Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Mä en kusemisesta tiedä, varsinkaan jos siitä puhuu kaveri, joka luulee N900 kameran olevan niinQ tosi hyvä ja joka on ostamassa toisen N900:n, koska sille tulee niin kamalasti kaikkee kivaa kokoajan. Ketähän tässä hinataan linssiin?

Missä kohtaa kestää päivän? Mikä? Näytätkö?

niinpä, se pointti siinä onkin että sua kustaan silmään silmänkääntötempuilla ja silti suupielet hunajassa ylistät nopeutta.

n900:n kamera on hyvä kännykameraksi. jos valokuvapuolelta tiedät frankencameran, ymmärrät miksi siinä on potentiaalia myös tulevaisuudessa.. ja btw odotan vieläkin jeesusluurin vastaavia kuvia ja analyysiä oikeasti vertailukelpoisesta kuvasta(=2 aukkoa pienemmällä herkkyydellä otetusta, se kun on pienillä kennoilla tosi paljon) mutta eipä ole näkynyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
näissä on varmaan myös älytön kate, pistä infoa niin verrataan.

pssst. ymmärräthän että applen katteet on suoraan applen tuotteita ostaneiden lompakosta?

niinpä, se pointti siinä onkin että sua kustaan silmään silmänkääntötempuilla ja silti suupielet hunajassa ylistät nopeutta.

n900:n kamera on hyvä kännykameraksi. jos valokuvapuolelta tiedät frankencameran, ymmärrät miksi siinä on potentiaalia myös tulevaisuudessa.. ja btw odotan vieläkin jeesusluurin vastaavia kuvia ja analyysiä oikeasti vertailukelpoisesta kuvasta(=2 aukkoa pienemmällä herkkyydellä otetusta, se kun on pienillä kennoilla tosi paljon) mutta eipä ole näkynyt.
Mitä sä horiset? Se sun ottama kuva oli aivan vitun hirvee ja se kamera on susipaska verrattuna tämän hetken Androidin ja iPhonen kameraan. Et sä saa sitä millään paremmaksi. Ja kerro nyt kaikille mikä iPhonessa on hidasta? Sä vain selität jotain omaa juttua, etkä kerro suoraan. Kerro nyt ihmeessä muillekin mikä siinä on hidasta? Millä silmänkääntötempulla safari rendaa nopeasti? Millä silmänkääntötempulla multitasking on nopea? Entäs kamera? Eli selitäppä nyt kädestä pitäen. Ja miten ihmeessä sä voit selittää iPhonen hitautta kun itse selität miten mahtava N900 on, sitä käytetään vittu tikulla!

Olisin jo eilen voinut testaa, mutta digikameraa ei tällä hetkellä ole. Otan videon heti kun saan kameran, ellei joku toinen ehdi ensin.

No ota samalla video, jossa upataan suoraan Mobile-me galleriaan jos nyt optioita lähdetään veivaamaan. Video siis vaikka nollatilasta kameran avaamiseen ja kuvan ottamiseen ja sen mailaamiseen. Facebookki oli vain esimerkki ja jos siihen on oikotie valikossa Androidissa ja iPhonessa ei, niin ei se ole puhelimen nopeuden vertailua, vaan Facebookkiin uppaamisen vertailua.

Mä yritin tuolla esimerkillä pistää siihen työnkuluun muutaman softan vaihdon, joten jos ko. facebookkiin on oikotie, niin siitä jää pois välikäsi. Otetaan siis joku sama kulku jos verrataan.

ps. ja sit mä ihmettelen itseeni, mitä vittua mä täällä tuhlaan aikaani ylipäätänsä vänkäämään, vammaista hommaa.

Eikö nuo nykyluurit ole ainakin uutuuttaan niin nopeita ettei sillä absoluuttisella nopeudella ole mitään merkitystä.

edit: itseä kiinnostais sellainen testi että montako kertaa kaatuu/pitää bootata/asentaa jotain tai muuta käyttäjän hämilleen saattavaa tapahtumaa on vuodessa.

Eikö nuo nykyluurit ole ainakin uutuuttaan niin nopeita ettei sillä absoluuttisella nopeudella ole mitään merkitystä.

edit: itseä kiinnostais sellainen testi että montako kertaa kaatuu/pitää bootata/asentaa jotain tai muuta käyttäjän hämilleen saattavaa tapahtumaa on vuodessa.
Nopeuskeskustelu lähti vain tästä Jacobin viestistä, joka antaa ymmärtää, että iPhone olisi jotenkin hidas. Sitä se ei ole, vaan niissä toiminnoissa mitä tästä löytyy, aivan vitun nopea.

Jos noissa ylipäätänsä on eroa, niin tuskin mitään, joka olisi radikaalia, ellei aleta tuntitolkulla mittaamaan, jolloin voidaan saada edes jotain eroa. Mut joku N900, ei jumalauta niitä videoita missä ne tökkii sitä luuria kepillä, moro.

Tänään räpeltelin Android puhelinta. Se oli nopea. Todella nopea. Hiukan laittoi mietityttämään kannattaako jo tilattua iphööniä sittenkään odotella Soneralta.

Mitä sä horiset? Se sun ottama kuva oli aivan vitun hirvee ja se kamera on susipaska verrattuna tämän hetken Androidin ja iPhonen kameraan. Et sä saa sitä millään paremmaksi. Ja kerro nyt kaikille mikä iPhonessa on hidasta? Sä vain selität jotain omaa juttua, etkä kerro suoraan. Kerro nyt ihmeessä muillekin mikä siinä on hidasta? Millä silmänkääntötempulla safari rendaa nopeasti? Millä silmänkääntötempulla multitasking on nopea? Entäs kamera? Eli selitäppä nyt kädestä pitäen. Ja miten ihmeessä sä voit selittää iPhonen hitautta kun itse selität miten mahtava N900 on, sitä käytetään vittu tikulla!

Eihän käytetä, sehän hukkuu jo ekalla viikolla...oikeesti en käytä tikkua kuin piirrosohjelmissa ja siinä fysiikkapiirtelypelissä joskus.

Tämä thread on kyllä mun uusi suosikki. Suurin osaa kehuu omaa puhelintaan ja haukkuu muita, eikä ole edes oikeasti kunnolla vertaillut luureja keskenään käytössä :D

Kukaan päässyt tekemään vertailua E sarjalaisen Nokian ja Iphonen nettiselailun välillä, lähinnä nopeudessa/yleisessä toimivuudessa? Ei nyt mitään labratason testiä, sillai suunnilleen samoilla yhteyksillä, 3G/WLAN.

e. Olen vakavasti alkanut harkita tuota IPhonea, töistä sen saisi. Ehkä sitten noita ominaisuuksia mitä Nokia on vuosia myynyt voisi oikeasti hyödyntää. Lähinnä arveluttaa se näppis, nakkisormi kun olen. Monet duunissa valitelleet.

Näyttääkin hyvältä älypuhelimelta, värinäyttö ja fyysinen näppiskin on melkoinen, näissä on varmaan myös älytön kate, pistä infoa niin verrataan.

En voi kyllä ymmärtää, että miks kuluttaja hehkuttaa, että jossain tuotteessa on älytön kate :D Tai siis kyllä ymmärrän, jos omistaa yritystä, jolloin luonnollisesti on hyvä, että yrityksellä on kyky saada katetta jostain tuotteesta, olettaen että se näkyy myös omistaja-arvon lisääntymisenä. Mun mielestä on itse asiassa jopa vaativampaa osata tuottaa ja jaella käyttätavarahyödykkeitä jonnekin persereikään kuin myydä jossain Wal-Martissa läskeille jotain älyttömän hintaisia puhelimia. (Toki kaikki kunnia Applelle iPhonesta :)) Ymmärrätkö, että tuo Noksun puhelin on köyhälle maaseudun asukkaalle sama kuin Coca-cola janoiselle saharassa? Ne ei välttämättä halua shampajaa siihen janoonsa.

Ps. Tota puhelinta ei varmaan tarvi latailla ihan niin useasti kuin iPhonea tai muutakaan älypuhelinta. Toisekseen, milloin Applelta tulee liike-tai aurinkoenergiaa hyödyntävä laite markkinoille? Tai koska ne osaa valloittaa Kiinan tai Intian? Eikö jenkkiläinen malli one fits all toimikaan kaikkialla?

Jos tollasta nopeusvertailua alettas tehdä niin otetaanko esim. tollasessa webbisivun avausnopeus vertailussa mukaan kirjotusnopeus? Jos luuri avaa nopeesti sivun, mut sillä on hidasta kirjottaa osoite, niin onko se sillon nopee vai hidas? Jotkut on vaan nopeempia kirjottaa ku toiset, eli sivut aukee loppujen lopuks nopeemmin vaikka puhelin oliski hitaampi.

Jos mun pitäs vertailla nopeutta jossain softassa niin se olis sellanen et kuka saa nopeiten reitin&opastuksen halutulle järvelle ja sit ku ollaan perillä niin pitää saada auki järven syvyyskartta ja näyttää oma GPS piste sieltä. Kuinkahan monella puhelimella tämä ylipäätään onnistuu, jos ehtona on vielä se että tän softan pitää olla ilmanen.

Kukaan päässyt tekemään vertailua E sarjalaisen Nokian ja Iphonen nettiselailun välillä, lähinnä nopeudessa/yleisessä toimivuudessa? Ei nyt mitään labratason testiä, sillai suunnilleen samoilla yhteyksillä, 3G/WLAN.

E-sarjalaisen selain on aivan suolesta. Uutta on tulossa N8:iin muttei taida ihan alussa siihenkään, vaan tulee päivityksenä.

Kirjoitusnopeutta nyt ei voi testatessa oikeen huomioida, se nyt vaihtelee ihan näppituntuman ja mieltymysten mukaan.

Pitäisi saada Iphone testiin, sitten samalla yhteydellä tsekkaisi muutamat sivut ja latausajat.

pssst. ymmärräthän että applen katteet on suoraan applen tuotteita ostaneiden lompakosta?

Ai onko wtf.. ohhoh..

Ymmärräthän että apple on tehnyt tuotteen joka saa suuren massan käyttämään lompakkoaan, ja Nokia on tehnyt puhelimen jonka osti n. 100k insinööriä eikä kukaan muu. Jos se n900 olisi parempi miksei tämä suuri massa ostanut sitä halvemmalla kuin iPhonen? Tää on kuin yrittäisi opettaa 3 vuotiaalle miten autoa ajetaan, tuot esille täysin merkityksettömiä pointteja ja selvittelet kuinka muut nolaavat itseään etkä samalla itse osaa pysyä aiheessa, karkailet sivuun vaan aina väistellen aihetta.

iPhonea on myyty enemmän kuin N900sta ja iPhone maksaa enemmän, johtopäätös iPhone on massoille parempi puhelin. Sä yrität kääntää sen että "ne rahat on pois kuluttajilta" niin on, iPhone teki puhelimen johon ihmiset olivat valmiita laittamaan rahaa kiinni. Sinun n900seen eivät olleet, vaikka se on sun mielestä parempi.

Ai onko wtf.. ohhoh..

Ymmärräthän että apple on tehnyt tuotteen joka saa suuren massan käyttämään lompakkoaan, ja Nokia on tehnyt puhelimen jonka osti n. 100k insinööriä eikä kukaan muu. Jos se n900 olisi parempi miksei tämä suuri massa ostanut sitä halvemmalla kuin iPhonen? Tää on kuin yrittäisi opettaa 3 vuotiaalle miten autoa ajetaan, tuot esille täysin merkityksettömiä pointteja ja selvittelet kuinka muut nolaavat itseään etkä samalla itse osaa pysyä aiheessa, karkailet sivuun vaan aina väistellen aihetta.

iPhonea on myyty enemmän kuin N900sta ja iPhone maksaa enemmän, johtopäätös iPhone on massoille parempi puhelin. Sä yrität kääntää sen että "ne rahat on pois kuluttajilta" niin on, iPhone teki puhelimen johon ihmiset olivat valmiita laittamaan rahaa kiinni. Sinun n900seen eivät olleet, vaikka se on sun mielestä parempi.

Aina yhtä järkevää käyttää suurten massojen tekemisiä esimerkkinä rationaalisesta toiminnasta :)

Ei se pelkästään tuotteen hyvyydestä kerro. Väittäisin että Applen tapauksessa vähintään puolet on nerokkaan markkinointistrategian ansiota.

Sinänsä ihmeellistä lukea Japin iPhonen puolustelua myyntimääriin vedoten, samaa argumenttiä käyttäen Windows olisi xxx kertaa parempi kuin mac. Mutta ei kai se ihan suoraan kerro tuotteen hyvyydestä.

Mutta niinkuin tuossa ylempänä juttua olikin, jos elää apple maailmassa, iPhone on taatusti paras valinta älypuhelimeksi.

Mua kiinnostaisi kauan kestää muilla luureilla ottaa kuva, pienentää se, kirjoittaa viesti pakkikselle johon uppaa kuvan sekä laittaa kuvan viestiin image-tagiin. Omassa noksussa homma pitää tehdä kuten tietokoneessa eikä se ole kaikkein suoraviivaisinta.

Ai onko wtf.. ohhoh..

Ostatko multa vanhan Nokian E50:n? Saat tasarahalla, tonnilla. Siinä on meikäläiselle katetta 950€, joten puhelin on varmasti hyvä.

Kukaan ei varmasti kiistä, etteikö Applen business rullaisi äärettömän hyvin ja etteikö iPhone olisi hyvä puhelin. Varmasti parempi isoille massoille kuin N900, jota Nokia ei edes isoille massoille suunnitellut. Toki sitäkin meni kaupaksi enemmän kuin odotettiin(mikä on reilusti enemmän kuin tuo 100 000). Mutta osalle N900 on varmasti parempi kuin iPhone, tajuatko jo?

Hieman naurattaa tämä Apple-miesten kiivas suhtautuminen omiin leluihinsa. Ei paljon tarvitse kehua jotain muuta puhelinta, kun heti on joku modeista hyökkäämässä kimppuun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom