Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
jarhu sanoi:Jostain olen saanut käsityksen että laktoosi vaikuttaa kaikkiin jossain määrin, laktoosi-intoleraktikkoihin enemmän. Johtui ilmeisesti siitä ettei maitoa ole nautittu ruoka-aineena vielä pitkään, vasta muutama sata vuotta. Eikö joku tutkija väittänyt että suuri osa, 1/3(?), suomalaisista kärsii laktoosi-intoleranssista. Joku enemmän tietävä voisi etsiä hyviä lähteitä.
alumiini sanoi:Mun mielestäni laktoosi on aivan ylimainostettu ilmavaivojen aiheuttaja. Kyllä niille on varmaan muitakin syitä, mutta laktoosi on se helpoin ja eniten mainostettu juttu, niin kaikki vaan puhuu siitä. Tai en mä kyl tiiä, kuhan arvailen...
Tomppa85 sanoi:Niitä laktaasientsyymejä saa apteekista ilman reseptiä.
Tiedz sanoi:No hitto luulin, että ne on niitä proteiinihormooneja :lol2:
Kynäniska80 sanoi:Joo kokeilisin vaikka jotain vähän laadukkaampaa Heraa proteiinina vaan - meinasin vaan et onks siitä mitää haittaa jos vetää pelkkää Heraproteiinia?
Svendis sanoi:laktoosipitoisuuden ja sain vastaukseksi 6,6g/100g eli siis enemmän kuin maidossa!
Goatsilla sanoi:Ihanko totta! Ei ole järkeä asettaa noita rinnakkain tuolla tavalla. Ota maidosta sama määrä proteiinia, kuin perusherasta, laske sitten paljonko maidosta tulee laktoosia.
Goatsilla sanoi:Ihanko totta! Ei ole järkeä asettaa noita rinnakkain tuolla tavalla. Ota maidosta sama määrä proteiinia, kuin perusherasta, laske sitten paljonko maidosta tulee laktoosia.
Svendis sanoi:pahoittelen.
Timba79 sanoi:Ja eikös tuo saata pahentuakkin jos ihan uhalla vetää laktoosia vaikkei se sovi?
wiliraj sanoi:Ihan hieman aihetta sivuten...
Itselläni myös on jonkinsortin laktoosi ongelma, tavallista maitoa ei oikein pysty juomaan. Nyt olen tässä muutaman viikon aikana todennut mielenkiintoisen jutun. Masuni ei reagoi juuri ollenkaan LIDListä löytyvällä MILBONA rahkalle, mutta kotimaiset rahkat taas laittaa persuksen laulamaan. Onko sakemannit käsitellyt rahkan jollain anti-laktoosi menetelmällä, vai mistä kummasta on kyse. Hämärä mielikuva on, että olisin pakkikselta aikaisemmin lukennut vastaavia havaintoja.
Outoa.