Mikä "superauto" sopii parhaiten arkikäyttöön?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko sellaisia olemassakaan oikeen top-of-the-line urheiluautoja (Porsche, Lamborghini, ihan näitä hulppeita), jollaisella kykenisi köröttelemään ympäri vuoden Suomessa?

Porschejen nelivetomalleilla kuulemma nelivetoisena voi kruisata ympäri vuoden suht ongelmitta, siis ihan 911:lla eikä vain Cayenneillä, mutta meneekö auto pipariksi jos yrittää samaa Lambolla tai Ferrarilla?

Ei sillä että tämä ongelma läheisesti koskettaisi,
kiinnostaa vaan että onko nuo superautot pääsääntöisesti sikakalliita leluja, vai voiko niitä käyttää edes osapuilleen
niin kuin tavallisia autoja?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
ei varmasti ole käytännöllisiä ympärivuotiseen käyttöön. pienet tavaratilat, hurjat tehot ja mataluus ei varmasti ole parhaita asioita arkikäyttöön, varsinkin talvella. porcheja näkee talvisin muutamia liikenteessä muttei mitään italiailsta superautoa ole talvella näkynyt, jokapäiväisessä käytössä vikojakin tulee reilusti helpommin kuin jos ajettaisi 1000-5000km vuodessa ja niiden huolto ei varmasti ole mikään helppo homma täällä suomessa.

edit: general motorssin f-bodyt (camaro, firebird ja trans am) ovat hyviä kompromisseja, tehoa ja tilaa löytyy tarvittaessa eikä hintakaan ole täysin päätön.

Jos ei puhuta super urheiluautoista, niin Audi RS4 :rock:
-helvetin hyvät penkit
-riittävä maavara
-neliveto
-tilat verrattuna kaksipaikkaisiin ym.
-kulkupuolikin kunnossa

Juu, aattelin nimenomaan tällaista epäkäytännöllistä superautoa a'la Ferrari/Lambo/Aston Martin,
jossa ainoa vähänkään käytännöllistä lähentelevä piirre olis että sillä vois kruisata ympäri vuoden :D

Sellanen kyrvänjatkeen ja pillumagneetin optimaalinen fuusio siis.

Porschet on urheiluautoista varmasti arkikäyttöön soveltuvimpia. (tai ainakin tälläinen käsitys jäi eräästä vanhemmasta "superautovertailusta". Kuinka uusia vaihtoehtoja ajattelit tähän vertailuun?
Nuo aiemmin mainitut autot (AMG, RS6) ovat oman sortin superautoja tehojensa puolesta ja varusteidensa puolesta, mutta eivät taida olla niin sporttisia (lue rata-autoja) kuin lambo, fiiu ja porsche? Tai en tiedä, ajetaanko niillä kilpaa missään luokissa?

Niin,
ajattelin nimenomaan näitä suht puhtaita urheiluautoja,
ei über-sedaneita niin kuin vaikka M3, M5, M6, RS4, RS6,
ja sen sellaiset, jotka on ohjusversioita luksusautoista.
Ne tietty varmaan parhaiten sopii arkikäyttöön.

Mut en ajatellut mitään vertailua tehdä, kunhan uteliaisuuttani kyselin tietävämmiltä, kun tiedän itse autoista about saman verran kuin Matti Nykänen selvin päin olemisesta.

Mee serial duuniin sadaksi vuodeksi ja osta tuollainen :D Sulla taitaa olla aivan liikaa vapaa-aikaa kun tuollaisista VIP-elämän hapatuksista ehdit unolmoida.

Ferrari 456 on aika pätevä arkikäyttöön.
Bentley Continental on sellainen, että sitä voi myös itse ajaa, eikä kuljettajaa tarvi olla.
Maserati 3200 on ihan perusauto vaikkakin vähän pieni ja siihen mahtuu ostoskassitkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse olen himoinnut sellaista 330 d nelivetobemaria. Sen kun vielä lastuttaisi niin vauhti piisaisi minulle, muttei se taida ihan olla superauto vielä.

Mercedes-Benz SLR McLaren. Sitähän testattiin jossain Grönlannissakin(?) tai Lapissa, ja todettiin toimivaksi. Lisäksi kulkupuolta löytynee "riittävästi". Varusteista löytyy mm. hierovat penkit sekä automaattinen ilmastointi (TopGearin mukaan).

Ihan passeli peli. Voisin ottaa sen, jos tarjottaisiin - ei tarvitsisi pakottaa :D

Weeboom sanoi:
Superautoksi kyllä varmaan lasken jo Aston Martin V12 vanquishin. Kyllä tolla varmaan talvellaki pärjää.
Samaa mieltä, siinä taitaa maavarakin olla edes kohtuullinen eri nakeilla, kai?. Mahtava auto kaikinpuolin, hienoimpia mitä itse tiedän.

vanquish01_05.jpg

mxm sanoi:
Ferrari 456 on aika pätevä arkikäyttöön.

Tää Ferrari 456:han on korvattu uudella Ferrari 612 Scagliettilla, millä jossain testissä (ennymmuista mikä) kävivät ajelemassa pitkin Kiinan ylänköjä ja vuoristoja pidemmänkin matkan. Kaippa sillä sitten Suomen talvessakin pärjäisi.

Edit:
Täällä
juttua tuosta Kiinan reissusta.

KimOla sanoi:
Bugatti Veyron ois varmaan ihan sopiva peli arkikäyttöön. Hintaakin on verottomana vain 1.000.000 €.
Tehoa ainakin riittää. Melko varmasti on enemmän kuin naapurilla. :D Mahtaa vaan kulutus olla aika hieno myöskin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom