Mikä on?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jme
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Jme

Olen nyt tämän vuoden alusta saakka puntannut. Kaikkia tasaisesti, selkä rinta, vatsa, jalat... Myös olen syönyt ohjeiden mukaan, mutta ongelmani on se, että painoni on vain noussut 4 kg vuoden alusta. (painan 65 tällä hetkellä, 183cm pitkä eli aika keppi). Möskään penkki ei ole kuin 6kg lisääntynyt. Nostin vuoden alussa 49kg, nyt vain 56kg.

Missä vika voi olla? Saako sitä korjattua, vai onko ruumiinrakenteeni vain sellainen etten kehity nopeasti?

Kiitän

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
LISÄÄ RUOKAA!!!!!!! onhan noita meso, endo ja ektomorfeja eli tossa pähkinän kuoressa: endomorfi: pyöreä 2) mesomorfi: lihaksikas 3) ektomorfi: siro, noihin "kai" tarttuu lihat/läski ja voimat erilailla. Mutta laitas jotain esimerkkiä treeneistäsi ja syömisistäsi. Epäilen että taas kerran on ruokailussa sanomista. siis epäilen, en ole varma. :rolleyes: hmm.. kerros nyt miten oot treenisi jakanut, kuinka usein treenaat jne.

Tuota olen toukokuusta saakka tehnyt, http://www.*********.fi/ohjelma14.php .
Hieman muutellut itselleni sopivaksi, kun en käy salilla, vaan itselläni on penkki kotona millä kyllä kaikki tarpeelliset hoituu. Ja tuota ohjelmaa ennen olen kyllä myös syönyt ja treenannut aika hyvin...mutta voi tätä v******* tuskaa, kun mikään ei tunnu kehittyvän.

Zone-sarja -42%
Kerroppas nyt esimerkki yhden päivän syömisistäsi. Tai laske kalorit, hiilarit, protskut ja rasvat. Mieluummin eka, että näkee miten noi sun syömiset yleensä paivälle jakautuu. Sit voisit pistää sen ohjelmasi tohon ylös, kun toi linkki ei näytä nyt pelaavan? :(

Tuleehan lepopäiviä ja unta tarpeeksi? Entä harrastatko muuta kuin punttia?

Joo no jos kuukaudessa saa painoon lisää 1 kg se on hyvä ja etkä sä ole kaukana siitä, ja itsellä ainakin paino laski aluksi ruokavalion siivouksesta johtuen ( paskat pois ja liian vähän hyvää tilalle).

Joo ja sitte tohon penkki asiaan, ovatko muut treenipainot nousseet nopeammin vai hitaammin, ajattelin vaan että jos sulla tissi se heikko lihasryhmä, ja kokeile Miken 2*6-systeemiä, sen olen ainakin itte kokenu hyväksi täs 3 vkon kokeilun jälkeen.

Miken 2x6 systeemi on loistava!!!! Ite (alottelijana tosin) saan pistää melkeen joka viikko 2.5 kg lisää rautaa tankoon :rock:
Nii ja kysynpä yähän samaan threadiin että laskin ensimmäistä kertaa kaikki päivän syömiset. Peruskulutus laskettu netissä olevalla laskurilla: n. 2 500 kcal
ruuista tuli 3 300 kcal. Toihan menis joku 800 kcal yli kulutuksen mutta tuskin haittaa? Mielummin bulkkaan kunnolla niin on ainakin lihaksilla jotain mistä kasvaa. Proteiiniia tuli jopa 3 g/painokilo tuskin haittaa? Hiilareita oli n. 4g/painokilo eli ihan ok kai? Ainoa huono puoli oli että rasvaa tuli n. 2g/painokilo (suurin osa onneksi tyydyttymättömiä). Mites on pitäiskö jotain vähentää? Mutta mielummin syön kunnolla yli kulutuksen kuin mietin että "onkohan tänään menny tarpeeks yli kulutuksen".

Tuolla olen itselleni soveltanut penkkiohjelman http://www.joeskopec.com/five.html , olen nyt viikolla 6. Tuota Single Rep Max (SRM] = 55 ja minimum increment value = 5.

Maanantai (jalat):

Kyykky 12, 10, 8 - Nuo toistot teen tuon penkkiohjelman 1, 3, 5 väliköillä.
Pohkeet - Laitan jonkun laudan, tms. kannan jonka päälle aina nousen jaloilla samoilla painoilla kuin kyykyssä ja 25, 20, 15 toistoilla.

--------------------------------------------------------------------------------

Keskiviikko (rinta ,olkapäät, ojentajat) :

Penkkipunnerrus - Eli tuo penkkiohjelma
Pystypunnerrus tangolla 10, 8, 6 - 17kg tangossa
Vipunostot 5, 5, 5 - 4,5kg painoilla
Kapea Penkki - 10, 8, 6 - Tuon penkkihjelman kolmen ensimmäisen välikön mukaan.

--------------------------------------------------------------------------------

Perjantai (selkä ja hauis) :

Suorinjaloin maastanosto - 10, 8, 6 ja tuon penkkiohjelman mukaan. Eli olen laittanut 90kh ykköseksi ja vitosen siihen alempaan lokeroon. Ja 1,3,5 väliköiden mukaan.

Toivottavasti joku sai selvää :)
-----------------------------------------------------------------------------------

Ruokailu

Tuon ohjelman mukaan olen aina syönyt runsaasti yli normaalikulutuksen (+liikunnan kanssa kulutuksen) kaksi viikkoa ja yhden viikon syönyt alle.

Yleensä ruokailuni on tyyliin:

Aamupala:
Kellogs Korn Flakes lautasellinen
Kaksi ruisleipää juuston ja voin kanssa (totkai)
Kahvia...

Välipala:
Kaksi ruisleipää, raejuustoa ja jotain juotavaa.

Päivällinen
Kotiruokaa.

Välipala:
Kaksi ruisleipää, raejuustoa ja jotain juotavaa.

Iltapala:
Kaksi ruisleipää, raejuustoa, hedelmiä tms.

Myös treenien päätteeksi otan proteiinijuomaksi Fastin 85 heraa 1dl. (= 30g proteiineja)
tarkoitus oli myös tästä lähtien ruveta ottamaan joka ilta.

Muta myös myönnän, että olen ollu aina joku päivä laiska eikä ole tullut syötyä ihan tuon mukaan. Yritän/PAIKKAAN paikata tämän aukon.
-----------------------------------------------------------------------------------

Lisäksi harrastan hapkidoa, tiistaisin ja perjantaisin illalla treenit. Yhteikesto = 3h.
Olen 15v, eli olen kyllä "kehitysvaiheessa". En juo enkä polta. Myös herään joka aamu klo 10 väkisin. Niin ja tuohon painoon tuli mieleen, että on kyllä enemmän nousuu paino. Tammikuussa painoin varmaan noin 59. Toukukuussa 62 (nostin silloin 52kg). Eli toisaalta kesän aikan on tullut enemmän painoa.

Edit: Olen alkuperäisesti tuota ohjelmaa soveltanut *********in ohjelmaan. Tehnyt sen vain itselleni sopivammaksi, koska ne käy salilla niin kaiken mahdollisen muutaanut penkillä/tangolla/painoilla suoritettavaksi.

Selaileppas itsellesi uusi ohjelma vaikka tuolta pakkotoiston faq-osiosta ja katsotaan se kuntoon.

Tuo ohjelma 14 oli aika erikoinen, penkkiä tehtiin vain vitosen sarjoja ja pohkeita jopa 25 toiston sarjoissa.

abine sanoi:
Joo no jos kuukaudessa saa painoon lisää 1 kg se on hyvä ja etkä sä ole kaukana siitä, ja itsellä ainakin paino laski aluksi ruokavalion siivouksesta johtuen ( paskat pois ja liian vähän hyvää tilalle).

Joo ja sitte tohon penkki asiaan, ovatko muut treenipainot nousseet nopeammin vai hitaammin, ajattelin vaan että jos sulla tissi se heikko lihasryhmä, ja kokeile Miken 2*6-systeemiä, sen olen ainakin itte kokenu hyväksi täs 3 vkon kokeilun jälkeen.

Aluksi mikä on miken 2*6 systeemi? :)

Ja tuota muut ovat nousseet aika tasaisesti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Angel of Death sanoi:
Miken 2x6 systeemi on loistava!!!! Ite (alottelijana tosin) saan pistää melkeen joka viikko 2.5 kg lisää rautaa tankoon :rock:
Nii ja kysynpä yähän samaan threadiin että laskin ensimmäistä kertaa kaikki päivän syömiset. Peruskulutus laskettu netissä olevalla laskurilla: n. 2 500 kcal
ruuista tuli 3 300 kcal. Toihan menis joku 800 kcal yli kulutuksen mutta tuskin haittaa? Mielummin bulkkaan kunnolla niin on ainakin lihaksilla jotain mistä kasvaa. Proteiiniia tuli jopa 3 g/painokilo tuskin haittaa? Hiilareita oli n. 4g/painokilo eli ihan ok kai? Ainoa huono puoli oli että rasvaa tuli n. 2g/painokilo (suurin osa onneksi tyydyttymättömiä). Mites on pitäiskö jotain vähentää? Mutta mielummin syön kunnolla yli kulutuksen kuin mietin että "onkohan tänään menny tarpeeks yli kulutuksen".
Jos kyseessä on tosiaan vain peruskulutus,niin siihen ei sisälly mitään liikkumisiasi.On tosiaan ainakin minun mielestä parempi syödä vähän liikaa kuin stressata asialla.

kilkkinen sanoi:
Selaileppas itsellesi uusi ohjelma vaikka tuolta pakkotoiston faq-osiosta ja katsotaan se kuntoon.

Tuo ohjelma 14 oli aika erikoinen, penkkiä tehtiin vain vitosen sarjoja ja pohkeita jopa 25 toiston sarjoissa.

Juu, käynpä katsomassa itselleni sieltä. Pitää vain muistaa että pitää muutaa se siihen muotoon että se soveltuu ihan kotitreeniksi.
Noita pohkeista olen itse laittanut siihen tuollaiset määrät toistoja kun ei muutamilla toistolla tunnu missään.

Niin ja lisäksi tohon perjantaihin:
Keskitetty hauiskääntö 12, 10, 8 - 7,5 kg painolla
Sitten haiuskääntö tangolla 12, 10, 8 - 17kg

Jme sanoi:
Iltapala:

Myös treenien päätteeksi otan proteiinijuomaksi Fastin 85 heraa 1dl. (= 30g proteiineja)

Kannattaa ottaa jotain hitaampaa protskua illalla. Hera on vähäsen liian nopeata yötävasten. :kippis1:

kisskiss sanoi:
Jme sanoi:
Iltapala:

Kannattaa ottaa jotain hitaampaa protskua illalla. Hera on vähäsen liian nopeata yötävasten. :kippis1:
Mutta missä on hiilarit palkkarista?

Jme sanoi:
Aluksi mikä on miken 2*6 systeemi? :)

Ja tuota muut ovat nousseet aika tasaisesti.

Aluksi testailet painon millä saat juuri ja juuri ton 2 x 6 ja sitten jos se menee puhtaasti ilman apuja, niin seuraavalla kerralla laitat 2,5 kg tankoon lisää ja jos taas menee niin sitten taas lisäät sen 2,5 kg. Mutta jos taas ei mene niin teet niinkaun niillä painoilla kunnes taas menee se 2 x 6. OK?

Ja tämä sama setti kannattaa tehdä myös kapeassa penkissä, tosin silloin pitää ojentajat olla eri päivänä rinnan kanssa.

Timba79 sanoi:
Ja tämä sama setti kannattaa tehdä myös kapeassa penkissä
Joo riittääkö ojentaja-treeniksi toi kapeapenkki miken 2*6-systeemillä ja 3 sarjaa ranskalaistapunnerrrusta?

abine sanoi:
Joo riittääkö ojentaja-treeniksi toi kapeapenkki miken 2*6-systeemillä ja 3 sarjaa ranskalaistapunnerrrusta?

Kyllähän se riittää, mutta ehkä tekisin vielä 1-2 sarjaa vaikkapa ojentajapunnerrusta vielä perään, jos et tunne saavasti tarpeeksesi näistä edellisistä seteistä. Kokeilemalla se selviää kuten edellä jo mainittiin.

Suositut

Back
Ylös Bottom