Powerhousu sanoi:Mahtaa vaan kulutus olla aika hieno myöskin.
top gearissa kun oli juttua autosta niin kertoivat mm että kovalla ajolla täyden tankin saa tyhjäksi n.10min
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Powerhousu sanoi:Mahtaa vaan kulutus olla aika hieno myöskin.
jarhu sanoi:Miks porukka puhuu "superautoista"? Eikö olis ihan helpompi puhua urheiluautoista, kun ei tässä nyt niistä oikeasti superautoista puhutakaan.
Pertti 123 sanoi:Juu, mun mielestä superautot on urheiluautoja, jotka tavoittelee maailman nopeimman auton titteliä (enemmän tai vähemmän). Top Gear auto ohjelmassa suht sama näkemys.
Eli tässä tredissä on lähinnä käsitelty urheiluautoja, ei superautoja.
KyntöSika sanoi:Yhdyn. Otsikon nimen voisi muuttaa "Mikä urheiluauto sopii..." Hyvin harva täällä käsittää tarkkaan mikä siihen sarjaan kuuluu.
Miten olisi jos yhdistettäis nämä kaikki? Mulle ei ainakaan näin äkkiseltään tule mieleen yhtään ns. superautoa, joka ei olisi suorituskykyinen.Weeboom sanoi:Paras superauton määritelmä lienee kylläkin hinta ja saatavuus, ei suorituskyky.
blobbari sanoi:Niin noita ei ole montaa, jotka tavoittelevat nopeinta titteliä. Veyron ei koskaan ainakaan virallisesti ole tavoitellut nopeimman titteliä, vaan moottorin suunnittelija halusi tehdä moottorin, jossa on yli tuhat hevosvoimaa(1001hv). Murcielago on vain uudistus lambon mallistoon, kun diablo kävi liian vanhaksi. Mitäs muuta? Dodge viper on yhtymän toimesta yrittänyt testata onko se nopein auto(siis tämä mukaan listoille). Tätä tukevat esim. testi f18 hävittäjää vastaan. Koenigsegg CCR on tehokkain auto, mutta ei ainakaan minun tiedon mukaan halua olla maailman nopein. Pagani zonda menee listaan yrittää olla maailman nopein. Toikin on niin tulkinta kysymys, kun kaikki autonvalmistajat eivät anna julkisuuteen tietoa haluavatko olla maailman nopein. Kyntösika, luetteleppas sinun mielestä superauto kategoriaan kuuluvia autoja?
Pertti 123 sanoi:Muista, että nopein auto ei välttämättä tarkoita vain 0-100 aikaa tai huippunopeutta. Kierros ajat radalla on nykyään ehkä se tärkein mittari (riippuu keltä kysyy).
kas-vain sanoi:Jos kierrosaikojen perusteella rankataan mukaan niin silloin pitäisi ottaa huomioon MB CSL AMG 55, joka pieksi Top Gearissa Ferrarit, Porche 911 GT2:n ja joukon muita "superautoja" olisiko ollut jopa Le Mansin radalla.
Pertti 123 sanoi:Mä luovutan
Esimerkit on esimerkkejä. Jos noi autot voittaa Ferrarit ja Porchet, niin sillä ei ole mitään tekemistä muun, kuin suoranopeuden kanssa :D
Joo, kunhan vitsailen, älä ota totakaan kirjaimellisesti.
Lada ei ole superauto, vaikka se voittaskin ferrarin radalla. Muitakin määritelmiä on, kuin ne mitä mä olen maininnut.
Powah sanoi:audi rs6+.