Mikä on kohtuullinen hinta yhdestä kuntosalikäynnistä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toivottavasti musta ei tule koskaan niin köyhää tai pihiä, että viitsisin rutista lomaviikkojen salimaksuista vieraalla salilla :D Tallinnassa olen maksanut muistaakseni 12-13€/kerta hyvästä salista ja Suomessa jonkun 7-10€. Siihen kuluneen rahan voi helposti säästää muilla keinon, jos nyt rahatilanne on heikohko. Vuositasolla kuitenkaan ei noista kauheasti kerry, jättää yhden baarireissun tai ravintolaillallisen väliin..

kolikoilla pitää pystyä maksamaan (<5€). En tosin odota salilta kamalan paljoa, riittä kun siellä on jotain painoa jossain nurkassa :). Saunat/venyttelytilat/televisiot/ yms on toki plussaa, mutta en kamalan mielellään niistä maksa. Suihku on kyllä pakollinen.

Puolet tulee TA:lta niin tuohon hintaan on helppo päästä.

Toivottavasti musta ei tule koskaan niin köyhää tai pihiä, että viitsisin rutista lomaviikkojen salimaksuista vieraalla salilla :D Tallinnassa olen maksanut muistaakseni 12-13€/kerta hyvästä salista ja Suomessa jonkun 7-10€. Siihen kuluneen rahan voi helposti säästää muilla keinon, jos nyt rahatilanne on heikohko. Vuositasolla kuitenkaan ei noista kauheasti kerry, jättää yhden baarireissun tai ravintolaillallisen väliin..

Tuo 12-13€ on muuten aika älyttömän kallis kun ottaa huomioon virolaisten keski- ja mediaanipalkat. Molemmat ovat vain hieman päälle kolmasosan suomalaisten palkoista, joten hinta vastaisi Suomessa päälle 30€ kertaa kohden. :D

Kyllä siitä salilla käymisestä olisin valmis maksamaan aika paljon, mutta jos hinnat nousisivat todella korkeiksi, investoisin varmasti kotisaliin, koska se saattaisi tulla pitkässä juoksussa halvemmaksi.

Vaikea sanoa, koska koko ikäni treenannu ilmaisella salilla. pl. vierailut toisilla paikkakunnilla. Mutta sielläkin on yleensä päässyt treenaaman tutustumiskäynnin varjolla.

Ne jotka vinkuu korkeista kertakäynneistä ei vissiin oikein tajua että mistä se hinta usein koostuu. Kertakäynnin on lähes pakko olla suhteellisen korkea, jotta 10x kortit ja kuukausikortit olisi linjassa hinnan suhteen. Jos kertamaksu olisi 5 euroa, niin kuukausikortin olisi pakko olla luokkaa max40€. Korkean kertakäynnin tarkoitus on tehdä selkeä ero suhteellisen edulliseen kuukausi/kertakorttiin. Yksikään sali kun ei kuvittele tekevänsä tiliä niillä kertamaksuilla. Tästä syystä ne harvemmin vierailevat kävijät on tuloksen suhteen ihan yhdentekeviä.

Tämä siis lähinnä yksityisten/ketjujen kannalta.

Erittäin hyvin sanottu. Oman salin kk-hinta on 78€ ja kertakäynti maksaa muistaakseni 20€ tai 25€. En koe sitä kalliiksi ollenkaan.

Eeen tullu tahalttee.. Mä oon Turusta, ja siellä tuo on ainakin ihan normaalia suomee :D

Minäkin olen Turusta ja parhaani mukaan koitan myös korjata tuota. Ketä ja sen väännökset ovat kamalia noin 90% ajasta. Loput 10% niitä käytetään oikein, jolloin tietysti niitä täytyy käyttää.

Aiheeseen: En ymmärrä, miksi salit maksavat niin julmetun paljon. Tuntuu, että noin 10€ on ihan tavallinen hinta. Siinä on mielestäni vähintään vitonen liikaa. Toki joo salit tarvitsevat rahaa, mutta 10€ on aika paljon siitä, että pääsen tekemään 5x5 kyykkyä ja 3x10 GHR:ää. Toisaalta jos on hyvä sali, menee sellanen 7–8€ just, jos ei sen enempää tartte käydä siellä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
10 euroa on semmonen kipuraja. 5-8€ on ihan ookoo verran. Riippuu vähän mitä on menossa tekemään. Jos kympin, maksaa niin siinä takoo sitten kropan läpi kaikilla mahdollisilla laitteilla, joita ei omalta salilta löydy. Kelloon katsomatta. Puolen tunnin takia ei kannata sitä rahaa maksaa IMO. Aika menestyksekkäästi on toistaiseksi päässy vierailemaan eri saleilla tutustumiskäynnin "hinnalla". Eli ilmaiseksi. Tosin se vaatii enempi duunia katsoa ja etsiä paikkoja, joissa on ilmanen eka kerta. Varsinkin jos on jo monessa käynyt jo ennen tutustumassa. :D

Mutta sitä mä en ymmärrä, että jos menee salille ja siellä ei ole edes kertakäyntiä listalla. Vaikka tarjois rahaa suoraan määrän x, niin se ei onnistu, koska sitä vaihtoehtoa ei ole myydä. Silkkaa tyhmyyttä.

Itse päässyt puhumalla ilmaiseksi yhtä salia lukuunottamatta, joka tuli sitten erittäin kalliiksi kun parkkikiekko oli unohtunut laittaa näkyville :wall:

Hervannan vapaa-aikakeskuksen kaksi euroa per kerta oli miellyttävä hinta vuosituhannen vaihteessa, vaikka salin välinetaso oli vain n. 60 prosenttia yksityisestä salista, mutta joltain osin tietysti maksoin siitä veroissa. Paikassahan on myös vahtimestari, jolle kaupunki maksaa verovaroista palkan. Tosin, Tamperelaiset maksavat siitä hieman veroissa, vaikkeivät käytäkään sitä koskaan. Käytäntö on kädenojennus mm. työttömille ja pienituloisille eläkeläisille ja kyseessä on hiukan myös kansanterveyden tukeminen.

Asia erikseen, maksoivatko somalinuorten ryhmät mitään, joilla oli sinne joskus omat vuoronsa (suht' harvoin havaintojeni mukaan). Se ryhmä ei ajanut minua pois, jos heidän tullessaan sinne enemmän kälättämään kuin keskittyneesti treenaamaan :) oma harjoituskertani oli vielä kesken, mutta eläkeläisnaisten ohjaaja ainakin kerran määräsi topakasti muut kansalaiset pois, vaikke ko. ryhmä edes käyttänyt punttipuolta. Voihan olla, että nykyään paikan varauslistan näkee netistä.

Kaveri treenaili ladylinellä, kysy lähenkö kaveriks jokukerta. Soitin sit sinne kysyäkseni et saako ilmasen tutustumiskäynnin, sanottiin et "ei, mutta meille pääsee kertamaksulla, se on 20e". Jäi käymättä.

Mayorsillekin 10 kerran kortti maksaa 75€... Nimittäin tuolla olisin mielelläni käynyt sellaisina päivinä kun oma sali on kiinni :(

Mayorsillekin 10 kerran kortti maksaa 75€... Nimittäin tuolla olisin mielelläni käynyt sellaisina päivinä kun oma sali on kiinni :(
Joo toi 80 tuntuu olevan nykyään aika vakio kaikkialla, mittä oon käyny. Onneksi työpaikkakunnalla ollu vakiokäviä jo vuosia, niin ne antaa 10 kertaa 50€, joskus halvemmallakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom