Mikä "superauto" sopii parhaiten arkikäyttöön?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kas-vain sanoi:
Jos kierrosaikojen perusteella rankataan mukaan niin silloin pitäisi ottaa huomioon MB CSL AMG 55, joka pieksi Top Gearissa Ferrarit, Porche 911 GT2:n ja joukon muita "superautoja" olisiko ollut jopa Le Mansin radalla.

"You asked for it, and who are we to argue. So, here, in full are all the power lap times.

We only list road-going cars, so the F1 car (0.59.0), Aston Martin DBR9 (1.08.6) and Sea Harrier (0.31.2) are not on the board.

You can also see the layout of the Top Gear track.

1st Pagani Zonda F - 1.18.4

2nd Maserati MC12 - 1.18.9

3rd Ferrari F60 Enzo - 1.19.0

4th Ariel Atom - 1.19.5

5th Porsche Carerra GT - 1.19.8

Ascari KZ1 - 1.20.7

Mercedes McLaren SLR - 1.20.9

Ford GT - 1.21.9

Ferrari 360 CS - 1.22.3

Porsche GT3 RS - 1.22.3

Murcielago - 1.23.7

Zonda - 1.23.8

Koenigsegg - 1.23.9

Noble - 1.25.0

Gallardo - 1.25.8

Porsche Cayman - 1.26.2

Lotus Exige - 1.26.4

Chevrolet Corvette - 1.26.8

Mercedes CLS 55 AMG - 1.26.9

Porsche 911 GT3 - 1.27.2"


Ainakaan CLS 55 AMG ei TopGearin omalla radalla piekse ketään varteenotettavaa autoa.

Kyllähän kun tota listan yläpäätä kattelee, niin aika pitkälti kaikki niistä on jonkinnäköisiä superautoja, paitsi ehkä Atom...

Gallardon ja GT3:n ajat on ajettu märällä. Gallardon ajo tapahtu käytännössä tulvan aikana:arvi:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Yritän hieman määritellä superautoa.

Tässä siis superauton tekijöitä. Superauton ei tarvitse täyttää kaikkia määritelmiä täydellisesti tai toisaalta, jos joku näistä määritelmistä täyttyy, auto ei ole vielä automaattisesti superauto.

Nämä ei ole tärkeysjärjestyksessä:

1. auto on tehty olemaan mahdollisimman nopea
-siitä on pyritty tekemään hyvin kevyt
-se on aerodynaamisesti tehokas
-kova suorituskyky

2. auto on myös nopea
-ei vain tehokas kone (Viper)
1. kohdan takia auto on nopea myös mutkissa ja käsiteltävyys on huippuluokkaa (esim. Viper ei ole mitään näistä)

3. auto on valmistajan huippu-malli
-en muista, että olisiko jollakin valmistajalla ollut 2 superautoa valmistuksessa samalla kertaa

4. auto on kallis

5. auto on harvinainen

6. auto on epäkäytännöllinen
-edellisistä johtua tällaisessa autossa ei ole isoa tavaratilaa, mukavaa jousitusta tai 4 ovea
-paikkoja on käytännössä 2-3


Nykyään on paljon autoja, esim. mersuja, jotka ei ole superautoja, koska ne on henkiläautoja, tai urheiluatoja, joihin on vain isketty hirveän tehokas moottori ja tämän ansiosta auto kulkee kovaa (suoralla).

Viper on vähän samanlainen tapaus (urheiluauto superauton moottorilla). Kuitenkin liian painava, kömpelö ja halpa. Eikä ole ollenkaan optimoitu kulkemaan kovaa esim radalla.


EDIT: Kiitos Kyntösika, ihmettelinkin, että ei mulla voi olla noin huono muisti. Ei mersut pärjää super autoille ego moottoreistaan huolimatta

Olis muuten toi Ariel Atom kokeilemisen arvoinen :kuola:
 
Kierrosaikoja

Tässä sitten ois hieman eri kierrosaikoja maailman pisimmältä ja vaikeimmalta radalta. Ottakaa huomioon, että osa autoista on melkein täysin tehty radalle, vaikka mallimerkki olisikin vakio. Myös slicksit ja katuslicksit on yläpään autoissa melkein kaikilla, mikä vaikuttaa hyvin paljon tulokseen.


Nordschleife excluding GP track, 20.6 kms:

nordschleife.jpg



6:55* -- 178.699 km/h -- Radical SR8, 360 PS/650 kg, Michael Vergers, sep,28 05, http://www.radicalextremesportscars...d0905/index.php
http://www.autoexpress.co.uk/video_...p_recor d.html (* street-legal only in the UK)
7:12* -- 173.600 km/h -- Radical SR3 Turbo, 320 PS/500 kg (test drive 07/03) (*mfr.)
7:12.25 173.500 km/h -- Schnitzer BMW M3 GTR, Dirk Mueller, 24hrs race practice (02)
7:14.89 172.181 km/h – Donkervoort D8 270 RS, , 350 PS/600 kg, Michael Düchting, nov,6 05, http://autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4199
7:15.63 169.311 km/h -- Edo Porsche 996 GT2 RS, 542 PS/1284 kg, Patrick Simons (sport auto 09/05), http://www.edo-competition.net/movi...leife_gt2rs.wmv
7:18.01 170.236 km/h -- Donkervoort D8 RS, 370 PS/670 kg, Michael Duechting, sport auto 12/2004, >>> http://speed.supercars.net/PitLane?...fID=2&tID=13957
7:19* -- 168.929 km/h -- Radical SR3 1500 Turbo, Phil Bennet (jun,15 03) (*mfr.), http://www.radicalmotorsport.com/ne...liefe/index.php ,
www.radicalsportscars.com/gallery/ring2b.mpg
7:21 --- 168.163 km/h -- Blitz Supra, 650 PS (Autocar magazine 97)
7:28 --- 166.652 km/h -- Porsche Carrera GT, 612 PS/ 1475 kg, Walther Roehrl,(Autobild 07/04)
7:32* -- 164.071 km/h – Pagani Zonda F, 650 PS/ 1230 kg, (*mfr.) www.autodrome-cannes.com/index-eng.asp
7:32.44 163.911 km/h -- Porsche Carrera GT, 612 PS/ 1475 kg, definitive time Horst von Saurma (sport auto 01/04)7:32.52 163.882 km/h -- Gemballa Porsche GTR 600 EVO, Wolfgang Kaufmann (sport auto 01) , www.gemballa.com/news/gtr6002.html
7:34 --- 163.586 km/h – Koenigsegg CCR, 806 PS/1180 kg, Horst von Saurma (sport auto), oct,17-18 05, http://www.koenigsegg.com/news/arti...page=&type=news
7:36 --- 162.631 km/h -- Porsche Carrera GT, 612 PS/ 1475 kg, factory test driver Walther Roehrl (02)
7:39 --- 161.575 km/h -- Koenigsegg CCR, 806 PS/1180 kg, http://www.koenigsegg.com/news/arti...page=&type=news
http://www.supercars.net/PitLane?vi...fID=0&tID=44953
7:40 --- 161.217 km/h – Bugatti 16/4 Veyron, 1001 PS/1980 kg (Wheels magazine Australia, 12/05)
7:40* -- 161.217 km/h -- Porsche Carrera GT, 612 PS/ 1495 kg, *cold and partially wet track (sport auto 12/03)
7:40 --- 161.217 km/h -- Mercedes Benz SLR McLaren, Klaus Ludwig (AutoBild 07/04)
7:41 --- 160.868 km/h -- Manthey Porsche GT3 M410, 413hp (AutoBild 07/04) , http://www.manthey-motors.de/nextsh...spdf.asp?id=217
7:42* -- 160.519 km/h – Ford GT, 550 PS/ 1521 kg (*as indicated by Octane magazine, 11/05)
7:42 --- 160.519 km/h -- Mosler MT900S Photon, Joao Barbosa, (04) (according to dailysportscar.net)
7:42 --- 160.519 km/h -- Radical 1500 SR3, 230 PS/510 kg (02)
7:42.9 - 160.207 km/h -- Corvette Z06, 500 PS/1319 kg, Jan Magnusen, (Sporbilen, jun,26 05), http://www.supercars.net/Pics?vpf2=...mID=1384471&l=d
7:43 --- 160.173 km/h -- Porsche 996 GT3 RS, factory test driver Walter Roehrl (MOTOR magazine)
7:43 --- 160.173 km/h -- TechArt Porsche GT Street, 620 PS/1453 kg, (sport auto 08/02)
7:43.5 - 160,000 km/h -- Lamborghini Murcielago (Autocar magazine 02)
7:44 --- 159.828 km/h -- Pagani Zonda C12 S, 555 PS/1388 kg (sport auto 07/02)
7:45 --- 159.484 km/h -- Gemballa Porsche GTR 600, 600hp (00)
7:45* -- 159.484 km/h -- McLaren F1, *estimated lap time from a video available at www.pistonheads.tv
7:46 --- 159.142 km/h -- Porsche 996 GT2, 462 PS/1450 kg (sport auto 06/01)
7:46 --- 159.142 km/h -- Jaguar XJ220, John Walton (EVO magzine 07/00), www.jwhubbers.nl/ring/docs/evo-0007-7.jpg
7:46 --- 159.142 km/h -- SHK Porsche 993 GT2, 652hp (sport auto 99)
7:47 --- 158.801 km/h -- Porsche 996 GT3 RS, 381hp (sport auto 03/04)
7.49 --- 158.124 km/h -- Porsche GT3, 392hp (AutoBild 2004), http://www.autobild.de/tuning/testb...artikel_seite=4
7:49 --- 158.124 km/h -- Porsche 996 GT3 Cup, 360 PS/1207 kg (sport auto 02/99)
7:49.72 157.885 km/h -- Honda RC30, Helmut Daehne (93) (moto bike)
7:50 --- 157.787 km/h -- BMW E46 M3 CSL (sport auto 08/03)
7:50 --- 157.787 km/h -- Blitz Supra, 750hp, Herbert Schuerg (97)
7:50 --- 157.787 km/h -- Lamborghini Murcielago, 462 PS/1450 kg (sport auto 06/02)
7:50 --- 157.787 km/h -- Westfield Super 7 with Hayabusa engine, >>> http://nurburgring.free.fr/Vids/Bre...vx504_1_350.avi
7:52 --- 157.119 km/h -- BMW M5 (E60), 507 PS/1844 kg, http://videos.streetfire.net/Player...91F288808EB&p=0
7:52 --- 157.119 km/h -- Gemballa Porsche 911 Le Mans (sport auto 95)
7:52 --- 157.119 km/h -- Lamborghini Gallardo E-Gear (sport auto 12/03)
7:52 --- 157.119 km/h -- Mercedes Benz SLR McLaren (sport auto 06/04)
7:54 --- 156.456 km/h -- Mercedes CLK DTM AMG, 582bPS/1678kg, (sport auto 03/05), >>> http://speed.supercars.net/PitLane?...fID=2&tID=27415
7:54 --- 156.456 km/h -- Porsche 996 GT3 (sport auto 06/03)
7:55 --- 156.126 km/h -- Caterham R500 Superlight, Robert Nearn (EVO magazine 07/00)
7:56 --- 155.798 km/h -- Ferrari 360 Challenge Stradale, 425 PS/1387 kg (sport auto 02/04)
7:56 --- 155.798 km/h -- Porsche 996 Turbo, 420 PS/1569 kg (sport auto 06/00)
7:56* -- 155.798 km/h -- Chevrolet Corvette Z06 ,company chief engineer Dave Hill (*mfr.)
7:56.73 155.569 km/h -- Honda NSX-R (Best Motoring video "Carrera Invasion", lap not completed)
7:57 --- 155.472 km/h -- Lotec Porsche 993 Turbo, 600PS/1558 kg (sport auto 05/98)
7:58 --- 156.652 km/h -- Audi RS4 4.2 V8 FSI, 420 PS/ 1650 kg, Frank Stippler, oct 05, http://www.8200rpm.com/forum/read.p...=16841&t=16841\
7:59 --- 154.822 km/h -- Porsche 997 Carrera S, PASM setting “Performance”, (Walter Roehrl WHEELS 06/ 2004)
7:59* -- 154.822 km/h -- Chevrolet C6 Z51, company test driver Dave Hill (*mfr.)
7:59 --- 154.822 km/h -- Nissan Skyline R33 GT-R, Dirk Schoymans (Autocar magazine 97)
7:59.41 154.690 km/h -- Subaru Impreza WRX STi spec.C "prototype" (2004), www.subaru.com.hk/pdf/SNW0404.pdf
8:01.72 153.984 km/h -- Nissan Skyline R33 GT-R, (Best Motoring video "Carrera Invasion")
8:02 --- 153.858 km/h -- Porsche 997 Carrera S, PASM setting “Sport”, (Walter Roehrl WHEELS 06/ 04)
8:03 --- 153.540 km/h – Aston Martin V8 Vantage, 385 PS/1636 kg, Pirelli P Zero Corsa (sport auto 10/05)
8:03 --- 153.540 km/h -- Porsche 911 GT3, 360 PS/1391 kg (sport auto 08/99)
8:04 --- 153.223 km/h -- Lamborghini Diablo GT, 575 PS/1620 kg (sport auto 07/00)
8:05 --- 152.907 km/h -- Ferrari 575M Maranello F1, 580 PS/1820 kg (sport auto 12/02)
8:05 --- 152.907 km/h -- Porsche 997 Carrera S, PASM settino “Standard”, Walter Roehrl (WHEELS 06/04)
8:05 --- 152.907 km/h -- Porsche 997 Carrera S, 355PS/1461kg (sport auto 05/05), http://speed.supercars.net/PitLane?...fID=2&tID=36440
8:05 --- 152.907 km/h -- Ruf CTR, http://www.lad.lv/~martini/porsche/...urburgring1.wmv
8:06 --- 152.592 km/h -- Mercedes Benz SL55 AMG (sport auto 04/02)
8:06.01 152.589 km/h -- Subaru WRX Sti C-spec (Best Motoring video "Carrera Invasion")
8:07 --- 152.279 km/h -- Ferrari 550 Maranello, 485 PS/1724 kg (sport auto 06/98)
8:09 --- 151.656 km/h -- BMW M6, 507 PS/1761 kg (sport auto 12/05), http://www.supercars.net/PitLane?vi...fID=2&tID=63338
8:09 --- 151.656 km/h -- Honda NSX-R, 320 PS/1467 kg (sport auto 08/02)
8:09 --- 151.656 km/h -- Ferrari 360 Modena , 400 PS/1464 kg (sport auto 10/99)
8:09 --- 151.656 km/h -- Lamborghini Diablo SV, 520 PS/1590 kg (sport auto 12/97)
8:10 --- 151.114 km/h -- Aston Martin V8 Vantage (Top Gear 02/05)
8:10 --- 151.114 km/h -- Chrysler Viper GTS, 411 PS/1567 kg (sport auto 10/97)
8:10 --- 151.347 km/h -- Donkervoort D8 180R, 210 PS/650 kg (sport auto 03/01)
8:10.75 151.265 km/h -- Subaru Impreza WRX STi Version III sedan (1996), www.subaru.com.hk/pdf/SNW0404.pdf
8:11 --- 151,274 km/h -- Mitsubishi Lancer EVO IX (Best Motoring video 14)
8:11* -- 151,274 km/h -- Porsche Cayman S, 295 PS/1340 kg, test driver Walter Roehrl (*mfr.) (sport auto 07/05)
8:12 --- 150.732 km/h -- Mercedes Benz SL55 AMG, 476 PS/1651 kg (sport auto 04/02)
8:12 --- 150.732 km/h -- Porsche 993 Turbo (sport auto 03/97)
8:12 --- 150.732 km/h -- Porsche 993 Turbo works tuning (sport auto 06/97)
8:33 --- 150.426 km/h – Aston Martin V8 Vantage, 385 PS/1636 kg, Bridgestone Potenza RE 50 (sport auto 10/05)
8:13 --- 150.426 km/h -- BMW M5 (E60), 507 PS/1844 kg (sport auto 12/04), http://speed.supercars.net/PitLane?...fID=2&tID=13956
8:13 --- 150.426 km/h -- Lotus Esprit Sport 350, 354 PS/1324 kg (sport auto 05/99)
8:13 --- 150.426 km/h -- Dodge Viper SRT-10, 506 hp (sport auto, 10/04)
8:14 --- 150.120 km/h -- Mercedes SL 65 AMG, 612 PS/2049 kg (sport auto 01/05), http://speed.supercars.net/PitLane?...fID=2&tID=23337
8:14.98 149.824 km/h -- Mitsubishi Carisma Evo VIII GSR MR 8 (Best Motoring video "Carrera Invasion")
8:15 --- 149.818 km/h -- Alpina Roadster S, 300 PS/1416 kg (sport auto 6/05), http://www.supercars.net/PitLane?vi...fID=2&tID=44295
8:15 --- 149.818 km/h -- Corvette C6, 404 PS/1491 kg (sport auto 08/05), http://www.supercars.net/PitLane?vi...fID=0&tID=46738
8:15* -- 149.818 km/h -- Holden GTS (00), *estimated
8:15 --- 149.818 km/h -- Porsche 997 Carrera 2, Walter Roehrl (WHEELS 06/04)
8:15 --- 149.818 km/h -- Ruf 911 CTR 2, 520 hp
8:16 --- 149.516 km/h -- AC-Schnitzer M3 CLS II E36, 350 PS (sport auto 11/97)
8:16 --- 149.516 km/h -- AC-Schnitzer V8 Topster, 450 PS/1557kg (sport auto 01/05) http://speed.supercars.net/PitLane?...fID=2&tID=18724
8:16 --- 149.516 km/h -- Aston Martin DB9, 457hp (sport auto 11/04) http://speed.supercars.net/PitLane?...fID=2&tID=10114
8:16.15 149.471 km/h -- Honda NSX (Best Motoring video "Carrera Invasion")
8:17 --- 149.215 km/h -- Aston Martin V12 Vanquish, 515 PS/1775 kg (sport auto 01/03)
8:17 --- 149.215 km/h -- Porsche 911 Carrera, 320 PS/1399 kg (sport auto 06/01)
8:18 --- 149.916 km/h -- BMW Z8, 400PS/1651 kg (sport auto 08/00)
8:18 --- 149.916 km/h -- Chevrolet Corvette Z05 Commemorative Edition, 344 PS (sport auto 09/2003)
8:18 --- 149.916 km/h -- Ferrari F355, 380 PS/1350 kg (sport auto 06/97)
8:18 --- 149.916 km/h -- Maserati GranSport, 400 PS/1672 kg (sport auto 09/05), http://www.supercars.net/PitLane?vi...fID=2&tID=50624
8:20 --- 148.320 km/h -- Audi RS6, 400 PS/ 1815 kg (sport auto 03/01)
8:20 --- 148.320 km/h -- BMW M3 E36, 321 hp (Autocar magazine 1997)
8:20 --- 148.320 km/h -- Porche 993 GT3, Walter Roehrl (Car magazine 10/99)
8:22 --- 147.749 km/h -- BMW M3 E46, 343 PS/1584 kg (sport auto 12/00)
8:22 --- 147.749 km/h -- BMW M Coupe, 321 PS/1445 kg (sport auto 10/98)
8:22 --- 147.749 km/h -- Mercedes-Benz C55 (sport auto07/2004)
8:22.38 147.617 km/h -- Nissan Skyline R32 GTR (Best Motoring video "Carrera Invasion")
8:23 --- 147.435 km/h -- Aston Martin DB7 GT, 442 PS/1833 kg (sport auto 07/03)
8:23 --- 147.435 km/h -- Porsche 996 Carrera 4, 300 PS/1466 kg (sport auto 01/02)
8:24 --- 147.143 km/h -- Mercedes SLK 55 AMG, 360PS/1566kg (sport auto 04/05), http://speed.supercars.net/PitLane?...fID=2&tID=31462
8:24 --- 147.143 km/h -- Subaru Impreza WRX STi (sport auto 05/04)
8:25 --- 146.851 km/h -- Audi RS4, 375 PS/1675 kg (sport auto 10/00)
8:25 --- 146.851 km/h -- Corvette Callaway C12, 400 PS/1564 kg (sport auto 04/99)
8:25 --- 146.851 km/h -- Mitsubishi Carisma GT Evo VI, 300 PS/1466 kg (sport auto 11/99)
8:25 --- 146.851 km/h -- Mitsubishi Carisma GT Evo VII (sport auto 11/02)
8:26 --- 146.561 km/h -- Mercedes Benz SLK 32 AMG, 354 PS/1480 kg (sport auto 05/01)
8:26 --- 146.561 km/h -- Nissan 350Z, 280 PS/1526 kg (sport auto 10/03)
8:28 --- 145.984 km/h -- BMW M5, 400PS/1833 kg (sport auto 03/99)
8:28 --- 145.984 km/h -- Nissan Skyline GTR, 277 PS
8:28 --- 145.984 km/h -- Porsche 993 Carrera 2, 285 PS/1452 kg (sport auto 01/98)
8:28 --- 145.984 km/h -- Porsche Carrera Cabrio (sport auto 04/97)
8:28.93 145.690 km/h -- Subaru Impreza WRX sedan (1992) www.subaru.com.hk/pdf/SNW0404.pdf
8:29 --- 145.697 km/h -- Mercedes Benz CLK 55 AMG, 347 PS/1593 kg (sport auto 05/00)
8:29 --- 145.697 km/h -- Audi S4 4.2 Avant, 344 PS/1826 kg (sport auto 11/03)
8:30 --- 145.412 km/h -- Maserati Coupé Cambiocorsa, 320 PS/1593 kg (sport auto 10/02)
 
Eiköhän noilla superautoilla tapa tavallinen hullu ittensä jo kesäkelilläkin, joten ei varmaan kannata edes haaveilla talvella ajamisesta. Oli miten nelivetoa ja luistonestoa ym. ym. Ittelle riittäis joku tollanen talvipeliks..

http://bmwfinlandpinter01.ergointeg...erke=BMW&serie=X&karosseri=X5&modell=X5+4.8iS

Kesällä vois sitten päästellä tollasella:

http://www.hennesseyperformance.com...=Dodge+Viper+SRT+Coupe+(2006)&ActionReq=Where
Pic3.php

:thumbs:

edit: ja täähän just oli se köyhän miehen superauto, paskalla ajotuntumalla, tottakai...
 
kuten powah mainitsi ottaisin varmaan itsekkin ton rs6+(jos ois kortti ja vitusti rahaa) 500hp tehoa(ahtoja ja syöttöä ruuvaamalla irtoo varmasti vielä helposti) ois neliveto isot tavaratilat eikä mikään maata viistävä naapuri hummeri taitaa nuo porschet sopia suomen talveen yhtä hyvin kuin mustalainen työmaalle
 
training_addict sanoi:
Eiköhän noilla superautoilla tapa tavallinen hullu ittensä jo kesäkelilläkin, joten ei varmaan kannata edes haaveilla talvella ajamisesta. Oli miten nelivetoa ja luistonestoa ym. ym. Ittelle riittäis joku tollanen talvipeliks..

Olen nähnyt talvella Lauttasaaressa, kun Dodge Viper lähtee liikkeelle. Eihän niille vanteille mitään talvirenkaita saa. Jos joku ei tiennyt, niin kerrottakoon, että siinä on takaveto, eikä luistonestoa, ajonvakautusta tai ABS:ää.

Oli suht varovainen liikkeellelähtö. Kävelyvauhtia lähti ajamaan. Silti, kun siinä oli heti hidaste, niin takarenkaiden tullessa hidasteelta alas ne sutas hetken tyhjää :D

En voi ymmärtää, että joku uskaltaa ajaa sillä talvella. Sehän on varma itsemurha. Onkohan auton omistaja vielä hengissä :D
 
Eihän superauton tarvitse olla kallis, harvinainen tai epäkäytännöllinen. Ei ne ole superauton määreitä. Käytännössä superautot vaan tulevat maksamaan paljon ja niitä ei valmisteta kalliiden kustannusten vuoksi isoja määriä. Epäkäytännöllisys tulee siitä, että superauton design on tehty vain auton suorituskyvyn ehdoilla. Tai no on niistä pakko aika coolin näköisiä tehdä, jotta joku niitä ostaisi.

Superauto on siis valmistettu erittäin suorituskykyiseksi. Alusta, moottori, aerodynamiikka yms.
 
Pertti 123 sanoi:
Olen nähnyt talvella Lauttasaaressa, kun Dodge Viper lähtee liikkeelle. Eihän niille vanteille mitään talvirenkaita saa. Jos joku ei tiennyt, niin kerrottakoon, että siinä on takaveto, eikä luistonestoa, ajonvakautusta tai ABS:ää.

Oli suht varovainen liikkeellelähtö. Kävelyvauhtia lähti ajamaan. Silti, kun siinä oli heti hidaste, niin takarenkaiden tullessa hidasteelta alas ne sutas hetken tyhjää :D

En voi ymmärtää, että joku uskaltaa ajaa sillä talvella. Sehän on varma itsemurha. Onkohan auton omistaja vielä hengissä :D

Oon itte kanssa nähny vanhemman RT/10:n livenä talvella. Oli tosin parkissa, joten en osaa sanoa liikkumisesta mitään, mutta onhan se selvää ettei noilla Vipereilla, eikä varsinkaan tolla Hennesseyn tunaamalla 1000 hummasella tosiaan oo mitään järkeä talvikelillä leikkiä. Sillä kun kaasua painaa niin on varmaan aika sama, että onko alla kitkat vai nastat...:)

edit: kyllä tosta viperissa muuten absit löytyy ja olettasin, että luistonestoa ym. on myös pakko olla
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Leeco sanoi:
Superautoista puhuttaessa tulee mieleeni pari kysymystä joihin arvoisat pakkislaiset osaa varmasti vastata.

Eli mersun malliston huipulla on tietenkin SLR, mutta entäpä sitten sl 65 amg ja clk dtm edition?Imo tämä menisi just ja just superauto luokkaan johtuen rajoitetusta valmistusmäärästä, Huikeasta suorituskyvystä ja ehkäpä tulevaisuuden autolegendaksi tulemisen vuoksi. Saatavana myös 100 kpl avo versioita...


Kertookkappa omia mielipiteitä kys. autoista kelpaako superautoluokkaan vai olenko ihan hukassa mitä tarkoittaa superauto:david:
SLR on siinä rajoilla. Liian vähäinen sylinterien määrä ja liika yhtäläisyys SL-mallin kanssa estävät SLR:ää olemasta puhdasverinen surperauto. SL ja CLK ovat nyt ihan selkeästi jotain muuta kuin superautoja. On aivan sama minkalainsen koneen istuttaa perusauton peltikoppaan, se ei vielä tee autosta superautoa.
 
training_addict sanoi:
Oon itte kanssa nähny vanhemman RT/10:n livenä talvella. Oli tosin parkissa, joten en osaa sanoa liikkumisesta mitään, mutta onhan se selvää ettei noilla Vipereilla, eikä varsinkaan tolla Hennesseyn tunaamalla 1000 hummasella tosiaan oo mitään järkeä talvikelillä leikkiä. Sillä kun kaasua painaa niin on varmaan aika sama, että onko alla kitkat vai nastat...:)

edit: kyllä tosta viperissa muuten absit löytyy ja olettasin, että luistonestoa ym. on myös pakko olla

Vanhassa Viperissa ei ole edes ABS:ää.
 
Pertti 123 sanoi:
Porsche 911 turbo

Samaa mieltä.

Myös AMG Meset, Audin RS6 ja RS4 ja vastaavat ovat käytännöllisiä, mutta näitä "perheautokoppaisia" en itse oikein miellä superautoiksi, kuten en myöskään ralliautojen luokitteluversioita. Tosin talvikelissä/soralla tuollainen Mitsun Evo tai Subarun vastaava olisi kyllä pitelemätön peli.
 
Audi RS 6 ois mullekin se unelmien piili.
Minusta moottorin ei tarvitse olla superautossa V12 tai V10,
Audi LeMansissa on V8, ja aika ärtsy vehje.

Tavallaan kai superauton ei pitäisi talveen sopiakaan, kun olennaista superautossa on se epäkäytännöllisyys.

Heh, pikkupoikana leikittiin kaverin kanssa, ja siinä leikissä mulla oli maasturi joka kulki kahta ja puolta sataa.
no eihän sillon 80-luvun alussa sellaisia ollut, minkä kaveri kertoi sanomalla: "Vittu nää oot tyhymä."

Mutta minähän olinkin vain visionääri, kuten Porsche myöhemmin Cayenne Turbo(i)llaan osoitte :D

Ei kun hei, kaikkea muuta kuin superauto, mutta vitun äijä peli, ois joku jenkeissä tehty "gas-guzzler" pick-up, jossa on hirrrrrrrrrrviän iso kone, pidennetty hyttä, tuplarenkaat takana. Ajoin sellaisella pari kertaa, Ford-merkkinen, taisi olla malli 1500, ja jumankekka se oli nasta vehje ajella.

Tai se Dodgen Ram jossa on Viperin kone.
 
rocky6 sanoi:
No ei ole superautoja, mutta boxster S -03 on ollut ympärivuotisessa ajossa kaukosäädettävällä webastolla (!!..ainoa tällainen suomessa, kumma juttu?) ilman mitään ongelmia. Tuo käyttäjäystävällisyys tuli käsittääkseni 911 996-korisarjan myötä ja suurimmassa osassa on PASM (ajovakautus) mukana, eli pysyy talvellakin tiellä.
Carrera 4S tai 911 Turbo varmasti nelivedon ja PASM:in takia kovimpia talvipelejä eikä ylläpitokaan ole läheskään niin kallista kuin Italian verrokeilla (kerran vuodessa tai 20tkm välein taisi olla huollot 996, uudessa vielä pidempi väli).
PASM on vaimennukseltaa säätyvä jousitus joka on lisävarusteena saatavilla useimpiin tuoreisiin malleihin. PSM on sitten se Porschen versio ESP:stä.
 
Zone-sarja -42%
haavevahva sanoi:
Mikä se jenkkiläinen raaseri on? Saleen tai ainakin sinne päin.

images


Saleen S7

Kyllähän totakin vois koittaa...

Tolla pääsis mutsi saleen saleen ostoksille nopsasti. :lol2:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom