Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Vähän läppää tähän väliin, kerta lääkkeistä puhe.

Japihan sanoi jo joskus Lumia 920 ja iP5 julkaisun tienoilla kun oli trollauksesta puhe, että tekee sitä huvikseen, kun se on kuulemma yhtä hauskaa tässä ketjussa Nokiamiesten kustannuksella, kuin maailmankatsomusthreadissa uskovaisten kanssa. En jaksa etsiä suoraa lainausta, mutta siellä se jossain on syksyn tienoilla herran itsensäkkin kirjoittamana.
Silti noista Japinkin jutuista saa sisälukutaidolla irti jotain ja ainakin välistä huumoria - itse ainakin välillä repeilen Mikan ja Japin heitoille. Sitäpaitsi periaatteessa Japi on oikeessa, näin "objektiivisesti" sanottuna Japilla on aina periaatteessa ollut paras luuri - oli käsittääkseni Ip4, joka vaihtui sit S3 joka oli sen hetken paras ja nyt tän hetken kärkeä on S4,HTC one, kuten herra on itsekkin sanonut. Toki 1020:llä voi vielä Nokialaiset keulia, se nimittäin on ylivoimaisesti paras ;)
Ootko Japi muuten käyttäny WP8 ? Kannattaa testata, saattaisit yllättyä kuinka sulava ja fiksu se on halvemmissakin malleissa.
On muuten naurettavaa toi mainostaminen Nokialla/Mikillä. https://www.youtube.com/watch?v=Z19vR1GldRI Tää video saanu 6 miljoonaa katsojaa, mutta mitä 920:n julkaisusta oli, joku 9kk ennen kuin eka mainos saadaan näytille ja heti 1kk ton mainoksen jälkeen tuli 925.. Pikkanen FAIL toi mainostuksen ajoitus..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Japihan sanoi jo joskus Lumia 920 ja iP5 julkaisun tienoilla kun oli trollauksesta puhe, että tekee sitä huvikseen, kun se on kuulemma yhtä hauskaa tässä ketjussa Nokiamiesten kustannuksella, kuin maailmankatsomusthreadissa uskovaisten kanssa.

Mun maailma murtuu, jos täällä on joku ihan huvikseen sanan säilällä veistelemässä.

Omistatko Android-puhelimen? Varo virusta | Kauppalehti.fi

Minulla on eräs mökkireissu ensi viikolla kaveriporukalla. Tiedän että ainakin kahdella on android-puhelin ja ellen aivan väärin muista, tilanne taitaa jopa olla niin paha että puhutaan Samsungin lippulaivamalleista. Ei siis nykyisestä lippulaivasta; Samsung Galaxy S Zoomista, josta kuva alapuolella, vaan SGS3 mallista ja toisella jopa SGS4 mallista. Uskaltaako tuonne nyt sitten virusvapaaseen elämään tottunut ihminen ottaa luuria ollenkaan mukaan tuon tartuntavaaran vuoksi vai jätänkö kotiin ihan suosiolla?

zoom.jpg

Oma luuri kondomin sisälle niin on suojattu viruksilta.

Omistatko Android-puhelimen? Varo virusta | Kauppalehti.fi

Minulla on eräs mökkireissu ensi viikolla kaveriporukalla. Tiedän että ainakin kahdella on android-puhelin ja ellen aivan väärin muista, tilanne taitaa jopa olla niin paha että puhutaan Samsungin lippulaivamalleista. Ei siis nykyisestä lippulaivasta; Samsung Galaxy S Zoomista, josta kuva alapuolella, vaan SGS3 mallista ja toisella jopa SGS4 mallista. Uskaltaako tuonne nyt sitten virusvapaaseen elämään tottunut ihminen ottaa luuria ollenkaan mukaan tuon tartuntavaaran vuoksi vai jätänkö kotiin ihan suosiolla?

katso liitettä 102391

Jos sulla on Nokian Lumia, niin ole huoleti, siihen ei mikään virus tartu. iPhonen käärisin ehkä kumisuojukseen, niin sen pitäisi estää kyllä tartunnat. Androidi-puhelimeen varmasti saa tartunnan, mutta ole huoleti, syöpäläinen talttuu helposti. Otat muutaman vauhtiaskeleen mökkilaiturilla, jämäkkä Pitkämäkimäinen repäisy ja syöpäläinen on taltutettu.

Tuossa puupinnalla kun tuota Samsung Galaxy S4 Zoomia kun katselee, niin tulee väkisin mieleen, että sopisi tuohon olemukseen loistavasti sellaiset jalopuukuoret, jotka oli ysärillä muotia.

Minulla on vielä 808, siihen kun ei tehdä turhia ohjelmia, niin ei myöskään viruksia. Aion kyllä ostaa tuon 1020 Lumian itselle tänä vuonna joululahjaksi. Tuo konsti kuulostaa hyvältä ja taidan soveltaa sitä noihin kaverien "puhelimiin". Eihän sitä tiedä milloin nuo antsan virukset kehkeytyy seuraavalle tasolle ja niistä alkaa ihmisetkin saamaan kurkkuklamydiaa ja muuta.

Nuo puukuoret olisivat kyllä hyvä idea, mutta eivät taida sopia Sampan imagoon, elleivät sitten maalaa jotain kertakäyttömukia vaan jalopuun väriseksi ja valmista niitä kuoria siitä. Toki ohentaen mukimuovin vielä puoleen alkuperäisestä.

Mutta jos siirrytään hetkeksi asialinjalle, niin onko kellään oikeesti ollu virusta puhelimessa? Käyttöjärjestelmään katsomatta? Tietääkö kukaan edes ketään jolla olis ollu?

Okei mulla on ollu tässä viikon ajan Lumia 820 käytössä. Vanha puhelin oli iPhone 4 joka palveli 2,5 vuotta moitteettomasti. Lumia on toiminut mainiosti, mutta tällaista keskihintaista puhelinta omistaessa on alkanut ahdistamaan heikko näyttö ja olisin odottanut kameraltakin enemmän. Puhelinta hankkiessa aattelin, että ei tuollaiset pikkumaisuudet haittaa vaan siinä on hyvä perusälypuhelin ja sitähän se onkin. Onko mulla mitään mahdollisuutta vaihtaa esim. 920:n tai SG4:seen kun tuli otettua 36kk:n kytky dna:sta?

Okei mulla on ollu tässä viikon ajan Lumia 820 käytössä. Vanha puhelin oli iPhone 4 joka palveli 2,5 vuotta moitteettomasti. Lumia on toiminut mainiosti, mutta tällaista keskihintaista puhelinta omistaessa on alkanut ahdistamaan heikko näyttö ja olisin odottanut kameraltakin enemmän. Puhelinta hankkiessa aattelin, että ei tuollaiset pikkumaisuudet haittaa vaan siinä on hyvä perusälypuhelin ja sitähän se onkin. Onko mulla mitään mahdollisuutta vaihtaa esim. 920:n tai SG4:seen kun tuli otettua 36kk:n kytky dna:sta?

Soneralla on ainakin sellainen ehto, että ½ päästä voi vaihtaa uuteen puhelimen, vaikka sopimusta oiskin jäljellä.
Tosin vanhan puhelimen loppuosuuden joutuu maksamaan kerralla pois.

Mutta jos siirrytään hetkeksi asialinjalle, niin onko kellään oikeesti ollu virusta puhelimessa? Käyttöjärjestelmään katsomatta? Tietääkö kukaan edes ketään jolla olis ollu?

Tätähän minäkin hetki sitten kyselin eikä kukaan kyllä tunnustanut saaneensa virusta tai edes tietäneensä ketään joka olisi saanut. Aivan kuten minullakin.

Mutta toisaalta, onko kenelläkään ollut vaikkapa tippuria, tai tietääkö ketään jolla olisi ollut. Tuskimpa sitä kukaan tunnustaa vaikka aika yleisestä sukupuolitaudista onkin kyse :D

Ei mulla ole näkynyt viruksia luurissa tai tietokoneella. Vaikka molemmissa käyttis, johon kuulemma tulee kokoajan viruksia ;) Voi olla käyttäjästä kiinni nuo asiat.

Lue tuo muron juttu, siinä on lainaus vergeltä tai jostain missä testaaja sanoi että 1020 ei pysty. Kaikilla muilla kuten sanoit pystyy.
Lue itse se Vergen juttu. Täyskokoisten kuvien uppiminen onnistuu joko selaimella (tietysti) tai 3rd party sovelluksilla, mutta kirjoittaja itkee natiivin Instagram ja Google+ sovelluksen puuttumista WP-alustalta. WP ei tue kännykässä editoitujen videoiden uppimista YouTubeen, joten Noksu on tehnyt tuota varten 1020:lle sovelluksen, joka kaiketi tulee muillekin lumioille aikanaan.

EDIT: finglish

Ei mulla ole näkynyt viruksia luurissa tai tietokoneella. Vaikka molemmissa käyttis, johon kuulemma tulee kokoajan viruksia ;) Voi olla käyttäjästä kiinni nuo asiat.

Suomi nyt ei ole muutenkaan se suurin kohde noissa. Mobiiliviruksia levitetään vähän toisessa mittakaavassa Aasiassa yms. paikoissa, missä nettikahvilat jne. on huomattavasti suuremmassa huudossa. Ei Androidin haavoittuvuutta poista se, että täällä lintukodossa omalla datayhteydellä hesarin ja pakkiksen sivuilla surffaillessa niitä viruksia ei tule.

Suomi nyt ei ole muutenkaan se suurin kohde noissa. Mobiiliviruksia levitetään vähän toisessa mittakaavassa Aasiassa yms. paikoissa, missä nettikahvilat jne. on huomattavasti suuremmassa huudossa. Ei Androidin haavoittuvuutta poista se, että täällä lintukodossa omalla datayhteydellä hesarin ja pakkiksen sivuilla surffaillessa niitä viruksia ei tule.

Totta, mutta käyttäjä voi myös vaikuttaa asiaan itse, kun katsoo mitä ja mistä lataa.

Totta, mutta käyttäjä voi myös vaikuttaa asiaan itse, kun katsoo mitä ja mistä lataa.

Käsittääkseni osa noista on suunniteltu siten, että kun yhdistät wlaniin niin sieltä pukkaa pöpöä mukana. Maailmalla kun rajattomat datayhteydet liittymän mukana ei ole ihan sitä arkipäivää niin jengi tosiaan käyttää paljon "julkisia" tukiasemia. Eikä siinä, on ihan tunnettujen sivustojen mainoksissa ollut viruksia aina välillä. Kyllä sen tartunnan voi varovaisempikin käyttäjä saada, toki käytöksellä sitä mahdollisuutta saa pienennettyä huomattavasti.

Näihin viimeaikaisiin vakoilujuttuihin liittyen tuli törmättyä pariin artikkeliin, missä selitettiin mm. Kiinan valtion käyttävän omaa verkkoa ulkomaisten vakoiluun. Kaikki verkkoon tulevat laitteet saavat automaattisesti valtiolliset pöpöt mukaan. Näiden todenperäisyydestä on tietysti paha mennä sanomaan mitään, mutta ei se varmasti kovin vaikeaa olisi toteuttaa.

Käsittääkseni osa noista on suunniteltu siten, että kun yhdistät wlaniin niin sieltä pukkaa pöpöä mukana. Maailmalla kun rajattomat datayhteydet liittymän mukana ei ole ihan sitä arkipäivää niin jengi tosiaan käyttää paljon "julkisia" tukiasemia. Eikä siinä, on ihan tunnettujen sivustojen mainoksissa ollut viruksia aina välillä. Kyllä sen tartunnan voi varovaisempikin käyttäjä saada, toki käytöksellä sitä mahdollisuutta saa pienennettyä huomattavasti.

Näihin viimeaikaisiin vakoilujuttuihin liittyen tuli törmättyä pariin artikkeliin, missä selitettiin mm. Kiinan valtion käyttävän omaa verkkoa ulkomaisten vakoiluun. Kaikki verkkoon tulevat laitteet saavat automaattisesti valtiolliset pöpöt mukaan. Näiden todenperäisyydestä on tietysti paha mennä sanomaan mitään, mutta ei se varmasti kovin vaikeaa olisi toteuttaa.

Mulla ainakin on SGS 3 asetukset niin, että ei voi luuriin mitään asentaa muualta kuin Google Playstä. Eli periaatteessa ei pitäisi pystyä mitään automaattisesti asentumaan? Sitten eri tilanne, jos sallii asennukset myös muualta.

Ei kai nyt android anna mitään näkymättömästi taustalla asentaa, ihan sama mikä tiedonsiirto on kyseessä? Paitsi jo aiemmin automaattisesti hyväksytyt päivitykset.

Ei kai nyt android anna mitään näkymättömästi taustalla asentaa, ihan sama mikä tiedonsiirto on kyseessä? Paitsi jo aiemmin automaattisesti hyväksytyt päivitykset.

Mulla on kyllä automaattiset päivitykset, mutta ei nekään näkymättömästi mene vaan jokainen päivitys jättää ilmoituksen.

Mä uskon, että jos jostain viruksen puhelimeen saa niin kyllä se ihan itse pitää asentaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom