Mikä "superauto" sopii parhaiten arkikäyttöön?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
jarhu sanoi:
Miks porukka puhuu "superautoista"? Eikö olis ihan helpompi puhua urheiluautoista, kun ei tässä nyt niistä oikeasti superautoista puhutakaan. :)

Juu, mun mielestä superautot on urheiluautoja, jotka tavoittelee maailman nopeimman auton titteliä (enemmän tai vähemmän). Top Gear auto ohjelmassa suht sama näkemys.

Eli tässä tredissä on lähinnä käsitelty urheiluautoja, ei superautoja.

Eli superautoja on esim....

Ferrari F40, F50, F60
McLaren F1
Mercedes-Benz SLR McLaren
Koenigsegg CCR
Pagani Zonda
Porsche Carrera Gt
Bugatti Veyrone
Bugatti EB 110
Saleen S7 Twin Turbo
Lamborghini Murcielago
Jaguar XJ 220
 
Toyota Supra! :kuola:
 

Liitteet

  • Toyota_Supra.webp
    Toyota_Supra.webp
    54,7 KB · Katsottu: 947
Pertti 123 sanoi:
Juu, mun mielestä superautot on urheiluautoja, jotka tavoittelee maailman nopeimman auton titteliä (enemmän tai vähemmän). Top Gear auto ohjelmassa suht sama näkemys.

Eli tässä tredissä on lähinnä käsitelty urheiluautoja, ei superautoja.

Yhdyn. Otsikon nimen voisi muuttaa "Mikä urheiluauto sopii..." Hyvin harva täällä käsittää tarkkaan mikä siihen sarjaan kuuluu.
 
KyntöSika sanoi:
Yhdyn. Otsikon nimen voisi muuttaa "Mikä urheiluauto sopii..." Hyvin harva täällä käsittää tarkkaan mikä siihen sarjaan kuuluu.


Niin noita ei ole montaa, jotka tavoittelevat nopeinta titteliä. Veyron ei koskaan ainakaan virallisesti ole tavoitellut nopeimman titteliä, vaan moottorin suunnittelija halusi tehdä moottorin, jossa on yli tuhat hevosvoimaa(1001hv). Murcielago on vain uudistus lambon mallistoon, kun diablo kävi liian vanhaksi. Mitäs muuta? Dodge viper on yhtymän toimesta yrittänyt testata onko se nopein auto(siis tämä mukaan listoille). Tätä tukevat esim. testi f18 hävittäjää vastaan. Koenigsegg CCR on tehokkain auto, mutta ei ainakaan minun tiedon mukaan halua olla maailman nopein. Pagani zonda menee listaan yrittää olla maailman nopein. Toikin on niin tulkinta kysymys, kun kaikki autonvalmistajat eivät anna julkisuuteen tietoa haluavatko olla maailman nopein. Kyntösika, luetteleppas sinun mielestä superauto kategoriaan kuuluvia autoja?
 
Blobbari, sä puhut "nopeimmista" autoista, kun taas ite puhuin superautoista. Nopeus on kyllä superautoissa yhteinen nimittäjä, muttei ole kyse yleensä siitä kenen tuote on nopein.

Kyllä VW tiesi alusta-alkaen, että toteutuessaan Veyron tulee olemaan maailman nopein, vaikkei sitä suoraan julistettukkaan.

Pertti 123 anto aika kattavan listan autoista, jotka siihen asiantuntioidenkin mielestä kuuluvat. Raaka suorituskyky ja vähäinen valmistusmäärä ovat heti alkuun tärkeimmät kriteerit. Itse lisäisin vielä 911 GT2:n listaan.

Viperin voi suoraan heittää viemäriin, ei millään kriteerillä kuulu tähän sarjaan.

Edit.

Yksi yhteinen nimittäjä superautoilla yleensä on, 0-100km/h menee melkein järjestään alle 4s...
 
Zone-sarja -42%
kaikkien NFSU-teinien ihannoima skyline GT-R.

vakiona tosin ei ole ihan superautoksi luokiteltuna,
mutta hiukan viilattuna kylläkin.

kori on sama kuin ihan perus-sedanissa, joten tilaa pitäisi olla.

ja neliveto on hyvä suomen talvessa.

suurin ongelma tullee oikeanpuoleisesta ohjauksesta.
 
Weeboom sanoi:
Paras superauton määritelmä lienee kylläkin hinta ja saatavuus, ei suorituskyky.
Miten olisi jos yhdistettäis nämä kaikki? Mulle ei ainakaan näin äkkiseltään tule mieleen yhtään ns. superautoa, joka ei olisi suorituskykyinen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pahoittelen harhaanjohtavan nimen valitsemisesta,
noiden Top Gearien ja Tekniikan Maailmoiden ja sen sellaisten lehtien artikkelien perusteella mulle tarttui päähän, että superauto olisi sellanen abouttisesti 500 hv, seisaalta sataan 4 sekkaa tahi alle, ja huiput päälle
300 km/h.
Ja kallis kuin perkele, tietty.

Sikäli Porsche Turbo ei ehken ois ihan superauto, kun huiput on 305 ja polleja 420. Edellisessä duunissa joku hemmo ajeli sellasella kesät talvet.
Kyllä inhosin sitä tyyppiä...:D

Aattelin tätä superauto-termiä sikäli, että kun urheiluautoksi kai lasketaan joku BMW Z3 1.9 litran koneella, joka ois kyllä varmasti hirviän kiva peli, mutta voiko sitä pistää samalle viivalle vaikka uuden 400-heppaisen perus-Corvetten kanssa.

Audi LeMans vois olla kova peli kans, on niitä pollejakin päälle 600....
Mutta itselläni mulla ei ole edes polkupyörää, joten melkeen mikä tahansa romu ois mulle aimo askel kohti superautoa...paitsi Ford Ka:aan en enää koske.
 
blobbari sanoi:
Niin noita ei ole montaa, jotka tavoittelevat nopeinta titteliä. Veyron ei koskaan ainakaan virallisesti ole tavoitellut nopeimman titteliä, vaan moottorin suunnittelija halusi tehdä moottorin, jossa on yli tuhat hevosvoimaa(1001hv). Murcielago on vain uudistus lambon mallistoon, kun diablo kävi liian vanhaksi. Mitäs muuta? Dodge viper on yhtymän toimesta yrittänyt testata onko se nopein auto(siis tämä mukaan listoille). Tätä tukevat esim. testi f18 hävittäjää vastaan. Koenigsegg CCR on tehokkain auto, mutta ei ainakaan minun tiedon mukaan halua olla maailman nopein. Pagani zonda menee listaan yrittää olla maailman nopein. Toikin on niin tulkinta kysymys, kun kaikki autonvalmistajat eivät anna julkisuuteen tietoa haluavatko olla maailman nopein. Kyntösika, luetteleppas sinun mielestä superauto kategoriaan kuuluvia autoja?

Jako on melko selkeä, vaikka hieman veteen piirretty.

Ehkä muotoilin huonosti, mutta ei kannata takertua tohon "tavoittelee nopeimman titteliä" lausuntoon ja sitten miettiä, että mistä autosta on mitäkin sanottu.

Muista, että nopein auto ei välttämättä tarkoita vain 0-100 aikaa tai huippunopeutta. Kierros ajat radalla on nykyään ehkä se tärkein mittari (riippuu keltä kysyy).

Esim. Corvette ja Viper ei ole superautoja. Lamborghini Murcielago on siinä ja siinä, että onko se superauto. Sen voi jo melkeen laskea urheiluautoksi.

Syitä, miksi se voisi olla superauto olis lähinnä suorituskyky.
0-100 alle 4 sekkaa ja lähes 600 heppaa tehoja. Kyseessä on myös Lamborghinin lippulaiva.

Mutta esim. Pagani zonda, Koenigsegg CCR ja Veyron on selkeitä superautoja.
 
No ei ole superautoja, mutta boxster S -03 on ollut ympärivuotisessa ajossa kaukosäädettävällä webastolla (!!..ainoa tällainen suomessa, kumma juttu?) ilman mitään ongelmia. Tuo käyttäjäystävällisyys tuli käsittääkseni 911 996-korisarjan myötä ja suurimmassa osassa on PASM (ajovakautus) mukana, eli pysyy talvellakin tiellä.
Carrera 4S tai 911 Turbo varmasti nelivedon ja PASM:in takia kovimpia talvipelejä eikä ylläpitokaan ole läheskään niin kallista kuin Italian verrokeilla (kerran vuodessa tai 20tkm välein taisi olla huollot 996, uudessa vielä pidempi väli).
Niin kiva kuin joku maserati tai vanhempi ferrari olisikin, niin voi vaan kuvitella sitä mielipahaa kun se olisi aina pakkasilla paskana :(
 
Pertti 123 sanoi:
Muista, että nopein auto ei välttämättä tarkoita vain 0-100 aikaa tai huippunopeutta. Kierros ajat radalla on nykyään ehkä se tärkein mittari (riippuu keltä kysyy).

Jos kierrosaikojen perusteella rankataan mukaan niin silloin pitäisi ottaa huomioon MB CSL AMG 55, joka pieksi Top Gearissa Ferrarit, Porche 911 GT2:n ja joukon muita "superautoja" olisiko ollut jopa Le Mansin radalla.

Toisaalta vaikka varmaan kaikilla autoilla voi ajaa talvella edes auttavasti niin onko niiden teknikka tehty kestämään talvikäynnistykset sekä muut talven rasitukset?
 
kas-vain sanoi:
Jos kierrosaikojen perusteella rankataan mukaan niin silloin pitäisi ottaa huomioon MB CSL AMG 55, joka pieksi Top Gearissa Ferrarit, Porche 911 GT2:n ja joukon muita "superautoja" olisiko ollut jopa Le Mansin radalla.

Mä luovutan :rolleyes:

Esimerkit on esimerkkejä. Jos noi autot voittaa Ferrarit ja Porchet, niin sillä ei ole mitään tekemistä muun, kuin suoranopeuden kanssa :D

Joo, kunhan vitsailen, älä ota totakaan kirjaimellisesti.

Lada ei ole superauto, vaikka se voittaskin ferrarin radalla. Muitakin määritelmiä on, kuin ne mitä mä olen maininnut.
 
Superauto on semmonen auto, minkä valmistamista tai omistamista ei voi perustella järkisyillä. Tämä on mun määritelmä.
superauto ei ole käytännöllinen joten sillä ei ole käyttöä talvella tai jokapäiväsessä käytössä. Mutta urheiluautoista varmaan joku perus subaru on pätö valinta ympärivuotiseen käyttöön.
 
Pertti 123 sanoi:
Mä luovutan :rolleyes:

Esimerkit on esimerkkejä. Jos noi autot voittaa Ferrarit ja Porchet, niin sillä ei ole mitään tekemistä muun, kuin suoranopeuden kanssa :D

Joo, kunhan vitsailen, älä ota totakaan kirjaimellisesti.

Lada ei ole superauto, vaikka se voittaskin ferrarin radalla. Muitakin määritelmiä on, kuin ne mitä mä olen maininnut.

Kyllä mä jotenkin ymmärrän mitä haet takaa termillä "superauto". Merkin mallit tavoittelevat suurta tehoa ja nopeutta, mutta kuitenkin merkin pitää tavallaan omata superautovalmistajan status. Dodge ja chevrolet vain merkin huippumalleja.Itse pidin kyllä aikaisemmasta määritelmästäsi enemmän. Vaikka viperiä et kelpuuta, niin kyllä se tuohon samaan kastiin kuuluu 510 hv ja 0-60mph alle 4sek, joka on ferrarin malleillekin hyvin. Ja lähes samat arvot murcielagon kanssa.
 
Superautoista puhuttaessa tulee mieleeni pari kysymystä joihin arvoisat pakkislaiset osaa varmasti vastata.

Eli mersun malliston huipulla on tietenkin SLR, mutta entäpä sitten sl 65 amg ja clk dtm edition?
1011.webp
sl65 speksejä:Engine
Type: V12, Twin-turbo
Displacement cu in (cc): 365 (5980)
Power bhp (kW) at RPM: 612(450) / 4800
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 738(1000) / 2000-4000
Redline at RPM: 5950

0-60 mph 4.1s
0-124 mph 12.9s

Top Speed 155mph

Imo herrasmies sportti "kivalla" koneella, ei rajattua valmistusmäärää. Tehty vanhemmille miehille jotka voivat kehua essonbaarissa koneen ominaisuuksia:D

sl65amg04_02.webp

Entäpä sitten dtm sarjan esikuvien mukaan tehty clk dtm edition?
Speksit:0-100km/H 3.9s
Huiput :320km/h Rajoitettu
Moottori: Ahdettu v-kasi 582 Hp 700Nm vääntöä

Imo tämä menisi just ja just superauto luokkaan johtuen rajoitetusta valmistusmäärästä, Huikeasta suorituskyvystä ja ehkäpä tulevaisuuden autolegendaksi tulemisen vuoksi. Saatavana myös 100 kpl avo versioita...


Kertookkappa omia mielipiteitä kys. autoista kelpaako superautoluokkaan vai olenko ihan hukassa mitä tarkoittaa superauto:david:


Ai niin ja koko juttu on täyttä tuubaa:offtopic:
 
Powah sanoi:
audi rs6+.

:offtopic:

Tää on sellanen auto että on vaan pakko saada! Eli heti kun saan koulutusta vastaavan duunin niin samana päivänä pankkiin, autolaina ja audi tilaukseen... Makselen sitä sitten vaikka loppu elämäni :D :kuola:

353kw (480bhp), 560Nm, 0-100km/h: 4,6s, 280km/h.... Ja tietty neliveto että pääse alepan parkkikselta talvellakin :hyper:

Arvioitu hinta saksassa 102 000€... OKO-pankki here I come...
 

Liitteet

  • audi-rs6.webp
    audi-rs6.webp
    68 KB · Katsottu: 1 059

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom