Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Nokia neuvoo käyttäjiään: Hold your device correctly: "When using the GPS receiver, ensure you do not cover the antenna with your hand."

Ja E51:sen manuaalista: "Kuten mitä tahansa radiolähetinlaitetta käytettäessä, vältä antennin tarpeetonta koskettamista, kun antenni on käytössä. Tällaisen antennin koskettaminen vaikuttaa yhteyden laatuun..." Vieressä kuva puhelimesta ja merkki kohdasta, johon ei saisi koskea.

5800:seen liittyen: "When using the GPS receiver, ensure you do not cover the antenna on the left side of the phone with your hand."

No mikä pointti on sitten pistää se antenni kiertämään puhelimen ulkoreunat?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nokia neuvoo käyttäjiään: Hold your device correctly: "When using the GPS receiver, ensure you do not cover the antenna with your hand."

Ja E51:sen manuaalista: "Kuten mitä tahansa radiolähetinlaitetta käytettäessä, vältä antennin tarpeetonta koskettamista, kun antenni on käytössä. Tällaisen antennin koskettaminen vaikuttaa yhteyden laatuun..." Vieressä kuva puhelimesta ja merkki kohdasta, johon ei saisi koskea.

5800:seen liittyen: "When using the GPS receiver, ensure you do not cover the antenna on the left side of the phone with your hand."

En tiedä, onko kovin tähdellistä vertailla puhelimessa toissijaisen GPS-signaalin toimivuutta 2G/3G-yhteyksien luotettavuuteen. Samalla analogialla Nokian puhelimissa valoisuussensorikin on kehnosti suunniteltu, kun sen peittämistä kehotetaan välttämään ihan oikein manuaalissa.
Kuitenkin tässä episodissa mielenkiintoisinta on, että tällainen kämmi ei Applella tunnu missään.

Varmaankin Nokian ansiota, että Apple joutui laittamaan antennit noin vammasesti. Nokiahan haastoi oikeuteen Applen patenttirikkomuksista ja muistaakseni yksi niistä(kymmenistä) oli juuri antennin sijoittelua(tai sen integrointia) koskeva patentti. Voipi olla, että Apple vältteli tulevia harmeja ja samalla ampui itseään jalkaan. Mutta onhan tuo nyt ihan älytön suunnitteluvirhe, itse oikeakätisenäkin tykkään pitää puhelinta vasemmassa kädessä, varsinkin jos tekee jotain muuta samalla, ja luonnollisesti kämmen koskettaa juuri tuota kohtaa. Tietysti kun ostaa Applelta sellaisen saatanan ruman 30€ maksavan kumibumperin, niin ongelma varmaan häviää:dance:

Voi luoja mikä lelu! :lol2: Kyllä puhelimen nyt pitää toimia missä tahansa asennossa millä tahansa otteella.

Voi luoja mikä lelu! :lol2: Kyllä puhelimen nyt pitää toimia missä tahansa asennossa millä tahansa otteella.

No ei pidä, mutta normiotteella pitäisi toimia molempikätisesti ettei tarvisi taistella luonnollista asentoa vastaan. Tämä OLISI OLLUT helppoa, jos olisi mietitty asiaa. Ihan uskomatonta ettei näin ole tehty, se luo varjon koko muun suunnitteluprosessin ylle.

No ei pidä, mutta normiotteella pitäisi toimia molempikätisesti ettei tarvisi taistella luonnollista asentoa vastaan. Tämä OLISI OLLUT helppoa, jos olisi mietitty asiaa. Ihan uskomatonta ettei näin ole tehty, se luo varjon koko muun suunnitteluprosessin ylle.
Voitko kertoa miksi ei tarvitse? Ymmärrän hyvin että kyseessä ei ole mikään raksaluuri mutta kyllä joku raja nyt täytyy olla. :piis:
Mielenkiintoista ois testata mitä kosteus, esim. kosteista käsistä tekee tuolle. :D

Määrittelen asian niin että luurin pitää toimia omilla ehdoillaan niin kauan ettei tule sanomista. Jos sinunlaisia ihmisiä on paljon ja he kaikki valittavat asiakkaana statistiikkaan nojautuen (ja myyntiä tilastollisesti näin epäsuorasti vähentäen) ettei homma toimi, niin silloin asia on epähyväksyttävä ja vaatii muutosta. Mutta asia on tilassa pending ja vaatii tarkkailua, oli lopputulos mikä tahansa. Siis enhän minä lopullisesti itse lopputulemaa määrittele kun en ole vastuullinen asiassa, ihan maalaisjärkeähän tämä on.

Määrittelen asian niin että luurin pitää toimia omilla ehdoillaan niin kauan ettei tule sanomista.
Kyllä minunkin mielestä luurin pitää toimia, pitää sitä sitten kädessä missä asennossa tahansa. Aika epic fail tuo moka

Mä en suoraan sanottuna ihan sisäistä noita Japin linkityksiä tai muutenkaan joidenkin omenamiesten valikoivia poimintoja netistä jotka suosivat kritiikittömästi tiettyjä tahoja. Onko tässä taustalla että Japi w/ friends jotenkin haluaa suosia Applea jostain mystisestä syystä vai mikä voi olla motiivi, mikä on se juttu joka tässä on palkintona? Mitä hyötyä tuo se että pönkittää asioita jotka ovat olleet tiedossa kaikilla asiaa seuranneilla viimeiset 5 vuotta? Onko se kiva että omistaa luurin jonka merkillä menee kivasti? Kuka tahansa meistä sen luurin voi ostaa, ei kukaan niin köyhä ole ettäkö se pitäisi olla jokin meriitti. Kaikki osaa käyttää jopa sitä luuria paremmin kuin Japi, onhan se ollut omistuksissa useimmilla "muroilla" jo ensiesittelystä lähtien vajaat 4v sitten ja sen toiminnot ovat tulleet tutuiksi kaikille, taustalla ei ole mystiikkaa. Jotenkin käsittämätöntä että voi todella olla noin mukana jutuissa perehtymättä itse teknologiaan, siihen mikä piilee taustalla tai olla edes tuntematta itse markkinoita saati sitten tuotteen historiaa. Kerro nyt edes että olet ostanut Applen osakkeita, se selittäisi juttuja edes jonkin verran. Jos motiivit on jotkut muut, niin kerro toki nekin. Muuten tässä ei ole mitään järkeä. Lähes kaikki muut järkevät yrittävät ymmärtää skeneä kokonaisuudessaan. Jotkut näköjään ovat kuitenkin kuin sokeita potkupalloseuran jäseniä, huutelevat katsomosta kaikille vaikka eivät tiedä edes jotain paitsiosääntöä. Se on häpeällistä, mikään potkupallotiimi tuskin edes haluaisi kannattajakseen sellaista ääliötä joka ei tunne edes perusasioita itse lajista.

Onneksi Nokialla on vihdoin reagoitu viisaasti. Meego tulee kaikkiin tuleviin N-sarjalaisiin, N8, joka on sekin ihan lupaavan oloinen laita, oikeastaan erinomainen omassa hintaluokassaan, on viimeinen symbian pohjainen N-puhelin.
Ja tabletti puolen MeeGo-käyttistä tutkineena, se vaikuttaa ihan helvetin pätevältä alustalta!

vähän OT, mutta C/E7 vuoti nettiin pari tuntia sitten:
nokian9proto2.jpg

nokian9proto3.jpg

nokian9proto1.jpg

Tietysti proto, mutta aika lupaavan näköinen kapistus, alustavina spekseinä mm:
- S^3
- 4'' kapasitiivinen AMOLED kosketusnäyttö+multitouch
- Snapdragon
- 4 rivin qwerty
- 3,5mm audioliitäntä
- 8 mp kamera
- 16 GB sisäinen muisti
- 256 MB RAM
- 1024 MB ROM
- HD-videotallennus

N8 variaatio tuo on.

Niihän se on, mutta kun siitä ei ole vielä varmuutta millä nimellä tulee myyntiin. N-sarjalaisissa on aina ollut Carl Zeissin brändäys, tässä ei ole ja näytön yläpuolella on mallimerkintä "C0", joka myös tukisi mahdollisuutta, että tuo tulisi myyntiin jonakin muuna kuin N-seriessinä.

Niihän se on, mutta kun siitä ei ole vielä varmuutta millä nimellä tulee myyntiin. N-sarjalaisissa on aina ollut Carl Zeissin brändäys, tässä ei ole ja näytön yläpuolella on mallimerkintä "C0", joka myös tukisi mahdollisuutta, että tuo tulisi myyntiin jonakin muuna kuin N-seriessinä.

edit. Voi kyllä hyvin ollakin N8-01

Mä en suoraan sanottuna ihan sisäistä noita Japin linkityksiä tai muutenkaan joidenkin omenamiesten valikoivia poimintoja netistä jotka suosivat kritiikittömästi tiettyjä tahoja. Onko tässä taustalla että Japi w/ friends jotenkin haluaa suosia Applea jostain mystisestä syystä vai mikä voi olla motiivi, mikä on se juttu joka tässä on palkintona? Mitä hyötyä tuo se että pönkittää asioita jotka ovat olleet tiedossa kaikilla asiaa seuranneilla viimeiset 5 vuotta? Onko se kiva että omistaa luurin jonka merkillä menee kivasti? Kuka tahansa meistä sen luurin voi ostaa, ei kukaan niin köyhä ole ettäkö se pitäisi olla jokin meriitti. Kaikki osaa käyttää jopa sitä luuria paremmin kuin Japi, onhan se ollut omistuksissa useimmilla "muroilla" jo ensiesittelystä lähtien vajaat 4v sitten ja sen toiminnot ovat tulleet tutuiksi kaikille, taustalla ei ole mystiikkaa. Jotenkin käsittämätöntä että voi todella olla noin mukana jutuissa perehtymättä itse teknologiaan, siihen mikä piilee taustalla tai olla edes tuntematta itse markkinoita saati sitten tuotteen historiaa. Kerro nyt edes että olet ostanut Applen osakkeita, se selittäisi juttuja edes jonkin verran. Jos motiivit on jotkut muut, niin kerro toki nekin. Muuten tässä ei ole mitään järkeä. Lähes kaikki muut järkevät yrittävät ymmärtää skeneä kokonaisuudessaan. Jotkut näköjään ovat kuitenkin kuin sokeita potkupalloseuran jäseniä, huutelevat katsomosta kaikille vaikka eivät tiedä edes jotain paitsiosääntöä. Se on häpeällistä, mikään potkupallotiimi tuskin edes haluaisi kannattajakseen sellaista ääliötä joka ei tunne edes perusasioita itse lajista.

Samanlaisia aivopieruja Japilta on tullut jo pitkän aikaa, ja kaveri on vieläpä mode.
Ehkäpä se on vaan niiiiiin coolia kun itsellä on iPhone ja muilla menee "huonosti". :rolleyes:

Pakko ihmetellä samaa. Toisaalta mikäli tällaiset ihmiset omistavat Omenaa, tulee itselle mieleen lähinnä ihmisten TJ-groupin osakkeiden jonottaminen vuosituhannen vaihteessa; paitsi että kritiikkiä on ehkä vieläkin vähemmän kuin heillä. Harmi vaan, että itse en jonottanut Applea samoihin aikoihin. Ehkäpä Applen hallituksessa ja johtoryhmässä on kaikki samanlaisia fanipojuja, eikä kritiikkiä omille tuotteille löydy etsimälläkään.

Välillä tosin ihmetyttää aikuisten miesten fanitus jostakin brändistä. Vaikka ei se mitään, on Applella hyvät tuotteet, kaunis design ja loistava käytettävyys. Ja jos fanitusta mietitään, niin kyllä mä Harley Davidsoninkin fanituksenkin ymmärrän. Tosin tuntuu että monet näistä uusista Apple-fanipojista muistuttavat enemmän viisikymppistä harrikan ostajaa, jolla ei ole ennen elämässään ollut moottoripyörää, ei sitä osaa ajaa eikä huoltaa, mutta silti on kovasti haukkumassa Suzukia ja Yamahaa. Tämä ei tosin tästä tyypistä tee yhtään sen coolimpaa, sillä asiasta tajuattomuuden haistaa kilometrien päähän.

Mietin muutenkin, että taidan itsekin fanittaa enemmän coca-colaa kuin Pepsiä. Loppujen lopuksi Pepsi on huonomman makuista ja coca-colan musta väri on se oikea; Pepsi vaan tekee sen jotenkin väärin. Lisäksi (http://www.wolframalpha.com/input/?i=pepsi+co+coca-cola) coca-colan markkina-arvo on suurempi, josta saan suurta tyydytystä ostaa cokispullo aina kaupasta. Myöskään en kehtaisi käyttää Yahoota, vaan onneksi olen sen verran cool, että käytän Googlea, sillä sen brändi, käytettävyys ja palvelut ovat ylivoimaisia.

Suomalaisena en kyllä ymmärrä yhtään vahingoniloa Noksun puolesta. Loppujen lopuksi Nokia on kuitenkin ollut aivan älytön menestystarina, joka on nostanut paitsi taloudellista hyvinvointia koko kansalle, myös monien suomalaisten itsetuntoa. Ehkäpä kansa kuitenkin saa kaltaisensa johtajan ja Japin takia varmaankin meillä on Tarja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom