Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Niin no ehkä iPhonella on erilaista, koska se synkkaa samalla kun sitä lataa. Autossa se lataa samalla kun kuuntelet sillä musaa jne. Nappasee kuvat iPhotoon jne. Joku htc ei varmaan tee mitään automaattisesti, vaan pitää veivaa kaikki käsin, niin ehkä sen kanssa on erilaista tuo piuhan tarkoitus.

Tossa se synkkapiuha on puhelimen vieressä, heitän kii aina kun koneelle satun tulemaan, mutta pelkässä laturissa en pidä kuin jos olen jossain matkalla. Aivot eivät vieläkään oikein käsittele mikä tuossa piuhaan kiinni laittamisessa on rasittavinta maailmassa, menee täysin yli mun ymmärryksen. Kestää sekunin kun sen kii laittaa. Olishan se kiva toki, että kämpässä menis ovet kii automaattisesti ja aukeis automaattisesti ettei ikinä tarttis niihin koskea. Housut menis jalkaan automaattisesti ja lähtis poiskin, ettei tartte niin rasittavaa operaatiota toimittaa päivittäin. Siinä vähän alkuunsa nyt perspektiiviä jos jumalauta oikeesti kännykän laturiin törkkääminen on rasittavinta maailmassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rasittavaa siitä tekee lähinnä se, että se joudut keskeyttämään sen puhelimen käyttämisen siihen. Itse en muutenkaan kovinkaan aktiivisesti seuraa akun varauksen hupenemista, joten sit vituttaa iskeä se latinkiin. Toki jos tämän jaksottaisi aina nukkumisen kanssa (jotka ovat minulla muutenkin epäsäännölliset) olisi homma ok. Ihan fiksu tuo iPhonen homma.

Mulle akun kestoks riittää n. vuorokausi. Kotona heitän dockiin seisoskeleen ku en käytä, käytännössä en siis laita edes piuhaan vaan telineeseen seisoon ku en käytä. Ja aina virtaa!!! :)

äääh... en mä jaksakkaan osallistua tähän vääntöön... jatkakaa...

...viesti liitty siihen että työmatkoilla on kyllä mahottoman mukava jos akussa riittää virtaa niin pitkäksi aikaa kuin mahdollista. Vaikkei sitä ehkä kotona asuessa ymmärräkkään...

Niin no ehkä iPhonella on erilaista, koska se synkkaa samalla kun sitä lataa. Autossa se lataa samalla kun kuuntelet sillä musaa jne. Nappasee kuvat iPhotoon jne. Joku htc ei varmaan tee mitään automaattisesti, vaan pitää veivaa kaikki käsin, niin ehkä sen kanssa on erilaista tuo piuhan tarkoitus.

Tossa se synkkapiuha on puhelimen vieressä, heitän kii aina kun koneelle satun tulemaan, mutta pelkässä laturissa en pidä kuin jos olen jossain matkalla. Aivot eivät vieläkään oikein käsittele mikä tuossa piuhaan kiinni laittamisessa on rasittavinta maailmassa, menee täysin yli mun ymmärryksen. Kestää sekunin kun sen kii laittaa. Olishan se kiva toki, että kämpässä menis ovet kii automaattisesti ja aukeis automaattisesti ettei ikinä tarttis niihin koskea. Housut menis jalkaan automaattisesti ja lähtis poiskin, ettei tartte niin rasittavaa operaatiota toimittaa päivittäin. Siinä vähän alkuunsa nyt perspektiiviä jos jumalauta oikeesti kännykän laturiin törkkääminen on rasittavinta maailmassa.

joku piuhalla synkkaaminen kuullostaa melko absurdilta. kaikki paitsi musiikki hoituu OTA, ja senkin merkitys on melko pieni esim spotifyn takia. videoita en jaksa tihrustaa näytöltä muualta kuin fläshisoittimista nettisivuilla.

...ja kotona UPnP tuo kaikki leffat ja musat kännykkään, apuohjelmalla myös kuvat.

OTA systeemit olisi suotavia vähän joka asiassa on ne vaan niin näppäriä. Vähän asiaa sivuten, muutenkin voisivat softakehittäjät jatkossa hyödyntää noita sijainti/ajastusjuttuja enemmänkin, olisi yön aikana latautunut sisään olennaiset asiat valmiiksi. Olisi kova juttu että minutti ennen herätystä olisi ruudulla widgetissä kaikki oleelliset nettisivut päivitetty valmiiksi eikä mitään RSSää. Yhdessä widgetissä voisi olla valmiina myös kahvi ja toisessa pekonimunakas.

Kyllähän se toisen suuntainen olisi aivan helvetin hyvä jos tosiaan känny jaksaa viedot pyörittää. Itse olen väsäämässä autoon muksulle N900:selle näyttöä niin pysyy pidemmät reissut aisoissa. N900:ssa on vain video out ja kuva sen mukainen.

Tulikin oikeastaan yllättävän hyvä, tosin netin selailu on vähän karua ellei zoomaa...nyt se pojan perkele ei vaan suostu enää lähtemään sieltä autosta.

joku piuhalla synkkaaminen kuullostaa melko absurdilta. kaikki paitsi musiikki hoituu OTA, ja senkin merkitys on melko pieni esim spotifyn takia. videoita en jaksa tihrustaa näytöltä muualta kuin fläshisoittimista nettisivuilla.

...ja kotona UPnP tuo kaikki leffat ja musat kännykkään, apuohjelmalla myös kuvat.
Suurin osa kuuntelee musiikkia ihan muualta kuin Spotifystä. Mut siis muut synkkaukset, se on ihan sama muutanko osoitetietoja, sähköposteja, kalenteria, bookmarkkeja missä tahansa kolmesta laitteesta mukaanlukien iPhone, synkkaa ne tiedot samantien kaikkiin kahteen muuhun laitteeseen pilven kautta. Ei mun tartte edes synkkausnappia käyttää missään vaiheessa koskaan. Se raksuttaa ne tiedot heti kaikkiin laitteisiin (Macbook Air, iPhone, Mac Pro).

Mut sä nyt vain olet niin järjetön pessimisti, että meet jos sekaisin jutuissasi. Kun sä olet niin kova kuvailemaan sillä kameralla, niin kumpi on absurdimpaa, siirtää yli 5 megan kameran kuvia verkon yli, vai piuhalla? Kyllä sun jutut on kohtalaisen väkisin negaamista.

Itse ainakin arvostan akun kestoa puhelimessa. Työkännykässä kestää akku yli viikon. Ja saa vielä puhuakkin reilusti. Hieno ominaisuus työkännykässä.

Lisäksi jos vähänkin liikauttaa persettä kotiovelta, niin akun kesto on aika jees asia. Itse vietän monesti öitä reissujen takia kavereiden tai sukulaisten luona, niin vituttaisi ensimmäisenä asiana aina etsiä se pistorasia akkujohto tanassa.
Toisekseen kun esim menee viettään kavereiden tykönä iltaa, niin Iphonella piti aina varmistaa että akkua oli tarpeeksi varhaiseen aamuun asti. Harmittaahan se syödä taksaria yksin Ellun kiskalla akun tyhjyyden takia, jos vaikapa on hukannut kaverit veressä olevan suuren alkomaholipromillepitoisuuden vuoksi.

Ymmärrän kyllä ettei normikotioloissa paljon aikaa viettävälle akun kesto puhelimen kriteerinä ole iso asia.

Joillekkin ihmisille esim kannettavan akun kesto on iso ostokriteeri. Ne yleensä viettää aikaa sähköttömällä vyöhykkeellä, joten asia on ymmärrettävä. Itselleni taas kannettavaa käytän lähinnä "pöytäkoneena" ja aina on 2-3 metrin säteellä virtaa tarjolla.
Meitä ihmisiä on joka lähtöön ja osa jää asemallekkin.
Elämäntyylistä ja ihmisestä riippuen se puhelimen lataukseen pistäminen voi olla joko hyvinkin helppoa ja käytännöllistä, mutta toiselle ihmisille hyvinkin epämiellyttävää ja hankalaa.

Tohon vois kyllä todeta, että jännä kun ipadin akunkestoa hehkutettiin, mutta kännykässä sillä ei oo sitten mitään merkitystä. Eikös sitä ipadiakin useimmat käytä kotona, niin voihan sitä pitää koko sillon seinässä.

Siis akunkestohan on aivan helvetin tärkee juttu. Vituttaa olla seuraamassa riittääkö tää akku nyt jos lähden kaverille tai kaugungille ostoksille. varsinkin jos akunkesto on alle päivä niin tämä on oikeesti ongelma. Kätevästihän se menee jos sitä puhelinta pistää joka välissä lataukseen mutta ei se ole kännykän tarkoitus että se olisi johdonpäässä koko ajan jonka aikana sen käyttö tapahtuu vain siinä pisteessä. Tämä on yksi syy miksi en ole vielä pistänyt uutta HTC:tä saunalahdelta tilaukseen koska kuulemma akku kestää päivän, siis wtf..uusi puhelin ja akku kestää PÄVÄN!!

On se vähän ankeeta reissata puhelimella jonka akku kestää sen 1 vuorokauden. Siinä pitää kokoajan miettii et voinko nyt kuunnella musaa, vai pitäskö toi GPS kuitenkin sulkee ettei vaan pääse puhelin sammumaan. Netissä en nyt kehtaa käydä syö liikaa virtaa jne. Eri asia se kotosalla olla, kun puhelimen saa joka yö lataukseen eihän se sillon mikään sen suurempi ongelma ole.

Reissuun ku lähtee ni melkein joku halpa Noksu kantoon, jonka akku kestää sen viikon kun sitä käyttää vain puhelimena (soita ja vastaa).

Mut sä nyt vain olet niin järjetön pessimisti, että meet jos sekaisin jutuissasi. Kun sä olet niin kova kuvailemaan sillä kameralla, niin kumpi on absurdimpaa, siirtää yli 5 megan kameran kuvia verkon yli, vai piuhalla? Kyllä sun jutut on kohtalaisen väkisin negaamista.

BT:llä siirtelee tollaset pikkukuvat hetkessä. Muutenkin tykkään siitä että jos outlookkiin pamahtaa uusi kalenterikutsu, se päivittyy automaattisesti myös luuriin tarvitsematta tehdä mitään. Hmm, vielä jos noi laitteet saisi tietoisiksi toisistaan niin että sekä luuri että outlook ei molemmat hälytä yhtä aikaa....
Olishan se mageeta jos latailisikin langattomasti.

Pitkä valmiusaika on jees, mutta siinä on se vittumainen homma että jos luuri pysyy esim 3 päivää samalla latauksella päällä, niin voi olla varma että se kosahtaa parin päivän jälkeen heti pitemmässä puhelussa tai parin tunnin navigoinnissa.

Yks ääni akkukestolle täältäki. Vituttaa tollaset päivän tai parin akkukestot.. Onneks tota saa edes pikkasen pidennettyä kun vähän säätää puhelinta ja ottaa turhan härpättimet pois päältä. Jos akkukestoa saa pidennettyä päivällä sillä että vaivautuu joskus klikkaamaan jotain nappia niin teen sen mielelläni.

Reissuun ku lähtee ni melkein joku halpa Noksu kantoon, jonka akku kestää sen viikon kun sitä käyttää vain puhelimena (soita ja vastaa).

Just näin. Mulla on rinnakkaispuhelimena läppänoksu jota ei tartte varoa töissä, kalalla, kuntoilemassa jne jne. Ja se kun alkaa viikon päästä piippaileen tyhjästä akusta niin sittenkin akku kestää vielä vuorokauden.... ainut huono puoli tässä järjestelyssä on että älypuhelinta unohtaa ladata kun tottuu että tota toista puhelinta ei tartte ladata juuri koskaan...

Ainahan tuo harmittaa, kun luurissa on akku lopussa esim. lenkille lähdössä eikä Sport Trackeria saisi käyttöön. Aika laiskasti tulee välillä latailtua. Kaikki paitsi musiikki synkronoituu langattomasti, niin ei tarvitse letkun nokkaan senkään takia laittaa.

Eli helvetinmoista akunkestoa kaivattaisiin. Noissa Noksun bisnesluureissa kyllä akku kestää kohtuu hyvin, ehdoton plussa paljon reissaavalle.

Mites eri puhelinten selaimet? Ainakin tän videon perusteella toi N900:sen selain on aika hankala ja hidas käyttää:

Ja onks toi 900:sen näyttö tosiaan noin paska, että pitää styluksella tökkiä?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suurin osa kuuntelee musiikkia ihan muualta kuin Spotifystä. Mut siis muut synkkaukset, se on ihan sama muutanko osoitetietoja, sähköposteja, kalenteria, bookmarkkeja missä tahansa kolmesta laitteesta mukaanlukien iPhone, synkkaa ne tiedot samantien kaikkiin kahteen muuhun laitteeseen pilven kautta. Ei mun tartte edes synkkausnappia käyttää missään vaiheessa koskaan. Se raksuttaa ne tiedot heti kaikkiin laitteisiin (Macbook Air, iPhone, Mac Pro).

joo minäkin pistin MfE asetukset kuntoon viime marraskuussa. siitä lähtien en ole painanut synkkausnappia ellen ole luuriin odottanut sähköposteja. en ole pilvessä ja silti noi tiedot on kaikkialla saatavilla.

en ole pessimisti, ja sulla näyttää vähän menevän jutut sekaisin. ensinnäkin kuvaan mieluummin järkkärillä, n900:lla on tullut kuvattua kymmeniä kuvia vähän vajaassa vuodessa mukaanluettuna useampia töihin liittyviä juttuja. toisekseen sen kuvan voi saman tien lähettää picasaan, flickriin, facebookkiin, ... jolloin sekin on "pilvessä" ja sitä voi katella sit mistä tahansa. jos noi kuvat megan vie niin ei siinä montaa sekuntia oikeesti kestä. ja kuka jaksaa pitää jotain tietokonetta päällä? kauemmin mulla kestää kiivetä yläkertaan odottamaan tietokoneen käynnistymistä kuin 10 kuvan lähettämisessä jonnekin

Mites eri puhelinten selaimet? Ainakin tän videon perusteella toi N900:sen selain on aika hankala ja hidas käyttää:
Ja onks toi 900:sen näyttö tosiaan noin paska, että pitää styluksella tökkiä?

Ei tarvi stylyksella tökkiä jos ei halua, jotkut käyttää, itse en yleensä.

Imo N900:n selain on parempi mitä 3GS:ssä, vähän makuasia.

Todella takkuisen näköinen toi käyttö, ja ei rullaa toi näyttö yhtään, hyppii vaan paikasta a paikkaan b..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom