Mikä siinä on kun läski ei lähde?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
1.Kalorit kohdalleen, n.500 miinuksella
2.Aerobista liikuntaa 2-5 kertaa viikossa, riippuen siitä käytkö salilla vai et ja jos käyt niin kuinka paljon.
3.Syöt monta ateriaa päivässä, pieniä annoksia. Pitkiä hiilareita, proteiinia, kuituja, niin pysyy nälkä kurissa.

Tässä mun neuvot, HTH. Tsemppiä laihduttamiseen:kippis1:

Eri kulutusmittareiden mukaan minun normaalikulutus olisi jotain 2400-2700kcal/päivä, ota sitten tolkkua kun noin paljon heittoa on. Olen sitten mennyt n. 2400-2500kcal mukaan, koska perusaktiivisuustaso on aika matala.
Eli tosta ne 1000-1500kcal miinusta? Eli noin 1000-1500kcal/päivä. Aika vähältä kuulostaa 100kg kaverille. Sit liikuntahan nostaa tietenkin vielä sitä kulutusta. Sen nyt varmaan olet sitten ottanut huomioon?

No jo nyt on, postasin jo vastauksen mutta se sitten katosi ilmeisesti bittiavaruuteen. Uusintayritystä kehiin.

juo helvetisti vettä!
Nestettä tulee paljon kyllä, joskaan ei puhtaana vetenä (kalorittamana kuitenkin). Vesi maistuu pahalle ;)

Ja otat vaikka sen yhden olusen aina silloin tällöin ja muistat muutenkin rentoutua
Alkoholi ei itselläni oikein nappaa, mutta sen tilalle sitten menee muuta silloin kun ei jaksa viimeisen päälle kyylätä :)

Nyt olisi varmaan myös fiksua ottaa parin viikon / kuukauden plussajakso, ja antaa kropan hieman hengähtää, mikäli olet jo tosiaan sen melkein neljä kuukautta puskenut miinuksilla. Sitten vaan uutta yritystä kehiin
Olen viikon alusta lähtien ollut hieman pakotetulla plussajaksolla koska tulin kipeäksi -> ei parane yrittää laihduttaa samalla, että joskus paranisikin. Jouluna tulee varmaan syötyä muutenkin, joten sitten joulun jälkeen apinan raivolla uutta starttia hardcore-ketodieetin muodossa :curs::evil:

Sikspäkille: Noinhan sitä jo tuli yritettyä, ei oikein auttanut ;)

Justerr: Silloin aluksi se oli yleensä niin, että laskin esim. 2400kcal peruskulutus + liikunta = 3000kcal kokonaiskulutus, ja söin sitten vaikka noin 1500-2000kcal. Yleensä se vaje oli sen 1000kcal, välillä 1500kcal. Kerran viikossa +/- 0. Olisi siis pitänyt lähteä noin kilo per viikko. Ei siinä mitään ongelmaa sinänsä pitäisi noilla luvuilla kuukaudessa tulla, tai sillä periaatteella ei monet pudotusluvut mitä näkee olisi mahdollisia mitenkään ;)

Mulla kyl on nyt jäänyt sellanen maku suuhun et tahdot liikaa liian nopeasti.ku oot kokoajan sanomassa et se ja se toimii niin hitaasti.ei sitä kiinan muuriakaan rakennettu parissa päivässä.sopiva määrä miinus kaloria ja aikaa niin varmasti tippuu paino.jos paino ei tipu niin sit sä yksinkertaisesti syöt liikaa.tsekkaa nää threadit mitä täältä löytyy niin varmasti pääset pitkälle.tottakai saat monta kiloa pois nopeasti mutta samalla saat myös lihakset poies.

No siis kyllähän nyt jos tähän asti painonpudotusvauhti on ollut alle sen 2kg/kk, niin pitäisi näillä luvuilla olla paljonkin nopeampi mahdollista. On niitä nähty 30kg pudotuksia puoleen vuoteen (=5kg/kk) ilman että lihasta hirveämmin on lähtenyt.

Eihän siinä mitään jos paino putoaisi sitä vauhtia mitä se nyt putoaa jos panostus olisi sen mukaisesti, mutta ongelma on juuri se, että rankemmallakaan yrittämisellä ei homma etene yhtään sen enempää vaikka sen täysin mahdollista pitäisi olla. Eli tulos ei vastaa panostusta, se on se mikä kaivelee, ei pelkkä tulosten hitaus sinänsä.

Jos tuo joulun jälkeen alkava ketodieettikään ei auta, niin pitänee sitten tyytyä rasvaimuun :eek: ...no ei nyt sentään.

Jos et ole ns. lahjakas laihtumiseen niin ei se helppoa tule olemaan. Jos taas lisäät liikunnan samoihin määriin kuin "suurin pudottaja" niin varmasti alkaa tapahtumaan mutta on taatusti kokopäiväinen "harraste". 2kg/kk jatkuvana on ihan ok pudotus, 4kg/kk on mahtavaa, ja joku 1kg/kk aiheuttaa vaan hatutusta ellei homma ole elämäntapa joka menee siinä sivussa.

En tiedä juotko paljon hiilihappo pitoisia juomia tai light-limsoja yms? Itsellä kun alkaa painon pudottaminen tökkiä, niin yleensä pelkkään kraanaveteen vaihdettaessa alkaa painon putoaminen jatkumaan ja homma toimimaan. Light-limsat yms. hiilihappo pitoiset juomat on paremman makuisia, kalorittomia jne, mutta jostain syystä alkavat panttaamaan nestettä ja painoa kehossa (eihän siinä nesteessä muu, mutta alkaa se rauhallisempaakin ahistaa jos pari viikkoa paino pysyy samassa, vaikka tietäisikin sen olevan _vain_ nestettä) En tiedä mistä tämä johtuu, onko sit placeboa, mutta myös pari muutakin on kokenut tämän edukseen.?!

Ketodietti, tai ilman. Kaikki nämä versiot toimivat, mutta vaativat paneutumisen asiaan ja aivan oman elämäntyylin. Itse en ole tuohon lowcarb hommaan muutoin, kuin viimehetkillä ku halutaan viimeiset nesteet pois ja aletaan olemaan painon osalta siellä tavoitteessa. Ketodietin kanssa ongelmaksi itse kokisin sen, että normaalielämään ja -ruokailuun palauttamisessa alkaa kroppa keräämään aika mukavasti sitä painoa takaisin, nesteenä ja jopa rasvana. Itse tämän takia suosin hiilareita dietillä, koska sitä kuitenkin dietin ulkopuolella tulee syötyä, ja ei se paino siellä alhaalla pysy jos ei ruokavalio pysy siistinä läpi elämän. (Kokemusta ~55kg kertapudottamisesta 6kk aikana, josta takaisin tuli seuraavan vuoden aikana noin 10kg, jotka on nyt jo hoidettu pois päin;))

Kalorien laskeminen itselle on pakollista, koska muutoin en tiedä, päivittäisiä liikuntamääriä. Säännöllistä kalorimäärää en ole pitänyt, vajeen koittanut pitää siellä -700 - 1500kcal/vrk. Tärkein on se vaje, syöt sit miten paljon tahansa, liikut miten paljon tahansa. Itse olen 188cm / 108kg ja ihan hyvin homma toimii, vaikka vaje onkin siellä -1000kcal / vrk (ja en elä millään pupunruoalla, vaan syön lähes kaikkea ruokaa, mitä normaalisitkkin, herkut ja paskaruoka on jätetty pois.). Tällä hetkellä on 14 viikkoa diettiä takana, ja painoa on pudonnut noin 15kg. Ei kannata ihan heti sitä säästöliekkiä alkaa hokemaan, itsellä kesti n. 20 viikkoa dietata lähes päivittäisellä 1000kcal vajeella, ennenkuin alkoi olemaan oireita kropan jumiutumisesta. Itse harrastanut kerran kuukaudessa sitä, että syödään yli kulutuksen ja annetaan vähän kropalle shokkihoitoa, mutta sekin on n. 500 - 1000kcal plussan puolelle.

Nestettä tulee paljon kyllä, joskaan ei puhtaana vetenä (kalorittamana kuitenkin). Vesi maistuu pahalle ;)
Tämä on nyt ihan kuulopuhetta, mutta sanonpa silti jos vaikka auttaisi: joidenkin mielipiteiden mukaan ns. keinomakeat käyttäytyvät elimistössä kuten sokeri. Eivät ne toki kaloreita sisällä, mutta makeutensa vuoksi saavat aikaan insuliinipiikin -> joka taas lihottaa muuttamalla energiaa läskiksi. Eli jos juota esim. lightmehuja ruoan kanssa -> insuliinikuorma on suurempi kuin veden kanssa -> syöty ruoka varastoituu tehokkaammin. Tämä oli siis tosiaankin vain jostain intternerin keskustelupalstoila luettua (useammasta lähteestä kylläkin) joten lähdeviitteitä tai parempia perusteluja on turha kysyä.

Eli kannattaisi ainakin kokeilla jättää kaikki makeat juomat pois, haittaa siitä ei ainakaan ole ja vedenkin juomiseen tottuu iso mies ;).

Tuota noin kerron nyt omastakokemuksesta:

eli tammikuu 2007 paino 91 => elokuu 2007 83=> joulukuu 2007 86

Eli ei se paino muillakaan helposti lähde. Itse halusin pitää normaalin (jaksamisen) ilman vitututusta. Tällöin painon putoamis vauhti oli n. 1kg/kk.

En laskenut kaloreita tai ollut isommasti miinuksella. Jos kropassa tuntui että voimat alkaa häviämään niin lisäsin hiilareiden määrää.

Nälkää ei ole tarvinnut nähdä kertaakaan. Kun syö riittävän useasti ja proteiini pitoista ruokaa niin se nälkä pysyy poissa.

Elokuusta olen ollut + kaloreilla jotta saisi kehitystä aikaiseksi.

Eli omasta pudotuksesta yhteen vetona:

-syöntitavan muutos useasti päivässä 2-3h välein

-proteiinipitoista ruokaa

-useamman päivän ruuat valmiiksi mietittynä

-vesi

-mielestä se "pakko" pois

Sitten mitä minun mielestä sinulla pielessä:

- Liian paljon miinuksella.

- Yrität väkisin pudottaa makso mitä makso (ei kannata miettiä liikaa)

- pelkkää vettä

- ja onhan lenkit PK-alueella

- ja jos kerta lasket kaloreita niin varmista että lasket oikein.

ps. Koeta jaksaa kyllä se vielä palkitsee

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No hidasta ja hidasta, kenellä mitenkin. Eikä tässä "hinnalla millä hyvänsä" olla laihduttamassa, tai muutakaan sellaista. Mutta olisihan se kiva saada tuloksiakin, en minä mitään mahdottomia odota, mutta tulokset kun eivät ole edes kohtalaisia ;) Tulee välillä muutenkin semmoinen "maku suuhun" että oletetaan että jos täällä kysyy niin ei tiedä edes perusperusasioita. Ok, onhan kyseessä aloittelijoiden osio, mutta jotain rajaa silti :)

Avautuminen sikseen, ja takaisin asiaan. Mitä tulee noihin light-mehuihin yms... no, sanotaanko että varsinkin rahkan syönti menee aika hardcoreksi ilman niitä. Ei sitä oikein millään muullakaan (hiilihydraatittomalla) mausta niin että sitä kehtaisi vielä syödäkin, omien makuhermojen mukaan. Yhteen Ehrmann-purkkiin kun saa pistää sitä mehua sen verran mitä menisi mehua juodessa puolessa päivässä tai jopa päivässä, päivästä riippuen (juon aika laimeata mehua).

Siltä osin ei noita mehuja mielellään pois jättäisi ihan äkkiä ainakaan. Kuitenkin muilta osin dieetti starttaa "uudistettuna" minimihiilihydraattisena huomenna, kun terveyskin on jo takaisin kohdallaan. Näkee sitten mitä siitä tulee. Toivottavasti muutakin kuin sanomista ;)

Yhteen Ehrmann-purkkiin kun saa pistää sitä mehua sen verran mitä menisi mehua juodessa puolessa päivässä tai jopa päivässä, päivästä riippuen (juon aika laimeata mehua).

Nyt ei mene ihan jakeluun. Miksi kummassa pistät Ehrmanniin laimennettua funlightia etkä tiivistettä, jos et kerran muuten saa siihen makua? Kuulostaa mielestäni aika oudolta, ettet tosiaan juo nestettä muuna kuin rahkan mausteena (olettaen, ettet siis "juo" noita rahkojasi pirtelönä tms.)

Kuitenkin muilta osin dieetti starttaa "uudistettuna" minimihiilihydraattisena huomenna, kun terveyskin on jo takaisin kohdallaan. Näkee sitten mitä siitä tulee. Toivottavasti muutakin kuin sanomista ;)

Mitäs se tämä sitten tarkoittaa??

ja jos kysyt perusjuttuja niin niihin vastataan niinkuin taviksille.

Stash, ymmärsit väärin. Tarkoitin siis itsensä tiivisteen määrää. Eli siinä missä mehussa ei mene päivässä itse tiivistettä paljoa, koska teen mehun laimeaksi, rahkapurkkiin tiivistettä menee suhteessa paljon. Eli vaikkapa saman verran tiivistettä litraan valmista mehua kuin 250g purkkiin rahkaa. Tietysti juon siis mehut ihan erikseen enkä vain rahkassa ;)

Ja Systeemi, viittaan lähinnä siihen, että neuvotaan tai toistetaan asioita ym mitkä olen huomioinut jo aloituspostissa tai vähintäänkin myöhemmissä postauksissa. Perusjutut on käyty jo varsin hyvin läpi ja koko homman ihmettelynähän on se, että miksei toimi vaikka perusjutut tosiaankin on jo huomioitu. Se ettei käytä jokaista aiheesta keksittyä sivistyssanaa ei välttämättä tarkoita ettei tiedä mistään mitään. Mielestäni kuitenkin olin riittävän perusteellinen selityksessäni.

Ja tuo alleviivaamasihan tarkoittaa ihan tarkalleen sitä mitä siinä sanotaan. Eli ruuassa hiilihydraattien määrän pitämistä minimissä. Ei se nyt mitenkään epäselvä ilmaisu pitänyt olla?

Stash, ymmärsit väärin. Tarkoitin siis itsensä tiivisteen määrää. Eli siinä missä mehussa ei mene päivässä itse tiivistettä paljoa, koska teen mehun laimeaksi, rahkapurkkiin tiivistettä menee suhteessa paljon. Eli vaikkapa saman verran tiivistettä litraan valmista mehua kuin 250g purkkiin rahkaa. Tietysti juon siis mehut ihan erikseen enkä vain rahkassa ;)

Ja Systeemi, viittaan lähinnä siihen, että neuvotaan tai toistetaan asioita ym mitkä olen huomioinut jo aloituspostissa tai vähintäänkin myöhemmissä postauksissa. Perusjutut on käyty jo varsin hyvin läpi ja koko homman ihmettelynähän on se, että miksei toimi vaikka perusjutut tosiaankin on jo huomioitu. Se ettei käytä jokaista aiheesta keksittyä sivistyssanaa ei välttämättä tarkoita ettei tiedä mistään mitään. Mielestäni kuitenkin olin riittävän perusteellinen selityksessäni.

Ja tuo alleviivaamasihan tarkoittaa ihan tarkalleen sitä mitä siinä sanotaan. Eli ruuassa hiilihydraattien määrän pitämistä minimissä. Ei se nyt mitenkään epäselvä ilmaisu pitänyt olla?

Jos edelleen meinaat olla 1000kcal miinuksella niin se on minun mielestä liian paljon. Epäilen että paino ei putoa, kun on noin paljon miinuksella. Pitää kuitenkin muistaa ihmiset erilaisia. Toisella toimii ja toisella ei.

Lähtisin tolla -500kcal liikkeelle.

Itsellä ei ainakaan toimi isoilla "miinuksilla" kokeiltu on.

No kuten tämänkin jo pariin kertaan ainakin mainitsin, kokeilin myös tuolla -500kcal jo. Eikä se mitään hyödyttänyt painon putoamisen kannalta. Lähinnä joutuu vaan entistä tarkemmin tuskailemaan kalorimäärien kanssa että ne varmasti on oikein. Muutenkin olen huomannut että on helpompi syödä -1000 kuin -500 vaikka syöppö olenkin.

Joka tapauksessa nyt kun lähti hiilihydraatit "kokonaan" ruokavaliosta niin näkee mitä tapahtuu, jos tapahtuu. Ensin tässä pari päivää että näkee mihin paino asettuu ilman "ylimääräisiä" nesteitä ja sitten siitä lähtee kehitystä seuraamaan. Ensimmäinen välietappi sijoittuu tuonne tammikuun puoleenväliin tai loppupuolelle.

Mitenkäs muuten tuon ketoositilan kanssa, miten helposti se menee "pilalle", eli jos esim. syö paljon hiilihydraatteja yhtenä päivänä, "nollaako" kroppa tilanteen? Mitä tähän mennessä olen aiheesta lukenut, tuohon en kunnollista vastausta löytänyt.

Ja vielä kerran:

Kalorit pitää olla miinuksella jotta paino putoaa.

Jos väität että -1000kcal on helpompi laskea kuin 500kcal:

Väittäisin että laskenta ei mee oikein. Jos vaikka mielestäsi olet ollut -500kcal dietillä olet ollutkin +-0 koska -1000=-500kcal.

Ymmärsitkö mitä meinaan??

No en jaksa enää kommentoida jos vinkit ei kiinnosta.

Hyvät jatkot kuitenkin ja onnea pudottamiseen.:rolleyes:

Siis juuri tätä minä tarkoitin tuolla aikaisemmin: samaa jankataan koko ajan, ihan kuin en osaisi kerrasta lukea tai en tietäisi aiheesta yhtään mitään ennestään. Ja hyvä esimerkki tuosta heti vaikka tuo "Kalorit pitää olla miinuksella jotta paino putoaa" - sitähän ei kukaan varmaan tiennytkään... eihän? :eek:

Se että täällä alotin keskustelun aiheesta kun ei edelleenkään tarkoita että olisin täysi uuno aiheen suhteen, tai että olisi edes eka dieettini, mitä tämä ei todellakaan ole. Tuloksetkin vaan ovat ihan vastaavissa dieeteissä aikasemmin olleet parempia. Siksi tämä nykyisen dieetin meininki ihmetyttääkin.

Helpommalla tarkoitin sitä, että jos ja kun on päiviä kun ei jaksa grammalleen kaikkea punnita ja laskea, ei juuri ole niin sitä vaaraa että menee nollille vaikka pitäisi olla miinuksella. Karkeampikin arviointi siis riittää miinuksella pitämiseen, vaikkei sitten välttämättä täsmälleen tavoiteluvussa.

Lopuksi siis vielä todettakoon että hyvät vinkit aina kyllä tottakai kelpaa, mutta saman toistaminen kymmeneen kertaa ja/tai minun sanomisien vääntäminen joksikin muuksi kuin mitä se oli - ei. Hyvähän se on jos ihmiset haluaa auttaa, se on vain suotavaa, ja siihen pyrin itsekin muiden ketjuihin vastatessani. Mutta ikävä kyllä tästäkin ketjusta voisi jättää pois yli puolet viesteistä jos aikaisemmat postit olisi luettu/ymmärretty kunnolla ja turha saman jankkaaminen jätetty pois. En haluaisi olla ylinegaativinen, mutta minkäs tekee.

Ehkä parempi antaa tämän ketjun hävitä, ennen kuin menee turhaan foorumin henkeen sopimattomaksi nahisteluksi, siitähän kun ei ainakaan hyödy kukaan.

Siis juuri tätä minä tarkoitin tuolla aikaisemmin: samaa jankataan koko ajan, ihan kuin en osaisi kerrasta lukea tai en tietäisi aiheesta yhtään mitään ennestään. Ja hyvä esimerkki tuosta heti vaikka tuo "Kalorit pitää olla miinuksella jotta paino putoaa" - sitähän ei kukaan varmaan tiennytkään... eihän? :eek:
En nyt tiedä tarkoititko tolla juuri sitä jankkaamista, mutta kyllä tässäkin ketjussa on muutamalla (myös sinulla) ollut tuo epäselvää. Niin hyvähän se on silloin sanoa useasti, niin varmasti kaikki sen oppivat :)

Helpommalla tarkoitin sitä, että jos ja kun on päiviä kun ei jaksa grammalleen kaikkea punnita ja laskea, ei juuri ole niin sitä vaaraa että menee nollille vaikka pitäisi olla miinuksella. Karkeampikin arviointi siis riittää miinuksella pitämiseen, vaikkei sitten välttämättä täsmälleen tavoiteluvussa.
Tuossa voi olla juuri se ongelma. Jos on kerran muutenkin jo suuret miinukset ja paino ei ole halutulla tavalla tippunut, niin siinä tulee äkkiä arvioitua syödyt kalorit alakanttiin. Ja sitten ne kalorimäärät on ainakin liian pienet. Mutta toivottavasti saat nyt sillä vähähiilihydraattisella ruokavaliolla haluamasi tuloksen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom