Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
No nyt tuli kyllä huono vertaus :D Taidat olla HTC-miehiä.

Saahan Suomessakin patentoida jonkun tietynlaisen keinutuolin ja sen jälkeen muut ei saa sitä valmistaa. Jos muut rupee valmistaa samannäköistä mutta eri mitoilla ni sehän on taas ihan ok. Ja taas voidaan patentoida. Melko turhan olosia noi kaikki patentit, ainoastaan hyvä tapa tehdä bisnestä noille isoille firmoille. Raha on valtaa, business is good, köyhät kyykkyy jne :)

Itse asiassa omistan iPhonen, vielä uusimman version. Mulle nyt vaan ei tule mitään hirveitä tunnollisuuden tuskia tai myötähäpeää käyttää tuotetta joka on hyvä vaikka valmistavasta firmasta en tykkääkään. Tää on muuten itse asiassa aika hauska asia koska kovinkaan monet ei tunnu ymmärtävän tätä. Minkäköhänlaisessa laatikossa ihmiset oikeen elää?

Itsekkin totesit että rahan takia ja sehän nyt pohjimmiltaan oli mun pointti aikasemmassa viestissä. Aivan saman verran rahaa ne tekisi ilmankin niitä patentteja. Applen omat jannut ei taida hiffata kuinka paljon niiden tuotteitaan ostetaan pelkän nimen takia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^hyvä vain. Itsellä N9 ja inhoan sitä.
Vannoin itselleni, etten ikinä osta enää Noksun puhelimia, N9 oli viimeinen 600€ sijoitus nokiaan. Mitä sillä sai?

-Antiikkisen käyttöjärjestelmän
-antiikkisen raudan
-antiikkiset toiminnot
-2900 luonnosta gmailiin, koska n9 tykkää niitä luoda jostain syystä automaattisesti.

Itseasissa ostin sen vitun kestävän lasin takia, joka meni rikki heti ensimmäisellä putoamisella. 200egeä uusi näyttö, ei kiitos.
Osallistun ensi vuonna kännykänheiton MM-kisoihin, ja vannon noksun lentävän 500 metriä, ellei sitten lennä Marsiin saakka Curiosityn viereen tutkittavaksi. Nasan inssitkin varmaan luulee puhelimen löytäessään, ettei teknologia menneillä Marsin asuttaneilla sivilisaatioilla kovin korkealla tasolla ollut.

sony-xperia-acro-s-2.jpg

http://www.sonymobile.com/global-en/products/phones/xperia-acro-s/

Onko pakkislaisilla kokemuksia kyseisestä luurista? 4,3" näyttö sekä iskun- ja vedenkestävä androidkapula siistillä designilla - vaikuttaisi omiin tarpeisiin täydelliseltä.

Luurin vaihto tänään (eka oma puhelin 2000 luvulla muuten :D )
Aina ollut Nokian puhelin, mutta nyt kun työsuhde kyseiseen firmaan on viime metreillä niin vaihdetaan puhelinvalmistajaakin samalla ;)
Uusi luuri tulee olemaan Samsung Galaxy S3, voipi olla vähän totuttelua WP luurin jälkeen, mutta eiköhän siihen nopeasti sisälle pääse...

edit:
Uudesta duunipaikasta tosin tulee Lumia, joten tulee sitten jatkossa käytettyä WP ja Android rinnakkain.

Luurin vaihto tänään (eka oma puhelin 2000 luvulla muuten :D )
Aina ollut Nokian puhelin, mutta nyt kun työsuhde kyseiseen firmaan on viime metreillä niin vaihdetaan puhelinvalmistajaakin samalla ;)
Uusi luuri tulee olemaan Samsung Galaxy S3, voipi olla vähän totuttelua WP luurin jälkeen, mutta eiköhän siihen nopeasti sisälle pääse...

edit:
Uudesta duunipaikasta tosin tulee Lumia, joten tulee sitten jatkossa käytettyä WP ja Android rinnakkain.

Itse hommasin elokuussa hetken mielijohteesta tuon Galaxy S3:n. Ei voi muuta sanoa, kuin että puhelin on aika lähelle täydellisyyttä. Iso näyttökin lakkaa häiritsemästä viimeistään siinä vaiheessa kun avaa ensimmäiset nettisivut selaimeen ja huomaa ettei tarvitse olla koko ajan näkymää zoomailemassa. Vanhana Apple-miehenä lähinnä harmitti miksen ollut vaihtanut puhelinta tähän jo aikaisemmin. Ei ihme että Apple yrittää saada Samsungille myyntikieltoja - pelottaisi minuakin jos huomaisin kilpailijan menneen näin rajusti ohi.

Ei ihme että Apple yrittää saada Samsungille myyntikieltoja - pelottaisi minuakin jos huomaisin kilpailijan menneen näin rajusti ohi.
Samsung kopioi härskisti Applea designissa ja saikin melkoiset korvaukset. Murot aina unohtaa, että iPhone pisti koko homman uusiksi, ilman Applea säkin edelleen nussisit jollain nokian näppäinpuhelimella. Ja kohta taas ollaan ihan hiljaa kun iPhone 5 tulee, sit taas murot oottelee aikansa, että Samsung kopioi ja taas hehkutetaan miten Samsung menee ohitse. Just.

Ei kopioinut Euroopan ja Korean tuomioistuimien mukaan. Ja kyllähän S3 on teknisesti parempi vaikka miten vääntäisi. Ja ilman Nokiaa kaikki soittelisi vielä lankapuhelimilla.

Okei, leikitään muroja ja sovitaan, ettei Samsung joudu maksamaan miljardia Applelle oikeuskeissistä jonka hävisivät. Muron leikkiminen on kivaa, voi vääntää ihan mistä vain faktasta fiktiota.

Snadisti ironista, että murot hehkuttaa valmistajaa, joka on kopioinut Applelta samalla dissaten Applea.

Jännä että Samsungia syytetään kopioinnista mutta silti ne on designiltaa mun mielestä tylsimmästä päästä, toisin kun iPhonet ja Lumiat. Imo. Eli huonosti kopioitu.

Jännä että Samsung on ainoa jota syytetään. Mitä tulee designin kopiointiin, niin patenttien myöntäminen jenkkilässä on aivan liian hepposta. Apple sai oikean tuomion, koska patentit kusee urakalla eivätkä aina vastaa sitä määritelmää patentista joka se ite patenttipulju on asettanut.

Mä en oikein ymmärrä mistä tää koko keissi on lähtenyt. Miksei niistä ole enemmän haloota mitkä on ihan suoria replicoita iPhoneista tuola jossain kiinassa ym?

Tämmösiä tarkotan. Tietty näistä nyt ei varmaan ole markkinoilla suurtakaan haittaa mut kuitenkin.. Toi on mun mielestä kopioimista :rolleyes:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Murot aina unohtaa, että iPhone pisti koko homman uusiksi, ilman Applea säkin edelleen nussisit jollain nokian näppäinpuhelimella.

Tarkoittaako toi logiikka nyt sitä että kaikkien kannattaisi ostaa Ford Focus, kun Ford alkujaan keksi massatuottaa T-Fordin ja muuten ajettaisiin kaikki hevoskärryillä?

Minua ei ainakaan kuluttajana kiinnosta kuka kopioi tai oli kopioimatta ohjauspyörän. Minua kiinnostaa vain mikä on ominaisuuksiltaan paras tuote. Tällä hetkellä meikäläisen tarpeeseen tuntuisi olevan S3.

Kun tulee iPhone (tai WinPhone) jossa on parempi reso, vähintään sama ruutukoko, quadcore prossu, normaali microUSB, normaali 3.5mm audio, muisti laajennettavissa microSD:llä 64GB+, HDMI videoulostus ja voi käyttää normaalina USB-draivina niin sitten voi harkita asiaa. Jos iPhone 5:n julkistuksessa ainoa asia missä pistävät paremmaksi on luurin ulkoinen design niin melko väsyä kampoihin laittamista on tuotteelle jota sai kaupoista jo toukokuussa.

Edit. Tarkennetaan vielä että duunista olisin saanut ilmaiseksi iPhone 4S:n käyttöön, mutta ostin vertailun jälkeen mielummin S3:n omilla rahoilla.

Tulikin tuosta mieleen että tarttis hankkia MHL (eli micro-USB --> HDMI) kaapeli, niin vois tota luuria neppailla töllöllä.

Samsung kopioi härskisti Applea designissa ja saikin melkoiset korvaukset. Murot aina unohtaa, että iPhone pisti koko homman uusiksi, ilman Applea säkin edelleen nussisit jollain nokian näppäinpuhelimella. Ja kohta taas ollaan ihan hiljaa kun iPhone 5 tulee, sit taas murot oottelee aikansa, että Samsung kopioi ja taas hehkutetaan miten Samsung menee ohitse. Just.
Mitähän puhelimia tämä kopioiminen nyt sitten koskikaan? Ainut mikä on edes vähän saman näköinen, on Galaxy Ace, ja se on sen verran marginaalituote, että tuskin kiinnostaa edes Applea. Jos taas puhutaan Galaxy S -sarjasta, niin nehän on vittu ihan eri näköisiä. Mä en tajua millaisella silmällä niitä täytyy katsoa, että niistä saa samanlaisia. Ja sitten jos puhutaan niistä zoomauksista tai näytön kumilankaefektistä, niin ne on niin haista-vittu-patentteja, ettei mitään järkeä. Ei sellaisia pitäisi edes voida patentoida.

Applehan tuossa oikeudenkäynnissä huomautti että "moni" asiakas on ostanut Samsungin tabletin siinä uskossa että se on iPad. Voi terve.

No toi Galaxy Ace on kyllä melkosesti jeesusluurin näköinen. En ollut ennen nähnytkään :D Tosta nyt ymmärrän jo jonkunlaisen kinan jos on saatu aikaiseksi.

Nyt tuli tossa pitkää viestiä Lumialla kirjottaessa mieleen miten vitun perseestä toi tekstin muokkaaminen on tolla puhelimella. Voi vittu. Ikinä sitä kursoria ei saa sinne minne haluaa kun huomaa jonkun kirjotusvirheen. VMP

Ihan käsittämätöntä paskaa toi koko homma. Iphone4 ja gs2 omistaneena, en näe niissä mitään samaa, kun että ne on puhelimia.

Harmikun apple ei kehitellyt ensimmäistä taulu tv:tä, koska nykyään muut joutuis niistä varmaan tekeen pyöreitä, ettei ole kopiointia :rolleyes:

Tarkoittaako toi logiikka nyt sitä että kaikkien kannattaisi ostaa Ford Focus, kun Ford alkujaan keksi massatuottaa T-Fordin ja muuten ajettaisiin kaikki hevoskärryillä?
En mä nyt sanonut mikä pitäisi ostaa tai mikä on paras luuri, vaan tohon ainaiseen vitun murojen ininään Applesta. Hehkuttaisivat ihan rauhassa vain puhelimiaan, mutta joka ikinen kerta Apple veivataan messiin. Applen ansiosta noi luurit ovat kehittyneet ihan hirveetä vauhtia ekan iPhonen jälkeen ja kilpailu tekee aina hyvää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom