Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mullistava? Eihän siinä ollut edes MMS viestejä. :D
Varmasti tulee WP8:stakin puuttumaan vielä monia "perusominaisuuksia", jonka takia sitä tullaan mollataan. Saa nähdä kuinka käy. Katsotaan viiden vuoden päästä, mitä kukakin on ketjuun kirjoittanut ja kuka oli oikeassa.

Varmasti tulee WP8:stakin puuttumaan vielä monia "perusominaisuuksia", jonka takia sitä tullaan mollataan. Saa nähdä kuinka käy. Katsotaan viiden vuoden päästä, mitä kukakin on ketjuun kirjoittanut ja kuka oli oikeassa.

Minä ennustan että Apple on 5 vuoden päästä korkeintaan viiden parhaan älypuhelimen joukossa ja osakkeen arvo on puolittunut, eli noin 350usd. En toivo sitä mutta realistisesti mietin asiaa kun Steve kuoli ja kehitys periaatteessa lakkasi, tai ainakin henkilö kuka löysi helmiä paskan šeasta, on poissa.

Jossain vaiheessa nousu pysähtyy, ellei ole jo tehnyt niin ja tietty käyttäjäkunta vakiintuu ja osa alkaa siirtyä muiden valmistajien luureihin.

No nyt saatiin sitten valmistajan markkinointipäällikön kanta tähän naarmuuntumisasiaan:

http://blog.gsmarena.com/apple-head-of-marketing-comments-the-iphone-5-scratches/

gsmarena_001.jpg

Edit: itse jo aloin miettimään että onko tuo feikki mutta tuon lähteen mukaan meilin aitous on varmistettu joten tällä mennään. :)

Mutta mitäs jos hinkkaisi tuosta saman tien kaiken mustan pois niin eikös siinä olisi hieno alumiininvärinen luuri?

- H
On tämä kyllä harmillista iPhonen ostajan kannalta. Itse olin nuorempana sellainen nihilsti puhelimien kanssa, etten päässyt siitä yli, että puhelin tippui ja siihen tuli pienikin naarmu. Aina piti mennä kauppaan hakemaan uusia kuoria. Enää tällainen ei haittaa, mutta miettikääs miltä tuollainen näyttää puolen vuoden käytön jälkeen... Noh, se nähdään puolen vuoden päästä. Mutta jos tuo on naarmuilla jo paketista otettaessa niin voisin kuvittella, että montaa se harmittaa. Itseä ei välttämättä sellaiset naarmut mitä on netissä nähnyt kun iPhone on paketista otettu ei haittaisi, mutta jotenkin tuntuu, että valtaosa iPhonen käyttäjistä ovat tässä asiassa minua vaativampia. Taitaa kuitenkin olla kallein puhelin mitä markkinoilla noin yleisesti on. Miettikääs jos hakisitte bentleyn, maseratin, aston martinin, ferrarin tms. kaupasta ja se olisi valmiiksi naarmuilla... ei näin.

- - - Updated - - -

Minä ennustan että Apple on 5 vuoden päästä korkeintaan viiden parhaan älypuhelimen joukossa ja osakkeen arvo on puolittunut, eli noin 350usd. En toivo sitä mutta realistisesti mietin asiaa kun Steve kuoli ja kehitys periaatteessa lakkasi, tai ainakin henkilö kuka löysi helmiä paskan šeasta, on poissa.

Jossain vaiheessa nousu pysähtyy, ellei ole jo tehnyt niin ja tietty käyttäjäkunta vakiintuu ja osa alkaa siirtyä muiden valmistajien luureihin.

Ennen tätä vääntöä Lumia 920 vs. iPhone 5 mä olin jo aikeissa ostaa uuden iPhonen sitten kun se tulee. Siis oletin, että applelta tuli jotain uutta ja kivaa, mutta tämän julkistuksen myötä kallistun Lumian puoleen. Jos pitäis iPhone hankkia niin luultavasti ostaisin tuon 4S:n. Uskon että saisin siitä ihan yhtä paljon puhelinta kuin tästä uudesta 5:sesta.

Steve lienyt pitkään vain keulahahmo ja kehitysosasto on se, joka noita juttuja kehittelee. Vastahan tuo kuoli, joten ei tässä välissä ole paljoa keretty edes mitään julkaisemaan. Steven aikana kuitenkin tuli 3G, 3GS, 4 ja 4S, joten ei niissäkään mitään isompaa muutosta ollut.

Steve lienyt pitkään vain keulahahmo ja kehitysosasto on se, joka noita juttuja kehittelee. Vastahan tuo kuoli, joten ei tässä välissä ole paljoa keretty edes mitään julkaisemaan. Steven aikana kuitenkin tuli 3G, 3GS, 4 ja 4S, joten ei niissäkään mitään isompaa muutosta ollut.

Mutta steven aikana tuli iPhone, MacBookAir ja iPad. Toki unohtamatta iPodia. Tuotteita joita ei ollut koko maailmassa muilla. What next?

Älkää ihmiset huoliko, Apple tulee jatkossakin tekemään parhaat tietokoneet, parhaat älyluurit, parhaat musiikkisoittimet, parhaat käyttikset jne... trust me. :)

Toivotaan niin todella paljon.

Miksi niin pitäisi toivoa? Kyllä suurin osa haluaa vaan uutta ja siistiä härpäkettä riippumatta valmistajasta. Ääliömäistä kiinnittää itsensä johonkin valmistajaan. Apple elää nyt huippuaan ja varmasti tulee olemaan pitkään kärkikastissa, mutta kyllä voimasuhteet vaihtelee. Ei se mitenkään ihmeellistä ole. Minä toivon, että tarjolle tulee siistejä juttuja.

Idiootti kyttää vain merkkiä, eikä tarkastele mitä muilla on tarjolla. Olkoon se sitten Nokia tai Apple.

Piti just kommentoida samaa, aika älytöntä tollanen merkkiuskollisuus. Tekee vaan oman elämän hankalaksi, kun ei voi avoimesti ja puolueettomasti tarkastella maailmaa.

Piti just kommentoida samaa, aika älytöntä tollanen merkkiuskollisuus. Tekee vaan oman elämän hankalaksi, kun ei voi avoimesti ja puolueettomasti tarkastella maailmaa.

Sitten kun on useita Applen tuotteita itsellä niin ei todellakaan tahdo mitään muuta. Itse rakensin koko talon Applen ehdoilla ja siksi iPhonen hankinta on itsestäänselvyys, jo pelkästään Airplayn vuoksi.

Esim. Tähän listaan tulee vielä Sauna, Terassi, Makuuhuone jne.
image.jpg

Tuosta sitten näppärä valita missä musa kuuluu.

Onon, en mä sen hyvyyttä kiellä. En mä muuten itse sitä käyttäisi, mutta jos joku keksii ja aivan varmasti keksii ennemmin tai myöhemmin jotain uutta ja mullistavaa niin silloin merkkiuskollisuutta on aika vaikea järkevästi perustella. Tietokoneteknologia on vasta lapsenkengissä, se mitä meillä on 20-30v kuluttua on aika vaikea ennustaa. Puhumattakaan siitä, kun me Mike kasvetaan jo horsmaa.

E: Huppe ei sen nyt ihan noin mene. Mulla on omppua myös siellä sun täällä, mutta vakavasti harkitsen vaihtamista wintoosan pariin. Katotaan mitä tuo W8 tuo tullessaan. Duunissa pyörittelen win7 8h päivässä enkä mä siitä kamalasti moitittavaa keksi.

Apple just works. Ilman tunkkausta ja asennusta. Mitenkäs sä toistat dlna:lla Spotifystä musat luurista taskusta?

Merkkiuskollisuuteen vaikuttanee aika helvetisti se, että Maceissa on OSX. Sitä kun ei muissa koneissa ole. Mulla se ainakin on suurin syy Applen tuotteisiin.

Mitä iTardit tekevät sitten, jos/kun muutaman vuoden päästä OSX on antiikkia ja apple ei ole tuonut mitään korvaavaa ja maailma on teknologian alalla muuttunut. Ostetaanko sitä vielä silloinkin merkin perusteella? Mä ymmärrän jos käyttöä perustellaan sillä että jokin asia on hyvä, mutta sillä että se on jonkin merkkinen.

Eikös se olisi järkevää hankkia se mikä on paras merkkiin katsomatta?

^^ Eiköhän Mike viitannut siihen, että OSX on se syy pysyä Applessa, ei merkki itse, vaikkakin toki myös uskonnollisuutta on Applen suosijoiden keskuudessä nähtävissä. Itse en toistaiseksi ole yhtään Applen tuotetta ostanut mutta ihan hyvin voisin, nimenomaan käyttiksen vuoksi.

Mitä iTardit tekevät sitten, jos/kun muutaman vuoden päästä OSX on antiikkia ja apple ei ole tuonut mitään korvaavaa ja maailma on teknologian alalla muuttunut. Ostetaanko sitä vielä silloinkin merkin perusteella? Mä ymmärrän jos käyttöä perustellaan sillä että jokin asia on hyvä, mutta sillä että se on jonkin merkkinen.

Enpä usko, että noin pääsee käymään, tietokoneet on kuitenkin eriasia, kun puhelimet. Aivan varmasti tulee koko ajan päivitystä / uutta käyttistä. Jos apple jäisi tosi paljon kaikesta (jota tosin en usko) niin pitäisi miettiä merkin vaihtoa. Mulla on jonkuverran applen tuotteita ja se on vaan niin kätevää, kun toimivat niin hyvin yhdessä. Noo, tämä on älypuhwlin keskustelu niin turha näistä on pälistä. Vihaajat kuitenkin vihaa aina ja ei halua ymmärtää mitään.. :)

Ehkäpä olisikin. Mut ei jaksa.

Eiköhän se Apple siellä keulilla keiku vielä hetken aikaa. Sillä firmalla on rahaa ja taitoa suunnitella tuotteita. Enemmänkin on kyse siitä, että kärkikahinoihin tulee lisää pelureita jotka alkaa olla rinnalla ja joidenkin mielestä ohi, jos ei nyt niin kohta. Applella on siitä uniikki systeemi, että sillä on oikeastaan ainoana "pakettivalmiina" toimiva kokonaisuus useiden tietoteknisten laitteiden välillä. TV, musa, i-storet, tietokoneet, tabletit, puhelimet jne. Androidillakin on oikeastaan vasta puhelin ja tabletti. Siinä mielessä odotan w8, että sillä on potentiaalia tulla tuollaiseksi toimivaksi ekosysteemiksi kaikilla laitteilla - tabletilla, tietokoneella, puhelimella jne. Sitäpaitsi kosketusnäytöllä ihan vaikka normaaleissa tietokoneissakin on käyttömahdollisuuksia. W8 haaste lienee se, että W7 on jo niin hyvä ja toimiva tietokoneissa, että yleistymisnopeus saattaa olla kohtuu hidas vaikka yleistyykin. Nyt mennään ohi aiheen, hups.

Turha mun mielestä jossitella sitä, että OSX on antiikkia muutaman vuoden päästä tai että Apple ei olisi tuonut mitään korvaavaa. Kyse on siitä mitä on just nyt. Varmasti Apple tuo jotain ja turha jossitella tuollaisia. Jos Applesta mennään heittämällä ohi esim. kolmessa vuodessa niin kyllä ne Apple miehetkin vaihtaa, jos Apple aivan tunaroisi homman - tuskin tunaroi. Nyt eletään tätä hetkeä ja Apple on parasta hottia. Ei sillä oo mitään väliä kuluttajalle, mikä on paras 2 vuoden päästä. 2 vuoden päästä valitaan uudelleen ekosysteemit ja tuotteet - olipa se sitten taas Apple tai ei. Mun mielestä typerää tarttua siihen, että joku on merkkiuskollinen. Tottakai hyvällä tuotteelle voi olla merkkiuskollinen - miksi ei? Applella se OSX tekee merkkiuskollisuudesta vielä parempaa. Mutta jos Apple esim. mokaisi täysin ja tekisi puhelimen, millä ei voi puhua, niin tokkopa ne Apple fanitkaan sitä tuotetta niin paljon ostelis - en usko että iFanitkaan vetää merkkiuskollisuuskorttia loppuun asti. Itekkin esim. jos ikinä koskaan juon energiajuomaa, ottaisin red bullia - koska tykkään red bullin tavasta pitää extreme urheilua kunniassa. Mut jos se litku olis juomakelvotonta, en sitä ostais. Lol näitä meikän vertauskuvia.

Pointti oli siis se, että se merkkaa mitä on nyt just kuluttajan saatavilla. W8 tulee, mutta se ei ole vielä. Ite pidän henk.koht Lumia 920 parhaimpana puhelimena (ironisesti, vaikka sitä ei oo edes markkinoilla), mut siinä ei pyöri OSX joka on tän hetken ns. hitti. W8 on hyvää ajattelua ja vie hommaa eteenpäin, katsotaan kuinka käy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom