Mikä pelastaisi hauikset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oguman
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
43
Olen käsityksessä, että dieetillä ei kannata pienentää treenipainoja, jos haluaa säilyttää lihat. Onko tällä kuitenkaan merkitystä, jos lisää intensiteettiä? Meinaan vaan, että hauistreeni tökkii ikävästi ja tuntuu, että käsistä on puhti pois jo ekan setin jälkeen ja treenipainot ovat hieman pudonneet. Sarjoja hauiksille tulee n. 4 ja toistoja 6-8. Liikkeitä vaihtelen silloin tällöin. Ajattelin, että pari viikkoa lyhyillä palautuksilla ja pidemmillä sarjoilla voisi olla avuksi. En ole kyllä tämmöistä ikinä kokeillut. Toistot ollet aina kaikissa liikkeissä 6-8 ja palautukset 3-5 min. Mitä mieltä olette?

Toisaalta muissa liikkeissä tapahtuu kyllä ihan hyvin kehitystä. Tuntuu vaan, että keho pitää hauiksia jotenkin turhina lihaksina ja niistä voidaan ottaa lihat dieetillä :(

Jos dieetillä lähtee selkeästi lihaa (ei esim. nestettä) ja voimaa niin vikaa ennemmin dieetissä kuin treenissä. Vaikea sanoa tuntematta dieettisi yksityiskohtia tarkemmin.

Toisena huomiona noi sun palautusajat on aika pitkiä johonkin hauistreeniin.

No joo. Kaloreita pitäisi mennä ihan riittävästi 2200-2400 (40p, 30hh, 30r) minun kokoiselle kaverille (77 kg) ja aerobista teen 2-4 x viikossa. En tiedä voiko vika olla dieetissä, koska muissa liikkeissä sain aluksi jopa huomattavasti normaalia parempaa kehitystä ja jonkin asteista kehitystä tapahtuu vieläkin. Ja en usko, että se on pelkkää nestettä ja voimaa. Hauikset näyttää silmämääräisesti kutistuneen aika paljon. Uskon, että vika on ennemin hauistreenissä. Kai sitä vaan pitää kokeilla jotain uutta hauiksille, kun tämä ei toimi. Hauiksiin on kyllä muutenkin aika vaikea saada tuntumaa.
Eli hauistreeni tällähetkellä (rintapäivänä):

2 x 6 käsipainoilla seisten
2 x 8 mutkatangolla seisten

Välillä teen myös hammer curleja tai suoralla tangolla tai keskitetysti käsi kerrallaan.

No ei kai sitä pitäisi liikaa hermoilla, jos muut liikkeet kehittyvät. Pitää vaan toivoa, että menetetty tulee dieetin jälkeen äkkiä takaisin.

Pistä Oguman treeniin vaihtelua. Mulla oli toi hauistreeni myös jämähtäny paikoilleen noihin perusliikkeisiin. Ota vaihteluksi mukaan treeniin istuen vinopenkissä käsipainoilla tehtävä hauiskääntö sekä ristikkäistaljahässäkässä yläkahvoista tehtävä hauiskääntö. Kato Iso-Ronnien videosta mallia. Pakko toimia ku silläkin on niin isot hauikset! :rolleyes:

Joo kiitti vinkistä. Sitä on liikaa kangistunut vanhoihin kaavoihin. Minun hauistreein on toiminut joten kuten tähän asti, mutta nyt dieetillä tuli seinä vastaan. Pitää varmaan kokeilla jotain ihan uutta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom