Mikä olisi unelma-ammatti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Kovinkaan moni meistä tuskin on siinä ihan lopullisessä unelmajobissaan, joten kysysyn: jos saisi olla ihan missä ammatissa/työssä tahansa niin mikä olisit?

Itse olisin elokuvaohjaaja (mutta en Suomessa).

:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Henkivartija olis helvetin jees-duuni. Työympäristö vaihtelis ja muutenkin kaikin puolin haastavaa hommaa...!

Tätä pohdittiin joskus pikkuveljen kanssa. Mä olisin mieluiten minkä alan tahansa taiteilija seuraavin ehdoin:

Se taide mitä tekisin:
1) möisi sen verran, että sillä elantonsa tienaisi
2) ykkösestä huolimatta olisi itellä semmoinen fiilis, että saisi toteuttaa itteensä vapaasti, ei möisi itteensä, ei tekisi liian kaupallista taidetta, vaan omanlaistaan.

Noi kaksi kun olisivat tasapainossa, niin taiteilijana olisi mahtavaa olla. Olisi luovaa ja itsenäistä työtä.

Meikäläisen unelma-ammatti on teinitytöstä asti ollut kirjailija. Who knows, ehkäpä saan joskus vielä sen kirjani kirjoitettua... ;)

Jotain tietokoneisiin liittyvää mitä voi tehdä toimistosta käsin mahdollisimman kiinteällä työajalla -> pystyy treenaamaan eikä työ haittaa palautumista. :) Eli ihan sitä hommaa mihin nyt luen.

Ensin lääkäriksi. Sitten erikoistua psykiatriksi, lastenlääkäriksi, perinnöllisyysjuttuun, tutkijaksi tai yleislääketieteeseen. Nyt pitää vaan lukea että pääsee joskus lääkikseen.

Ripe kerkesi ensin varaamaan...

mutta myös pakkotoiston moderaattorin homma voisi olla kiva jos siitä maksettaisi hyvin :p

Reilu vuosikymmen vielä niin olen unelma-ammatissa:D . , Toistaiseksi olen vasta semi-unelma-ammatissa.:mad: Ai niin, eikös meidän kaikkien täällä kirjoittavien unelma-ammatti pitäisi olla Mr. Olympia/maailmanvahvinmies/maailman paras ammattilaisvoimanostaja ;) .

Monia

Lääketiede kiinnostaa mut taitaisin vaan joutua kunnan terveyskeskukseen päivystään jos oikeesti lääkikseen lähtisin...

Kirjailijan hommat kiinnostas kans koska mietin koko ajan päässäni kaiken laista juttua mitä vois kirjottaa. Siis kun ois aikaa ja taitoa :D

Kaikki liikunnallinen juttu on kans kivaa mut sehän on jo harrastus...Prkl, ei ole olemassa yhtä asiaa mitä pelkästään haluaisin. Tai ehkä se unelma on just et vois tehä sitä mikä millonkin huvittaa.

Esim.Oma sali olisi hyvä homma jos sillä tienaisi,tai joku muu voimailuun liittyvä duuni esim.ammattilaisvoimanosto!:cool:

Joskus nuorempana ajelin LVI-tukun jakeluautoa kesätöikseni, se oli mukavaa älyvapaata hommaa, jossa oli vähän vastuuta, eikä deadlinet painanut. Tuosta jakeluauton ajosta jos saisi riittävästi palkkaa, niin se olisi aika unelma homma.

Mä haluaisin ajella ympäri kaupunkia ja jutella mukavia eli taksikuskin homma olis varmaan ihan unelma. Tai sitten joku kuntosalin pitäjä niin voisi heilua siellä koko päivän ja yrittää päteä fitness-kissoille. Nämä olisi sopivan ressittömiäkin vaihtoehtoja. Kolmantena ja paljon edellisiä huonompana vaihtoehtona voisi olla nykyisten IT-hommien jatkaminen omassa firmassa. Pääasia olisi vapaus tehdä mitä haluaa, ettei aina olisi joku pikkubyrokraatti kimittämässä päin naamaa...:mad2:

Mm.. mä oon jo unelma-ammatissani. Vaikka unelma-ammatit ovatkin kovasti vaihdelleet tässä vuosien aikana. Ei kai sitä koskaan voi olla täysin tyytyväinen?:evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom