Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Eli ei minunkaan tarvitse noteerata mainintoja siihen testiin sitten enää, käy se niinkin.
Eiköhän siellä ole painotukset viturallaan muutenkin. Googlasin ihmisten mielipiteitä TM testeistä, digiboxien testaukset ei oo menny ihan putkeen ja kaiuttimissa on suosittu kotimaista ylitse muiden, näinköhän on taas käynyt..?

Voiko Tekniikkalehtien HD-digiboxi testeihin luottaa?

Ainahan sitä porukka itkee, jos oma valinta ei ole pärjännyt. Sanopa nyt jokin ylin auktoriteetti, jonka perusteella valitset tuon parhaan puhelimen? Vai olisiko sittenkin niin, että tuo Paras älypuhelin olisikin hieman häilyvä käsite ja jokaisen onkin itse löydettävä itselle paras :dance:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä olen taas hämmentynyt näistä Samsungin "sisartuotteista" ja "lippulaivoista". Onko se aina "lippulaiva", joka voittaa jonkun testin ja sitä kutsutaan "sisartuotteeksi", joka ottaa turpiin?

Ainahan sitä porukka itkee, jos oma valinta ei ole pärjännyt. Sanopa nyt jokin ylin auktoriteetti, jonka perusteella valitset tuon parhaan puhelimen? Vai olisiko sittenkin niin, että tuo Paras älypuhelin olisikin hieman häilyvä käsite ja jokaisen onkin itse löydettävä itselle paras :dance:

Eiköhän se ole se yleinen pärjääminen testissä kuin testissä mikä kertoo sen voittajan, viime vuonnahan tilanne oli huomattavasti helpompi kun S3 voitti 90% testeistä, tänä vuonna seon jakaantunut Onen ja S4sen välille. Onneksi ei tullut ajankohtaiseksi tänä kesänä tuo vaihto niin ei tarvinnut harmaannuttaa hiuksia. Mutta kuten ennenkin olen todennut, Noksu ei taida nousta vaihtoehdoksi ikinä koska vaikka se joskus jonkun Emma lehden tai suomi24sen testin voittaisikin niin ei se nouse muissa testeissä kauheasti esille. Sitten on niitä jotka ovat päättäneet että Noksu se on välttämättä paras ja linkitetään ne vauva foorumit ja gloria sekä avotakka artikkeli uudelleen ja uudelleen että saadaan joku oikeutus sille että ostettiin paska puhelin mikä ei toimi, mille ei edes omat softavalmistajat valmista ohjelmia ensin ja joiden hinta tippuu nopeammin kuin autoissa.

Näytä joku nokian älypuhelin millä otetaan tälläisiä kuvia mitä tässä näkyvällä puhelimella otetaan.

er_photo_195571_52.jpg

Ja miksi minun pitäisi ostaa TM? Arvosteluja on maailma täynnä pilvin pimein, TMn testi missä puutteellisesti(todennäköisesti) testattiin 3 puhelinta kun muut testaavat kymmeniä puhelimia.

The warranty doesn’t cover water damage

The Galaxy S4 Active has an IP67 rating. This rating means it is dustproof and can survive a 1-meter submersion into water for up to 30 minutes. It may very well last longer, but this is what it’s rated to do. This should simply give a “peace-of-mind” feeling to buyers that their phone won’t die if it starts raining, but Samsung and AT&T have marketed the phone as an aquatic companion. It’s Aqua-mode is advertised as a way to take pictures and video underwater. In other words, Samsung wants you to use this smartphone in the water, which is weird, considering you can’t even use the touchscreen well underwater. But it’s also completely nuts. You don’t want to actively put the Active underwater because it’s warranty doesn’t cover water damage.

This is a total red flag. Samsung will not honor the warranty on your device if it’s damaged from underwater use, something that Samsung and AT&T are encouraging you to do in multiple ads and demonstrations. In the event that your device has a crack in the case, a faulty rubber seal for the battery compartment, or in any way allows water into the compartment, you’re toast. There’s no real way to know if your device will survive until you dunk it, and Samsung is not legally assuring you in any way. You should never use the Aqua Mode on the Galaxy S4 Active. If it breaks, you’re on the hook

Read more: Do Not Use the Galaxy S4 Active or Xperia Z Underwater: Here's Why | Digital Trends
Follow us: @digitaltrends on Twitter | digitaltrendsftw on Facebook

Eiköhän se ole se yleinen pärjääminen testissä kuin testissä mikä kertoo sen voittajan, viime vuonnahan tilanne oli huomattavasti helpompi kun S3 voitti 90% testeistä, tänä vuonna seon jakaantunut Onen ja S4sen välille. Onneksi ei tullut ajankohtaiseksi tänä kesänä tuo vaihto niin ei tarvinnut harmaannuttaa hiuksia. Mutta kuten ennenkin olen todennut, Noksu ei taida nousta vaihtoehdoksi ikinä koska vaikka se joskus jonkun Emma lehden tai suomi24sen testin voittaisikin niin ei se nouse muissa testeissä kauheasti esille. Sitten on niitä jotka ovat päättäneet että Noksu se on välttämättä paras ja linkitetään ne vauva foorumit ja gloria sekä avotakka artikkeli uudelleen ja uudelleen että saadaan joku oikeutus sille että ostettiin paska puhelin mikä ei toimi, mille ei edes omat softavalmistajat valmista ohjelmia ensin ja joiden hinta tippuu nopeammin kuin autoissa.
Ota hyvä mies ne lääkkeet jo kiireestin:face:
Et sä voi olla enään tosissasi ethän..

Muutaman viime sivun yhteenveto:
Parhaan älypuhelimen tittelin saa jos
1) myy enemmän kuin muut puhelimet.
2) voittaa riittävän usean testin (testiä ei lasketa, jollei sitä ole lukenut riittävän moni ihminen. Myöskään suomalaisten tekemät testit eivät käy).

Muutaman viime sivun yhteenveto:
Parhaan älypuhelimen tittelin saa jos
1) myy enemmän kuin muut puhelimet.
2) voittaa riittävän usean testin (testiä ei lasketa, jollei sitä ole lukenut riittävän moni ihminen. Myöskään suomalaisten tekemät testit eivät käy).

2)-kohta pätee kaikissa muissa ominaisuuksissa paitsi kamerassa, jossa yksikin poikkeus mitätöi muut testit.

...

Tää nyt on ihan ymmärrettävää. Vähän sama kun puhelinta mainostetaan iskunkestävänä, mutta takuu ei korvaa kun vedät puskutraktorilla sen yli. Paha sielä takuuhuollossa on nähdä onko sen puhelimen kanssa sukellettu metriin vai kolmeen metriin ja kuinka pitkäksi aikaa.

Rauta on taas alansa kärkeä, ei jää millään osa alueella kakkoseksi yhdellekkään valmistajalle, eiköhän tosta saada taas vallattua markkinoita lisää kun on tehty tollainen 16 kertaa tehokkaampi puhelin kuin esim Nokian lippulaiva.

Sillä raudalla kun ei tee mitään jos softa rajoittaa sen käytettävyyttä.

- - - Updated - - -

J
Pyysin monesti että hoida luettavaksi, et hoitanut, en osta TMmää tai lähde kirjastoon sitä metsästämään sen takia että siellä testattiin pari puhelinta, netistä löytyy paljon kattavampia testauksia useammilla malleilla.

Voidaaks me muutkin perustella sulle X puhelimen paremmuutta, jos vain luemme ne testit missä X puhelin menestyy. Etkö sä poju ymmärrä, että tuolloin näkemyksestä muotoutuu vähän yksipuolinen.

Toi on oikeastaan ihan ymmärrettävää kuitenkin. Jos se korvaisi vedestä aiheutuneet ongelmat, niin porukkahan kuvailisi noilla mariaanien haudassa ja laittaisi takuuseen sitä mukaa kun hajoaa. Tai kun kyllästyttää niin upottaa viikoksi järven pohjaan ja vie takuuseen. Ei valmistajalla liene mitään mahdollisuutta todentaa onko puhelinta käytetty asianmukaisesti maksimissaan metrin syvyydessä 30 minuutin ajan. Ja kuten tiedämme, niin takuu ja virhevastuu on eri asioita. Jos siinä on valmistusvirhe mistä aiheutuu hajoaminen, niin valmistaja on vastuussa. Sen taas pystyy toteamaan purkamalla sen härvelin, että oliko siinä vaikka halkeama mistä vesi pääsi sisään.

Ja kuten tiedämme, niin takuu ja virhevastuu on eri asioita. Jos siinä on valmistusvirhe mistä aiheutuu hajoaminen, niin valmistaja on vastuussa. Sen taas pystyy toteamaan purkamalla sen härvelin, että oliko siinä vaikka halkeama mistä vesi pääsi sisään.

Suomen ja Yhdysvaltain kuluttajansuojaa ei kannata myöskään lähteä suoraan vertailemaan. Virhevastuut ja muut eivät ole mitään globaaleja juttuja. Takuuehdoissakin on eroja maiden välillä.

Toi on oikeastaan ihan ymmärrettävää kuitenkin. Jos se korvaisi vedestä aiheutuneet ongelmat, niin porukkahan kuvailisi noilla mariaanien haudassa ja laittaisi takuuseen sitä mukaa kun hajoaa. Tai kun kyllästyttää niin upottaa viikoksi järven pohjaan ja vie takuuseen. Ei valmistajalla liene mitään mahdollisuutta todentaa onko puhelinta käytetty asianmukaisesti maksimissaan metrin syvyydessä 30 minuutin ajan. Ja kuten tiedämme, niin takuu ja virhevastuu on eri asioita. Jos siinä on valmistusvirhe mistä aiheutuu hajoaminen, niin valmistaja on vastuussa. Sen taas pystyy toteamaan purkamalla sen härvelin, että oliko siinä vaikka halkeama mistä vesi pääsi sisään.

Tuohan on kuitenkin ihan naurettavaa kuluttajan kannalta. Kuka tahansa kilpailijahan voisi tehdä aivan samanlaisen mainoksen, kyllähän se iPhonekin varmaan sen hetken vettä kestää mitä menee kuvan räpsäisyyn veden alla.

Tuohan on kuitenkin ihan naurettavaa kuluttajan kannalta.
Voi olla mutta mitä itse tekisit valmistajana? Ymmärrän kyllä oikein hyvin miksi noin tehdään. Ei Samsung yksin ole tuossa veneessä.

E: Niin ja kyllä mä luottaisin siihen että jos puhelin on valmistajan mukaan vedenkestävä niin se myös on. Vaikka se iPhone saattaa säkällä kestää niin kauan veden alla että kuvan ottaa, niin vedenkestävä kestää "vähän useamman" kuvan ottamisen. Se on siihen kuitenkin tehty. Ja hyvin todennäköisesti kestää paljon kovempaa käyttöä kuin metriin upottamisen.

Voi olla mutta mitä itse tekisit valmistajana? Ymmärrän kyllä oikein hyvin miksi noin tehdään. Ei Samsung yksin ole tuossa veneessä.

Kyllähän tuon firman kannalta ymmärtää, mutta ei se poista sitä tosiasiaa että kuluttajan kannalta tuo on perseestä. Varsinkin kun tuota ominaisuutta mainostetaan ihan kivasti.

E: Niin ja kyllä mä luottaisin siihen että jos puhelin on valmistajan mukaan vedenkestävä niin se myös on. Vaikka se iPhone saattaa säkällä kestää niin kauan veden alla että kuvan ottaa, niin vedenkestävä kestää "vähän useamman" kuvan ottamisen. Se on siihen kuitenkin tehty. Ja hyvin todennäköisesti kestää paljon kovempaa käyttöä kuin metriin upottamisen.

Minä ainakin käyttäisin hieman varovaisempia sanavalintoja markkinointimateriaalissa kuin "Ota kuvia veden alla." Onhan toisaalta kilpailu on nykyään kovaa ja kaikessa pitää yrittää erottua,
mutta ei se saisi harhaanjohtamiseksikaan mennä.

Minä ainakin käyttäisin hieman varovaisempia sanavalintoja markkinointimateriaalissa kuin "Ota kuvia veden alla." Onhan toisaalta kilpailu on nykyään kovaa ja kaikessa pitää yrittää erottua,
mutta ei se saisi harhaanjohtamiseksikaan mennä.
Ei se mun mielestä menekään kun puhelin kuitenkin on vedenkestävä. Kyllä se vettä kestää silti. Jos se ei olisi vedenkestävä ja sitä sellaisena myytäisiin ilman takuuta, niin se olisi kusettamista. (Ja helvetin huonoa markkinointia.)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom