Mikä olisi unelma-ammatti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Topias
Henkivartija olis helvetin jees-duuni. Työympäristö vaihtelis ja muutenkin kaikin puolin haastavaa hommaa...!

Paska homma, oikeasti.
Seisoskelet vaan jossain ovenpielessä tai istuskelet autossa yksinään tuntitolkulla. Ikinä et tiedä milloin pääset syömään tai kuselle.
Eikä suomessa ole hommia kuin hyvin pienelle piirille.
Todelliset high risk tapaukset hoitaa sitten viranomaiset.
Kevin Costnerin antama kuva ko. duunista on aika kaukana todellisesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pikkulikasta asti olen raahannut kotiin elukoita ja haaveillut eläinlääkärin hommista. Toisaalta taas tykkään opettamisesta ja tulen aika hyvin toimeen kersojen kanssa. Nyt opiskelen opettajaksi mutta eihän sitä koskaan tiedä. En ole mikään ihan ikäloppu joten vielä on mahdollista vaihtaa alaa jos menee opettaamiseen hermot. Raha ei ole pääasia kunhan riittää elämiseen mutta haluaisin tehdä työtä joka oikeasti kiinnostaa. Ja vapaa-aikaa saisi olla ainakin sen verran että kerkeää treenaamaan:)

eiköhän noi bodyguard hommelit rupea suomessakin lisääntymään, kuten muunkin turvallisuuspalveluiden kysyntä on kokoajan lisääntymässä päin. ongelmallinen ala suomessa kylläkin, kun täällä noita miljönääri ja leffatähtiä ei oikeen monille oo turvattavaks.
ja oma unelma ammatti liittyy kyllä kans tämänkaltaiseen touhuun.

Asiahan on niin, että Suomessa ei työtä tekemällä (onnenkantamoisella siunattua yrittäjyyttä lukuunottamatta) ole juurikaan ökyrikkaaksi mahdollisuutta päästä. Kuten Ruonansuu laulaa "Veronpunaiset ruusut ne tarhaani somistaa, joka toisen niistä valtio omistaa"...

Mutta yleisellä mittakaavalla, vaikka ei rikkaaksi tulekaan, on mahdollista tulla ns "hyvin toimeen". Tähän itse pyrin ja kouluttaudunkin juuri minua kiinnostavalle alalle ja joskus kun töihin menen ja työkokemusta tulee hankittua alkaa loputon ylenemisen putki, josta saatte lukea myöhemmin taloushistorian kirjoista :D

Keskijohtoon kun joskus pääsisi, riittäisi minulle. Ja kuten moneen otteeseen mainitsin, rikkaaksi ei pääse, mutta se, että naapurilla on hieman pienempi talo ja minulla iso Volvo, kun taas naapurilla bensapihi kauppakassi, riittävät Andylle vallan mainiosti.

Originally posted by tormave
Jos taulukoita kattoo niin ei niitten liksoilla kylla rikastu.

..Kansanedustajat..

Kyllä mä maksaisin asuntolainat pois neljässä vuodessa niillä liksoilla. Vois syödä mitä lisäravinteita ja ruokaa (+lääkkeitä)haluaa, ja ajaa uudella autolla. Eihän elämältä voi enempää vaatia... Siis sopivan korkea elintaso.

Unelma-ammatti olisi kenties opettaja, tai lastentarhan opettaja, jossa nuorempana tullut oltuakin töissä. :)
Tosin pidän kyllä kovasti nykyisestä työstänikin, koska ylenemismahdollisuudet hyvät.
Varsinkin hyvällä työtiimillä on todella motivoiva vaikutus.

No eihän se voi muu olla kuin Mr. Olympia. Tosin, se ei ole ammatti. Joten unelma-ammatti on ammattilaiskehonrakentaja joka on kiistaton lajin ykkösnimi, eli Mr.Olympia! :rolleyes:

kirurgi :) pitäis vaan käydä ensin lukio.. sieltä lääkikseen ja erikoistumaan.

Kansanedustaja. kahden session jälkeen eläkkeelle ja ikä alle 40.

Tai sit kalastaja Pentti Linkolan manttelin perijäksi.:evil:

Originally posted by pilligee
Sotilaslentäjä... :david:
Lähes poikkeuksetta noilla sotilaslentäjillä on selkä "rikki" kun pääsevät eläkkeelle, koska g-voimat ovat vuosien saatossa rasittaneet sitä turhankin paljon. Eli on hommassa huonojakin puolia, vaikka eläkeikä - kuten lentäjillä yleensä - on alhainen.

Kyllähän mä olisin rokkitähti tai tutkimusprofessori. Tosin en nytkään kovin kaukana kummastakaan...

Ei mitään lääkäri hommia, aivan törkee vastuu eikä se palkka nyt loppupeleissä enää mikään päätä huimaava oo. Joku sellanen missä ei vastuu paina, hyvät työajat ja gauhee palkka:whip: :kippis1:

Originally posted by Sami78
Joku sellanen missä ei vastuu paina, hyvät työajat ja gauhee palkka:whip: :kippis1:

Eli kansanedustaja ?;)

Noista väittämistä ei juuri mikään sovi kansanedustajaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Originally posted by Sami78
Ei mitään lääkäri hommia, aivan törkee vastuu eikä se palkka nyt loppupeleissä enää mikään päätä huimaava oo. Joku sellanen missä ei vastuu paina, hyvät työajat ja gauhee palkka:whip: :kippis1:

EU - virkamies :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom