Mikä on "julle"?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Metri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kohta 15 vuotta salillajuosseena pidän itseäni aika perehtyneenä salislangiin, liikkeiden nimiin ym. Mutta täällä olen törmännyt tähän "julleen". Ilmeisesti jokin selkäliike. Anyway, onko se uuden salisukupolven sana? Minulla on aavistus, että se voisi olla jonkinlainen selkäpenkki. Korjatkaa tai vahvistakaa, kittooss!

Tv. tyhymä punttitäti ja toivotteleepi myös hyvää treenivuotta 2003 kaikille Pakkotoistolaisille.:kippis1:

Kiitos, Ced G! Man lär alltid något nytt.

Tuplatyhymä mie kun en searchiä älynnyt käyttää. Toivottavasti tästälähin muistan sen niin ei tyhymiä tarttis kysellä ja teitä vaivata. Ihan tuttu liike, muuten. Tykkään itekin tehhä.
Mistä ihmeestä tuo nimitys 'julle' on peräisin? (Kielitieteilijä tahtoo tietää.):lol2:

Jaa-a, mistäköhän nimitys tosiaan tulee... Ettei liittyis mitenkään siihen "tuhmalta" näyttävään suoritustapaan ;)

Originally posted by Metri
Mistä ihmeestä tuo nimitys 'julle' on peräisin? (Kielitieteilijä tahtoo tietää.):lol2:

Wow! Joku muukin on kieli-immeisiä :) Ootko opettajana vai ihan tutkijana?

Voihan se julkeastakin tulla jullen nimi, mutta entäpä uskonnollinen merkitys? Jumala = julle, kyllähän siinä liikkeessä kumarretaan -> kumarretaanko/palvotaanko suorien selkälihasten ja takareisien jumalia? :D

Kieli-immeisiä

Oletko siekin, Iivili, kieli-immeisiä? Mie olen opettajana, mutta olen myös erittäin kiinnostunut kielistä yleensä, kielitieteestä, sanojen synnystä ja etymologiasta, kielten sukulaisuuksista, murteista ym. sellaisista. Lisäksi opiskelen kansalaisopistossa lähes joka vuosi jotain uutta kieltä. Nyt on menossa viro, ja että on mielenkiintoista verrata sitä suomeen. Monet hauskat hetketkin siellä saa,kun joku sana on huvittavan "looginen" verrattuna suomeen. (uutishimulik = utelias)

Jos julle on vieraiden jumalien kumarrusliike, ehkes jätän sen tekemättä. Mutta jos se tulee sanasta 'julkea' teen sitä hyvällä omallatunnolla. Julkeus kun on tekijän tai katsojan sisällä,ei itse liikkeessä. Työnnänhän kuulaakin, ja jotkut ovat sanoneet sitä TOSI julkeaksi lajiksi (pyllistys alkuvaiheessa).:D

Metri: Jep, englannin (ja ruotsin) opettaja olen (vaikka nyt it-alalla). Venäjää opiskelen myös ja toivottavasti joskus kerkiän viroa ja muutamia muitakin kieliä (ja kielitiedettä, historiaa ja vaikka mitä) opiskella.

Julle ottaa niin hyvin takareisiin ja alaselkään, että mä kumartelen niitten lihasten jumalille/hengille edelleen (vaikka ateisti olenkin). Tai no, jos joku punttimimmi sattuu mun pyllistävää takamusta ihailemaan/kauhistelemaan joskus, niin julkeasti jullea sitten :D Voihan nää reenit niin monella lailla ajatella, myös kielellisestä näkökulmasta. Kunhan rautaa heivaa vaan edelleen ;)

Kuka tuntee?

Eikö kukaan tiedä, mistä julle on saanut nimensä? Alkoi kiinnostaa. Tähän saakka "if the shoe fits, wear the sucker".

Jospa joku Juha on ollut kova poika kumartelemaan romut niskassa?

Kivaa palata treeni/pakkotoisto-tauolta.kun on heti keskustelun kohteena.Polven nivelsiteet meni syksyllä duunifudiksessa ja ylävartalotreeni ei sitten maittanutkaan.
Julle on laiha vanha mies,jonka selkä ei kestä jullea.

Tai julius. Mulla on yks hyvä ystävä nimeltänsä julius eli julle ja tällä ei ole persettä lainkaan (eli kyseinen liike tekisi hänelle hyvää, siitä nimi!)
Joskus olen kysäissyt että 'julle jäikö perse kotiin' johon hän vastasi että 'no jäi mutta onneksi sä otit molempien puolesta' :lol1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lisää kieli-ihmisiä!

Originally posted by Iivili
Wow! Joku muukin on kieli-immeisiä :)

Offtopiccia taasen, mutta täältä ilmoittautuu yksi kieli-ihminen lisää :) Takana n vuotta opintoja romaanisessa ja germaanisessa kielitieteessä, valmistuminen siintää joskus ??? mutta tällä hetkellä ansaitsen leipäni (ja salikortin) markkinointialalla.

:kippis1:

Pakko kommentoida tohon julle juttuun,että yhdellä salilla on ite sorvattuja metallisia kiekkoja,joissa lukee "julle".Painavat 29 kiloa kipale.Esim. prässiä väännettäessä on tapana sanoa,että pistetäänkö jullet :D

Originally posted by leoko
Pakko kommentoida tohon julle juttuun,että yhdellä salilla on ite sorvattuja metallisia kiekkoja,joissa lukee "julle".Painavat 29 kiloa kipale.Esim. prässiä väännettäessä on tapana sanoa,että pistetäänkö jullet :D

Nii on :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom