Mikä pierettää?

Satuin tässä tekemään havaoinnon joka on sellanen et söin viimekuukauden tota FASTin MASSA valmista valmistetta jossa taitaa olla hiilihydraattien suhde proteiineihin 2:1 - nyt oon 3 viikkoa syönyt omaa sekotusta jossa on suhde 1:1 ja toteaisin vaan et oon piereskellyt aika runsaanpuoleisesti ja muutenkin maha tuntuu olevan sekasin koko ajan...

Olisin vaan kysellyt et onks normaalia et kun alkaa veteleen enemmän tota proteiinia niin suolisto alkaa kenkkuilemaan vai onks tää yksilöllistä?

Olisko joku muu selitys olemassa kun proteiinin syönnin kasvun lisäys tohon mahan sekana olemiseen, mä sekotin muuten tota FAST:in Green linea ja tossa mun sekotuksessa on Pussi sitä Heraa ja pussi soijaa.... et jos vaikka noi olis heikkolaatusia tai sit tossa soijassa olis jotain erikoista... :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jostain luin että isot määrät proteiinia käy mahan ja suoliston päälle eikä oikein ole hyväksi niille, ja se ilmenee runsastuneella piereskelyllä.

Mulla ainakin ketolla tulee sellaisia aika freesejä odööreitä ja paljon. Eli eiköhän tuolla runsasproteiinisella ruokavaliolla ole jotain merkitystä...

Maaginen raja on 175 grammaa per päivä. Kaikki sen yli menevä konvertoituu suoraan metaaniksi :)

Mun suolisto on muutenkin sellainen kaasutehdas, että oksat pois. Jauhoprodet ja maitotuotteet aiheuttaa aikamoista piereskeyä mutta minkäs teet kun maito on niin hyvää:D

Joo o - kivoja vastauksia, mut olis kiva saada jonkun sortin analyysi et mitä asialle kannattais tehdä - toi nyt oli suuntaa antava, et jos tossa olis vaikka liikaa proteiinia.. siis et jos toi menee jonkun rajan yli.. mut ei tossa taida olla liikaa proteiinia, taitaa olla jopa liian vähän eli vetelen tota aamuin ja illoin 2 - 2,5 DL (suhde 1:1) sekä treenin jälkeen saman verran ja painan 84 kg - joku viisaampi saa laskea et onks tos kuinka liikaa tai liian vähän, tai et johtuuks toi proteiinin liiallisesta käytöstä..

Mniska sanoi:
jostain luin että isot määrät proteiinia käy mahan ja suoliston päälle eikä oikein ole hyväksi niille, ja se ilmenee runsastuneella piereskelyllä.

Mun mielestä ei tuo proteiinin määrä niinkään tuohon vaikuta, vaan proteiinin mukana tuleva laktoosin määrä.

Kokeile ottaa lisäproteiinit laktoosittomista jauhoista, toki maksaa enemmän, mutta se on sitten joko kestettävä tai maksettava. :D

Timba79 sanoi:
Mun mielestä ei tuo proteiinin määrä niinkään tuohon vaikuta, vaan proteiinin mukana tuleva laktoosin määrä.

Kokeile ottaa lisäproteiinit laktoosittomista jauhoista, toki maksaa enemmän, mutta se on sitten joko kestettävä tai maksettava. :D

Vaikuttaako se proteiinin laktoosi ny sit oikeesti. Tai siis laktoosi-allergikoilla vaikuttaa varmasti, mut luulis ettei muilla juurikaan. Sen protskun laktoosimäärä on kuitenkin aika heppoinen verrattuna esim lasilliseen maitoa.

Sellasenkin teorian tossa hiljattain kuulin että palautusjuoma vois pierettää siksi että yleensä sitä ravistetaan kovasti juuri ennen juontia jolloin siihen sekoittuu reippaasti ilmaa.

Paljonkos maidossa on sitten laktoosia? Ja onko mitää haitta siittä että juo parikin litraa maitoa päivässä, ei varmaan ennen reeniä kannata hirveesti juoda..mutta onko muuta haittaa? Vatsavaivoja ei ainakaan tuota.

Massiwe sanoi:
Paljonkos maidossa on sitten laktoosia? Ja onko mitää haitta siittä että juo parikin litraa maitoa päivässä, ei varmaan ennen reeniä kannata hirveesti juoda..mutta onko muuta haittaa? Vatsavaivoja ei ainakaan tuota.

Muistaakkeni 4,9g/100g. Haitoista varmaan on tuhat ja sata eri mielipidettä, mutta tuskinpa pahempaa haittaa on ellei pienet ilmavaivat haittaa.

ehec sanoi:
Vaikuttaako se proteiinin laktoosi ny sit oikeesti. Tai siis laktoosi-allergikoilla vaikuttaa varmasti, mut luulis ettei muilla juurikaan. Sen protskun laktoosimäärä on kuitenkin aika heppoinen verrattuna esim lasilliseen maitoa.

En tiedä vaikuttaako tuo laktoosi kuinka paljon, mutta saattaa olla, että elimistösi jonkinlainen sietokyky tulee vastaan jos laktoosia tulee proteiinijauhoista, maidosta, ruuasta ja vaikka mistä. En tiedä, kunhan veikkaan, mutta kokeilemallahan se selviää...

Hyvä vinkki....osta parempilaatuista proteeinia. Itellä samoja ongelmia ja ongelmat pienentyivät kun etsin itselleni hyvälaatuisen ja suht edullisen proteiini merkin. Laktoosi vaikuttaa mulla ainakin todella paljon noissa tuotteissa ja muutenkin miten eri proteiinit imeytyy. Soijaa kun kokeilin haisi kämppä kuin viemärille...

Jostain olen saanut käsityksen että laktoosi vaikuttaa kaikkiin jossain määrin, laktoosi-intoleraktikkoihin enemmän. Johtui ilmeisesti siitä ettei maitoa ole nautittu ruoka-aineena vielä pitkään, vasta muutama sata vuotta. Eikö joku tutkija väittänyt että suuri osa, 1/3(?), suomalaisista kärsii laktoosi-intoleranssista. Joku enemmän tietävä voisi etsiä hyviä lähteitä.

Kynäniska80 sanoi:
mites jos vetäisin pelkkää Heraa ens kuussa, mitkä olis ton vaihtoehdon hyödyt/haitat`?

Kannattaa kumminkin ottaa palautusjuomaa treenin yhteydessä. Eli vähä hiilihydraatteja mukaan :) Jaksaakin ehkä vähän paremmin.

Kynäniska80 sanoi:
mites jos vetäisin pelkkää Heraa

No se pieruhera sua just pierettää, joten kokeile nyt ihmeessä jotain muuta. Vaikka jotain isolaattia..niiden imeytyvyys on parempi jne...
Onhan tuolla pakkiskaupassakin aika laadukkaita palautushässäköitä jotka ei varmaan niin paljon kiehuta..esim prolabin tuotteet.

jarhu sanoi:
Kannattaa kumminkin ottaa palautusjuomaa treenin yhteydessä. Eli vähä hiilihydraatteja mukaan :) Jaksaakin ehkä vähän paremmin.

Joo siis meinasin et proteiinina olis vaan Heraa.. hiilarit siihen päälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom