lihaksen pituuden muutoksesta liikkeen aikana (lihaksen pituusero supistuksessa vs. venytyksessä on suuri) kun taas kyseisessä liikkeessä lihaksen pituus muuttuu vain hyvin vähän jolloin liike ottaa lihakseen aivan eri tavalla. Lisäksi vaikka liikkeet kuormittavatkin samaa lihasta, eristää tämä liike ojentajasta vain pienen osan joten jo senkin takia melkein sama olisi verrata penkkipunnerrusta kulmasoutuun.

Varmasti hyvä liike ja kaikki ketkä taaplaa samassa harmaassa arjessa reenin suhteen voisivat välillä miettiä näitä erilaisia keinoja kuormittaa eriosia lihaksista. Ei mitään järkeä tehdä yksistään reenissä mutta muun reenin ohella ihan terve lisä ojentajareeniin.

Myös hauislihaksen tehtävistä oli aiemmin keskustelua ja mielestäni tämä on tämä pätee sinnekin vaikkei siinä lihaksen anatomiasta ja tehtävistä käytännössä väännettäessä esille tullutkaan.

Eli jos tämä kiinnostaa niin koittakaa tehdä hauiskääntöä esimerkiksi käsipainoilla venopenkissä. Liike lähtee silloin vartalon takapuolelta jolloin hauislihaksen pitkäpää on tehokkaassa venytyksessä ja liike kohdentaa aivan eriosaa hauiksesta kun perinteiset käännöt.

Bodaaja sanoi:
Kyllä mä mieluummin teen ranskalaista, se on paras liike ojentajille ja sitten lopuks taljassa eri otteilla, en ole ikinä tollasta nähny enkä aio kokeillakkaan.

Tästäkin voidaan olla montaa mieltä.. Kapea penkki on myös yksi parhaita..

Corpral-03 sanoi:
Tästäkin voidaan olla montaa mieltä.. Kapea penkki on myös yksi parhaita..
ei voida;), ranskalainen on paras eristävä ojentaja liike, en tiedä mitään muuta ojentaja liikettä missä ojentajat saisi yhtä hyvin runtua. dippi ja kapea pena taas parhaita perusliikkeitä :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
neutraali sanoi:
ei voida;), ranskalainen on paras eristävä ojentaja liike, en tiedä mitään muuta ojentaja liikettä missä ojentajat saisi yhtä hyvin runtua. dippi ja kapea pena taas parhaita perusliikkeitä :)

Ollaan me sitten samaa mieltä:) Ei 50cm tumppua millään keppijumpalla saada, ranskalaista pään takaa niin ottaa ojentajan ylä osaan ja otsalta niin rupee polttelee alaosaa. Kyllä mä luotan siihen liikkeeseen täysin, meinaan että jos kädet onku mankelin läpi menneet niin ei helvetti sitä ruveta dissaamaan.

Pushdown on myös todella hyvä, siinä jos jossain saa kunnon tuntuman. Tosin, ranskalainen on silti kunkku! Pitää koittaa tuota liikettä ensi kerralla treenin lopuksi.

Tässä voi sitten varmaan kysyä kun ojentajaliikkeistä ja ranskiksesta puhutaan. Kumpi on ns. "parempi", otsalta, vai pään takaa? Mulla ainakin pään takaa on paljon helpompi (voi käyttää enemmän painoa), mutta saan paremman tuntuman otsalta. Senpä takia itse teen nykyään otsalta.

Edit. sanoinpa huonosti

niklas86 sanoi:
Tässä voi sitten varmaan kysyä kun ojentajaliikkeistä ja ranskiksesta puhutaan. Kumpi on ns. "parempi", otsalta, vai pään takaa? Mulla ainakin pään takaa on paljon helpompi (voi käyttää enemmän painoa), mutta saan paremman tuntuman otsalta. Senpä takia itse teen nykyään otsalta.

Edit. sanoinpa huonosti

Sehän ottaa lihaksen eri osiin, ylä ja alaosaan. Mä teen ensin raskaalla painolla pääntakaa ja sitten lopuksi pari kevyttää sarjaa otsalta, ja ton jälkeen ei sitten ojentajia voi paljon enää ojentaa;)

Bodaaja sanoi:
Sehän ottaa lihaksen eri osiin, ylä ja alaosaan. Mä teen ensin raskaalla painolla pääntakaa ja sitten lopuksi pari kevyttää sarjaa otsalta, ja ton jälkeen ei sitten ojentajia voi paljon enää ojentaa;)

Onkohan ihan noinkaan? Pääntakaa tehtynä se venyttää, sen takia se tuntuu enemmän "yläosassa" ja otsalta se venytys on taas ehkä kovempi "alaosassa". Kyllä noi mun mielestä aikalailla samalla lihaksella punnerretaan.

Nytkin on ojentajat vielä jumissa perjantain ranskalaisesta punnerruksesta, ja vain yhdestä sarjasta (alla yksi lämmittelysarja)...

Ranskis vuorottelee lattiapenan kanssa, samoin toistomäärät eri.

niklas86 sanoi:
Onkohan ihan noinkaan? Pääntakaa tehtynä se venyttää, sen takia se tuntuu enemmän "yläosassa" ja otsalta se venytys on taas ehkä kovempi "alaosassa". Kyllä noi mun mielestä aikalailla samalla lihaksella punnerretaan.

Tässä nyt vaan känätään, kun en tiedä miten päin on sinun yläosa ja miten minun, yläosalla tarkotan sitä kainalon läheistä päätä:)

Bodaaja sanoi:
Tässä nyt vaan känätään, kun en tiedä miten päin on sinun yläosa ja miten minun, yläosalla tarkotan sitä kainalon läheistä päätä:)

Sittenhän puhutaan ihan samasta yläosasta. :D Mutta siis meinaan että eiköhän se kovempi rasite sinne ojentajan yläosaan tule sen venytyksen ansiosta. Vertailun vuoksi: jalkojen nostot riipunnassa. Alavatsassa tuntuu työ enemmän, kuin ylävatsassa, mutta molemmat rasittuu tasaisesti. Tuon on pakko liittyä jotenkin venytykseen. Tai sitten olen vain väärässä... ;)

niklas86 sanoi:
Sittenhän puhutaan ihan samasta yläosasta. :D Mutta siis meinaan että eiköhän se kovempi rasite sinne ojentajan yläosaan tule sen venytyksen ansiosta. Vertailun vuoksi: jalkojen nostot riipunnassa. Alavatsassa tuntuu työ enemmän, kuin ylävatsassa, mutta molemmat rasittuu tasaisesti. Tuon on pakko liittyä jotenkin venytykseen. Tai sitten olen vain väärässä... ;)

Jep samasta puhutaan:D Ja tottakai samalla lihaksella, mutta otsalta tehtynä se polte rajottuu tonne alaosaan.

Bodaaja sanoi:
Jep samasta puhutaan:D Ja tottakai samalla lihaksella, mutta otsalta tehtynä se polte rajottuu tonne alaosaan.
Nyt kyllä narraat. Mä en saa sitä hyvällä tahdollakaan rajoittumaan yhteen osaan, eikä se ole edes mahdollista. Samalla tavalla se koko lihas työskentelee. Johtuu sen yhden pään paremmasta venytyksestä, että tuntuma on vähän siinä päässä. Kokeile tehdä joku treenikerta ainoastaan tolla tyylillä, ja ihmettele seuraavana päivänä kun koko ojentaja on kipeä, ei vain yläosa.

Ai niin. Se piti vielä sanoa, että vaikka tuntuma olisi parempi jossain osassa, se ei tarkoita silti välttämättä sitä, että rasitus olisi kovempi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom