En tiedä juotko paljon hiilihappo pitoisia juomia tai light-limsoja yms? Itsellä kun alkaa painon pudottaminen tökkiä, niin yleensä pelkkään kraanaveteen vaihdettaessa alkaa painon putoaminen jatkumaan ja homma toimimaan. Light-limsat yms. hiilihappo pitoiset juomat on paremman makuisia, kalorittomia jne, mutta jostain syystä alkavat panttaamaan nestettä ja painoa kehossa (eihän siinä nesteessä muu, mutta alkaa se rauhallisempaakin ahistaa jos pari viikkoa paino pysyy samassa, vaikka tietäisikin sen olevan _vain_ nestettä) En tiedä mistä tämä johtuu, onko sit placeboa, mutta myös pari muutakin on kokenut tämän edukseen.?!
Ketodietti, tai ilman. Kaikki nämä versiot toimivat, mutta vaativat paneutumisen asiaan ja aivan oman elämäntyylin. Itse en ole tuohon lowcarb hommaan muutoin, kuin viimehetkillä ku halutaan viimeiset nesteet pois ja aletaan olemaan painon osalta siellä tavoitteessa. Ketodietin kanssa ongelmaksi itse kokisin sen, että normaalielämään ja -ruokailuun palauttamisessa alkaa kroppa keräämään aika mukavasti sitä painoa takaisin, nesteenä ja jopa rasvana. Itse tämän takia suosin hiilareita dietillä, koska sitä kuitenkin dietin ulkopuolella tulee syötyä, ja ei se paino siellä alhaalla pysy jos ei ruokavalio pysy siistinä läpi elämän. (Kokemusta ~55kg kertapudottamisesta 6kk aikana, josta takaisin tuli seuraavan vuoden aikana noin 10kg, jotka on nyt jo hoidettu pois päin;))
Kalorien laskeminen itselle on pakollista, koska muutoin en tiedä, päivittäisiä liikuntamääriä. Säännöllistä kalorimäärää en ole pitänyt, vajeen koittanut pitää siellä -700 - 1500kcal/vrk. Tärkein on se vaje, syöt sit miten paljon tahansa, liikut miten paljon tahansa. Itse olen 188cm / 108kg ja ihan hyvin homma toimii, vaikka vaje onkin siellä -1000kcal / vrk (ja en elä millään pupunruoalla, vaan syön lähes kaikkea ruokaa, mitä normaalisitkkin, herkut ja paskaruoka on jätetty pois.). Tällä hetkellä on 14 viikkoa diettiä takana, ja painoa on pudonnut noin 15kg. Ei kannata ihan heti sitä säästöliekkiä alkaa hokemaan, itsellä kesti n. 20 viikkoa dietata lähes päivittäisellä 1000kcal vajeella, ennenkuin alkoi olemaan oireita kropan jumiutumisesta. Itse harrastanut kerran kuukaudessa sitä, että syödään yli kulutuksen ja annetaan vähän kropalle shokkihoitoa, mutta sekin on n. 500 - 1000kcal plussan puolelle.