Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Joku taitettava laite tod näk tulee, mutta jää kuriositeetiksi. Jos haluaa nähdä tulevaisuutta, niin nyt jo on kaupassa Galaxy edge, on se sivuille taivutettu näyttö ihan näyttävä. Pikkasen huonosti istuu käteen kyl.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tosin kaikkea tuota pidättelee hyvin paljon se, ettei vieläkään ole tullut sitä uutta akkuteknologiaa mistä puhuttu jo viimeiset jokusen vuotta. Varmaan 2-3v sitten oli jo uutista että 10x kesto akulla minkä koko sama eikä lataaminenkään kestä kauempaa vai oliko peräti vähemmän aikaa.

Tuo akkuteknologian hypähdys olisi by far upein uusi juttu luureihin.

Akkuteknologian kehitys tulee aika tehokkaasti nollattua, kun koko ajan puhelimia ohennetaan. Toivottavasti puhelinten virran kulutuksesta saadaa tuntuvaa apua toimita-aikoihin. Nykyisin tosin näyttöjen tarpeettoman isot resot sotivat taasen näitä tavoitteita vastaan. Jos akkujen energiatiheys radikaalisti nousee, niin miten mahtanee käydä turvallisuuden? Paljon energiaa pienessä tilassa on aina mahdollinen ongelma.

En usko että juuri kukaan haluaa palata "simpukkapuhelimiin". Luurin ollessa taitoksissa on taas pari lisäongelmaa, joita ei palikkamuotoisessa ole. Pelkkä 6" ruutu ratkaisee useimmat tarpeet, on sopivan kompakti ja toimintavarma, näkyy ruutu vaikka se olisi pöydällä.
Simpukkamallin yksi etu olisi luontainen suoja herkästi hajoavalle näytöllä. Näihin iPhonen jälkeläisiin joutuu liimailemaan toisen lasikerroksen ja/tai suojaläpän, jotta tuo nykypuhelimien yksi pääheikkous olisi edes jotenkin hallinnassa. Itse tosi mielelläni näkisin esim. tuon oman Galaxy S6:n taittuvan puolta lyhyemmäksi. Nykyisellään se on liian iso olemaan taskussa kun istun.

Joku taitettava laite tod näk tulee, mutta jää kuriositeetiksi. Jos haluaa nähdä tulevaisuutta, niin nyt jo on kaupassa Galaxy edge, on se sivuille taivutettu näyttö ihan näyttävä. Pikkasen huonosti istuu käteen kyl.
Toivottavasti tulevaisuus ei tuo yhtään enempää tuollasia puhelinta huonontavia kikkailuja, joiden ainoa hyöty on erikoinen ulkonäkö.

Viimeksi muokattu:
Akkuteknologian kehitys tulee aika tehokkaasti nollattua, kun koko ajan puhelimia ohennetaan. Toivottavasti puhelinten virran kulutuksesta saadaa tuntuvaa apua toimita-aikoihin. Nykyisin tosin näyttöjen tarpeettoman isot resot sotivat taasen näitä tavoitteita vastaan. Jos akkujen energiatiheys radikaalisti nousee, niin miten mahtanee käydä turvallisuuden? Paljon energiaa pienessä tilassa on aina mahdollinen ongelma.
No jos ne muutamat akkuteknologiat mitä on putkahdellut viimeisien vuosien aikana artikkeleihin tulisi tuotantoon, kapasiteetti oli jotain x8 tai x10.
Vaikka valmistajat sitten pistäisi fyysisesti puolet pienemmän akun, se olisi edelleen monta kertaa pidempään kestävä kuin nykyiset.

En usko että tulee enää mitään mullistavaa uutta juttua puhelimiin sinänsä, kyllä se viimeinen form factor alkaa olla nyt lukittuna.

Valitettavasti en muista tarkemmin, mutta joskus 1800-luvulla joku patenttiviranomainen tms. valitteli, että kaikki keksimisen arvoiset keksinnöt on jo keksitty...

Itse pitäisin aika yllättävänä, jos puhelimiin (tai viestintäteknologiaan ylipäätään) ei tulisi jotain mullistavia uutuuksia tässä lähimmän 20 vuoden sisällä. Tietysti on makuasia, onko kyse enää puhelimesta, jos uudistus on tarpeeksi mullistava.

Valitettavasti en muista tarkemmin, mutta joskus 1800-luvulla joku patenttiviranomainen tms. valitteli, että kaikki keksimisen arvoiset keksinnöt on jo keksitty...
Yates varmaan tarkoitti tätä nykyistä puhelimen muotoa, että kaikki on sen suhteen nähty. Iso näyttö ja mahdollisimman ohut rakenne, pari fyysistä nappia jossain ja dippaadai. Samaa paskaa ulkonäöllisesti, ja uudistukset alkavat lippulaivamalleissakin olla suht. merkityksettömiä vuositasollakin, vaikka hinnat tuntuvat nousevan koko ajan. Eli jos Nokia 1611 -tyyliset puhelimet (pieni näyttö ja fyysiset näppäimet) olisi Charmander ja OP X (nykysuuntaus) on Charmeleon, niin seuraavaksi pitäisi sitten tulla se Charizard, joka mullistaa taas kaiken päälaelleen. Ja sitten voidaan aloittaa speksikilpailu taas alusta.

Mihin on hävinnyt QI-tuki puhelimista? Kovasti sitäkin teknologiaa kehitetään, ja 15W latureita pitäisi kai kohta olla markkinoilla. Mutta Samsung S6 taitaa olla niitä harvoja, jotka tukevat valmiiksi. LG G4:kin vaatii erilliset kuoret tuota varten.

Joo tietty pian alkaa puskea 5G:tä ynnä muuta, mutta tuollainen littana suorakulmio jossa näyttö jäänee. Lankapuhelin pysyi aika pitkään samanlaisena ja olisi varmaan vieläkin jos niitä joku käyttäisi ;)

Tämän kun on sanonut niin eiköhän ensi vuonna jo projisoida kuva suoraan verkkokalvolle tai hermoistukkeeseen.

Tuota Qi kaipaan itsekin, luurina kesästä lähtien LG G4. Harmi että jäi pois...G3:ssa se oli.
Nyt saa jo mm. huonekaluja jossa on suoraan Qi lataus, erinomainen idea. Onhan myös joku autoteline huikea kun luurin laittaa siihen se lataa langattomasti, tarvi mitään piuhoja tökkiä.

No jos ne muutamat akkuteknologiat mitä on putkahdellut viimeisien vuosien aikana artikkeleihin tulisi tuotantoon, kapasiteetti oli jotain x8 tai x10.
Vaikka valmistajat sitten pistäisi fyysisesti puolet pienemmän akun, se olisi edelleen monta kertaa pidempään kestävä kuin nykyiset.
Kaikenlaisia mullistuksiahan tuohon akkuteknologiaan on pitänyt tulla jo ainakin sen aikaa, kun itse ole edes ymmärtänyt, mikä se semmoinen akku oikein on. Aika skeptinen olen noiden vallankumoisten suhteen. Joku teknologia voi olla jossain yksittäisessä asiassa yliveto, mutta kun vaatimuslistalle tulee mukaan kestävyys, turvallisuus, valmistettavuus, hinta ja niin edelleen, niin eipä ne mullistavat teknologiat vielä ole kertakaan toimineet.

No en nyt löydä linkkiä enää, mutta kyseessä oli suoraan nykyisiin laitteisiin sopiva akku missä kapasiteetti joku 8x.
Eikä ollut mikään random saitti mistä siitä luin.

Onhan noita, kun googlailee niin tuota ylläri yritetään kehittää todella monelta taholta. Se joka sen keksii on kamalan rikas.
Turvallisuutta yms niissä tietenkin painoitetaan, kun eihän niitä muuten voi tuoda kuluttajien laitteisiin.
http://www.technologyreview.com/new...teries-promise-fast-charging-higher-capacity/

Ehkä tää aihe sopisi tähän kyssäriin:

"Jos älypuhelimista enemmän tietävät osaisivat ohjeistaa uuden puhelimen hankinnassa, sillä vanha (Samsung S3) alkaa olla tiensä päässä.

Budjetti: n. 400-500 euroa

Tärkeimmät vaatimukset:

- Akun kesto: Pitkäkestoinen akku on aivan must, sillä nykyään akku kestää ehkä 3h tehokäytössä ja saa aina kantaa matkalaturia mukana. Muutenkin päivät saattavat olla välillä pitkiä (8-20) ja olisi mukava, jos aina ei tarvitsi kytätä miten se akku riittääkään.

- Hyvä kamera: Hyvä laatuisten (loma)kuvien räpsiminen ja mahdollisesti vlogien kuvaaminen olisi tarkoituksena, joten mahdollisemman hyvä kamera olisi jees.

- Ei windows -puhelinta.

Muita vaatimuksia:

-
Pidän ehkä kuitenkin mahdollisimman kompakteista puhelimista, että sen saa ängettyä taskuukin (varsinkin jos käyttää suojakoteloa).

- Sen verran uusi malli ettei kuitenkaan heti lopu tuki päivityksille.

Kännykän käyttö tulee lähinnä siis somen ja netin selailuun, viestittelyyn ja YouTuben katsomiseen, mitään pelejä en pelaa."

Uusi akku parilla kympillä ja cyanogen mod 13 marshmallow siihen galaksiin.

Tai sitten Nexus 5X kaupasta 500€.

Kohtuukokoisia premium-luureja ei taida olla olemassakaan tällä hetkellä. Itseänikin kiinnostaisi laadukas alle viisituumainen Android, mahdollisimman vähillä valmistajan customoinneilla.

Mulla on ollu tämä z5 compact nyt reilu 2kk enkä kyllä suurempia puutteita tästä keksi. Mutta onhan valinnanvara tässä pienemmässä kokoluokassa kertakaikkisen onneton verrattuna yli 5" kokoluokkaan.

Pari vuotta vanha lumia 1520 alkaa lahoamaan, joten nyt tarvis uutta luuria. Vaikka tää 1520 on/oli ihan hyvä luuri niin kyllä nyt vaihtuu merkki, enää en jaksa tätä windows käyttistä.

Oon ihan pihalla näistä nykysistä luureista, että mikä on hyvä merkki ja mikä huono. Hakusessa olis jonkin merkin lippulaiva malli mitä tulis taas pari vuotta käytettyä. Perusvaatimukset lähinnä android tai apple käyttis ja 5-6 tuuman näyttö. Osaisko joku täällä auttaa?

Pari vuotta vanha lumia 1520 alkaa lahoamaan, joten nyt tarvis uutta luuria. Vaikka tää 1520 on/oli ihan hyvä luuri niin kyllä nyt vaihtuu merkki, enää en jaksa tätä windows käyttistä.

Oon ihan pihalla näistä nykysistä luureista, että mikä on hyvä merkki ja mikä huono. Hakusessa olis jonkin merkin lippulaiva malli mitä tulis taas pari vuotta käytettyä. Perusvaatimukset lähinnä android tai apple käyttis ja 5-6 tuuman näyttö. Osaisko joku täällä auttaa?

Jos olisin itse ostamassa isomman kuin 5" näytöllä olevan Android puhelimen niin valinta olisi luultavasti juuri tällä hetkellä joko Sony Xpreria Z5 (itsellä on Z5 compact, koska en halunnut isoa näyttöä) taikka Google Nexus 6P. Uusin Samsung Galaxy (S6) on kuulemma kanssa hyvä, mutta itse en enää Samsungia huoli.
iPhoneista ei kokemuksia, mutta kaipa siitä uusin malli on turvallinen vaihtoehto, jos IOS käyttiksen haluaa.

edit:
Galaxystä vissiin tulossa jo 7 versio. Ei ole tullut noita samppoja kovin tarkasti seurattua viimeaikoina.

Viimeksi muokattu:
Jos olisin itse ostamassa isomman kuin 5" näytöllä olevan Android puhelimen niin valinta olisi luultavasti juuri tällä hetkellä joko Sony Xpreria Z5 (itsellä on Z5 compact, koska en halunnut isoa näyttöä) taikka Google Nexus 6P. Uusin Samsung Galaxy (S6) on kuulemma kanssa hyvä, mutta itse en enää Samsungia huoli.
iPhoneista ei kokemuksia, mutta kaipa siitä uusin malli on turvallinen vaihtoehto, jos IOS käyttiksen haluaa.

edit:
Galaxystä vissiin tulossa jo 7 versio. Ei ole tullut noita samppoja kovin tarkasti seurattua viimeaikoina.
Meinasin jo vähän aikaa sit ostaa ton sonyn mutta toi 4k näyttö kännykässä on aika turhaa mun mielestä. Ja sitten katoin noita arvosteluja siitä niin aika heikot arvosanat oli saanu vähän joka puolelta.

Oon aina ajatellu että huawei on perus kiinanromu mutta toi nexus 6p vaikuttaa kyllä pätevältä vehkeeltä. Ja mitä nyt muutaman arvostelun luin niin hyvät arvosanat saanu myös. Taidan näillä näkymin ostaa joko iphone 6s plussan tai ton nexuksen. Harmi vaan kun ei oo kokemusta ios:sta tai androidista mutta veikkaan, että kumpikin pieksää aika selvästi windowsin. :D

Meinasin jo vähän aikaa sit ostaa ton sonyn mutta toi 4k näyttö kännykässä on aika turhaa mun mielestä. Ja sitten katoin noita arvosteluja siitä niin aika heikot arvosanat oli saanu vähän joka puolelta.

Oon aina ajatellu että huawei on perus kiinanromu mutta toi nexus 6p vaikuttaa kyllä pätevältä vehkeeltä. Ja mitä nyt muutaman arvostelun luin niin hyvät arvosanat saanu myös. Taidan näillä näkymin ostaa joko iphone 6s plussan tai ton nexuksen. Harmi vaan kun ei oo kokemusta ios:sta tai androidista mutta veikkaan, että kumpikin pieksää aika selvästi windowsin. :D

Varmasti pieksää Windowsin :D
Kannattaa valita sen mukaan, että mitä sillä laitteella haluaa tehdä.
Mä en ole pahemmin arvosteluja lukenut, itsellä nyt toinen Sony peräkkäin ja itse olen tykännyt. Se riittää mulle :)

Ei vittu, erehdyin kattomaan lumia 950 arvostelun, on siinä vaan niin upee kamera... Pakko se on vielä miettiä, että sortuisko taas windowsiin. :D

On se perkele kun näissä lumioissa on pirun hyvät kamerat mutta sitten käyttöjärjestelmä on täyttä naalin paskaa.

Ei vittu, erehdyin kattomaan lumia 950 arvostelun, on siinä vaan niin upee kamera... Pakko se on vielä miettiä, että sortuisko taas windowsiin. :D

On se perkele kun näissä lumioissa on pirun hyvät kamerat mutta sitten käyttöjärjestelmä on täyttä naalin paskaa.

Mä en itse koe puhelimen kameraa kovin tärkeäksi, joten siksi mulle riittää vallan hyvin tämä Sonyn kamera, vaikka jotkut sitäkin haukkuu.
Puhelimella otetut kuvat päätyy yleensä whatsappiin tai Facebookkiin, joten ei sillä laadulla niin väliä ole :D

Suositut

Back
Ylös Bottom