Mikä pielessä?!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen ollut nyt vuoden alusta vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja olo on sen myötä ollut hyvä. Painoni ei kuitenkaan ole laskenut laisinkaan(eikö nesteiden pitäisi vähän lähteä?). Yritän pudottaa painoa normaalipainon sisällä. Olen nainen 180cm/66kg ja pari kiloa olisi jees saada pois. Liikun 6krt/vko : aerobiccia,lenkkeilyä,kuntonyrkkeilyä ja omatoimista painonnostelua. Hiilarit on normaalisti max 50g/vrk toki joinakin päivinä on mennyt sen yli. Kalorit on alle 1500kcal/vrk ja joskus vähemmänkin. Kaipaisin kipeästi neuvoja hieman viisaammilta, turhaudun kun en ymmärrä mikä menee pieleen! :( KIITOS! :)

Mikä ihmeen "normaalipaino"? Pudotatko vaan siis painoa ihan painon pudottamisen takia, olet noilla mitoilla jo todella anorektinen.

No toi nyt ei mikään anorektinen ole. Eiköhän se ole jokaisen oma asia minkä painoisena sitä omasta mielestään näyttää hyvältä. Pitäiskö jokaisen liikuntaa harrastavan naisen olla 70+ kiloa?

180cm 66kg bmi 20.4 eli normaalipaino

Eikös juuri täällä pakkiksellakin aina kuuluteta ettei pitäisi sokeasti tuijottaa painoindeksiä ? Itsekin olin vielä syksyllä painoindeksin mukaan normaalipainoinen (66kg/175cm), silti vatsassa kaameat makkarat, ja jenkkakahvat. Eli jos peilikuva ei mielytä niin siinä ei paljon BMI:t auta.

Aloittajalle, onko paino junnanut paikoillaan kuinka pitkään? Mullakin tuli viimekesänä dietatessa sellasia 3-4n päivän jumituksia, joiden jälkeen se paino putos sitte reilummin.

Noi painoindeksit on niin turhaa paskaa kun voi vaan olla. 120-kiloinen bodari on vaikeasti ylipainoinen ja joku ns. laihaläski on sitten normaali.

Eikös juuri täällä pakkiksellakin aina kuuluteta ettei pitäisi sokeasti tuijottaa painoindeksiä ? Itsekin olin vielä syksyllä painoindeksin mukaan normaalipainoinen (66kg/175cm), silti vatsassa kaameat makkarat, ja jenkkakahvat. Eli jos peilikuva ei mielytä niin siinä ei paljon BMI:t auta.
No jos ihmistä sanotaan anorektikoksi ja painoindeksi on normaalissa painossa niin se ei todellakaan voi olla anorektikko.
BMI ei tiedä silloin mitään jos ihmisellä on paljon lihasmassaa, eli se voi sanoa ylipainoiseksi vaikka rasvat olisivat 15%:ssa.

No esim. vuosi sitten tähän aikaan painoin n.4 kiloa vähemmän, urheilin samoin kuin nyt ja oikeastaan söinkin enemmän. Kesän jälkeen sitten paino pikkuhiljaa on noussut. Kilpirauhasarvoissa ei vikaa. En tiedä oikein miten söisi,jotta nyt edes pysyisi näissä mitoissa. Enkä tässä nyt hae mitään "anorektikko-lookkia" vaan ihan sopusuhtaista,mutta kiinteämpää vartaloa. Esimerkiksi tiedän että minulla on hyvät vatsalihakset, mutta kun ei niitä nyt vaan saa näkyviin...

Tässä kyselinkin lähinnä syitä tuohon painonpudotukseen, nimittäin 180cm pitkälle naiselle tuo paino on suhteellisen alhainen ja jos siitä vielä halutaan mennä alaspäin niin kyseenalaistaisin motiivit tuohon.

Mielipiteeni painoindekseistä on että ne nyt on aivan turhia aivan sama kuinka paljon on lihasmassaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olisi ehkä kannattanut katsoa se indeksi ennen kuin tuollaisia älyttömyyksiä lauot....

Ja mitä se indeksi olisi tässä tilanteessa auttanut? Mä nyt en ole henkilökohtaisesti tavannut montaa noin pitkää naista joilla tuo olisi ns. normaalipaino.

Ja sitten jos tähän aiheeseen jotain hyödyllistäkin voisi sanoa niin alle 50g/hh päivässä ja joka päivä liikuntaa voi jo itsessään aiheuttaa sen että paino eikä varsinkaan nesteet häviä mihinkään. Varsinkin jos suurin osa liikunnasta on aerobista luonteeltaan. Riippuu aika paljon myös siitä mitä syöt muuten proteiinin määrä ja rasva.

Jep onhan toi lapsellista tulla huutelemaan "todella anorektisia" ilman että on nähnyt edes ihmistä :face:

Ja jos sattuu olemaan niitä miehiä jotka tykkää vähän isommista/pyöreämmistä/jne. naisista niin ei se silti tee hoikasta naisesta anorektikkoa ;)

Seurustelin itse 180/65kg naisen kanssa joka ei tosin juuri liikuntaa harrastanut, eli oli hoikka, mutta ei "timmi" eikä tosiaankaan lähelläkään anorektikkoa.

Voihan se olla että se keho on tottunut tuohon nykyiseen ruokavalioon ja/tai liikunnan määrään&laatuun ja ei siksi muutu, tai jos se muutos on vähän hitaammanlaista läskistä lihakseksi niin eihän sitä välttämättä itse heti huomaa :)

Eli itse mututuntumalla koittaisin toisenlaisella suhteella ravinteita/määriä hetken aikaa ja jos menee toivottuun suuntaan niin sitten sitä jatkamaan :) Toiset kun käyttää helpommin rasvaa ja toiset taas hiilareita ravinnoksi jne.

eniten mietin sitä, että onko tuosta vhh:sta minulle mitään hyötyä? vai onko niin, että kestää monia kuukausia että keho tottuu muutokseen ja vasta sitten tuloksia alkaa tulla?

Syö enemmän! Ja sitten taas voi vähentää. Eli jos paino junnaa paikoillaan ja on alhaisilla kaloreilla, jotka noi alle 1500kcal on, nii kannattais aina silloin tällöin vetästä sellanen oikeen kulutuksen verran tai vaikka plussilakin päivä-viikko riippuen juuri siitä kalorimäärästä. Näin aineen vaihdunta lähtee käyntiin, jos on jumissa.

Kun VHH:lla olet niin tuleeko rasvaa tarpeeksi vai onko sellaista, että suurin osa kaloreista tulee proteiinista?

Olen ollut nyt vuoden alusta vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja olo on sen myötä ollut hyvä. Painoni ei kuitenkaan ole laskenut laisinkaan(eikö nesteiden pitäisi vähän lähteä?). Yritän pudottaa painoa normaalipainon sisällä. Olen nainen 180cm/66kg ja pari kiloa olisi jees saada pois. Liikun 6krt/vko : aerobiccia,lenkkeilyä,kuntonyrkkeilyä ja omatoimista painonnostelua. Hiilarit on normaalisti max 50g/vrk toki joinakin päivinä on mennyt sen yli. Kalorit on alle 1500kcal/vrk ja joskus vähemmänkin. Kaipaisin kipeästi neuvoja hieman viisaammilta, turhaudun kun en ymmärrä mikä menee pieleen! :( KIITOS! :)

Pikkasen hankalahan tälläisiin on vastata ilman että tietää mistä tuo 1500kcal koostuu, mutta suurin virhe tuossa taitaa kuitenkin olla tuo liian suuri kalorivaje. 1500kcal kun taitaa kulua jo aikapitkälti pelkkien elintoimintojen ylläpitämiseen eli perusaineenvaihduntaan. Tuohon päälle vielä mainitsemasi määrä liikuntaa niin ajat syvemmälle metsään. Lisää ravintoa lautaselle!

eniten mietin sitä, että onko tuosta vhh:sta minulle mitään hyötyä? vai onko niin, että kestää monia kuukausia että keho tottuu muutokseen ja vasta sitten tuloksia alkaa tulla?

Jos harrastat liikuntaa kuudesti viikossa niin ottaisin kyllä hiilihydraatteja hyvistä lähteistä ja treenin ympärillä. VHH on tehokas tapa polttaa rasvaa muttei kaikkein paras todella aktiiviselle ihmiselle.

Jos paino ei tipu, kun kalorit on yli 500 miinuksella, niin hyvin todennäköisesti kalorit ei ole yli 500 miinuksella. Kertomasi mukaan olisit ollut dieetillä jo kohta 3kk ja minun laskujen mukaan tulee jotakuinkin -500-700 kcal joka päivä kulutukseen nähden. Tuon perusteella painon olisi pitänyt tulla jo 5-6 kiloa alaspäin.

"Normaalipainon" (BMI 19-25) sisällä on vaikeampi pudottaa painoa, mutta kyllä sekin seuraa ihan samoja lakeja.

Paljonko sitä liikuntaa tulee kerralla? Sanoit että 6 kertaa viikossa. 1h? 1½h? Kuinka aktiivista? Oletko sykemittarilla mitannut kulutusta koskaan? Hiilareita alle 50g. Kuinka paljon rasvoja/proteiinia? Miten mittaat mitä syöt? Onko käytössä digitaalinen talousvaaka vai pelkkä arvio?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom