Mikä olisi unelma-ammatti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
En voi näin työttömänä sanoa eläväni unelmaani mutta olen tyytyväinen. Jos tähän saisi vielä vaikka 1ke /kk tulot niin elämä olisi jo turhankin luksusta :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kirurgiaa olisi kiva kokeilla. Aluksi yleiskirurgiaa, ja sitten mahdollisesti jotain kapeampaa erikoisalaa. En tiedä mitä, koska tiedän niin vähän noista eri erikoisaloista.

Unelma-ammatti olisi lentäjä, lennonjohtaja tai lakimies. Poliisiksi olen halunnut niin kauan kuin muostan, mutta huonon palkan vuoksi nyt lopullisesti hylännyt haaveen:itku:

Vaan toimistorottana sitä vielä hyörii:itku:

Golf ammattilainen tai TT/RR kuski, harmi kun tota ikää vähän liikaa noihin:(

PikkuT sanoi:
Hmmm... Virkistyskalastus-yrittäjä. Omistaisin noin 2-5km kalaisaa jokea, jossa muutama koski (sekä metsää joen laidoilta). Tilalla olisi tietysti päärakennus, majoitusaittoja, laavuja & nuotiopaikkoja. Sitä olisi kiva ylläpitää ja kestitellä kalliilla hinnalla humalaisia toimitusjohtajia, jotka ovat tulleet isojen rahatukkujen kanssa opettelemaan perhokalastusta.

Tietysti koko helahoidon tulisi olla velaton. :D

Joku tällainen kuulostaisi itestäkin aika hyvältä, mutta tarkemmin ajatellen: menisikö siinä into hyvästä harrastuksesta jos tällaista tekisi työkseen?

Jorma Ollilaksi Jorma Ollilan paikalla...tai voisin mä ruveta Vesa Keskiseksikin :D
pääasia että pankkitilin saldo pullottaa

Joko yhdistäisin harrastuksen ja haluamani koulutuksen ja pyörittäisin jonkinlaista elämysmatkailua hevosalalla tai sitten olisin matkailualan ammattilainen ja työsuhde-etuna voisin matkustella edullisesti ympäri maailman. :)

Tai voittaisin lotossa ja voisin pyhittää loppuelämän treenaamiselle ja ratsastukselle ja siinä sivussa matkustella avokin kanssa. Ainoa ongelma on, etten juurikaan lottoa...:rolleyes:

MotoGP/Superbike- kuski osan vuotta ja ammattimetsästäjä/eräopas Afrikassa osan vuotta. Tosta kombosta ei mun elämä "töitten" puolesta paranis...

1. Aktivisti, luultavasti eläin-/ihmisoikeus -saralla. Johtaisin isoa varainhankintajärjestöä, joka toimii mahdollisimman eettisesti. Pelastaisin maailman eläimet ja/tai ihmiset.

2. Kansanedustaja. Pelastaisin suomalaiset uskomattomalta typeryydeltä.

3. Opettaja tai pappi. Kumma halu saarnata ja vaikuttaa, toteutuisi molemmissa töissä. ;)

Huvittavinta on se, että tällä hetkellä en tee juuri mitään em. asioiden hyväksi. Olen itsekeskeinen paska, joka tekee palkkatyöllä rahaa liike-elämässä. Pitäisi varmaan mennä itseensä. :rolleyes:

Aina on unelmissa pyörinyt semmonen että jos voisi olla jossain erikoisjoukoissa. Esimerkiks jenkkien SWAT ois aika kova. :kuola:

Sepi80 sanoi:
Joku tällainen kuulostaisi itestäkin aika hyvältä, mutta tarkemmin ajatellen: menisikö siinä into hyvästä harrastuksesta jos tällaista tekisi työkseen?

Samaa olen pohtinut itsekkin, mutta veikkaan, että siinä ei pahemmin jää aikaa rakkaalle harrastukselle, eli perhostelulle. Kuulema töitä joutuu tekemään ihan sikana. Metsätöitä, kalojen istutuksia, huoltohommia jne... Kivaa se olisi silti! :)

ZweCCo sanoi:
Aina on unelmissa pyörinyt semmonen että jos voisi olla jossain erikoisjoukoissa. Esimerkiks jenkkien SWAT ois aika kova. :kuola:

Mm. Helsingin maanalaisissa tunneleissa operaatioitaan suorittava ns. Myyrä-ryhmä on kovempi :rock:

Joze86 sanoi:
Poliisina Karhussa.

Kuka tykkäisi mistäkin, mutta mielestäni tämä ei olisi kovinkaan viisasta. Palkka suurinpiirtein sama kuin tavan skoudella, keskimäärin joutusit enemmän konkreettiseen hengenvaaraan verrattuna tavan konstuun, esimerkkinä muutaman vuoden takaa Kuusankosken keissi - karhusta tuli perseeseen ammuttu sellainen. Työtehtävien pääpaino liikennevalvonta, tosilähtöjä ei mahda olla vuodessa kovinkaan paljoa. Eikä siitä tehtävästä oikein voisi edes humalapäissään kavereille kehua... Saattaisi olla ex-karhu... :rolleyes:

PikkuT sanoi:
Kuka tykkäisi mistäkin, mutta mielestäni tämä ei olisi kovinkaan viisasta. Palkka suurinpiirtein sama kuin tavan skoudella, keskimäärin joutusit enemmän konkreettiseen hengenvaaraan verrattuna tavan konstuun, esimerkkinä muutaman vuoden takaa Kuusankosken keissi - karhusta tuli perseeseen ammuttu sellainen. Työtehtävien pääpaino liikennevalvonta, tosilähtöjä ei mahda olla vuodessa kovinkaan paljoa. Eikä siitä tehtävästä oikein voisi edes humalapäissään kavereille kehua... Saattaisi olla ex-karhu... :rolleyes:

Kyllä ne karhut tekee muutakin kun tappaa panttivankitilanteen aiheuttajia, niillä on kaikkea treeniä, suojeluhommaa ja pikkuhälytyksiä ihan hyvin.

Jos mä jostain kumman syystä rupeaisin skoudeksi (mitä ei tapahtuisi ikinä, helvetin vasikanluonteiset toistenkyylääjät) niin toki haluisin karhuun, saisi joskus oikeastikin tehdä jotain muuta kun elvistellä amisjätkille. Ja vaihtelua sekä haastetta työhön.

flagellum dei sanoi:
Mm. Helsingin maanalaisissa tunneleissa operaatioitaan suorittava ns. Myyrä-ryhmä on kovempi :rock:

Ne ovat Suomen kovimpia operaatioita suorittava erittäin salainen ja korkeasti koulutettu ryhmä. :rock: :rock:

:kuvia: ?

PikkuT sanoi:
Ne ovat Suomen kovimpia operaatioita suorittava erittäin salainen ja korkeasti koulutettu ryhmä. :rock: :rock:

No jos ne on maanalaisissa tunneleissa työskenteleviä niin mä kyllä veikkaisin että niillä on kirjaimellisesti suomen paskimmat hommat. Ei suinkaan kovimmat. :D

ZweCCo sanoi:
No jos ne on maanalaisissa tunneleissa työskenteleviä niin mä kyllä veikkaisin että niillä on kirjaimellisesti suomen paskimmat hommat. Ei suinkaan kovimmat. :D

Heh, ainakin omasta mielestään he ovat kovimpia mitä maa päällään... Eiku maa allaan kantaa! Noh, ehkä olen tavannut vain niitä wannabe-swat-tyyppejä. On siellä varmasti fiksujakin duunareita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom