Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Apple toki vie innovaatiota eteenpäin, ei voi kieltää, mutta ovat vähän apinoita siinä että samalla haluavat hidastaa muiden innovaatiota (kyllä, innovaatio lähtee muiden ideoista) jotta takaisivat oman "edelläkävijyytensä"/paremmuutensa/markkinaosuutensa.

Usein Apple on paras, edelläkävijä, yms., mutta kyllä kovasti uivat vastaan yleistä teknologiayritysten moraalia/avoimuutta.

Apple on tietyin tavoin hyvinkin lähelle sitä mitä Microsoft aikoinaan, statuksellaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samsung kopioi härskisti Applea designissa ja saikin melkoiset korvaukset. Murot aina unohtaa, että iPhone pisti koko homman uusiksi, ilman Applea säkin edelleen nussisit jollain nokian näppäinpuhelimella. Ja kohta taas ollaan ihan hiljaa kun iPhone 5 tulee, sit taas murot oottelee aikansa, että Samsung kopioi ja taas hehkutetaan miten Samsung menee ohitse. Just.

Härskisti, hahea. Joo ei.

ps. toi tuomio tulee vielä kumoamaan.

Samsung kopioi härskisti Applea designissa ja saikin melkoiset korvaukset. Murot aina unohtaa, että iPhone pisti koko homman uusiksi, ilman Applea säkin edelleen nussisit jollain nokian näppäinpuhelimella. Ja kohta taas ollaan ihan hiljaa kun iPhone 5 tulee, sit taas murot oottelee aikansa, että Samsung kopioi ja taas hehkutetaan miten Samsung menee ohitse. Just.

Onpa jonkun vaikea hyväksyä että toisen mielestä on julkaistu iPhonea parempi puhelin. Ensinnäkin, minä en ole muro. Enkä fanita mitään tiettyä merkkiä. Omistin iPhonen, kunnes testasin Samsungin puhelinta ja totesin sen paremmaksi. En missään vaiheessa väittänyt etteikö Applella olisi iso merkitys älypuhelinten kehityksessä hyvään suuntaan. Kaikki kunnia siitä Applelle. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö muut voisi tehdä parempia laitteita. Samsung mielestäni onnistui sellaiseen tekemään.

Odotetaan nyt ensin tuo uusi iPhone myyntiin, ja tehdään sitten vasta vertailua kuka menee kenenkin ohitse. Tai sitten ollaan kaikki hiljaa kun joku kiinalainen nyrkkipaja voi julkaista vuonna 2030 sellaisen puhelimen että kaikki itkee verta.

ace ja iphone kyllä näyttää aika lähelle samoilta.
4685955_f1024.jpg
4685954_f1024.jpg

Mutta siltikään en ymmärrä miten suorakulmioita pyöristetyillä reunoilla voidaan patentoida. Kannattais samantien patentoida kaikki erimalliset muodot, joita mahdollisesti voitaisiin käyttää tulevaisuudessa. Nyt tekisi pyöreän tabletin ja hakisi patentin sille, ja sitten vain odottelisin kukkaro ja patentteihin liittyvät lakikirjat kädessä jonkun vuoden josko joku valmistaja alkaisi loukkaamaan minun patenttia.

Kovin paljoa erilaisia muotoilutyylejä nyt ei voi olla. Kuulokkeet pitää olla tietyn matkan päässä mikrofonista, kamerareiälle on muutama järkevä paikka takosassa jne jne.

Edit: itseasissa pyöreä tabletti vois olla aika kova sana :D

Liitteet

• 4685954_f520.jpg
    4685954_f520.jpg
    20,4 KB · Katsottu: 663
Mutta siltikään en ymmärrä miten suorakulmioita pyöristetyillä reunoilla voidaan patentoida. Kannattais samantien patentoida kaikki erimalliset muodot, joita mahdollisesti voitaisiin käyttää tulevaisuudessa. Nyt tekisi pyöreän tabletin ja hakisi patentin sille, ja sitten vain odottelisin kukkaro ja patentteihin liittyvät lakikirjat kädessä jonkun vuoden josko joku valmistaja alkaisi loukkaamaan minun patenttia.
Tuo onkin se ongelma jenkkien patenttitoimiston kanssa.

Tiesittekös että Apple sai patentin läpi kiilan muotoisesta läppäristä? Eli käytännössä muoto mihin menee väkisin jos yrittää tehdä ultrabookia, vaihtoehtoja ei ole.

Patenttiasioihin ei nyt jaksa ottaa kantaa, mutta on tuo Galaxy S3 lyhyellä tuttavuudella aivan mahtava laite.
Helposti pääsi käyttölogiikkaan sisälle, vaikka kaikki aiemmat luurit on Nokiaa olleet. Muutenkin tuntuu olevan paljon kaikkia pieniä koukkuja, joita ei ole osannut kaivata, mutta nyt ihmettelee jo, että miksi niitä ei ollut aiemmissa luureissa :D

Patenttiasioihin ei nyt jaksa ottaa kantaa, mutta on tuo Galaxy S3 lyhyellä tuttavuudella aivan mahtava laite.
Helposti pääsi käyttölogiikkaan sisälle, vaikka kaikki aiemmat luurit on Nokiaa olleet. Muutenkin tuntuu olevan paljon kaikkia pieniä koukkuja, joita ei ole osannut kaivata, mutta nyt ihmettelee jo, että miksi niitä ei ollut aiemmissa luureissa :D

Niin mutta kaikki on kopioitu iphonesta, etkö tajua!?

;)

Mitä nuo pienet koukut on MTM:lle? Joulun tienoilla on puhelimen vaihto edessä. Hyvin palvellut N8 vaihdetaan johonkin mielenkiintoiseen. Odotellaan nyt onko uusi iphone pelkkä isompi näyttö + saa valita itse herätyskellon äänen :D

Mitä eroa puhelimessa on jos sen tilaa saksasta? Meinasin jos tuon Galaxy Nexuksen tilaisi vaikka mindfactoryltä ~330€ näyttäisi maksavan.

Turha tässä mitään apple vs samsung -tappeluita on pistää pystyyn, molemmat hiihtää kuitenkin Nokian perässä mitä tulee parhaaseen älypuhelimeen :P

Mitä nuo pienet koukut on MTM:lle? Joulun tienoilla on puhelimen vaihto edessä. Hyvin palvellut N8 vaihdetaan johonkin mielenkiintoiseen. Odotellaan nyt onko uusi iphone pelkkä isompi näyttö + saa valita itse herätyskellon äänen :D

Muutamia heti alkuun huomattuja mm (jatkossa varmasti löytyy paljon lisääkin):
-Silmien tunnistus -> Näyttö ei sammu, jos sitä katsotaan, eli jos vaikka lukee jotain pidempää tekstiä jne, niin ei tartte kokoajan olla laittamassa näyttöä manuaalisesti takaisin päälle (niinkuin monissa muissa laitteissa).
-Androidin tapa käsitellä softien asennusta.
-Pikavalikko, josta löytyy kaikki keskeisimpien toimintojen on/off valinnat (wifi, mobiilidata, äänet, GPS jne). Eli ei tartte etsiä mistään asetuksista vaan pääsee nopeasti käsiksi.
-Kätevä notifikaatiosysteemi

Sitten on tietysti itsestäänselvät asiat, kuten hyvä näyttö ja riittävä suorituskyky.

Niin aivan, se olikin että 6 päivää sitten sanottiin "hyvin pian".

Mä luulen, että tuon Goophonen ja uuden Iphone 5:sen markkinoille tulo viivästyy tai peruuntuu kokonaan, kun sardiinipurkkien valmistaja haastaa kummatkin oikeuteen patentoidun muotoilun härskistä kopioinnista! :hyvä:

Kyl tää Galaxy S-sarja on toiminut omassa käytössä loistavasti. Kunhan pitäny huolen ohjelmistopäivityksistä, ajoittaisesta buutista ja huomioinu että välillä menee myös SIM- ja SD-kortti rikki. Tosin onhan joillakin ollu näitä tyyppivikoja mitä tällä sarjalla on ollut, itse vaan olen niiltä säästynyt!

Huaweita kun käytin niin sillä ei säästynyt miltään. 6kk Käyttöaikana puhelin vaihdettiin kahdesti, kerran kosketusnäyttö ja kerran piirikortti. Ei herranjestas. Onneksi nuo on nyt ottanu niskasta kiinni ja on tullut vähän laadukkaampia puhelimia mitä viimevuoden puolella tuli. Hintalaatusuhteeltaan ihan näppäriä esim. Huawei Honor, Ascend & Vision. Joita ei vielä taideta pahemmin suomessa myydä kuin Gigantin kautta.

Nyt kun on hiukan aikaa niin pitää vielä kommentoida tuota patenttiasiaa.
Mun mielestä on käsittämätöntä, että tuollaisia muotoja voidaan edes patentoida. Patentillahan yleensä suojataan keksintöä, joka suorittaa jonkin toiminnon paremmin tai ainakin eritavalla kuin aiemmat sovellukset ja/tai kyseessä on kokonaan uusi innovaatio.

Tuollaiselle muodolle voitaisiin korkeintaan myöntää mallisuoja, mutta sekin olisi hyvin kyseenalaista noin vakiintuneen muodon kohdalla. Täysin älytöntä, että voidaan suojata tuollaisia designejä, kun kaikki älyluurit on perusmuodoiltaan samaa kamaa.

Eli ei tuohon oikein muuta voi sanoa kuin "only in America".

Eipä tuo mitään uutta ole että jenkeissä on joku asia ihan päin helvettiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom