Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tosin kaikkea tuota pidättelee hyvin paljon se, ettei vieläkään ole tullut sitä uutta akkuteknologiaa mistä puhuttu jo viimeiset jokusen vuotta. Varmaan 2-3v sitten oli jo uutista että 10x kesto akulla minkä koko sama eikä lataaminenkään kestä kauempaa vai oliko peräti vähemmän aikaa.
Tuo akkuteknologian hypähdys olisi by far upein uusi juttu luureihin.
Simpukkamallin yksi etu olisi luontainen suoja herkästi hajoavalle näytöllä. Näihin iPhonen jälkeläisiin joutuu liimailemaan toisen lasikerroksen ja/tai suojaläpän, jotta tuo nykypuhelimien yksi pääheikkous olisi edes jotenkin hallinnassa. Itse tosi mielelläni näkisin esim. tuon oman Galaxy S6:n taittuvan puolta lyhyemmäksi. Nykyisellään se on liian iso olemaan taskussa kun istun.En usko että juuri kukaan haluaa palata "simpukkapuhelimiin". Luurin ollessa taitoksissa on taas pari lisäongelmaa, joita ei palikkamuotoisessa ole. Pelkkä 6" ruutu ratkaisee useimmat tarpeet, on sopivan kompakti ja toimintavarma, näkyy ruutu vaikka se olisi pöydällä.
Toivottavasti tulevaisuus ei tuo yhtään enempää tuollasia puhelinta huonontavia kikkailuja, joiden ainoa hyöty on erikoinen ulkonäkö.Joku taitettava laite tod näk tulee, mutta jää kuriositeetiksi. Jos haluaa nähdä tulevaisuutta, niin nyt jo on kaupassa Galaxy edge, on se sivuille taivutettu näyttö ihan näyttävä. Pikkasen huonosti istuu käteen kyl.
No jos ne muutamat akkuteknologiat mitä on putkahdellut viimeisien vuosien aikana artikkeleihin tulisi tuotantoon, kapasiteetti oli jotain x8 tai x10.Akkuteknologian kehitys tulee aika tehokkaasti nollattua, kun koko ajan puhelimia ohennetaan. Toivottavasti puhelinten virran kulutuksesta saadaa tuntuvaa apua toimita-aikoihin. Nykyisin tosin näyttöjen tarpeettoman isot resot sotivat taasen näitä tavoitteita vastaan. Jos akkujen energiatiheys radikaalisti nousee, niin miten mahtanee käydä turvallisuuden? Paljon energiaa pienessä tilassa on aina mahdollinen ongelma.
En usko että tulee enää mitään mullistavaa uutta juttua puhelimiin sinänsä, kyllä se viimeinen form factor alkaa olla nyt lukittuna.
Yates varmaan tarkoitti tätä nykyistä puhelimen muotoa, että kaikki on sen suhteen nähty. Iso näyttö ja mahdollisimman ohut rakenne, pari fyysistä nappia jossain ja dippaadai. Samaa paskaa ulkonäöllisesti, ja uudistukset alkavat lippulaivamalleissakin olla suht. merkityksettömiä vuositasollakin, vaikka hinnat tuntuvat nousevan koko ajan. Eli jos Nokia 1611 -tyyliset puhelimet (pieni näyttö ja fyysiset näppäimet) olisi Charmander ja OP X (nykysuuntaus) on Charmeleon, niin seuraavaksi pitäisi sitten tulla se Charizard, joka mullistaa taas kaiken päälaelleen. Ja sitten voidaan aloittaa speksikilpailu taas alusta.Valitettavasti en muista tarkemmin, mutta joskus 1800-luvulla joku patenttiviranomainen tms. valitteli, että kaikki keksimisen arvoiset keksinnöt on jo keksitty...
Kaikenlaisia mullistuksiahan tuohon akkuteknologiaan on pitänyt tulla jo ainakin sen aikaa, kun itse ole edes ymmärtänyt, mikä se semmoinen akku oikein on. Aika skeptinen olen noiden vallankumoisten suhteen. Joku teknologia voi olla jossain yksittäisessä asiassa yliveto, mutta kun vaatimuslistalle tulee mukaan kestävyys, turvallisuus, valmistettavuus, hinta ja niin edelleen, niin eipä ne mullistavat teknologiat vielä ole kertakaan toimineet.No jos ne muutamat akkuteknologiat mitä on putkahdellut viimeisien vuosien aikana artikkeleihin tulisi tuotantoon, kapasiteetti oli jotain x8 tai x10.
Vaikka valmistajat sitten pistäisi fyysisesti puolet pienemmän akun, se olisi edelleen monta kertaa pidempään kestävä kuin nykyiset.
Pari vuotta vanha lumia 1520 alkaa lahoamaan, joten nyt tarvis uutta luuria. Vaikka tää 1520 on/oli ihan hyvä luuri niin kyllä nyt vaihtuu merkki, enää en jaksa tätä windows käyttistä.
Oon ihan pihalla näistä nykysistä luureista, että mikä on hyvä merkki ja mikä huono. Hakusessa olis jonkin merkin lippulaiva malli mitä tulis taas pari vuotta käytettyä. Perusvaatimukset lähinnä android tai apple käyttis ja 5-6 tuuman näyttö. Osaisko joku täällä auttaa?
Meinasin jo vähän aikaa sit ostaa ton sonyn mutta toi 4k näyttö kännykässä on aika turhaa mun mielestä. Ja sitten katoin noita arvosteluja siitä niin aika heikot arvosanat oli saanu vähän joka puolelta.Jos olisin itse ostamassa isomman kuin 5" näytöllä olevan Android puhelimen niin valinta olisi luultavasti juuri tällä hetkellä joko Sony Xpreria Z5 (itsellä on Z5 compact, koska en halunnut isoa näyttöä) taikka Google Nexus 6P. Uusin Samsung Galaxy (S6) on kuulemma kanssa hyvä, mutta itse en enää Samsungia huoli.
iPhoneista ei kokemuksia, mutta kaipa siitä uusin malli on turvallinen vaihtoehto, jos IOS käyttiksen haluaa.
edit:
Galaxystä vissiin tulossa jo 7 versio. Ei ole tullut noita samppoja kovin tarkasti seurattua viimeaikoina.
Meinasin jo vähän aikaa sit ostaa ton sonyn mutta toi 4k näyttö kännykässä on aika turhaa mun mielestä. Ja sitten katoin noita arvosteluja siitä niin aika heikot arvosanat oli saanu vähän joka puolelta.
Oon aina ajatellu että huawei on perus kiinanromu mutta toi nexus 6p vaikuttaa kyllä pätevältä vehkeeltä. Ja mitä nyt muutaman arvostelun luin niin hyvät arvosanat saanu myös. Taidan näillä näkymin ostaa joko iphone 6s plussan tai ton nexuksen. Harmi vaan kun ei oo kokemusta ios:sta tai androidista mutta veikkaan, että kumpikin pieksää aika selvästi windowsin. :D
Ei vittu, erehdyin kattomaan lumia 950 arvostelun, on siinä vaan niin upee kamera... Pakko se on vielä miettiä, että sortuisko taas windowsiin. :D
On se perkele kun näissä lumioissa on pirun hyvät kamerat mutta sitten käyttöjärjestelmä on täyttä naalin paskaa.