Mikä on kun kiinteä ravinto ei pysy sisällä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tombba
  • Aloitettu Aloitettu
Kaupunki
Joensuu
Tämmöinen ongelma. Kaverillani on ollut tässä kuukauden päivät semmoinen ongelma, että ei pysy kiinteä ravinto sisällä. Nesteitten ja vellien kanssa ei oo ongelmaa.
Lääkärissä on käynyt, mutta siellä ei löytynyt mitään...
Oisko teillä mitään vinkkiä tähän vaivaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Gastroskopia = Letkun nielentä?

Yök, en pystyisi tuota tekemään..

Originally posted by miesxxx
Kävin eilen Gastroskopiassa. Eihän tuo niin paha ollut, samalla tuli tyhjennettyä poskiontelot ja :urjo:

Gastroskopiahan on hauska tutkimus verrattuna esim. kolonoskopiaan!

Mutta jos kiinteä ruoka ei pysy sisällä, voi se olla merkki hyvinkin vakavasta sairaudesta. Eli lääkäriin uudestaan kunnes syy löytyy!

No niin, eli tähän liittyen pieni galluppi:

Kumpaa kautta antaisit mieluummin tähystyksen suorittaa?

Hyi saatana, hirveältä tuntuis varmaan molemmat! :urjo:

Originally posted by äksy

Hyi saatana, hirveältä tuntuis varmaan molemmat! :urjo:

Loistava gallup. Kyllä itellä ainakin rektaali-osasto on sen verran herkkää kamaa et kyl letkut sais tunkee ihan reilusti yläpäästä. Tosin tuttu kävi suolihuuhtelussa ja kehu virkistäväksi kokemukseksi... en ajatellu ottaa selvää.

Originally posted by äksy

No mitä ihmeellistä tossa nyt on? Itse ainakin totuin tuohon peräsuolitähystykseen kun lukiossa lääkäri Talonmies (hassu sukunimi, mutta tuolla nimellä häntä kutsuttiin) teki viikottaisen sarjatähystyksen minulle pimeää siivouskomeroa muistuttavalla vastaanotollaan.
Eli ehdottomasti rektumin kautta.

Originally posted by Phat
No mitä ihmeellistä tossa nyt on? Itse ainakin totuin tuohon peräsuolitähystykseen kun lukiossa lääkäri Talonmies (hassu sukunimi, mutta tuolla nimellä häntä kutsuttiin) teki viikottaisen sarjatähystyksen minulle pimeää siivouskomeroa muistuttavalla vastaanotollaan.
Eli ehdottomasti rektumin kautta.

Nyt puhutaankin pakusuolen tähystyksestä. Peräsuolen tähystys on lasten leikkiä siihen verrattuna. :D

Gastroskopia on epämiellyttävämpi, sillä siinä on jatkuva yökkörefleksi päällä.

Kolonoskopia tekee melko kipeetä, mutta eipä siinä sen ihmeellisempiä. Vaatetus kun on sitä tyyliä, että pepun kohdalla luukku, joten ei se niin kamalaa ole ku voisi kuvitella.

Kysytään myös sitä, että kuka on kokenut ja mitkä fiilikset? ;)

Se kuvitelma on paaaaaljon pahempi kuin todellisuus.

Gastroskopia on epämiellyttävämpi, sillä siinä on jatkuva yökkörefleksi päällä.
fyysisesti ehkä, mutta mitäs me homofoobiset miehet ajattelisimmekaan jos mieslääkäri sanoisi "housut alas" letkua heilutellen typerä virne naamallaan?

käsitys siitä että perseeseeni menisi jotain sisään sen sijaan että tulisi ulos on aika outo... tiedä sitten muista :rolleyes:

kyllä mies kivun kestää muttei häpeää!

Originally posted by vitvall
fyysisesti ehkä, mutta mitäs me homofoobiset miehet ajattelisimmekaan jos mieslääkäri sanoisi "housut alas" letkua heilutellen typerä virne naamallaan?

käsitys siitä että perseeseeni menisi jotain sisään sen sijaan että tulisi ulos on aika outo... tiedä sitten muista :rolleyes:

kyllä mies kivun kestää muttei häpeää!

Ei siellä tarvi vetää housuja alas, kun niissä sairaalavaatteissa on aukko siinä peppureiän kohdalla :)

Mä kävin juuri tuossa gastroskopiassa. Oli paljon pahempi kuin kuvittelin. Edellinen päivä oli jo pitänyt olla syömättä eli olo oli heikko, sitten iski päänsärky ja itse toimenpiteessä yökkäilin lähes koko ajan. Sitten sen jälkeenkään ei saanut mennä heti syömään: kurkku oli puudutettu ja hoitsu sanoi, että "jos sä nyt menet syömään, voit tukehtua".

Gastroskopia on oikeasti kamala. Minä harvemmin jännitän mitään toimenpiteitä enkä sitäkään sitten osannut oikein kauhistella etukäteen - ajattelin, että siitä selviää hyvin jos pysyy rentona (niinhän kaikki minulle sanoivat). Mutta eikö mitä, kroppa pisti letkua vastaan niin paljon että yök! Eli oli kyllä monta kertaa pahempi kun osasin kuvitella. Mutta kyllä sen kesti kun tiesi, että jotkut asiat eivät vain selviä ilman toimenpidettä. Jos olisi kuitenkin ihan sama menisinkö ala- vai yläkautta tähystettäväksi, valitsisin ehdottomasti tuon peräosaston vaikka sekin minulle on tehty eikä todellakaan ollut mitään herkkua sekään.

Naiskovis: tutulta kuulostaa :( Pelkän yökkäilyn olisi vielä voinut kestääkin, mutta ainakin minä vielä kuolasin koko ajan kuin koira ja silmät valuivat vettä solkenaan... Yh!!

Originally posted by Tiukkis
Gastroskopia on oikeasti kamala.

Jos gastro tuntuu noin pahalta, niin kokeilepa joskus ERCP:tä. Eli sama periaate kuin gastrossa, mutta mennään paljon syvemmälle ja ruiskutetaan väriainetta sappitiehyeisiin. ;)

Olen käynyt Gastroskopiassa parikin kertaa enkä kyllä pidä sitä mitenkään erityisen pahana toimenpiteenä, toki se letkun nieleminen tuntuu epämiellyttävältä ja samoin sen ulos ottaminen.

Mielenkiintoista operaatiossa oli kun sai oman "kiikarointi" kapulan ja sai katsoa että mitä siellä mahalaukussa onkaan.

Kätevä tapa selvittää onko mahalaukussa haavaumia ja samalla voidaan ottaa näytepala.

Tomban kaverille voisin sanoa että menee ihmeessä lääkäriin ja hoitaa itsensä kuntoon, sen jälkeen niitä kuureja voi taas halutessaan ottaa vaikka kuinka monta :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom