Mikäli tollanen kaarevuus pienentää näytön hajoamisen todennäköisyyttä on se erittäin hyvä lisä. Mun mielestä näyttöjen rikkoontuminen on parhaillaan älypuhelimien suurin ongelma. Haittahaan tuosta ei taida olla hölmön (onko edes) ulkonäön lisäksi?
Jep, samaa mieltä ja luultavasti tämä on vain yksi kokeiluaskel pois jo niin loppuunkalutusta formusta. Niillä lienee jo aika pitkälle vietyjä virityksiä joissa vastaavaa näyttöä voisi hyödyntää. Jos osoittautuu huonoksi, niin sitten kokeilevat muuta. Yksittäinen kuluttajahan ei loppupeleissä muuta kuin voita tällaisista kokeiluista.
IMO huolestuttavaa Applen kannalta on se, ettei siellä suunnalla uskalleta poiketa vanhasta tutusta formusta askeltakaan kun se on jo tullut niin standardiksi iPhonejen suhteen. Toisin sanoen ei tunnu olevan muutoksen / innovaation "pakkoa" kun tilanne on varsin hyvä nytkin. Tuo tilanne toki toimii niin kauan kunnes joku muu pystyy tuomaan jotain täysin mullistavaa (vrt. IPhone tai Nokian ekat menestysmallit muinoin).
Kaareva näyttö antaa saumaa vaikka lisätä näytöt vaikkapa silmälaseihin, aurinkolaseihin, autojen tuulilaseihin jne ja sitäkautta tuoda täysin uusia lähestymistapoja asiaan. Mun tuntuma on, että Samppa alkaa entistä vahvemmin ottamaan valtikkaa myös innovaatioveturina kaarevien näyttöjen / taivutettavien näyttöjen avustamana. Trendit ja liideri älypuhelinrintamalla kun tuntuu vaihtuvan tasaisin väliajoin. Missään nimessä en itse kuitenkaan teilaisi näitä totaalisen paskaksi tietämättä kyseisistä laitteita saatikka jatkosuunnitelmista mitään.
Sanottakoon vielä, että taloudesta löytyy Lumia 820, iPhone 4S, iPhone 3GS, iPhone 3G ja iPad2 ja lisäksi en pidä androidista lainkaan. :p Silti pyrin aina tarkastelemaan asioita objektiivisesti. Tässä sivustakatsojana on myös huomannut, että osa on kadottanut sen kyvyn aika hyvin...