Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Sinänsä tekisi mieli ostaa s3, mutta toisaalta 600 euroa halvimmista mahdollisista materiaaleista kootusta luurista on aika älytöntä, oli sitten näyttö ja käyttis miten hyvä tahansa. Samsungin tuotteet on aina järkyttävän halvan näköisiä(muovia) vaikka hintalapun perusteella voisi olettaa kyseessä olevan luxustason tuote.
Samsung Galaxy Nexus on 449 Eur (IMO high end luurien paras bang for buck suht. kevyesti) ja siinä on aika pitkälti samat jutut kuin S3:ssa (iso > 4.5 tuuman 720p amoled näyttö jne.), S3:n quad core prosa ei pelikäytön ulkopuolella hirveästi iloa tuota. Isona plussana on suoraan google:lta tulevat softapäivitykset esim. Android 4.1 päivitys saapuu "mid july" eli lähiviikkoina, S3:n vaatinee jokusen kuukauden enemmän odottelua.

Itsellä on ollut Galaxy Nexus marraskuusta lähtien ja jos tuo nyt päättäisi kuolla tulisi samanlainen välittömästi tilalle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/nokian+lumia+voitti+quotmuotoilun+oscarpalkinnonquot/a820785

Nokian Lumia 800 ja 900 -puhelimien muotoilu on voittanut vuosittain jaettavan arvostetun Idea-palkinnon (International Design Excellence Awards) viestintälaitteiden sarjassa.

Muotoilun Oscariksi kutsutusta palkinnosta päättää Yhdysvaltojen teollisten muotoilijoiden yhdistys IDSA.
Lumia 800 ja 900 ulkonäkö on kyllä todella hyvä, tosin valikko on mun mielestä ihan älyttömän ruma ja sekava..

Samsung Galaxy Nexus on 449 Eur (IMO high end luurien paras bang for buck suht. kevyesti) ja siinä on aika pitkälti samat jutut kuin S3:ssa (iso > 4.5 tuuman 720p amoled näyttö jne.), S3:n quad core prosa ei pelikäytön ulkopuolella hirveästi iloa tuota. Isona plussana on suoraan google:lta tulevat softapäivitykset esim. Android 4.1 päivitys saapuu "mid july" eli lähiviikkoina, S3:n vaatinee jokusen kuukauden enemmän odottelua.

Itsellä on ollut Galaxy Nexus marraskuusta lähtien ja jos tuo nyt päättäisi kuolla tulisi samanlainen välittömästi tilalle.

Ei kannata Galaxy Nexusta kyllä enään tuohon hintaan ostaa. Esim. Sonyn Xperia S maksaa about saman verran ja siinä on 32GB tallennustilaa, parempi näyttö, parempi kamera (12MPX vs. Nexuksen 5 MPX). Android päivityksien nopeus on ainut, miksi Nexus kannattaa ostaa.

Jos WP7-valikosta saa sekavan, niin ehkä kannattaisi pitäytyä nokian 3210:ssä? :D

Jos vertaan taakseppäin kun ensimmäisen kerran tutustuin iPhoneen reilu 2 vuotta sitten niin sen valikko oli ehkä vielä hivenen selkeämpi kuin Lumian. Sen kanssa olin sujut n. vuorokaudessa. Mutta nyt kun Lumiaakin on käyttänyt jonkun aikaa, niin on tämäkin kyllä erittäin selkeä. Ja tän puhelimen valikkojen sulavuus ja nopeus on kyllä omaa luokkaansa. Pienikin jumi ja hidastelu pilaa kyllä käyttökokemuksen nopeammin kuin mikään muu puhelimen ominaisuus.

Tulis se WP7.8 jo pikaseen, kaipaisin tuohon aloitusikkunaan enemmän valikoita :rock:

Ei kannata Galaxy Nexusta kyllä enään tuohon hintaan ostaa. Esim. Sonyn Xperia S maksaa about saman verran ja siinä on 32GB tallennustilaa, parempi näyttö, parempi kamera (12MPX vs. Nexuksen 5 MPX). Android päivityksien nopeus on ainut, miksi Nexus kannattaa ostaa.
Aika paljon Apples vs. Oranges juttuja noita vertaillessa
1. Näyttö.
- sama reso, mutta Galaxy Nexuksessa pikkusen eli 0.35 tuumaa isompi + Super AMOLED (PENTILE tosin) ja paremmat katselukulmat/mustat/kontrasti. Itse valitsen Galaxy Nexuksen näytön mieluummin; diggaan AMOLED:stä, etenkin kun toi Super toimii ulkonakin ok
- kamerassa Xperiassa toki enemmän megapikseleitä. mutta testeissä on tullut päihin mm. iLuurin 8 Mpix kameralta vaikka Sonyllä pitäisi olla tuo puoli tosi hyvin hallussa. Ja monessa vertailussa on yllätytty miten hyvää jälkeä Nexuksen matalamegapikselin kamera tekee. Itse käytän kameraa ainoastaan "muistilappuihin" eli kuvaan juttuja joita en jaksa kirjoittaa ylös, joten kameralla ei hirveästi merkitystä ole
- tallennustila pitää paikkaansa, mutta ainakin mulle noiden tärkeys on aika matalaa prioriteettiä, Nexuksessa on puolen vuoden käytön jälkeen 12 gigaa muistia vapaana ja. Yli 16 gigasta tulee lähinnä iloa videoiden säilytyksessä ja niitä en jaksa noin pieneltä ruudulta itse katsella
- päivitysten nopeus on Sonyllä about huonoin mahdollinen. Galaxy Nexus tuli viime vuoden puolella suoraan 4.0:lla, Xperiaan virallinen ICS taisi tulla vasta viikko pari sitten.

Mieltymysasioitahan nää on ja en menisi sanomaan Xperia S:ää mitenkään yksiselitteisesti paremmaksi. Itse priorisoin AMOLED näytön ja päivitysten nopeuden ja siksi valitsisin Galaxy Nexuksen jopa ohi One X:n tai S3:n, kun en pelaile ei tuo Quad Core:n puuttuminen paljoa merkkaa.

Tallennustila on aikalailla henkkoht homma. Itsellä on 16Gt IP4 ja se on jatkuvasti täynnä. Harmittaa, että en ostanut 32Gt mallia. täytteenä lähinnä musiikkia.

Tallennustila on aikalailla henkkoht homma. Itsellä on 16Gt IP4 ja se on jatkuvasti täynnä. Harmittaa, että en ostanut 32Gt mallia. täytteenä lähinnä musiikkia.
Totta. Mä olen niin kaavoihin kangistunut että soittelen samaa 200-300 biisin soittolistaa vuodesta toiseen vaihtaen sieltä ehkä 10-20 biisiä vuodessa :)

Totta. Mä olen niin kaavoihin kangistunut että soittelen samaa 200-300 biisin soittolistaa vuodesta toiseen vaihtaen sieltä ehkä 10-20 biisiä vuodessa :)
Onks tolla tallennustilalla edes nexuksessa mitään merkitystä? Kai siihen muistikortin saa? Sama se sitten on vaikka puhelimessa olisi 16 megaa muistia, kun lätkäiset sinne miljoonan teran muistikortin.

Mulla on vähän sama juttu kuin sulla noin muuten. En edes muista paljonko mun s3:ssa on muistia, eikä kiinnosta, kun en saa sitä kuitenkaan ikinä täyteen. En kuuntele edes musiikkia puhelimella. Muistikorttikin on kiinni ja se taitaa olla joku 4 gigan luokkaa. Sielläkin on vielä tilaa vaikka millä mitalla.

Niin ja tosta kamerasta pitää vielä mainita, että jos aletaan kameroita vertailemaan megapikseleiden mukaan, niin vika on joko tietotasossa tai korvien välissä muuten vain. 12 Mpix kameran on mahdollista olla paskempi kuin 5Mpix, jos optiikka ja prosessointi jne on tehty huonommin. Kuva voi olla pelkkää blurrattua suttua vaikka se olisi miljoona kertaa miljoona pikseliä.

E: SGS1:ssä muuten oli jost tollanen kusinen kamera. 5 Mpix ja omalla ruudulla näytti ihan hyvältä, mutta tietokoneen ruudulla ihan vitun pehmeä sutturipulipaska.

Aika paljon Apples vs. Oranges juttuja noita vertaillessa
1. Näyttö.
- sama reso, mutta Galaxy Nexuksessa pikkusen eli 0.35 tuumaa isompi + Super AMOLED (PENTILE tosin) ja paremmat katselukulmat/mustat/kontrasti. Itse valitsen Galaxy Nexuksen näytön mieluummin; diggaan AMOLED:stä, etenkin kun toi Super toimii ulkonakin ok
- kamerassa Xperiassa toki enemmän megapikseleitä. mutta testeissä on tullut päihin mm. iLuurin 8 Mpix kameralta vaikka Sonyllä pitäisi olla tuo puoli tosi hyvin hallussa. Ja monessa vertailussa on yllätytty miten hyvää jälkeä Nexuksen matalamegapikselin kamera tekee. Itse käytän kameraa ainoastaan "muistilappuihin" eli kuvaan juttuja joita en jaksa kirjoittaa ylös, joten kameralla ei hirveästi merkitystä ole
- tallennustila pitää paikkaansa, mutta ainakin mulle noiden tärkeys on aika matalaa prioriteettiä, Nexuksessa on puolen vuoden käytön jälkeen 12 gigaa muistia vapaana ja. Yli 16 gigasta tulee lähinnä iloa videoiden säilytyksessä ja niitä en jaksa noin pieneltä ruudulta itse katsella
- päivitysten nopeus on Sonyllä about huonoin mahdollinen. Galaxy Nexus tuli viime vuoden puolella suoraan 4.0:lla, Xperiaan virallinen ICS taisi tulla vasta viikko pari sitten.

Mieltymysasioitahan nää on ja en menisi sanomaan Xperia S:ää mitenkään yksiselitteisesti paremmaksi. Itse priorisoin AMOLED näytön ja päivitysten nopeuden ja siksi valitsisin Galaxy Nexuksen jopa ohi One X:n tai S3:n, kun en pelaile ei tuo Quad Core:n puuttuminen paljoa merkkaa.

Juu makuasioitahan nämä. Ainakin monet testit ovat juuri haukkuneet Galaxy Nexuksen kameran ja kehuneet Xperian. Itselle kelpaa kyllä huonompikin kamera. Sonyn päivitykset laahaavat perässä, siitä iso miinus. Särähti korvaan vain tuo, että Galaxy Nexus olisi ainoa oikea valinta tuossa hintaluokassa.

Kävin tuota SG3:sta testaamassa niin en ymmärrä kuka siitä viittii maksaa 650€.

One X, joka mulla, ei saa korttia ineen ja tilaa 32GB. Itselle tosin riittää helposti tuo 32GB, koska Spotify jyllää. :)

Kuvat menee automatic Dropboxiin, joten voi luurista poistella aika huoletta.

Juu makuasioitahan nämä. Ainakin monet testit ovat juuri haukkuneet Galaxy Nexuksen kameran ja kehuneet Xperian. Itselle kelpaa kyllä huonompikin kamera. Sonyn päivitykset laahaavat perässä, siitä iso miinus. Särähti korvaan vain tuo, että Galaxy Nexus olisi ainoa oikea valinta tuossa hintaluokassa.
Jos totta puhutaan niin en ollut hirveästi kuullut koko Xperia S:stä ennenkuin se nopeasti tuossa kurkkasin ;) Kameratestit tuntuu ylipäätään olevan haulikolla ammuttuja; kaiken järjen mukaan tuossa Sonyssä pitäisi olla tosi hyvä kamera (itsellä on Sonyn DSC-TX9 pokkari ja Xperiassa pitäisi olla lainattu samaa loistavaa tekkistä) ja varmaan parempi onkin kuin Nexuksessä, mutta kyllä siitäkin nillitystä löytyy. Puhelintestejä luen ahkerastikin mutta kamerakohdat hyppään yli, kun se on mulle vain ja ainoastaan muistiinpanoväline ja kortilla on tällä hetkellä pääasiassa kuvia sähkömittareista, hinta/tuotetietolapuista jne. Jos jotain kuvata haluan niin toi Sonyn TX9 lähtee taskuun.

One X/SGS3 on omaankiin silmään aika kovissa hinnoissa, mutta ainakin SGS3:n kauppa tuntuu käyvän varsin mallikkaasti niin miksikäs sitä hintaa suotta alentamaan.

Powerhousu sanoi:
Onks tolla tallennustilalla edes nexuksessa mitään merkitystä? Kai siihen muistikortin saa? Sama se sitten on vaikka puhelimessa olisi 16 megaa muistia, kun lätkäiset sinne miljoonan teran muistikortin.
Googlen Nexus laitteissa ei korttipaikkoja ole (ei luureissa eikä tulevassa Nexus 7:ssani), mutta eipä tuo itseä ole haitannut, en ole koskaan uhrannut luuria hommatessa ajatustakaan tuolle storagen määrälle. Dropbox on ollut käytösä vuodesta kivi ja sinne heitän kaiken minkä haluan säilyvän ja musavarastolle riittäisi mulla giga.

E: SGS1:ssä muuten oli jost tollanen kusinen kamera. 5 Mpix ja omalla ruudulla näytti ihan hyvältä, mutta tietokoneen ruudulla ihan vitun pehmeä sutturipulipaska.

Tän pystyy mun mielestä korjata siten, että ei vaan kopioi kuvaa tietokoneelle vaan siirtää sen laitteen oman ohjelman kautta.

Tän pystyy mun mielestä korjata siten, että ei vaan kopioi kuvaa tietokoneelle vaan siirtää sen laitteen oman ohjelman kautta.
Oikeesti? Ei saatana miten on toikin taas tehty. Ei kävis mielessäkään alkaa tappeleen jonkun vitun paskan kiesin kanssa, että saan kuvat koneelle, kun suoraan kansiosta hakemalla on kaziljoona kertaa helpompaa ja nopeampaa.

Oikeesti? Ei saatana miten on toikin taas tehty. Ei kävis mielessäkään alkaa tappeleen jonkun vitun paskan kiesin kanssa, että saan kuvat koneelle, kun suoraan kansiosta hakemalla on kaziljoona kertaa helpompaa ja nopeampaa.

Jep, ite kun siirsin kamerasta kopioimalla tietokoneelle, niin laatu oli ihan surkea (kameran näytölä todella hyvä), mutta kun siirsin sen PMB:llä (ohjelma, joka tuli kameran mukana) niin laatu oli monta kertaa parempi.Sama juttu tapahtui myös puhelimella :D

Lumiassa on se 16Gb muistia, eikä vaihtoehtoa ole. Tähän lisäksi vielä se tosiasia, että kun puhelimen ensimmäisen kerran käynnistää niin käytettävää tilaa on oikeasti n. 13gigaa. Mulla onkin luuri aivan täpösellään musiikkia, ja tollanen 32Gb tilaa ois enemmän kuin sopiva omiin tarpeisiin.

One X... on omaankiin silmään aika kovissa hinnoissa
Expansys pistää ihan suht. ok hintaa eli 539€. Tosin noilla oli viimeeksi ihan naurettava postikulu, jotain kymmeniä euroja.

Gigantti myi äskettäin vielä hintaan 550€.

Noh, onhan se vielä paljon rahaa. :)

Onko syksyllä markkinoille tulossa hyviä uusia malleja n. 300e tietämille? Nyt kiinostanu Desire C ja One V, mutta kiinostais vähän ootella muilta valmistajilta uusia malleja myös. Käyttiksenä mieluusti Android 4

Xperia ässään oon ollu tosi tyytyväinen. Paras kamera ja muita saman tason puhelimia halvempi. Navigointia en oo kyllä saanu vitullakaan toimimaan

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom