Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä se taitaa poijaat niin olla, ettei se Samsungin väitetty muovisuus haittaa ostajaa kovinkaan paljoa. Nyt on ihan lähiaikoina kaksi kaveria, molemmat Nokiamiehiä, vaihtaneet Samsungiin. Ja mulla ei ole ollut asian kanssa mitään tekemistä, vaan ihan itse ovat näin päättäneet. Toinen vaihtoi 900:sta ja toinen 920:sta. Ensimmäinen rehellisesti kyllästyi Nokiaan ja päätyi S3:een ja toinen hajotti omansa ja päätyi Note 2:een. Sitä kovasti keulittiin sillä Nokian laadulla kun itsellä sellainen oli, mutta kas kummaa kun Samsungin muovisuudella ei kuitenkaan lopulta ollutkaan väliä. Ei ihmiset osta puhelimia näyttelyesineiksi vaan käyttöesineiksi. Toinen muuten vaihtoi Noteen lähinnä sen takia, että siinä on niin iso näyttö. Siinä on Nokialla yksi markkinarako mihin eivät ole jostain syystä lähteneet mukaan. Jotkut haluavat suuren näytön. Tosin taitaa olla niin, että Nokialla ei mene vielä niin hyvin että kannattaisi sellaista kehitellä, kun niiden myynti "normaalin kokoiseen" verrattuna lienee kuitenkin aika pientä. Ei riitä myynti että olisi kannattavaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä olen oon ollu tyytyväinen mun xcover kakkoseen tosin hirveesti ei saa appseja mutta kaikki tarvittavat kyllä. Tänään saunassa nuorimmainen kaatoi ämpärillisen vettä kännyn päälle mutta eipä hättää...

Mä olen oon ollu tyytyväinen mun xcover kakkoseen tosin hirveesti ei saa appseja mutta kaikki tarvittavat kyllä. Tänään saunassa nuorimmainen kaatoi ämpärillisen vettä kännyn päälle mutta eipä hättää...
Vaiha s4 activeen niin nuorimmainen voi kaataa parikin ämpärillistä ja tehoa on enemmän kuin koko noksun mallistossa yhteensä.

Apple esitteli iPhonen käyttöjärjestelmän, radion sekä kannettavia

Läpinäkyvyystehoste, lukitusnäyttö, josta näkee saapuneet puhelut ja viestit... Uusi käyttöjärjestelmä taas mullistavia uusia ominaisuuksia täynnä. Androidissahan nuo ovat olleet peruskauraa jo iät ja ajat. Mutta hienoa, että myös Apple on viimein siirtynyt nykyaikaan, sillä moniajo onnistuu vihdoinkin. Ei vaatinut kuin seitsemännen version käyttöjärjestelmästä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Note 2sta näyttö paskaks taskussa, tietoturvaongelmien takia ei voi käyttää työkäytössä ja kaatuilee alvariinsa. Androidin softat umpi surkeita... hyvää on se että hill glimp pyörii paremmin kun iHonessa:) mistäköhän noita näyttön laseja saa???

Apple esitteli iPhonen käyttöjärjestelmän, radion sekä kannettavia

Läpinäkyvyystehoste, lukitusnäyttö, josta näkee saapuneet puhelut ja viestit... Uusi käyttöjärjestelmä taas mullistavia uusia ominaisuuksia täynnä. Androidissahan nuo ovat olleet peruskauraa jo iät ja ajat. Mutta hienoa, että myös Apple on viimein siirtynyt nykyaikaan, sillä moniajo onnistuu vihdoinkin. Ei vaatinut kuin seitsemännen version käyttöjärjestelmästä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Juu, varsin kivalta käyttikseltä äkkiseltään näyttää. En tiennytkään, että Apple on ollut noin paljon jäljessä muita valmistajia tuolla saralla, kun sitä IOSsia niin ollaan hehkutettu. Mut eipä se historia merkkaa mitään että mikä on nyt paras. Hyvä homma et tuotiin kehitystä. Äkkiseltään katselin, niin esim. toi moniajonäyttö on jo heti fiksummin toteutettu, kuin WP:ssä. Nimittäin olen jo pitkään ihmetellyt, että miksi hemmetissä ei niitä softia voi sulkea tosta moniajonäytöstä just tolleen pyyhkäisemällä, kuten Apple nyt teki. Suorastaan säälittävää toimintaa WP:ltä ja Microsoftilta. Edelleen Mikki vois noi käyttiksen puutteet korjailla, luulis että ei kovin kauaa menis niitä koodatessa. (Onko muuten missään käyttiksessä esim. asetuksen valikon takana järjestelty ne säädettävät jutut aakkosittain? Mietin, että eikö se olis aika kätevä tapa järjestellä niitä sinne.)Varsinkin sen takia noi puutteet on sääli, koska itse käyttis on tosi hyvä noin niinkuin kokonaisuutena, mut sen pitäis sen "tosi hyvän" sijaan olla parasta.. En tohon Apple maailmaan ole kummemmin perehtynytkään. Ehkä jopa vois ostaa syksyllä/joulua vasten Ipad mini retinan sit, (katotaan, josko uus nexus 7 olis minkälainen) kerta käyttikseenkin tuli jotain parannuksia.
Sitten kun joku Applen laitteista tietävä katsoo noi parannukset/kehitetyt/uudet jutut tosta käyttiksestä, tehkää joku tiivistelmä tai linkatkaa edes video vahvuuksista ja heikkouksista. Ois hauska näin ilman IOSsia eläneen tutustua edes välikäden kautta käyttiksen plussiin ja miinuksiin. Androidista ja WP:stä kun jo kokemusta on.

Koska se tulee?
Ei annettu muuta tietoa kuin syksyllä.

-- Edit --
Aiheutti kyllä melkoista myötähäpeää tuo julkaisutapahtuma. Kokoajan kuittailtiin esim. Googlelle/Androidille ja sitten kaikki parannukset on kopioitu Android/WP/MeeGo/Symbian/WebOS linjalta. Alkaa (tai on oikeastaan jo ollut) Apple olemaan pelkkä seuraaja nykyisin.

ihan mielenkiintosen näkösii korjauksii/paranteluita apple tehny, mut se aloitusnäyttö on edelleen oldschool.. ei oo mua varten..
swypekin oli AMAZING .. kohta varmaan kertovat, että keksivät sen.. no kalenteri ja maili näytti oikein mukavalta, moniajo vihdoin, ja sen käyttö näytti hyvältä, myt facelift oli iha onnistunu, vaikka petyinkin vähän ettei mitän radikaalia oltu keksitty.

jollain tasolla heräs kiinnostus taas applee kohtaan, mut todnäk ei riittävästi.. photosharing(kuvavirrat) vai mikä vittu nyt olikaan oikein käytettynä ois kyl aika kova siiyhenki oli tullu parannuksii sillon ei oikeastaan tullu käytettyy ite ku oli iPhone.. vai olikohan jotain et vaatii muiltakin käyttäjiltä iPhonet tms, en muista, airdrop iha nice to have, vaikkakin käyttö varmaan aika olematonta ois itellä (ja muilta löytyy toki sitten vaikka mitä muita vaihtoehtoisia tapoja)

vähän liikaa "share with friends" juttui.. ai vittu et alkaa oikein jo vituttaa ku jengi jakaa jotain itunes radiossa kuuntelevia kappaleitaan ;)

Ihan pätevältä vaikuttaa tuohon iOS6:een verrattuna, joka on kieltämättä helvetin tylsä vs. Android- pohjaiset luurit. Toivottavasti tuossa iOS 7:ssa saa jo muokattua noita gadgettejä Android- tyyliin; jos ei niin terve mitä koomaamista:

Apple iOS 7 Promo video - YouTube

Itse itseäni lainaten: Staattisuus vaivaa edelleen vaikka jotain pieniä viilauksia (mm. kello) on tehty. Eli suurimmaksi osaksi samaa tylsää neliösettiä.

Samsung esitteli kameran ja älypuhelimen yhdistävän Galaxy S4 zoomin - Puhelinvertailu.com

Siinäpä se. On kyllä ruma. Aika kauhee laitos, kai ton joku ostaa. Sinällään Samsungin rahantekomalli toimii, taitaa joka luokasta löytyä joku laitos.
Paljon parempi on toi Nokian EOS konsepti, sen idea on sentään olla älypuhelin hyvällä kameralla, kun tän idea näyttää olevan kamera älypuhelimella. Luulin, että tää S4 zoom olis jotenkin "fiksusti" toteutettu. Esim. mitä jos tossa olis vaikka vaan 3-5x zoom, niin menisiköhän pienempään tilaan.

Samsung esitteli kameran ja älypuhelimen yhdistävän Galaxy S4 zoomin - Puhelinvertailu.com

Siinäpä se. On kyllä ruma. Aika kauhee laitos, kai ton joku ostaa. Sinällään Samsungin rahantekomalli toimii, taitaa joka luokasta löytyä joku laitos.
Paljon parempi on toi Nokian EOS konsepti, sen idea on sentään olla älypuhelin hyvällä kameralla, kun tän idea näyttää olevan kamera älypuhelimella. Luulin, että tää S4 zoom olis jotenkin "fiksusti" toteutettu. Esim. mitä jos tossa olis vaikka vaan 3-5x zoom, niin menisiköhän pienempään tilaan.
Joo mä veikkaan että se idea on just toi että se on enemmän kamera kuin puhelin ja silloinhan sen ei tarvitse olla pieni. Ja samasta syystä rauta ei vastaa S4:ää. Ensinnäkin ei tarvitse ja toisekseen hintalappu olisi ollut vielä suurempi. Nytkin on varmaan jo aika arvokas kameraksi. Koko idea on helpompi hyväksyä kun sitä ajattelee kamerana, koska puhelimena toi on ihan hirveä laitos.

Kuis Japi, kun mitat on tuollaiset Paino 208 g (vakioakulla), mitat 125,5 x 63,5 x 15,4 mm:hyvä:
Nyt tulee rasitusvamma käteen..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom