Mikä on hyvää keskustelua foorumilla?

Tietenkin vittuilemalla homma hoidetaan kotiin kun ei muuta keksitä.

En ole sellaista vaaliväittelyä nähnyt, että lopuksi todetaan yhteen ääneen, että "kyllä meistä molemmista tulisi hyvä presidentti."

On eri asia tyrmätä ja todeta, että hei menikö ihan putkeen tällä kertaa.

Se voi olla, että jos jotain asiaa pitää itsestäänselvänä, niin perustelut on luokkaa huono tai tosi huono, koska ei välttämättä osaa asiaa katsoa toisen näkökulmasta.

No jokaiselle jotakin jos ei muuta.

Ehkä ilmaisin itseäni huonosti, mutta ihmisten kokemukset ovat täällä suurin anti. Tietoa saa netistä, mutta ei se korvaa "ensikäden tietoa" ja kokemusta. Täällä kuitenkin on tietty yhteishenki olemassa ja kaikki on suunnilleen kavereita keskenään.

Nyt meni kyllä tämän viestin sisältö täysin ohi. Mitä ensimmäinen ja varsinkin kolmas virke tarkoittavat? Koitin lukea monta kertaa, mutta en tajunnut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tietenkin vittuilemalla homma hoidetaan kotiin kun ei muuta keksitä.
En tiedä, tarkoititko minua, mutta ei kyllä mulla ainakaan ollut tarkoitus vittuilla, sori jos sait sellaisen kuvan. En vaan oikein tiedä, mitä muutakaan sanoa, kun itse olen tottunut käyttämään näitä sanoja jo aikaisemmin selittämässäni merkityksessä, ja sinä taas olet niiden merkityksestä eri mieltä. Minusta sanojen merkityksistä ei ole mitään syytä kiistellä, kun kerran kumpikin nyt ymmärretään, mitä toinen tarkoittaa. :piis:

En tiedä, tarkoititko minua, mutta ei kyllä mulla ainakaan ollut tarkoitus vittuilla, sori jos sait sellaisen kuvan. En vaan oikein tiedä, mitä muutakaan sanoa, kun itse olen tottunut käyttämään näitä sanoja jo aikaisemmin selittämässäni merkityksessä, ja sinä taas olet niiden merkityksestä eri mieltä. Minusta sanojen merkityksistä ei ole mitään syytä kiistellä, kun kerran kumpikin nyt ymmärretään, mitä toinen tarkoittaa. :piis:

Pikemminkin meinasin, että et kai itse ottanut itseesi?

Vaikka kritisoidaan termeillä hifistelyä niin käsitteet on kaikki mitä meillä on. Jos niistä ei olla samaa mieltä, niin ei sitten ainakaan tiedetä mistä puhutaan. Jokainen varmasti työpaikalla huomannut saman asian jos siellä on arkielämästä poikkeavaa termistöä.

Ei keskustelu sinänsä ole mikään itseisarvo. Se on ihan sama onko se keskustelua tai väittelyä, jos siitä joku saa irti jotakin positiivista. Minusta keskustelu ilman väittelyä taas on hedelmätöntä. Väittelyllä tarkoitan tilaa missä molemmat osapuolet tuovat näkemyksiään kriittisesti ja perustellusti esille. Jos keskustelu menee siihen pisteeseen, että oma kiinnostus lakkaa tai ei pysty argumentoimaan, voi keskustelusta poistua. Monella tulee tässä tilanteessa kuitenkin kiusaus alkaa moittimaan keskustelun tasoa. Hyvä esimerkki on kauppalehden keskustelufoorumi, jossa on todella huonoja avauksia ja silti moni alkaa kommentoimaan näitä ketjuja. Myöhemmin sitten itketään kehitysehdotus - osiolla, kuinka palstan keskustelutaso on laskenut.

Oma vikahan se on jos takertuu ärsyttäviin asioihin ja provosoituu eikä vaan anna asian olla.

Täytyy ottaa ignore nappula parempaan käyttöön.

Mahtaako täällä edes olla kamalasti ketjuja, jotka eivät herättäisi keskustelua? Näyttää siltä, että ihan sama mistä aiheesta keskustelun aloittaa, niin muutamassa päivässä se on iso ketju. Laatu on yleensä aika kohdillaan, lukuunottamatta noita rasismiketjuja, jotka menee aina ihan perseelleen.

Varmaan kannattaa alkaa ahdistumaan jonku palstan sisällöstä?Jos älyllistä tms keskustelua kaipaa, niin eiköhän sitä varten jokaisella ole hyviä ystäviä, työkavereita jne joiden kanssa tämä hoituu?

Pakkis on sen kokoluokan sivusto, että on ylipäätään ihme, jotta keskustelu on näinkin asiallista kun se on.

Periaatteessa hyvä threadi, mutta täysi mahdottomuus saada keskustelu toimimaan täällä kuten ilmeisesti tavoitteena aloituspostauksessa on.

Laatu on yleensä aika kohdillaan

Laatu on parasta A-luokkaa. Oon kahlannut jokusilla forumeilla mutta kyllä pakkotoistoon vaan veri vetää.

Täytyy ottaa ignore nappula parempaan käyttöön.
Koskaan aiemmin en kyseistä toimintoa edes harkinnut, koska uteliaisuus on paheeni. Mutta nyt alkaa vähitellen riittää, kun sellaiset henkilöt, jotka ovat aiemmin puhuneet itsensä solmuun jopa jonkun toisen asian tiimoilta, viitsivät vielä suoltaa paskaa toisessa ketjussa tai toisen asian parissa, joka on varsin passelia ikuisen oravanpyörän öljymiseen.

Älkää tietyt henkilöt ihmetelkö, mikäli jätän vastaamatta ala-arvoiseen provoiluunne...

Laatu on yleensä aika kohdillaan, lukuunottamatta noita rasismiketjuja, jotka menee aina ihan perseelleen.

Missä/mitkä on rasismiketjuja? Oon samaa mieltä, että pakkiksella on hyvä yllättävän hyvä taso, ainakin yleisen keskustelun puolella. Muuta ei tule harvemmin enään luettuakaan.

Mielestäni kevyt provo vain elävöittää keskustelua. Oikeasti tämä olisi ihan vitun tylsä paikka jos kaikilla olisi kivaa ja väittely olisi 100% poliittisesti korrektia wikipedia-quottauksineen, alan tutkintoineen kaikkineen.
Ei toki tarkoita että tason pitäisi olla a'la Jippii.fi/forum vuodelta 2002 tai S24. Hyvää läppää ja kinaaminen on joskus kivaa.

Muistakaa nyt hyvät ihmiset sekin asia, että ilman väittelyä/keskustelua (what ever) ei olisi täällä yhtikäs mitään threadia pystyssä. Helkutin moni käy tällä forumilla VAIN lukemassa juttuja, ei kommentoimassa. Joten keep it coming, keskustelua saa mielestäni aina käydä oli se sitten väittelyä tai mitä tahansa muuta läppää(sääntöjen puitteissa tietenkin).

Kiitos.

Pakkiksella minua huvittaa eniten tyhjästä nyhjäistyt ketjut. Kun yritetään vääntää tikusta asiaa ja oikein peräänkuulutetaan sitten "tänne soisin fiksua keskustelua." Sellaisilla ketjuilla harvoin on mitään viihde- tai informaatioarvoa.

Nostetaanpas tätä ylös.

Kyllä se taitaa olla niin, että kaikilla on mukavampaa jos ketjussa kaikki on samaa mieltä eikä siellä ole liikaa vastakkaisia mielipiteitä. Ei varmaan ketään kiinnosta lukea riitelemistä tai kinaamista. Kai sitä pidettäisiin provoamisena vaikkei se millään tavalla tietoista olisikaan.

Onko esimerkiksi jostain RAW vs. paitapenkki-ketjusta ollut kenellekään mitään iloa vai onko se vaan höyryjen päästelyä.

Jos on samaa mieltä niin se on nuoleskelua ja jos on erimieltä niin se on provoilua. Sellaista tasapainoilua se kai on.

Olen myös huomannut, että yleisellä puolella näyttäisi olevan paineita keskustelun tason nostamiseen. Ei sielläkään hirveästi paskanjauhantaa suvaita. Asioihin suhtaudutaan yhtä vakavasti kuin treeniin painottuvilla osioilla.

Mamu keskusteluihin en viitsi edes viitata.

On sitä tullut itsekin harrastettua mukamas fiksuja tai hauskoja sutjautuksia välillä ja aika tyhmää toimintaa sekin on. Jos joku kysyy, että mistä saa maitoa klo 24 ja vastaisi, että juo vettä niin olipa hyödyllinen vinkki. Jokaisella on tietty oma rajansa minkä ottaa henkilökohtaisesti ja mitä ei.

Se nyt ainakin on provoamista jos menis kukkahattuilemaan MMA-ketjuun tai jossain sijoitusketjussa selittäisi, että eläkää älkääkä säästäkö.

Henkilökohtaisena juttuna niin kommentoin muutenkin aina kaikkea niin joskus on hyvä osata pitää mölyt mahassa tilanteesta riippumatta.

Pyrkimys voittaa keskusteluja tavalla, jossa postataan linkkejä kansanoraakkeli Halla-Ahon blogiin, josta on voitavissa sitten kukanensakin lukea vastaus useimpiin mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom