Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Oon kyllä vahvasti sitä mieltä että jos lataa tunnettuja osapuolia; dropbox, facebook, tapatalk jne... ei ihan helposti mitään viruksia saa. Se että jos kohdennetun mainonnan käyttötiedot valuu "vääriin" käsiin, vo tietysti olla mahdollista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla ainakin on SGS 3 asetukset niin, että ei voi luuriin mitään asentaa muualta kuin Google Playstä. Eli periaatteessa ei pitäisi pystyä mitään automaattisesti asentumaan? Sitten eri tilanne, jos sallii asennukset myös muualta.

Ei kai nyt android anna mitään näkymättömästi taustalla asentaa, ihan sama mikä tiedonsiirto on kyseessä? Paitsi jo aiemmin automaattisesti hyväksytyt päivitykset.

Ei sen tarvitse asentaa aluksi mitään. Tässä on viime vuodelta yksi exploit. Samsung Phone Flaw Lets Attackers Remotely Reset Device - Personal-tech - Smart Phones - BYTE Siinä käytetään operaattorien komentoja hyväksi ja resetoidaan koko kännykkä. Käyttäjä ei noihin operaattorien komentoihin tosiaan pääse puuttumaan tuon perusteella. Tuossa laukaisuna käytettiin NFC tägiä, QR-koodia, tekstaria tai saastutettua sivustoa.

Tuossa on viime vuodelta "parhaimpia" aukkoja, iso osa tuollaisia "man in the middle" hyökkäyksiä. Top Mobile Vulnerabilities And Exploits Of 2012 -- Dark Reading

Uusin ja pahin uhka on sitten tuo master keyn väärinkäyttö, jolla ne Google Playn oikeat appit saadaan saastutettua. Hack 99% Of Android Devices: Big Vulnerability - Security -

Ja sitten vielä Samsungin muokkauksista johtuvia aukkoja, jotka mahdollistavat malwaren asentamisen ilman käyttäjän lupaa. Infosecurity - Six fresh vulnerabilities found in Samsung Android devices

Ei tuo nyt ihan hirveän turvalliselta näytä, vaikka lataisi vain Google Playsta :)

Mä uskon, että jos jostain viruksen puhelimeen saa niin kyllä se ihan itse pitää asentaa.

En mä itse asennettavia ohjelmia laskisi edes viruksiksi. Viruksen määritelmään kuuluu että ne käyttää jotain exploittia minkä kautta pääsevät hiipimään sisään huomaamatta.

Nokia rupeaa nyt tekemään sit isompia näyttöjä, ja laittaa sitä rautaakin enemmän neliydintä sun muuta, vaikka täällä on väitetty ettei sellaisia tarvita. Tosin noissa on jotain aataminaikaisia resoja joten ne näyttää varmaan ihan hirveältä, ja osaan kuvitella kun on jotain noten luokkaa näytön koko ja sit on kameraa vielä tyyliin nokia, ni se on tiiliskivi :D

Nokia rupeaa nyt tekemään sit isompia näyttöjä, ja laittaa sitä rautaakin enemmän neliydintä sun muuta, vaikka täällä on väitetty ettei sellaisia tarvita. Tosin noissa on jotain aataminaikaisia resoja joten ne näyttää varmaan ihan hirveältä, ja osaan kuvitella kun on jotain noten luokkaa näytön koko ja sit on kameraa vielä tyyliin nokia, ni se on tiiliskivi :D
Sinä oletat paljon tuotteista ja asioista joista et tiedä mitään.

Sinä oletat paljon tuotteista ja asioista joista et tiedä mitään.

Talouselama

Tossahan niitä tietoja.

Ei taida whatsappikaan toimia lumioissa kunnolla, viestit häviää bittiavaruuteen päiviksi ja notificaatiot eivät tunnu toimivan, kätevän oloinen puhelin tuo lumia.

Nokia rupeaa nyt tekemään sit isompia näyttöjä, ja laittaa sitä rautaakin enemmän neliydintä sun muuta, vaikka täällä on väitetty ettei sellaisia tarvita.

Ja minä kun olin ihan varma että Nokian insinöörit kattoo täältä mitä kannattaa niihin puhelimiin laittaa, ihme homma, eikö ne katokkaan...?

Ja minä kun olin ihan varma että Nokian insinöörit kattoo täältä mitä kannattaa niihin puhelimiin laittaa, ihme homma, eikö ne katokkaan...?

Nii, ei sitä kai kukaan tiedä mistä ne niitä kattoo, markkinat vaan käy pienemmiksi ja pienemmiksi.
Älypuhelinmyynti kasvoi ennätystahtia – Nokia ei erotu massasta

Kohta kai ei tarvitse katsoa mistään. Mutta onhan se selvä että tuo muiden kopioiminen, langattomat lataukset, mukautuva alkuvalikko, isot näytöt sun muut riitä että saisi markkinaosuutta, muut ovat noi hommat jo tehneet ja sieltä löytyy paremmat akkukestot, paremmat sovellusvalikoimat, halvemmat hinnat. Ei ihme että Noksu takkuaa vanhentuneella raudalla ja vanhoilla ideoilla.

node-305_0.jpg

Ei saanut WP otettua häviäviä symbianeja itselleen kovinkaan tehokkaasti, muut söivät sen.

Ihan niin kun sulla olis rahaa tässä pelissä...? Ei mua tommoset kiinnosta. Oon kokeillu noita kaikkia käyttiksiä ja mun mielestä tuo WP on paras. Siihen vielä tuo kamera ja se on siinä. Ihan vitun sama vaikka olisin ainoa jolle se myydään.

Nokian suurin virhe oli lähteä WP touhuun mukaan, mutta syy onkin Elop. Jos nokia olisi väkisin halunnut sinne WP touhuun mukaan, niin olisi kannattanut lähtee myöhemmin tai osalla laitteista tms. Nokia on ollut niin kuralla pitkän aikaa, että sen olisi pitänyt nostaa itsensä ylös ensiksi esim. android leirissä ja kun asiakaskunta on takas, niin miettinyt mitä asiakkaat oikeesti haluaa.

Tällä hetkellä ihmisiä ei vain kiinnosta paljon muu kuin android ja ios.

Nokia ei todellakaan tule nousemaan merkittäväksi älypuhelinvalmistajaksi koskaan, jos kehitys suunta on wp ja "hirviö"kamerat.

Mutta enhän mä mistään mitään tiedä...

Hienosti japi postasit yli vuoden vanhan taulukon.

Siinä on puhelin toimitukset viime ja edellisvuodelta, siitä uudempia tietoja ei varmaan ole kun tuossa on splitattu vuodet kahteen osaan. vuoden 2013 ekaa splittiä ei varmaankaan vielä ole valmistuneena.

Siinä on puhelin toimitukset viime ja edellisvuodelta, siitä uudempia tietoja ei varmaan ole kun tuossa on splitattu vuodet kahteen osaan. vuoden 2013 ekaa splittiä ei varmaankaan vielä ole valmistuneena.

Eikös tuossa taulukossa ole selvästi listattu vuosien 2011 ja 2012 toisten neljännesten (Q2) puhelintoimitukset?

Käsittääkseni tuossa Lumia 625 aataminaikaisessa "pikselimössö" näytössä on yli 200 pikseliä tuumalla (ppi).
Jos esim kaikkien kehumia Applen tablettien tarkkuutta vertaa, niin tuossa perusmallissa tarkkuus on 132 pikseliä tuumalla (ppi) ja Applen tarkin Retina näyttö yltää jo264 pikselin tarkkuuteen tuumalla (ppi)
Kyllä tuo tarkkuus hyvin monille varmaan riittää, kun Applen tabletitkaan ei ole mitään pikselimössöjä;)
On se hyvä Japi, että Nokialta jokainen uusi malli kiinostaa sua ja jopa pystyt antamaan "puolueettoman" mielipiteen ilman, että olet nähnyt edes tuotetta!
Muuten se on käsittämätöntä, että Nokia päästi tuollaisen Talentin menemään:D

Käsittääkseni tuossa Lumia 625 aataminaikaisessa "pikselimössö" näytössä on yli 200 pikseliä tuumalla (ppi).
Jos esim kaikkien kehumia Applen tablettien tarkkuutta vertaa, niin tuossa perusmallissa tarkkuus on 132 pikseliä tuumalla (ppi) ja Applen tarkin Retina näyttö yltää jo264 pikselin tarkkuuteen tuumalla (ppi)
Kyllä tuo tarkkuus hyvin monille varmaan riittää, kun Applen tabletitkaan ei ole mitään pikselimössöjä;)
On se hyvä Japi, että Nokialta jokainen uusi malli kiinostaa sua ja jopa pystyt antamaan "puolueettoman" mielipiteen ilman, että olet nähnyt edes tuotetta!
Muuten se on käsittämätöntä, että Nokia päästi tuollaisen Talentin menemään:D

Yli 200? S4sessa on jotain 450 ja HTC Onessa lähes 500, uskotko että eron näkee paljain silmin kun luurit ovat vierekkäin. Jos et usko niin käy katsomassa kun 625 saapuu kauppaan. Tabletteja nyt on mielestäni turha sotkea tähän ketjuun, vaikkei se noksu kai edes niitä tee? Miksi tekisikään kun paras mahdollinen reso on mitä osaavat laittaa on joku 640*480.

Lumpun 1020 kameraa verrattu S4sen kameraan.
Nokia Lumia 1020 vs Samsung Galaxy S4 ? Camera Comparison | TechnoBuffalo

Ei taida kauheasti eroa olla facebook kuvissa mitä suurimmaksi osaksi noilla vehkeillä otetaan, tai siis mitä 95% käyttäjistä ottaa.

Yli 200? S4sessa on jotain 450 ja HTC Onessa lähes 500, uskotko että eron näkee paljain silmin kun luurit ovat vierekkäin. Jos et usko niin käy katsomassa kun 625 saapuu kauppaan. Tabletteja nyt on mielestäni turha sotkea tähän ketjuun, vaikkei se noksu kai edes niitä tee? Miksi tekisikään kun paras mahdollinen reso on mitä osaavat laittaa on joku 640*480.

Lumpun 1020 kameraa verrattu S4sen kameraan.
Nokia Lumia 1020 vs Samsung Galaxy S4 ? Camera Comparison | TechnoBuffalo

Ei taida kauheasti eroa olla facebook kuvissa mitä suurimmaksi osaksi noilla vehkeillä otetaan, tai siis mitä 95% käyttäjistä ottaa.
Sä tosissasi vertaat Lumian 625 200€ peruspuhelinta S4?
Kyllä sä oot aika sankari sukkahousuissa:hyvä:

S4 maksaa tuplaten sen mitä tuo Lumia 625 maksanee. Kannattaako verrata Nokian halppis mallia Samsungin "lippulaivaan"?

Samsungin uudessa lippulaivassa S4 zoomissa ei muuten taida olla siinäkään kuin n.250 ppi. Samsung tainnut taantua pahasti kun eivät enää osaa laittaa parempaa resoa uusimpaan puhelimeensa kuin 540 x 960. Seuraavassa mallissa varmaan mennään jo alle 200 ppi.

Sä tosissasi vertaat Lumian 625 200€ peruspuhelinta S4?
Kyllä sä oot aika sankari sukkahousuissa:hyvä:

Mun käsittääkseni se olit sinä sukkahousuinesi joka toi 625sen arvosteltavaksi tähän keskusteluun, minä puhuin jouluna tuotavista uutuuksista. Joten Hermanne on vain hyvä ja katsoo peiliin.

- - - Updated - - -

S4 maksaa tuplaten sen mitä tuo Lumia 625 maksanee. Kannattaako verrata Nokian halppis mallia Samsungin "lippulaivaan"?

Samsungin uudessa lippulaivassa S4 zoomissa ei muuten taida olla siinäkään kuin n.250 ppi. Samsung tainnut taantua pahasti kun eivät enää osaa laittaa parempaa resoa uusimpaan puhelimeensa kuin 540 x 960. Seuraavassa mallissa varmaan mennään jo alle 200 ppi.

Minä en sitä 625sta tuonut keskusteluun. Ja sitä voidaan verrata ihan mihin vaan samanhintaisiin Samppoihin, uskoisin että S3 Samppa on hinnassa hyvinkin lähellä, kaikki ominaisuudet parempina kuin tuossa lumpussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom