Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Itse en ole omenan taikka anteron tehokäyttäjä mutta käsittääkseni anteroa voi käyttää niin kuin omenapuhelinta jos niin haluaa, karkeasti sanoen laittaa niitä kuvakkeita vaan siihen ruudulle pystyyn ja vaakaan ja tökkii niistä menemään eli ei laita siihen ruudulle vahingossakaan mitään liian automaattisia toimintoja? :)

Sen sijaan omenaa ei pysty käyttämään kuten anteroa vaikka haluaisi.. jos siis haluaa perusikoneiden lisäksi vähän enemmän toiminnallisuutta siihen ruudulle eli vaihtoehdon tehdä jotain asioita vähän toisin. Saa oikaista jos olen väärässä tässä asiassa?

Täällä tuntuu olevan välillä vähän semmoinen ajatusmalli vallalla jossa anteropuhelimen käyttäjille vinoillaan siitä että ne vaan säätävät puhelimiaan eivätkä sitten paljoa muuta teekään?

Siitä tuskin on kysymys, on varmaan niitä jotka eivät tee mitään ylimääräistä säätöä luureillaan ja ovat tyytyväisiä. Ja toiset sitten tekee, erilaisia kun ollaan. Hyvä kun on vaihtoehto tehdä hommat miten haluaa, kaikilla ei ole. Joka tapauksessa esim. omenan tämänhetkinen käyttöliittymä on tuskin mikään innovaatioiden multihuipentuma vai silläkö pitäisi mennä maailman tappiin asti, lisää tehoa vaan päivityksissä?

Ja toisaalta saa lukea että "no mitä siihen viitosversioon olisi pitänyt tulla, miksi toimivaa pitäisi muuttaa, jengi itkee kun ei tullut sitä tai tätä.. aina applelta odotetaan jotain uutta mahdotonta jnejne" ... ja sitten kuitenkin linkataan tänne videoita kaikenlaisista satupuhelimista ja nähdään niistä märkiä unia. Koettakaa nyt jo päättää :)

- H

Noin se on, eli halutessas käytä sitä luuria niin simppelinä kuin haluat eli kuten iPhonea.

Se on selvää että onhan ihan perus toiminnoissa eri logiikkaa, ja pitkällisenä Applen käyttäjänä ne tietenkin tuntuu epäloogisilta. Silti, ei Androidissa ole pakko tuunata mitään ja onhan esim. HTC:n Sense (HTC:n oma skini/toiminnot vanilla Androidin päällä) erittäin nätti ja monin tavoin fiksu käyttöliittymältään.

Mä tiedän että Apple on loistava puhelin, onhan se nyt saatanan monella kaverilla ja kaikki on onnensa kukkuloilla ja ymmärrän sen myös puhelinta testanneena, mutta en minä mitenkään tunne asioiden olevan vaikeaa Androidin puolellakaan. En yhtään mitenkään. Tietty aina huonosti koodatut softat jota porukka latailee Play:stä on aivan oma lukunsa.

Vaikka iPhone palvelisi muakin hyvin, niin se ei vain ole mulle sopiva tuote niin monella tapaa. Suurimpana tietenkin että en omista mitään Applen laitetta, ja siitä ei varmasti pääse mihinkään että jos kotona on iMac ja iPad niin iPhone on ehdottomasti toimivin ja luonnollisin jatke. Mä kun käytän Googlen palveluita muutenkin päivittäin monen monta kertaa, niin mulle Android on se luonnollisin puhelinalusta.

Telefinlandilta sai tänään tota 920 nokiaa 480 euroa kytkyttömänä, liittymä piti ottaa mukaan jonka hinta pöytälaatikkomallina on 67 senttiä kuukaudessa 24kk soppari, eli kokonaishintaa 496 euroa, halpahan tuo puhelin on, alkoi ale näköjään heti siitä.

ja lisäksi, että kosketusnäyttö toimisi ilman, että se on työtä hankaloittava paska mutta tähän ei tämä Note2 edes pysty
Vie huoltoon se romu äläkä itke. Ei sen tollanen kuulu olla. En mitenkään usko, että se voi olla ihan kunnossa. Tai sit sulla on sormissa vikaa. No en mä kyllä ole Notea ikinä nähnytkään, mutta on vaikea uskoa, että siinä olisi huonompi näyttö kuin omassa SGS3:ssa. Tää mun puhelimen näyttö ainakin toimii kuin ajatus. En ainakaan keksi mikä siinä enää voisi olla paremmin. Ei se tee mitään tollasta mistä sä oot puhunu.

Ja toimii täydellisen hyvin myös tällaiset hanskat kädessä:

NCN_nitrile_glove_back_image1279706800_718.webp

Nää on kyllä aika mielenkiintoisia asioita (tai mielenkiinnottomia) kun jonkun mielestä tää on paras ja jonkun mielestä toi on paras. Olen kuullut paljon juttuja Apllesta Androidiin siirtyneiltä, että Android vie voiton ja olen kuullut juttua myös toisin päin. Kai se on ihan siitä kiinni mitä asioita painottaa (tai saako maanantaimallin mikä ei toimi). Itse en voi sanoa asiaan juuta tai jaata, kun Applea en ole ikinä omistanut ja hiplailukerratkin on aika vähissä. Mutta ilmeisesti painotan näytön kokoa aika korkealle, koska iPhonen hankkiminen ei ole missään vaiheessa käynyt edes mielessä lasten koon näytön takia. Se vain menettää mun silmissä kaiken kiinnostavuutensa heti siinä vaiheessa eikä mua sit mikään muu enää kiinnostakaan siinä. Mutta onhan se nyt niin, että mitään huonompaa ja parempaa puhelinta ei ole edes olemassa. Onhan se jo nähty moneen kertaan. Ihan turha haukkua toisen leirin tuotteita sillä perusteella, että itsellä on tämän valmistajan tuote.

Mä olen edelleen into piukalla ihan helvetin kiimassa siitä mitä elämäni aikana vielä keksitään. Missä ollaan 20 vuoden päästä, ai helvetti sitä sci-fiä sitten.
Sama juttu. Mä mietin tota asiaa oikeesti tosi usein. Vielä tulee sellaisia asioita mistä ei osaa edes uneksia. Ja musta tuntuu että elän aika mielenkiintoista aikaa.

Telefinlandilta sai tänään tota 920 nokiaa 480 euroa kytkyttömänä, liittymä piti ottaa mukaan jonka hinta pöytälaatikkomallina on 67 senttiä kuukaudessa 24kk soppari, eli kokonaishintaa 496 euroa, halpahan tuo puhelin on, alkoi ale näköjään heti siitä.

Meinasitko ostaa :D

Meinasitko ostaa :D
En varmaankaan ku mulla on parempi. Eiköhän noita suomessa mene taas komiasti kaupaksi ja maailmalla sit vähän vähemmän.

Ei sen tollanen kuulu olla. En mitenkään usko, että se voi olla ihan kunnossa. Tai sit sulla on sormissa vikaa.

Just, sormissa vikaa tai maanantai painos, jepjep...

No en mä kyllä ole Notea ikinä nähnytkään, mutta on vaikea uskoa, että siinä olisi huonompi näyttö kuin omassa SGS3:ssa. Tää mun puhelimen näyttö ainakin toimii kuin ajatus. En ainakaan keksi mikä siinä enää voisi olla paremmin. Ei se tee mitään tollasta mistä sä oot puhunu.

No, onneks muilla riittää sitä mielikuvitusta ja Jeesus puhelinta käyttämällä sen pääsee kokemaan jokapäiväisessä käytössä.

Ja toimii täydellisen hyvin myös tällaiset hanskat kädessä:
katso liitettä 89634

Runkkaajan hanskathan ne siinä, tai niin meille ainaki töissä opetettiin... :D Toimii varmaan uunituoreena puhelimen kanssa hyvin, mutta lämpimät eivät ole missään nimessä. Miks pitäs edes pystyä käyttämään puhelinta hanskojen kanssa? Ite en ainakaan enää halua hajottaa uudestaan tota sgs3:sta. Paljain käsin on aina varma olo!

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Miks pitäs edes pystyä käyttämään puhelinta hanskojen kanssa? Ite en ainakaan enää halua hajottaa uudestaan tota sgs3:sta. Paljain käsin on aina varma olo!

Suomessa tunnetaan vielä ainakin toistaiseksi sääilmiö nimeltä talvi. Kyllä sen kännykän käyttäminen hanskat kädessä on paljon mukavampaa pakkasella.

Runkkaajan hanskathan ne siinä, tai niin meille ainaki töissä opetettiin... :D Toimii varmaan uunituoreena puhelimen kanssa hyvin, mutta lämpimät eivät ole missään nimessä. Miks pitäs edes pystyä käyttämään puhelinta hanskojen kanssa? Ite en ainakaan enää halua hajottaa uudestaan tota sgs3:sta. Paljain käsin on aina varma olo!
Toimii vaikka kaksi viikkoa vanhoina ja puoliräjähtäneinä. Ja sitä pitää pystyä sen takia käyttämään, kun noi hanskat on niin vittumaiset ottaa pois ja laittaa takaisin käteen, ettei ihan pikkujutun takia viitsi. Entäs miksi se hajoaisi helpommin hanskat kädessä kuin ilman? Noi on vielä niin tahmeat, että grippi on kolme kertaa parempi kuin ilman hanskoja.

Suomessa tunnetaan vielä ainakin toistaiseksi sääilmiö nimeltä talvi. Kyllä sen kännykän käyttäminen hanskat kädessä on paljon mukavampaa pakkasella.
No noi hanskat ei oo talvihanskoja nähneetkään, vaan ovat ohuet suojakäsineet joita käytämme kesät talvet. Jotkut paksut tumput kädessä en kyllä haluaisi puhelinta käyttääkään. Ei niiden kanssa tiedä minne sohii.

Mutta koko jutun jujuhan on siinä, että eihän toi näyttö voi ihan susipaska olla herkkyydeltään, jos se toimii tollaset kumikortsut kädessä. Eikä mulla ole ikinä jäänyt näppäilyä väliin tai tullut vahinkozoomeja niin kuin Kalimero valittaa puhelimen tekevän.

Edullinen hinta objektiivisesti tarkasteltuna markkinoiden parhaasta puhelimesta.
Keltainen väri näyttää hienolta, tuo voisi olla vaihtoehto.

En oo viitsinyt omalta osaltani näihin joukkotappeluihin osallistua, kun omat kokemukset on rajoittuneet pelkästään Nokian Symppari- ja Lumia-luureihin (sekä muutaman muun valmistajan Windows-luureihin). Eilinen ilta tuli kuitenkin tunattua yhtä Samsung Galaxy S3:sta käyttökuntoon ja täytyy kyllä sanoa, että ainakaan tuon muutaman tunnin perusteella ei mua sais kääntämään kelkkaani Android-leiriin. Fiilis oli vähän niinkuin Sympparia käytellessä - paljon eri näkymiä, joihin raahata widgettejä ja joita tuunata halutunlaiseksi. Toisaalta varmaan kiva, mutta äkkiä visuaalisuus kyllä kärsii, kun näkymästä tulee melkoinen sillisalaatti. Ja kuten Sympparissa, pirusti eri asetuksia, joita muuttaa. Etenkin ensimmäisen älypuhelimensa omistajalle käyttö ei tuntunut todellakaan olevan kovin intuitiivista.

Noh, paljon ominaisuuksia jäi tietysti testaamatta ja varmasti tuo on monen omistajansa mieleen, kuten täältäkin on saanut lukea. Mutta ainakin multa jäi se tärkeä wow-efekti kokematta. Mitä itse SGS3:een tulee, niin plussaa oli ohuus ja keveys. Joskin itsellä ei tule puhelinta housujen taskussa pidettyä, joten kovin suurta painoarvoa en tuollekaan osaa antaa, mutta tietysti jo ihan kädessä pideltäessä tuo on plussaa. Kamera sen sijaan ei mua vakuuttanut. Sisähämärässä otetut kuvat olivat yhä sellaisia "kännykällä otetun näköisiä".

Tuo pikainen kokemus oli omiaan vahvistamaan, että toi WP ja Lumia on itselle ja omaan käyttötyyliin se paras vaihtoehto - toimii jouhevasti, huippukamera, nätti ja simppeli UI, hyvä synkkaus sekä pilveen että tietokoneeseen. Myönnettäköön se, että uusimpia iPhoneja ei ole tullut käpisteltyä, mutta en tätä täysin puolueettomaksi arvioksi väitäkään.

Niin mutta ettekö oo kuullu että Microsoft on paska, Nokia on paska, muut voittaa tuon mikrosekunnilla jossain benchmarkissa, hyvällä kameralla ei puhelimessa kukaan tee mitään ja neliöt on perseestä? Myös se että sitä tullaan myymään vähemmän kuin muita, tekee siitä huonomman! ELKÄÄ OSTAKO!!!

Huomasin muuten tässä yks päivä että mun 808 toimii ainakin semmoset haltin hiitohanskat kädessä mutta 710 lumia ei pelaa. Meillä käytetään töissä kans noita samantyyppisiä hanskoja, en muuten ees oo älynny kokeilla että pelaako näyttö, hanska on kyllä yleensä niin paskanen ettei kehtaiskaan. Talvellahan sitä ei muuten tarvis, mutta vastaamaan ois hyvä pystyä paksummillakin hanskoilla, nyt menee aina nenähommiksi. Ja ei oo tosiaan pahan hintanen tuo lumia, sentään maailman paras puhelin.

Itse tykkaan nimenomaan Androidissa siita etta saan kustomoitua about kaiken, vaikka lopputulos olisikin sillisalaatti. Ei tartte olla kaunista, kunhan on toimivaa just mun kaytossa. :)

e. Itselleni visuaalisuus ei merkkaa mitaan .En ole edes mitaan teemoja ikina paivittanyt, ne on mita oli ostettaessa.

ee. Duunikaytossa tuntuu etta ihmiset ovat olleet todella tyytyvaisia Lumiaan. Ja hyva puhelinhan se onkin, ei siina mitaan. Ei ole juuri valitettu, toisin kun Symbian laitteista joista sai jatkuvasti paskaa niskaan.

Itse tykkaan nimenomaan Androidissa siita etta saan kustomoitua about kaiken, vaikka lopputulos olisikin sillisalaatti. Ei tartte olla kaunista, kunhan on toimivaa just mun kaytossa. :)
Mitäs oot kustomoinut? Esimerkkejä olis kiva kuulla.

Itellä on mm. custom rommi (MIUI) käytössä sekä ikonit vaihdettu MIUI-teeman mukaiseksi.

Niin joo, toi oli se, joka pyrkii olemaan vähän kuin iOS, ok, ymmärrän. Ja saat viruskannerin siihen :D

Mut meikä ei tajua tota "ostin puhelimen, josta voi tehdä ihan vitun sillisalaatin ja tein kun siitä voi tehdä". Kuten konessakin, säätämisestä tulee itseisarvo. Olisko paikallaan käyttää sitä puhelinta siihen mihin se on tarkoitettu.

Itse en ole jaksanut kustomoida mitään (jos ei jotain widgettejä, taustakuvaa yms. pieniä muutoksia lasketa). Mulle kelpaa tuo sampan TouchWiz (Nature UX) ihan hyvin, vaikka se ei kaikkia miellytäkään.
Mun silmään se on selkeä ja tyylikäs, joten mitäpä sitä muuttamaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom