Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Mä en itse koe puhelimen kameraa kovin tärkeäksi, joten siksi mulle riittää vallan hyvin tämä Sonyn kamera, vaikka jotkut sitäkin haukkuu.
Puhelimella otetut kuvat päätyy yleensä whatsappiin tai Facebookkiin, joten ei sillä laadulla niin väliä ole :D
No joo en mäkää niin hirveesti kuvausta harrasta mutta silti, aina kun otan kuvan haluan että se on parasta laatua. :D

Täytyy kyllä pohtia nyt tiukkaan mutta en kyllä usko, että ostan toista lumiaa pelkän kameran vuoksi vaikka mieli vähän tekis. :D Perkele ku olis jossain kunnon luurissa toi lumian kamera niin olis helppo valinta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viittaamatta kehenkään keskustelijaan, tulee vaan mieleen että kuinkahan usein käy niin, että kameran laatu painaa vaakakupissa suhteettoman paljon puhelinta valittaessa, mutta lopputuloksena on teräviä, mutta paskoja kuvia. Eli kuinka usein kuvien laadussa se kuvan ottaja on rajoittava tekijä, eikä kameran laatu...

Itselläni on sellainen kutina, että kameran laatuun kiinnitetään ihan liikaa huomiota siihen nähden, että ne kuvat kuitenkin käytännössä ovat jotain räpsyjä, tai niitä käytetään jossain whatsapissa. Ymmärrän, että jos käyttäjä oikeasti osaa ottaa valokuvia, ja normaalisti kuvaa jollain paremmalla järjestelmäkameralla, niin halutaan että kännykällä saa hyviä kuvia silloin kun järkkäri ei ole matkassa. Mutta sitä en ymmärrä, että jos "oikea" kamera on joku 200 euron pokkari, niin puhelimen kameralle asetetaan kovat vaatimukset, jopa muiden ominaisuuksien kustannuksella. Toki jokainen tekee omat ratkaisunsa itse, mutta luulen että kamera on sellainen "helppo", konkreettinen vertailukohde kun monet muut ominaisuudet ehkä ovat abstraktimpia.

Viittaamatta kehenkään keskustelijaan, tulee vaan mieleen että kuinkahan usein käy niin, että kameran laatu painaa vaakakupissa suhteettoman paljon puhelinta valittaessa, mutta lopputuloksena on teräviä, mutta paskoja kuvia. Eli kuinka usein kuvien laadussa se kuvan ottaja on rajoittava tekijä, eikä kameran laatu...

Itselläni on sellainen kutina, että kameran laatuun kiinnitetään ihan liikaa huomiota siihen nähden, että ne kuvat kuitenkin käytännössä ovat jotain räpsyjä, tai niitä käytetään jossain whatsapissa. Ymmärrän, että jos käyttäjä oikeasti osaa ottaa valokuvia, ja normaalisti kuvaa jollain paremmalla järjestelmäkameralla, niin halutaan että kännykällä saa hyviä kuvia silloin kun järkkäri ei ole matkassa. Mutta sitä en ymmärrä, että jos "oikea" kamera on joku 200 euron pokkari, niin puhelimen kameralle asetetaan kovat vaatimukset, jopa muiden ominaisuuksien kustannuksella. Toki jokainen tekee omat ratkaisunsa itse, mutta luulen että kamera on sellainen "helppo", konkreettinen vertailukohde kun monet muut ominaisuudet ehkä ovat abstraktimpia.
No joo tottahan toikin. On mulla joskus nuorempana ollu järkkäri mutta eipä oo moneen vuoteen jaksanu kunnon kameralla harrastaa valokuvausta, joten kännykässä on ainoa kamera. Mutta niinkuin sanoin niin tuskin ostan sitä lumiaa pelkän kameran vuoksi kun siinä on niin helvetin tuskainen käyttöjärjestelmä.

Joo. Suunnilleen varmaan kaikille riittää kännykässä kameralaatu "riittävä". Ja varmaan melkein joka puhelimessa kameralaatu on nykyään riittävä. Ja monessa tapauksessa hyvän kännykkäkameran tekee muut ominaisuudet kuin kameran "laatu". Esimerkiksi nopeus ja tarkennuksen onnistuminen.

Mulla oli aikoinaan Nokian 404 pureview ja nykyään Honor eikä ole kameran teknisen laadun tippuminen ole haitannut kuvaamista siinä käyttötarkoituksessa kun sitä käytän tippaakaan. Eli sosiaalinen media + työ juttujen dokumentointi. Honorissa kamera lähtee nopeasti ja varmasti käyntiin vs 404 joten ajaa jopa paremmin asiansa. Ja Honorin kamerat ovat aikalailla keskikastia, ei mitenkään kehuttuja.

Sen verran androidiin siirtyminen on haitannut instakuvausta, että mitään keikkakuvia/videoita on turha yrittää kun hämäräkuvaus on ihan kakka. Tai kai anteroistakin löytyy hyviä kameroita kun latoo rahaa tiskiin.

Tulisis näköjään tuo kuonokoppa samsun 7 mukaan ennakkovaraajille. Katseleeko teistä kukaan tuollaisen läpi elokuvia vai onkohan se enemmän pelihössötyksiä varten?

z3 sanoi viimein sopparin irti kylppärin lattialla.. siltä varalta jos ei mene vakuutukseen niin pitäisi uusi hommata.

Mitä mielipiteitä honor seiskasta? Ite olin z3seen todella tyytyväinen kaikinpuolin. Tärkeintä kuitenkin uudessakin luurissa olisi hyvä akkukesto, hyvä/5" näyttö viaplaytä varten, tehoja toki sovelluksille yms.

z3 sanoi viimein sopparin irti kylppärin lattialla.. siltä varalta jos ei mene vakuutukseen niin pitäisi uusi hommata.

Mitä mielipiteitä honor seiskasta? Ite olin z3seen todella tyytyväinen kaikinpuolin. Tärkeintä kuitenkin uudessakin luurissa olisi hyvä akkukesto, hyvä/5" näyttö viaplaytä varten, tehoja toki sovelluksille yms.
Molemmat puhelimet omistaneena helppo vertailla. Elikkäs, näyttö Z3 vähän parempi. En pidä kyllä honorinkaan näyttöä paskana. Akkukesto on aika lähellä z3, jos ei älyttömästi räplää, niin menee sen kaksi päivää. Kaikkia sovelluksia pyörittää helposti. Kuuluvuudessa voittaa Z3 mennen tullen. Sama paikka ja sama liittymä ja kenttiä ihan eri tavalla. Puhelimen olet varmaan jo hommannutkin, toivottavasti honor 7 :)

Joo, kallistuin juurikin honoriin, seiska premium oli vielä dna kaupassa jossain tarjouksessa niin pakko oli ottaa vaikka z5 vielä hypistelikin. En vaan keksinyt mitä rahanarvoista sillä +300 olisi tohon vielä saanu. Toistaisekis vaikuttaa tosi pätevältä sonyyn verrattuna.

Elämää ja kovia kokenut LG G3 rupee nyt oleen kyllä tiensä päässä ja tarkoitus olisi hommata uusi luuri. Budjetti noin 200e. Enempää en viitsi puhelimeen laittaa kun tuntuu, että noita joutuu kummiski uusimaan muutaman vuoden välein.
Kahta vaihtoehtoa olen tolla hintaa pyöritellyt mielessäni, Huawei Honor 6 ja Motorola Moto X. Kumpaan päin kallistuisitte? Honorissa taitaa olla parempi akkukesto, jonkin verran terävämpi kamera ja muistikortille paikka. Motorola Moto X taas kiehtoisi kovasti tuon stock androidin ja sen sulavuuden vuoksi. Mitä arvosteluita tästä olen tutkinut niin hyvinkin kehuttu luuri poislukien heikohko kamera ja pienehkö akku. Akku taitaa tosin olla hyvin samaa luokkaa kuin tässä LG G3 ja hyvin olen pärjännyt tällä. "16gb" sisäistä tallennuskapasiteettia on myös riittänyt mun käytössä, mutta olishan se kiva tietysti olla mahdollisuus edes muistikortille jos onnistunkin luurin tukottamaan. Käyttökokemuksia tuosta Honorin käyttiksestä? Jos tuo vain on toimiva ja sulava niin taidan kallistua sitten Honorin puoleen. Honoria saisi 219e ja Moto X 209e.

Honorin käyttis on helvatan hyvä. Kokemusta on myös puhtaasta Androidista, Lenovosta ja Samsungista (yäk) ja ehdottomasti Honor näistä paras.

Ei vittu, erehdyin kattomaan lumia 950 arvostelun, on siinä vaan niin upee kamera... Pakko se on vielä miettiä, että sortuisko taas windowsiin. :D

On se perkele kun näissä lumioissa on pirun hyvät kamerat mutta sitten käyttöjärjestelmä on täyttä naalin paskaa.

Lumia 950 XL itsellä ja onhan tuo kamera aivan mahtava. Minusta kyllä käyttiskin (Windows 10) on ollut todella hyvä ja muutenkin aivan mahtava puhelin.

@jarkkou Tarkoitatko tuota mm. verkkiksen myymää 209e Moto X (2014)? Huomasitko että cdonissa X Play on just nyt 215e ja on aikalailla parempi.

Joo tarkoitin juurikin tuota, onneksi jäin empimään tuon Moto X (2014) ostamista ja kerkesin murosta bongaamaan tuon Moto X Play tarjouksen. Pari päivää ollut nyt moto x play käytössä ja voi että on hyvä puhelin hintaisekseen. Ja ennenkaikkea tämä stock android on mieletön. Ei taida enää olla paluuta muuhun.

Lumia 950 XL itsellä ja onhan tuo kamera aivan mahtava. Minusta kyllä käyttiskin (Windows 10) on ollut todella hyvä ja muutenkin aivan mahtava puhelin.
Joo kyllä mä uskon että sen on hyvä puhelin jos vaan siitä käyttiksestä tykkää.

Hommasin ton Nexus 6p:n pari viikkoa sitten ja täytyy sanoa että on mahtava laite. Kamerakin menettelee vaikkei mikään huippu olekaan, oikeestaan ainoa miinus mitä oon luurista keksiny on kamerapainikkeen puuttuminen mutta se nyt ei hirveästi haittaa.

Niin. Kova luuri.
Harmi että ainakin osalle (varmaan tosin pienelle vähemmistölle, aka minä) vaihto tommoseen on 100% out of the question koska ekosysteemit.

Vaatii kyllä anteron puolelta perusteellista uudistusta että saadaan iOS kiinni.
Noi nopeudet yms kun on oman lukeman mukaan kiinni pikemmin siitä miten Android on rakennettu, kuin että mitkä vaikkapa sisukalut on. Eli tietenkin kun verrataan high-end malleja.

Mmmh.... näemmä tuossa myös kyse siitä että Samsungeissa tuo TouchWiz on edelleen hirvittävä jarru. Note 7:ssa se on tosin joku uusiksi tehty Grace UX, mutta eipä nopeuden puolella olla opittu.

With the Note 7, Samsung Still Delivers Embarrassing Real-World Performance
http://www.xda-developers.com/with-...delivers-embarrassing-real-world-performance/

"For instance, after pressing ‘clear all’ on both devices my Note 7 is running 96 processes, compared to the 50 processes the OnePlus 3"

"we’ve seen reviews ignore, year after year, clear, delimited, replicable and often universal performance issues with Samsung phones, such as the infamous home button delay of the Galaxy Note 3, the always-delayed multi-tasking menu of the Galaxy Note 4, or the terrible memory management of the Galaxy Note 5 (which is still an issue on the Note 7, by the way)"​

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom