Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noitakin joku miljoona eri versiota. Desire kyllä aina kärkikahinoissa. Top ~3:n ratkaisee sitten preferenssi, tosin sanoisin että Desire-Galaxy S taistelun vie Desire.

Eloppi nähtävästi apinoi ensitöikseen applelta taktiikakseen "Unohtaa puhelimia baariin"
http://www.digitoday.fi/mobiili/201...okian-prototyyppi-kaupan-ebayssa/201016659/66

tällä kertaa löytyi laturikin samalla, olipas mukava "kehittäjä" joka unohti samaan paikkaan laturin kuin puhelimen että saadaan media kohisemaan siitä.. Nokia ei tietenkään tähän uutiseen "herää" ja puhelinta vaaditaan takaisin vasta kun tuo ebay kauppa on jo tehty ja uusi "omistaja" joku paikallinen lehti on sen ostanut.. Saadaan mukavasti mediatilaa uudelle puhelimelle.

Japi, onko sun mielestä Nokian laturit jotenkin harvinaisia?

Käsittäisin kun tossa puhutaan pakkauksesta ja käyttöohjeista että laturi on juuri tämän nimenomaisen puhelimen laturi.

Kaikissa tulevissa puhelimissa pitäisi olla universaali laturi, joten tuskin on ihmeellinen. Kunhan totesivat että oli mukana.

Kaikissa tulevissa puhelimissa pitäisi olla universaali laturi, joten tuskin on ihmeellinen. Kunhan totesivat että oli mukana.

No saipahan Japikin jostain taas napistavaa. Hieno mies kaikin puolin.

btw. Toi laturijuttu on aika tärkeä myös, hienoa että suurimmassa osissa älypuhelimia on mini-usb:t käytössä. Jos nyt tarvitsee sitä ladata vaikka kaverin luona. Viimeksi tosin Galaxy S meni 5 päivää samalla latauksella.

Aika paljon tuosta "nokian" uudesta prototyypistä ollut puhetta, että todennäköisesti feikki malli. Puhelin ei erityisesti muistuta Nokian muotoilua ja puhelimen ominaisuuksia ei ole tietääkseni esitelty kuvina tai videokuvana, joka myöskin tukee oletusta ettei kyseinen puhelin ole Nokialainen.

Viime aikoina ollut itsellä suunnitelmissa paluu Android-leiristä Nokiaan oman rahan luurissa, sen verran kankealta tuntuu tuo puhelimena toimiminen näissä. Kunhan saisivat selaimen Nokialla kuntoon tahi Meegon ulos, niin harkitsen asiaa.

Viime aikoina ollut itsellä suunnitelmissa paluu Android-leiristä Nokiaan oman rahan luurissa, sen verran kankealta tuntuu tuo puhelimena toimiminen näissä. Kunhan saisivat selaimen Nokialla kuntoon tahi Meegon ulos, niin harkitsen asiaa.

Juuri tänään oli jossain uutisessa että älypuhelimissa käyttäjäuskollisuus olisi erityisen pieni (tosin en usko pitävän paikkansa Applen kohdalla), mutta pakko todeta sama. Ei mua ainakaan tällä hetkellä mikään varsinaisesti pidättele Anterossa ja seuraava puhelin joskus hamassa tulevaisuudessa voi olla ihan mikä vaan. Kuitenkin mallisto muuttuu kaikilla tässä vuoden mittaan jo aivan älyttömästi, kilpailijat kirivät Applea käytettävyydessä ja erilaisia featureita alkaa olla jo halvemmissa malleissa.

Se tietysti näissä on, että mieluusti kyllä ottaisi paremman akkukeston ja paremmat puhelinominaisuudet (Galaxyssä puhe ei kuulu mitenkään erityisen hyvin), kaikkeen muuhun olen kyllä ihan tyytyväinen mutta mikään ei mua varsinaisesti pidättele tietyssä käyttiksessä. Androidissa varmaan toi Google-yhteensopivuus ja iPhonessa taas iTunes ovat niitä elementtejä millä käyttäjäuskollisuutta pyritään parantamaan.

Android kankea puhelinkäytössä? Ehkä olen vain sitten niin järkyttävän digi että en huomaa. :)

Itse vain nautin Androidin muokattavuudesta ja muutenkin erinomaisesta toimimisesta mielettömästi. Ymmärrän toki jollain tasolla pointin, tosin olisiko tuossa tilanteessa paras vaihtoehto jokin Nokian peruskapula eikä älypuhelin? Älypuhelimessa sakkaa kyllä koko idea jos puhelintoiminnnot ovat kunnos mutta kaikki "äly" on hankalaa.

Tuomas H:n kanssa olen samaa mieltä että sidonnaisuus tiettyyn valmistajaan/OS:ään on hyvin löysää, paitsi Applen kohdalla. Tosin olen esim. HTC/Samsung Android puhelimien myötä nähnyt tuossa uskonnossa rakoilua.

En sanoisi nyt tämän HTC-kokemuksen perusteella, että puheluominaisuudet ovat missään nimessä kankeat. Sen kyllä voin todeta, että oman kokemuksen perusteella Nokia on radioteknologiassa edelleen kyllä ykkönen. HTC:ssa ei ole ihan samantasoinen kuuluvuus ja vaihtelu eri verkkojen välillä ei ole yhtä sujuvaa kuin nokialaisissa.

Juuri tuo älyominaisuuksien ja erityisesti selausominaisuuksien ylivoimaisuus ja UI:n käyttömukavuus saivat mutkin vaihtamaan HTC:n ja N900 on nyt kakkosluurina. Toistaiseksi en voisi kuvitella vaihtavani takaisin ainakaan ennen Meego-puhelinta. Valitettavasti tämä googlen sylissä oleminenkin on välillä yllättävän mukavaa...

Haluaisin kyllä nähdä nokialaisen Android -luurinkin.

Androidi toimi kanssa ihmeen jähmeesti niin Galaxyssa kuin Desiressä, tosin kokeiluaika oli turhan lyhyt. Mutta en keksinyt syytä vaihtaa n900 vielä mihinkään testin perusteella.

Mitä tarkoitat kun sanot että toimi jähmeesti?

Mitä tarkoitat kun sanot että toimi jähmeesti?

Ohjelmat käynnistyivät hitaasti, selain toimi hitaasti (ei nyt mitään N8 luokkaa silti) ja työpöytä skrollaus oli nihkeän oloista. Sitähän ei tiedä missä kunnossa liikkeiden esittelyluurit on kun koko kylä niitä käy läästimässä, siksi se Desirekin oli nurin. Tosin N8:sin selain kaatui youtubea avatessa, vika ehkä jossain muualla kuin käyttäjissä... Kaikenkaikkiaan käyttökokemus verrattuna N900:siin ei ollut niin huikaiseva että olisin halunnut vaihtaa.

Android kankea puhelinkäytössä? Ehkä olen vain sitten niin järkyttävän digi että en huomaa. :)

Itse vain nautin Androidin muokattavuudesta ja muutenkin erinomaisesta toimimisesta mielettömästi. Ymmärrän toki jollain tasolla pointin, tosin olisiko tuossa tilanteessa paras vaihtoehto jokin Nokian peruskapula eikä älypuhelin? Älypuhelimessa sakkaa kyllä koko idea jos puhelintoiminnnot ovat kunnos mutta kaikki "äly" on hankalaa.

Tuomas H:n kanssa olen samaa mieltä että sidonnaisuus tiettyyn valmistajaan/OS:ään on hyvin löysää, paitsi Applen kohdalla. Tosin olen esim. HTC/Samsung Android puhelimien myötä nähnyt tuossa uskonnossa rakoilua.

Kyllähän itselläkin on värkkääminen verissä, joten Android on kyllä sen puolesta todella jees, enkä ilman älypuhelinta muutenkaan pärjäisi. Mutta jotenkin vain tykkään esim. Sympparista puhelinkäytössä enemmän kuin Androidista + radiopuoli tuntuu olevan Nokialla aika hyvin hanskassa. Tosin tällä hetkellä selain on sen verran jäljessä, että en Symppari-luuria ykköspuhelimena itsellä pidä. Uudesta selaimesta paljon riippuu, tuleeko vaihdettua Symbianiin. Tai Meegoon. Tai sitten pidän Androidin :)

Mutta joka tapauksessa käyttis pitää olla sellainen, jonka saa muokattua sellaiseksi kuin itse haluaa.

Ohjelmat käynnistyivät hitaasti, selain toimi hitaasti (ei nyt mitään N8 luokkaa silti) ja työpöytä skrollaus oli nihkeän oloista. Sitähän ei tiedä missä kunnossa liikkeiden esittelyluurit on kun koko kylä niitä käy läästimässä, siksi se Desirekin oli nurin. Tosin N8:sin selain kaatui youtubea avatessa, vika ehkä jossain muualla kuin käyttäjissä... Kaikenkaikkiaan käyttökokemus verrattuna N900:siin ei ollut niin huikaiseva että olisin halunnut vaihtaa.
Noi esittelypuhelimet on aina vähän tahmean oloisia. Mulla tuli kanssa aika hidas vaikutelma tosta desirestä, kun gigantissa kävin kokeilemassa. Seuraavana päivänä kokeilin kaverin rootattua desireä, niin oli kyllä aivan eri puhelin käyttää.

Seuraavana päivänä kokeilin kaverin rootattua desireä, niin oli kyllä aivan eri puhelin käyttää.
Tuo taitaa se ero olla, jos siinä oli custom rom. Tietääkseni useinkin hyvin nopeita normiin verrattuna, ei siinä etteikö kaupan hyllyn mallit voisi olla jumissa.

Root+custom rom on kyllä liian iso askel lähes kaikille puhelimien käyttäjille.

Joo no kai meikäläisessä on sen verran nörtin vikaa, et kun puhelimen saan ostettua niin sitä on "pakko" heti alkaa säätämään. Eli toi ei ole mulle mikään ongelma.

Jahka saisi vaan päätettyä, et ostaakko desire vai hd. Vähän arveluttaa vaan se, että mahtaako toi desire olla viel vuoden jälkeen kelpo peli. Eli tuleeko siihen uutta softaa sen jälkeen. Kun noita puhelimia tulee koko ajan uusia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom