Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Ei kai nuo mitkään nykyiset älypuhelimet kestä kolhuja verrattuna johonkin vanhoihin Nokialaisiin mitä sai käyttää vaikka vasarana. Kosketusnäytöllinen älypuhelin kun tulee tietyssä kulmassa maahan niin se on entinen. Tämä ei ainakaan omaan ostopäätökseeni vaikuta, yritän olla rikkomatta ja jos hajoaa niin minkäs sille voi.

Juuri näin, oma moka jos menee pudottamaan just oikeassa kulmassa. Ja vaikka esim iPhonen olen nähnyt toimivan lasi täysin paskana, niin ei semmoista enää voi käyttää, sama kuin katsois telkkaria, jossa on ruutu rikki. Tommonen kommari lentäis niin roskiin tuossa kuosissa, kuten lentäis mikä tahansa muukin luuri.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:offtopic: Mä en kyllä ymmärrä miten voi puhelimen saada tohon kuntoon. Vaikka mulla on aina suht vaatimattomia luureja ollut niin täytyyhän noista laitteista nyt jumalauta jotain huolta pitää. Kerran vuosia sitten yks tuttu kysy että onko mulla uus puhelin. Sellanen tavan Siemenssi mikä lie oli silloin jo mulla ollut vissiin 3 vuotta :D

Mulla on mennyt ainakin kolmesta nokialaisesta näyttö, eikä edes tiputtamalla vaan jotain kosteutta vetänyt sisäänsä. Kaksi oli halppiksia jotka jouti roskiin mutta yksi älyluuri jonka korjautin (ei mennyt edes takuuseen). Joten kyllä se on aika pitkälle tuuristakin kiinni hajoaako puhelin vai ei. Kaikkia oon kuitenkin hyvin pyrkinyt pitämään mutta väkisinhän sitä pakkasen jälkeen tuppaa kosteutta kondensoitumaan.

Yleisesti ottean nuo 50-60 eken halppispuhelimet on niin surkeita kestämään että halvemmaksi tulee pitkän päälle ostaa minkä merkin tahansa älyluuri.

No vaikka ei arvailla mikä puhelin kaverillasi on käynyt huollossa kokoajan, niin ei tartte edes arvailla kun jo näkee, että tämän kaverin kaikki luurit lienee huollossa.
"Hei, mulla jäi puhelin auton oven väliin ja tippu järveen ja oksensin sen päälle, hihi. Nyt mulla on toinen puhelin, joka on huollossa kokoajan, en pääse oksentamaan sen päälle, höh"

Olipas jotenkin odotettu vastaus.. lisätäänkö vielä se hihi tähänkin.

Sitä uutta kapulaansa kaveri piti oikein hyvin, ei ollut naarmuakaan mitä sitä ehdin näkemään. Enkä itse asiassa ole edes varma onko siinä vikaa vai miksi ei sitä enää käytä muutenkaan kun näillä baarikierroksilla, pitääpä itse asiassa kysyä paremmin kun tässä ehtii.. nyt ei ollut tuo osasto puheena. :D

Eikä kuvien kapulan kaikki osumat ole suinkaan vuosien varrella syntyneet tenutteluilloissa vaan myös harrastuksissa ja duunijutuissa yms. Kaiken kaikkiaan aika kestävä kampe näyttäisi olevan tää eeysikytä.. ainakin toimivuudeltaan vaikka mekaanisesti onkin tuossa mallissa.

- H

E71 ja E51 olivat ainakin aika kestäviä, sellaisia napakoita luureja. Mutta eihän nuo ole älypuhelimia, enintään Nokian markkinointiosaston mielestä. Sama E90, ei sitä nyt voi mitenkään verrata kosketusnäytölliseen älypuhelimeen, sellainen tiiliskivi.

Olipas jotenkin odotettu vastaus.. lisätäänkö vielä se hihi tähänkin.

- H
Jahas, täällä ei ilmeisesti sitten enää voi vastata yhtään mitään. Kai sitä nyt sokeakin alkaa epäilemään sun kaveria jos sen luurit on tuossa kuosissa, ei hirveen uskottavaa kertoa miten sillä on toinenkin luuri huollossa. Mut antaa olla.

Duuniluuriks (en nyt tarkoita toimistoduunia) ehkä ottaisin jonku muun ku kalliin älypuhelimen, tai sit pitäisin sitä vyökotelossa, tms.

Ei älyluurin ole tarkoitus kestää moista, joten sillä musta turha leveillä. Toki voi olla pintamateriaaleja jotka ei naarmunnu, tai menetä maaliaan, mutta ei jonku iskunkestävyyden pitäs musta olla ensimmäisiä kriteerejä.

Duunin puolesta nähnyt kymmeniä rikkoontuneita puhelimia. Ne voi melkeenpä jakaa muutamaan luokkaan. 1, oikeasti käy huono tsäkä ja puhelin hajoaa tippuessa. 2, duunia tehdään "kentällä" ja puhelin on kovassa käytössä ja kuluu sitä kautta. 3, tyypit jotka kohtelevat läppäreitään/puhelimiaan asenteella "ei oo penniikään kiinni" ja yllättäen tekniikka sitten ei kestä niitä baarireissuja ja muita hölmöilyjä. On tullut jopa vastaan tilanne jossa puhelin annettiin lapsen leikkeihin ja yllättäen hajosi...

Muutamalla tyypillä on mennyt iPhone rikki tippuessa, mutta en vetäisi tästä vielä mitään trendiä. Eniten ongelmia on ollut Nokian luurien kanssa, niitä on myös tosin suhteessa eniten. Nokialla on useita malleja jotka ovat tulleet ihan keskeneräisinä markkinoille ja olleet täysin toimimattomia.

HTC:tä ei duunipuolelella hirveästi ole, lähinnä IT hepuilla. Tähän varmaan tulee muutosta, onhan tuota HTC:tä nyt markkinoitu ihan eri tavalla ja duunin ulkopuolellakin moni frendi jo hankkinut.

Omissa porukoissa HTC käyttäjät ovat olleet tyytyväisimpiä, tai sitten eivät ole kehdanneet valittaa. :D

e. Nokialla on tosin aika paljon sellaista Windows-efektiä. Toimiston tädit ovat tottuneet käyttämään noksua ja vaihtamista on turha edes ehdottaa. Kosketusnäyttö no no, pitää olla punainen ja vihreä luuri muuten bisness pysähtyy! Tähän ollaan totuttu ja tällä mennään jne.

Ei kai nuo mitkään nykyiset älypuhelimet kestä kolhuja verrattuna johonkin vanhoihin Nokialaisiin mitä sai käyttää vaikka vasarana. Kosketusnäytöllinen älypuhelin kun tulee tietyssä kulmassa maahan niin se on entinen. Tämä ei ainakaan omaan ostopäätökseeni vaikuta, yritän olla rikkomatta ja jos hajoaa niin minkäs sille voi.

No onhan nää nykyvehkeet ihan neitilaitteita kun heti on säpäleinä jos vähän osumaa tulee. Enkä siis todellakaan tarkoita mitään tuollaista extremeosastoa mitä tuolle luurille on käynyt. Tosin onhan ajattelumallikin monella sellainen että konetta ei voi käyttää tai ainakin vituttaa ihan suunnattomasti jos on joku pieni naarmu jossain nurkassa. Ei kehtaa pian kavereillekaan semmoista näyttää, vaihtoon vaan. Ei saa tiputtaa, oma moka. :)

Omasta mielestäni tuossa on kunnon meininki että jos kampe toimii vaikka näyttäisi ihan miltä vaan paskakasalta niin käytetään sitä stana niin kauan kuin pelittää ja heitetään roskiin sitten sen jälkeen kun ei toimi. Ei ole keltään pois paitsi ehkä puhelinkauppiaalta. :D

Tuo laite hoitaa hommansa edelleen niin kuin puhelimen kuuluu, näytöt ja nappulat toimivat ja kentät pysyy ja puhelut lähtee ja tulee niin kuin pitää, mikä on helvetin paljon parempi suoritus kuin monen uuden just kaupasta haetun "älypuhelimen" tapauksessa.

- H

Jahas, täällä ei ilmeisesti sitten enää voi vastata yhtään mitään. Kai sitä nyt sokeakin alkaa epäilemään sun kaveria jos sen luurit on tuossa kuosissa, ei hirveen uskottavaa kertoa miten sillä on toinenkin luuri huollossa. Mut antaa olla.

Luitkos sitä kirjoitustani yhtään tuosta ekasta lauseesta eteenpäin vai hamuttiinko vastausnamiskaa jo saman tien? :)

- H

Samaa mieltä olen tavallaan, mutta onko tuo käyttö älypuhelinkäyttöä? Älypuhelimistahan täällä keskustellaan. Jos en käyttäisi älypuhelinta, käyttäisin varmaan yhä Noksun E51:stä koska siinä kesti akku ja se oli napakka, kolhuja kestävä luuri.

Jos puhelimelta vaaditaan vain normaalit puhelimen ominaisuudet, ei ehkä kannata edes älypuhelinta hankkia. Miksi maksaa tekniikasta jota ei tarvitse ja joka ei kestä kovaa käyttöä jos käyttö sellaista on?

e. Mulle älypuhelimen pointti on just se, että saan käyttöön SSH clientin, erilaisia applikaatioita, Spotifyn ja muita juttuja jotka muuten vaatisivat läppärin.

ee. Mitä hienompaa tekniikkaa, sitä herkemmin hajoaa. Vertaa vaikka vanhoja kuvaputkitelkkuja littuihin.

On varmaan enemmän "neitiluureja" nykyiset, mutta on tekniikkakin aivan huimasti kehittynyt. Johtaa myös varmasti siihen että kuoret on helkkaristi ohuempia jottei nyt komponenttien takia ole luuri 2-3cm paksu.

Älypuhelimen ei edelleen mun mielestä vielä tässä vaiheessa tule keskittyä siihen kestävyyteen, lähinnä tarkoitan esim. isku/vedenkestävyyteen... nyt on se aika kun nuo itse komponentit edistyy, ja siinä ei ole nyt seinää vastassa. Sitten kun taas on vaikeaa kavuta tehoissa ylöspäin niin voidaan ruveta miettimään miten puhelin kestäis vahingossa huitaistun vasaran iskun.

No onhan nää nykyvehkeet ihan neitilaitteita kun heti on säpäleinä jos vähän osumaa tulee. Enkä siis todellakaan tarkoita mitään tuollaista extremeosastoa mitä tuolle luurille on käynyt. Tosin onhan ajattelumallikin monella sellainen että konetta ei voi käyttää tai ainakin vituttaa ihan suunnattomasti jos on joku pieni naarmu jossain nurkassa. Ei kehtaa pian kavereillekaan semmoista näyttää, vaihtoon vaan. Ei saa tiputtaa, oma moka. :)

Omasta mielestäni tuossa on kunnon meininki että jos kampe toimii vaikka näyttäisi ihan miltä vaan paskakasalta niin käytetään sitä stana niin kauan kuin pelittää ja heitetään roskiin sitten sen jälkeen kun ei toimi. Ei ole keltään pois paitsi ehkä puhelinkauppiaalta. :D

Tuo laite hoitaa hommansa edelleen niin kuin puhelimen kuuluu, näytöt ja nappulat toimivat ja kentät pysyy ja puhelut lähtee ja tulee niin kuin pitää, mikä on helvetin paljon parempi suoritus kuin monen uuden just kaupasta haetun "älypuhelimen" tapauksessa.

- H

Taas on niin väkisin väännettyä juttua ettei ole tosi, joo olishan se hyvä kun älypuhelimetkin toimisi samalla vettäpitävinä tulppina veneen pohjassa, ja vaikka rautakankena mikäli pitää jäätä hakata irti pihalta.

Jos sulla on tarve että puhelimen pitää kestää tilanteessa kuin tilanteessa, niin osta ihmeessä siihen tarkoitettu puhelin. Jos taas haluat älypuhelimen niin sun täytyy ymmärtää rajoitukset että sillä ei hakata akkaa, eikä pidetä minään esteenä junan päätepysäkillä.

Alkaa olla nokia pojilla vastalauseet hakusessa kun pitää näin typerällä tavalla verrata jotain noksun e sarjalaisia "kaverin puhelin taas huollossa hihi" juttuihin. Huono trolli on huono.

Samaa mieltä olen tavallaan, mutta onko tuo käyttö älypuhelinkäyttöä? Älypuhelimistahan täällä keskustellaan. Jos en käyttäisi älypuhelinta, käyttäisin varmaan yhä Noksun E51:stä koska siinä kesti akku ja se oli napakka, kolhuja kestävä luuri.
Jos puhelimelta vaaditaan vain normaalit puhelimen ominaisuudet, ei ehkä kannata edes älypuhelinta hankkia. Miksi maksaa tekniikasta jota ei tarvitse ja joka ei kestä kovaa käyttöä jos käyttö sellaista on?
e. Mulle älypuhelimen pointti on just se, että saan käyttöön SSH clientin, erilaisia applikaatioita, Spotifyn ja muita juttuja jotka muuten vaatisivat läppärin.
ee. Mitä hienompaa tekniikkaa, sitä herkemmin hajoaa. Vertaa vaikka vanhoja kuvaputkitelkkuja littuihin.

Sehän on selvää että jollain eeysikymppisellä ei käytellä vaikkapa spotifyta.. vai saako siihen sellaisen? :)) SSH:ta ja monia muita asioita sitten hyvinkin.

Esim. tuon kuvien kapulan tapauksessa sähköpostia, nettiä ja "exceliä" yms. duunijuttuja kuitenkin käytetään joten ei siinä mitään. Onko se sitten "perusälypuhelinkäyttöä"? :D

-------------

Ja tuohan oli ihan pahuksen hyvin sanottu että "miksi maksaa tekniikasta jota ei tarvitse"... ajattelen aivan täsmälleen samalla tavalla. :D Tuohan tosin on vaan just täsmälleen sitä mitä niiiiiin monet tekevät.. ostavat sen kewlin laitteen kun kaikilla muillakin on ja sitten käyttävät 5% siitä mitä sillä voisi tehdä. Mutta kun pakko oli hankkia kun se.. näyttää niin kivalta tai jotain. :D

- H

Onko se sitten "perusälypuhelinkäyttöä"? :D
Ainahan älytoiminnot siirtyy peruskapuloihin, ja älypuhelimiin tulee uusia toimintoja.

Sanoisin että ainakin sähköposti ja netti on ollut "perusälypuhelinkäyttöä" jo aika kauan. Ainakin jollain tasolla. Älypuhelinten versio esim. netistä on nyt se että Flashit ym. interaktiivinen sisältö toimii, ja selaimet toistaa kaikki samat asiat kuin ihan tietokoneen selaimet.

Sehän on selvää että jollain eeysikymppisellä ei käytellä vaikkapa spotifyta.. vai saako siihen sellaisen? :)) SSH:ta ja monia muita asioita sitten hyvinkin.

Esim. tuon kuvien kapulan tapauksessa sähköpostia, nettiä ja "exceliä" yms. duunijuttuja kuitenkin käytetään joten ei siinä mitään. Onko se sitten "perusälypuhelinkäyttöä"? :D

-------------

Ja tuohan oli ihan pahuksen hyvin sanottu että "miksi maksaa tekniikasta jota ei tarvitse"... ajattelen aivan täsmälleen samalla tavalla. :D Tuohan tosin on vaan just täsmälleen sitä mitä niiiiiin monet tekevät.. ostavat sen kewlin laitteen kun kaikilla muillakin on ja sitten käyttävät 5% siitä mitä sillä voisi tehdä. Mutta kun pakko oli hankkia kun se.. näyttää niin kivalta tai jotain. :D

- H

No lähinnä voit varmaan sitten kaveriasi valistaa että koska hän käyttää puhelinta vasarana hän on turhaan ostanut iPhonen, ja pyydät siirtymään nokian halpisluureihin, ei ne sen enempää kestä, mut ei maksa niin paljon hakea uutta kerran viikossa. Ja saa sopivalla määrällä hyvän huoltokierron aikaiseksi, esim iPhonen 600 euron hinnalla saa 30 kpltta 20 euron puhelimia, niitä sitten kierrättää huollossa niin aina on joku noksu kotona hakattavana.

Ainahan älytoiminnot siirtyy peruskapuloihin, ja älypuhelimiin tulee uusia toimintoja.

Sanoisin että ainakin sähköposti ja netti on ollut "perusälypuhelinkäyttöä" jo aika kauan. Ainakin jollain tasolla. Älypuhelinten versio esim. netistä on nyt se että Flashit ym. interaktiivinen sisältö toimii, ja selaimet toistaa kaikki samat asiat kuin ihan tietokoneen selaimet.

Juu. Eikä niinkään se mitä voi tehdä vaan miten voi tehdä. Voihan halpis Nokiallakin surffata nettiä, mutta onhan se käytännössä ihan mahdotonta kun taas jollain älypuhelimella se käy suht kivuttomasti ja media toistuu kun tietokoneella.

Taas on niin väkisin väännettyä juttua ettei ole tosi, joo olishan se hyvä kun älypuhelimetkin toimisi samalla vettäpitävinä tulppina veneen pohjassa, ja vaikka rautakankena mikäli pitää jäätä hakata irti pihalta.
Jos sulla on tarve että puhelimen pitää kestää tilanteessa kuin tilanteessa, niin osta ihmeessä siihen tarkoitettu puhelin. Jos taas haluat älypuhelimen niin sun täytyy ymmärtää rajoitukset että sillä ei hakata akkaa, eikä pidetä minään esteenä junan päätepysäkillä.
Alkaa olla nokia pojilla vastalauseet hakusessa kun pitää näin typerällä tavalla verrata jotain noksun e sarjalaisia "kaverin puhelin taas huollossa hihi" juttuihin. Huono trolli on huono.

Mites minä olen käsittänyt että trolleista ynnä muista fanboyjutuista täällä ei jollain ole varaa puhella paljoa mitään.. "nokia pojilla", jepjep :D :D

Nyt pitää muistaa että tämähän on se "tappeluketju" eikö vaan, ei se nyt ihan sattumaa ollut että postasin nuo kuvat just tänne. Ja heti näytti tärppäävän, paremmin kuin olisi voinut uskoa.

Eikös täällä ole semmoinenkin ketju jossa näistä jutellaan ihan asiallisesti, tai ainakin yritetään.. ;)

------------

Mutta pointtihan tässä taisi tullakin selväksi, näitä nykyisiä älypuhelimia pitää kohdella vähän kuin läppäreitä.. ei saa kolhia eikä varsinkaan tiputtaa mihinkään. Eikä siinä mitään, näinhän se menee. Naarmuttaminenkin on vittumaista, pitää sitten hankkia kortsuja ja suojakalvoja sun muuta.

On se silti minusta aika merkittävää kun tuollainen jo aikoja sitten parhaat päivänsä nähnyt lähinnä romukasalta näyttävä laite pelittää monissa toiminnoissa ihan vastaavasti tai jopa paremmin kuin uudet koneet, jopa saman merkin omat uutuudet. ;)

Sitähän en ole missään vaiheessa väittänyt onko jonkun E90:n käyttö miten joustavaa tai hianoo tai mitään muuta mitä uusissa laitteissa on, siinähän on se sympiaanikin. :D

- H

Mites minä olen käsittänyt että trolleista ynnä muista fanboyjutuista täällä ei jollain ole varaa puhella paljoa mitään.. "nokia pojilla", jepjep :D :D

Nyt pitää muistaa että tämähän on se "tappeluketju" eikö vaan, ei se nyt ihan sattumaa ollut että postasin nuo kuvat just tänne. Ja heti näytti tärppäävän, paremmin kuin olisi voinut uskoa.

Eikös täällä ole semmoinenkin ketju jossa näistä jutellaan ihan asiallisesti, tai ainakin yritetään.. ;)

------------

Mutta pointtihan tässä taisi tullakin selväksi, näitä nykyisiä älypuhelimia pitää kohdella vähän kuin läppäreitä.. ei saa kolhia eikä varsinkaan tiputtaa mihinkään. Eikä siinä mitään, näinhän se menee. Naarmuttaminenkin on vittumaista, pitää sitten hankkia kortsuja ja suojakalvoja sun muuta.

On se silti minusta aika merkittävää kun tuollainen jo aikoja sitten parhaat päivänsä nähnyt lähinnä romukasalta näyttävä laite pelittää monissa toiminnoissa ihan vastaavasti tai jopa paremmin kuin uudet koneet, jopa saman merkin omat uutuudet. ;)

Sitähän en ole missään vaiheessa väittänyt onko jonkun E90:n käyttö miten joustavaa tai hianoo tai mitään muuta mitä uusissa laitteissa on, siinähän on se sympiaanikin. :D

- H

Pointti tuli että pitää kohdella kuin läppäreitä? Tervetuloa nykyaikaan, oliko se sulle uusi juttu? Kyllä mä oletusarvoisesti lähden teknisten vempeleiden kanssa siitä ettei niitä ole tarkoitettu hakattaviksi. Jos se on sun mielestä joku uusi juttu niin tervetuloa maahan.
Ja ei en pidä mitenkään erikoisena jos joku nokia tai muu vempele toimii vaikka sitä on hakattu, se vain on säilynyt vahingossa ehjänä hakkaamisesta huolimatta. Jos otat kymmenen noita mainitsemiasia e sarjalaisia ja hakkaat niitä x määrän, osa niistä toimii osa ei.

Mulla on ollut noita nokioita, on ollut erikssonia on ollut vähän kaikkea, ikinä en ole niitä hakannut. Ja jos ne on tippuneet niin en ekana ole syyttämässä puhelinta paskaksi jos se siitä hajoaa. Minähän sen pudotin. Toki olisi hyvää että se sen kestäisi mutta ei se vaan aina kestä. Timantti on maailman kovin aine ja timanttikin hajoaa jos tulee isku oikeassa kulmassa, miten siis kännykät olisivat tuhoutumattomia? Vituttaahan se jos viikon vanha puhelin putoaa ja hajoaa, mutta ei siinä puhelimessa ole kyllä vieläkään ominaisuutta jonka takia se itsestään putoaisi, vika on aina peilissä.

Mulla on ollut noita nokioita, on ollut erikssonia on ollut vähän kaikkea, ikinä en ole niitä hakannut. Ja jos ne on tippuneet niin en ekana ole syyttämässä puhelinta paskaksi jos se siitä hajoaa. Minähän sen pudotin. Toki olisi hyvää että se sen kestäisi mutta ei se vaan aina kestä. Timantti on maailman kovin aine ja timanttikin hajoaa jos tulee isku oikeassa kulmassa, miten siis kännykät olisivat tuhoutumattomia? Vituttaahan se jos viikon vanha puhelin putoaa ja hajoaa, mutta ei siinä puhelimessa ole kyllä vieläkään ominaisuutta jonka takia se itsestään putoaisi, vika on aina peilissä.

Hmm, jaaha. Hyvä että tämä tuli selväksi. :D

- H

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom