Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
En tiedä, että miten toi Lumioiden, eritoten 920 muotoilu/materiaali aiheuttaa niin paljon vihaa. Mun mielestä se oli tossa puhelimessa juuri se valtti, sopivan kokoinen ja erittöin laadukkaasti valmistettu, sekä kiinteä kuori. Sampassa mua ärsytti, kun se on niin kamalan ohut, että pitää sormenpäillä hypistellä, eikä saa mitään tuntumaa, niin siksi valinta kallistui Lumiaan ja oon tyytyväinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitenköhän teidän lumiafanien käy kun niin kovasti rakastatte tuota paksua nokian runkoa kun noksukin pyrkii sitä pienentämään, joudutte jättämään uudemmat mallit ostamatta sitten ku ne on ihan liian ohuita, toista se on meillä jotka ollaan laihaan totuttu ni pärjätään sit niidenkin kanssa halutessa.

Video oli hauska, kuvattu varmaan sampalla kun oli noin hyvä laatu, nokia ei tollaiseen pysty.

Eli se nitisee sittenkin? Kai nyt puhelinta voi kääntää ja vähän vääntääkin. Ei tää mikään kipeä ¤#%# ole.
En mä kyllä sanonutkaan ettei se nitise. Mut eikös nää ole vähän tällaisia asioita, että jos halutaan hakemalla hakea eroja eri puhelimiin, niin tosta löytyy yksi, mutta miksi stressata siitä asiasta kun sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä. Eri asia olisi tietysti jos se irvistää, joustaa ja natisee aina kun sen käteen ottaa, mutta näinhän ei asia kuitenkaan ole. Se ei päivittäisessä käytössä vituta kun ei se narise jos sitä ei tahallaan narisuta.

Mutta onhan se niin että on Nokia jämäkämmän oloinen eikä mulla ole mitään sitä vastaan jos Samsungin laatuvaikutelmaakin parannetaan. Ihan hyvä asia se vain on, jos paino ei samalla nouse tuhottomasti. Mutta ei mulla tälläkään hetkellä valittamista ole. Mun omalla listalla tulee ensin käytettävyysjutut ja ohjelmistot ja tällaiset ja laatuvaikutelma viimeisenä. Mutta kuten sanottu, niin jos laatu olisi oikeasti ihan umpipaska, niin alkaisihan se vituttaa.

Mitenköhän teidän lumiafanien...
Sä olet tainnut keksiä tuon Lumiafanin itse. En oikein usko että ketään järkevää ihmistä kiinnostaa minkä niminen tai merkkinen se puhelin on, kunhan se on hyvä. Jos firma X alkaa tuottaa paskaa niin ei sen tuotteita tarvitse enää ostaa. En ollut Samsung-fani silloin kun mulla oli Galaxy S käytössä. Mind you, vaihdoin sen pois nimenomaan siksi että se oli muovinen rimpula jonka jokainen osa sinkoutui eri suuntaan jos laite sattui tippumaan lattialle.

Kävin tossa yks päivä hypistelemässä luureja, kun vanha samppa alkaa nyt lopullisesti lahota. S3 tuntu ainakin aika ritsalta (+se on vitun ruma ja huonosti muotoiltu), pientä lagausta myös havaittavissa. iPhone tuntu ihan hyvältä hanskassa mutta käyttis tuntuu ja näyttää jotenkin vanhahtavalta, näyttökin kovin pieni. Varmaan se Noksuun sitten kääntyy valinta. Pitää nyt vielä vähän katella ja tuumailla. Nokialle bonuspisteet iloisista ämpäriväreistä, mie tykkään.

Sä olet tainnut keksiä tuon Lumiafanin itse. En oikein usko että ketään järkevää ihmistä kiinnostaa minkä niminen tai merkkinen se puhelin on, kunhan se on hyvä. Jos firma X alkaa tuottaa paskaa niin ei sen tuotteita tarvitse enää ostaa. En ollut Samsung-fani silloin kun mulla oli Galaxy S käytössä. Mind you, vaihdoin sen pois nimenomaan siksi että se oli muovinen rimpula jonka jokainen osa sinkoutui eri suuntaan jos laite sattui tippumaan lattialle.

Tässähän se asian ydin on.

En mä kyllä sanonutkaan ettei se nitise. Mut eikös nää ole vähän tällaisia asioita, että jos halutaan hakemalla hakea eroja eri puhelimiin, niin tosta löytyy yksi, mutta miksi stressata siitä asiasta kun sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä. Eri asia olisi tietysti jos se irvistää, joustaa ja natisee aina kun sen käteen ottaa, mutta näinhän ei asia kuitenkaan ole. Se ei päivittäisessä käytössä vituta kun ei se narise jos sitä ei tahallaan narisuta.

Mutta onhan se niin että on Nokia jämäkämmän oloinen eikä mulla ole mitään sitä vastaan jos Samsungin laatuvaikutelmaakin parannetaan. Ihan hyvä asia se vain on, jos paino ei samalla nouse tuhottomasti. Mutta ei mulla tälläkään hetkellä valittamista ole. Mun omalla listalla tulee ensin käytettävyysjutut ja ohjelmistot ja tällaiset ja laatuvaikutelma viimeisenä. Mutta kuten sanottu, niin jos laatu olisi oikeasti ihan umpipaska, niin alkaisihan se vituttaa.

. Mutta on se ihme jos niitä ämpärimuovivittuiluja tulee, kun toi materiaali tuntuu käteen täsmälleen samanlaiselta kuin Nokiassakin. Eikä se nitise ja natise. Ainoa ero on paino, mikä on tietysti paljon pienempi.

Sanoithan. Eikä nämä ole sellasia juttuja jota hakemalla haetaan. Samsungit tekee rimpuloita muovipuhelimia. Jopa he itse myöntävät että on hieman halvan näköisiä.

Sanoithan. Eikä nämä ole sellasia juttuja jota hakemalla haetaan. Samsungit tekee rimpuloita muovipuhelimia. Jopa he itse myöntävät että on hieman halvan näköisiä.
Otit ton ihan eri asiayhteydestä. Siinä on kyse nelosesta ja kai senkin nyt nitiseen saa jos haluaa. Täytyy oikein kokeilla varmaan. Ihme jos ei saa. Mutta ei sen kanssa päällimmäisenä asiana mielessä ole nitinä. Ja sä haet taas ihan väkisin jotain tappelua, mutta en lähde mukaan tohon kelkkaan. Saat riehua yksinäsi. Tuntuu ottavan koville joku siinä Samsungissa. On se kumma miten jollain menee joku hiton puhelin niin kovaa tunteisiin.

Jaa eiku mä menin nyt sekaisin jutuissa. S4:stä oli koko ajan puhe, mutta mä oon puhunu S3:sta. No, eipä niissä eroa taida olla. Asiayhteys oli silti eri. Jos arvostelussa sanon ettei se nitise niin ei kai sitä nyt voi ottaa niin ettei sitä saa nitisemään jos haluaa?

Otit ton ihan eri asiayhteydestä. Siinä on kyse nelosesta ja kai senkin nyt nitiseen saa jos haluaa. Täytyy oikein kokeilla varmaan. Ihme jos ei saa. Mutta ei sen kanssa päällimmäisenä asiana mielessä ole nitinä. Ja sä haet taas ihan väkisin jotain tappelua, mutta en lähde mukaan tohon kelkkaan. Saat riehua yksinäsi. Tuntuu ottavan koville joku siinä Samsungissa. On se kumma miten jollain menee joku hiton puhelin niin kovaa tunteisiin.

Kyllä toi sun Samsungin ylistäminen on vähintäänkin samaa luokkaa. Mutta hyvä jos tykkää.

Kyllä toi sun Samsungin ylistäminen on vähintäänkin samaa luokkaa. Mutta hyvä jos tykkää.
Ei kai se nyt hirveästi ole ylistämistä jos sanon ettei se nitise koko ajan niin kuin jotkut luulee? Sä otat mun jutut jotenkin eri tavalla kun varmaan kuvittelet että kaikki suhtautuu puhelimiin samanlaisella intohimolla kuin sinä. Ei se ihan näin ole. Kyllä mä silti olen tyytyväinen Samsungiini ja seuraavakin on varmaan samaa merkkiä jos ei ihmeitä tapahdu.

Nokialaisten painajainen!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jotain akkuongelmia lumioissa vikan päivityksen jälkeen, ei kestä enää käytössä normaalia kolmeakaan tuntia

Jotain akkuongelmia lumioissa vikan päivityksen jälkeen, ei kestä enää käytössä normaalia kolmeakaan tuntia

Ainakin omani kesti ihan hyvin. Päivitin omani 1308-firmwareen eilen illalla puolella akulla ja tuossa pari tuntia sitten laitoin puhelimen uudestaan laturiin. Ihan normaalilta akunkestolta se näin ensikokeilemalla tuntuu.

Oisko jollakin jotain ideoita miten tästä Samsungin paskasta ropottikäyttiksestä sais edes jotenkin laadukkaan näköisen? Korpee ihan perkeleesti kun kaikki softat on ihan juostenkustuja, mainoksia pomppii silmille ja yleisvaikutelma on todella halpa. Tietoturvasta ne ei siellä koreassa kaiketi tiedä mitään. Luulis että 600€ sais niinkun semmosen kännykän mitä kehtais käyttää ja ei oikeesti vituttais joka kerta kun kattelee sitä ruutua. Luovuin iPhonesta ja tottunut siihen että softat on aina kunnossa. Nytten esim. Nordnetin app on niin karmeeta paskaa että sitä pysty tasan kerran koittaan!

Note II on puhelimena ihan ok ulkoisesti, ainoo että kamera on aivan paska. iPhonessa ei ikuna ollut mitään ongelmia s-postiohjelmien kanssa, nytten sampan paskassa en pysty pistään edes firman s-postia toimintaan vaikka kaikki on kokeiltu. Ei vaan vittu toimi. Mulle kännykän pitäis olla vähän niinkun työkalu millä hoidetaan asioita niin sampan paskalla ainoo järkevä tekeminen on postata jotain vitun instagramikuvia huulet mutrussa pikkupimppien ihailtavaks faceen.

Jos kännykän tarkoitus on suoltaa paskaa sosiaaliseen mediaan niin samppa on varmaan ihan ok mutta jos sitä täytyis käytää töiden tekoon niin mitään vihreeseen robottiin liittyvää ei voi suositella.

Mä olen niin kateellinen muutamalle työkaverille jokka otti 920 lumppuluurin. Sillä pystyy tekeen ne kaikki asiat mitä tällä mun saatanan paskalaatikolla voi vaan haaveilla.

Noh onneks voin kuitenkin pistää faceen niitä mutruhuulikuvia!

PS: Ostaisko joku Note kakkosen???

En ole huomannut mitään akkuongelmaa Lumiassa päivityksen jälkeenkään. Samsungeissa ilmeisesti akku kestää normaalisti tuon 3 tuntia, kun sinusta se on normaali akun kestoaika. Onneksi siihen pystyy vaihtamaan tarvittaessa akun, niin pärjäät muutamalla vara-akulla työpäivänkin, jos et satu saamaan puhelinta lataukseen sinä aikana.

En ole huomannut mitään akkuongelmaa Lumiassa päivityksen jälkeenkään. Samsungeissa ilmeisesti akku kestää normaalisti tuon 3 tuntia, kun sinusta se on normaali akun kestoaika. Onneksi siihen pystyy vaihtamaan tarvittaessa akun, niin pärjäät muutamalla vara-akulla työpäivänkin, jos et satu saamaan puhelinta lataukseen sinä aikana.

Viittasin kolmella tunnilla kylläkin lumioiden akunkestoon, nehän on tunnetusti paskoja akkuja mitä noissa on, vaikka se pieni näyttö vähän antaakin anteeksi. Sampassahan on tunnetusti loistava akunkesto, ja sen lisäksi akkua voi vaihtaa lennossa tai hommata tehoakun. Ämpärimuovilumiaan ei pysty kun se on valettu kiinni ettei lapset laittaisi hiekkaa sisään.

Oisko jollakin jotain ideoita miten tästä Samsungin paskasta ropottikäyttiksestä sais edes jotenkin laadukkaan näköisen? Korpee ihan perkeleesti kun kaikki softat on ihan juostenkustuja, mainoksia pomppii silmille ja yleisvaikutelma on todella halpa.
Jollain launcherilla ja icon packilla. Ja se nyt varmaan ei ole Androidin tai Samsungin vika, että jotkut kolmannen osapuolen softat on paskoja. Ne kun ei ole niiden tekemiä. Niissä omissa virallisissa softissa ei ole mainoksia.

E: Sehän näissä on se hienous että Android on avoin käyttis. Siihen voi kuka vain tehdä ohjelmia, mutta siinä on samalla se haittakin: Sekaan mahtuu kamala kasa paskaa. On tietty sit hyviäkin joukossa.

Androidistahan saa ihan sen näköisen kuin haluaa vaikka sen iossin näköisen tai WPn näköisen, erona on vain että se toimii sulavammin kuin kumpikaan niistä, se on ihan omasta viitseliäisyydestä kiinni ja osaamisestaan. Tietenkin jos ei osaa käyttää mitään niin kehittynyttä kuin androidit ovat niin se iPhone on hyvä vaihtoehto kun se on tehty jenkeille, se on ns.idioottivarma. Vähän sama ku fillarissa ne apupyörät, hankalaahan se on ensiksi kun ne jättää pois, osa oppii ajamaan ilmankin.

Palasitko kotiin laittamaan puhelimen langanpäähän lataukseen - vai tuunailemaan Androidin kotiruutua? ;) Itse luovuin niistä puuhista kun vaihdoin N900:n Lumiaan. En kaipaa sitä väkertämistä takaisin.

Vakavasti sanoen tämän päivän mielenkiintoisin uutinen älypuhelinrintamalla on mielestäni se, että iOS7:n huhutaan olevan vihdoinkin designiltaan puhdas, litteä ja digitaalinen, todennäköisesti fonttivetoinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom