Mikä menee pieleen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tossa oon nytte vetäny vähän aikaan kyykkyä mutta ei nouse kuin 60kg 6 kertaa max vaikka prässistä menee 250kg... ja kaverini joka aloitti treenaan myöhemmin vetää kevyeesti ton 10+ kertaa. olen kokeillu eri asentoja. mutta aina jää tökkimään puoli väliin! Apua?

1) mitä väliä paljonko kaverilla nousee?
2) prässi ja kyykkytulokset eivät ole verrannollisia
3) miten treenaat jalkoja?
4) mitä ovat nämä sinun eri asennot?
5) yritätkö vain saada enemmän rautaa ylös vai tekniikan kuntoon?
6) jos tökkii puolivälissä niin liikaa rautaa

Prässi on eri vehjas, tulokset ei mitenkään suoraan ole yhteydessä. Kyykyssä merkkaa myös tekniikka enemmän, eikä se välttämällä parannu sillä että tuosta noin vaan kokeilee eri asentoja.

Yks "hifistely" jota voit tehdä on semmonen, että pidä painoa (varmaankin kevyempää kuin tuo 60kg) staattisesti siinä pahimmassa kohdassa missä nosto alkaa tökkimään.

Olisko syytä vetää vielä pari viikkoa perustreeniä pitkillä sarjoilla, että tekniikkaa sais kohalleen? Sellasia 15 toiston sarjoja.

sivarinlötkö sanoi:
Olisko syytä vetää vielä pari viikkoa perustreeniä pitkillä sarjoilla, että tekniikkaa sais kohalleen? Sellasia 15 toiston sarjoja.

Eikö tekniikan saisi parhaiten kohdalleen tekemällä esim 15x2 kuin 2x15 ? Eli lyhyttä sarjaa. Itsellä ainakin tuntui toimivan paremmin, tuohon tekniikan opetteluun.

No kuinka vähän aikaa olet vetänyt kyykkyä? Nimittäin kannattaa tosiaan hakea se oikee tekniikka jne. Koska silloin sinulla on paremmat edellytykset nostaa sarjapainojasi. Itsekkin aloitin kyykkäilemään jollain 50 kilolla:hyper:. Ja sillon oli sellanen fiilis että pitäs saada heti se sata tankoon ja niineespäin. Nyt on lähes 4kk kärsivällistä kyykkäystä takana ja sarjapainot 105.

Kyllä kannattaa ottaa vaan kärsivällisyyttä peliin, ettei sitten isommilla painoilla riko paikkojansa. Ja sillä ei tosiaan oo mitään välii millä kaveris kyykkää.;)

Niimpä, kannattee keskittyä siihen tekniikkaan ja suitsait välittää muitten reenipainoista, itellä oli joskus smith-laitteen takia (ennen neopreenitukien käyttöä) polvet siinä kunnossa että tangolla tuntu jo ilkeästi, piti hoppuilla painoissa ja väärällä tekniikalla ja polvet ei tykänny sitten.
Prässiähän ei nyt voi verratakkaan kyykkyyn, siinähän ne sarjapainot on yleensä lähes kolminkertaiset.
Nytten oon saanu vähän kuntoutettua nuita polvia ja aloin vasta treenaan uudelleen, maltilla on alotettu.
Tuloksia tulee kun on sen aika, ei kannate paikkoja liiallisilla kiireillä pilata.
Tekniikka kuntoon ja hyvät lämmittelyt polville jne..
T. alle 100kg kyykkääjä:)

Ok homma tuli selväksi.. joten alan vetelee miten houndog selitti 2x15.

ja sitten vielä:

1) mitä väliä paljonko kaverilla nousee?
no katokku se ei ole treenannu paljonkaan jalkoja eikä kyykkyäkään ole vetänny kuin pari kertaa joten luulisis mulla menevän enempi mutta tarkemmin ajatelleen ei tuloksilla ole mitään väliä se on treeni joka lasketaan :D

2) prässi ja kyykkytulokset eivät ole verrannollisia
Sain selväksi..

3) miten treenaat jalkoja?
kaikilla mahdollisimalla tavoilla. ja vedän aina semmosen 10 sarjan tekniikkaa

Levempi asento,enemmän nojausta eteen taakse...

5) yritätkö vain saada enemmän rautaa ylös vai tekniikan kuntoon?
No tekniikkaa nyt ensten

6) jos tökkii puolivälissä niin liikaa rautaa
jahas.. semmonen homma :jahas:

Yritin siis selittää että 15x2 sellaisella kohtuullisella painolla on hyvä tekniikan opetteluun. Mutta mun ulosanti on mitä on :nolo:

luin väärin:D mutta kyllä kaikki on selvää nytten! :kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Loottus sanoi:
Levempi asento,enemmän nojausta eteen taakse...

Ensalkuun Kamasutra takasin hyllyyn ja bodikirjallisuutta kehiin.

Toisekseen eipä noista painoista kannata huolestua tuossa vaiheessa. Itsekin kerrot "nytte vetäneesi vähän aikaan kyykkyä". Malttia vaan!

prässi - kohdistuu etureiskaan/ etu- ja takareiskaan
kyykky - etu- ja takareidet, perse, kokoselkä, vatsat, lähes kaikki lihakset.
ja tekniikkakin tulee kyykyssä jo peliin.
ei voi verrata, mutta suuntaa se voi antaa (siis prässi tulos)

Prässissä jalkojen asennolla voit vaikuttaa mitä lihaksia haluat erityisesti treenata. Pitämällä jalat yhdessä treenaat enemmän etureisiäsi ja leventämällä otetta aktivoit pakaroita/takareisiä. Suosittelen, että teet vuorokerroin kyykkyä/prässiä.

Karpaasi85 sanoi:
Suosittelen, että teet vuorokerroin kyykkyä/prässiä.

samaa mieltä ja ku teet näitä liikkeitä niin keskityt todella siihen lihakseen mitä treenaat ja tekniikka kuntoon. Kyykky on vaikee liike mutta kuha jaksat harjotella kerralla tekniikan kuntoon niin hyödyt siitä helvetisti, ei tule sit näitä polvivaivoja kuten mulla (vaikka kyykky olekkaa syyllinen)

Kukaan ei tainnut lätistä kyykkyasennon leveydestä mitään? Tokihan se leveys vaikuttaa asiana ja tietysti syvyys. Ihan eri vetää "puolikyykkyä" 200 kg ja syväkyykkyä vaikka 80 kilolla. Asennolla voi myös vaikuttaa mihin kyykky ottaa. Empiirisen tiedon mukaan leveä asento ottaa takareisiin ja perseeseen ja suppeampi asento sitten etureisiin.
Kyllä se tekniikka siitä hiotuu kun vaan kyykkäilee menemään... Nimimerkillä itsellä kyykky alussa oli päin helvettiä.

Ite kans alotin kyykyn tässä hetki sitte. Ja sen verran tuo kaveri homma jäi tuossa alussa vaivaamaan että satun kyykkäämään EM tai MM kolmosen kanssa...(en muista kumpi se oli ja onkin kyllä se penkissä mutta so what) ja tulokset on vähä eri luokkaa :hyper:

Mut joo tekniikka ehdotttomasti kuntoon! :whip:

Mä tuskastelin ihan luvattoman kauan kyykyn tekniikan kanssa mutta mun kohdalla lääke löyty box-kyykystä. 10-15 x 2-3 x pienet painot ja hack/ prässi päälle. Ja helvetisti vatsalihastreeniä ja reverse hyperiä, pysyy keskikroppa tiukkana nostossa.

BullyBoy sanoi:
Mä tuskastelin ihan luvattoman kauan kyykyn tekniikan kanssa mutta mun kohdalla lääke löyty box-kyykystä. 10-15 x 2-3 x pienet painot ja hack/ prässi päälle. Ja helvetisti vatsalihastreeniä ja reverse hyperiä, pysyy keskikroppa tiukkana nostossa.

Juuh, vatsalihakset on tosi tärkeät kyykätessä. Itsellä jäänyt noi vatsat jotenkin vähemmälle ja heti huomaa kyykyssä kun vatsaan syntyy kauhia paine ku ei lihakset kunnossa. Kannattaa tosiaan vatsoja vääntää.

aisaa kaikki! Vatsat ensin kuntoon ja sitten vasta isojen painojen kimppuun.. kannatta muistaa se että tekniikan kans saa liikkeen ottamaan parhaiten just jalkoihin.. huonolla tekniikalla tulee sellanen "hyvää huomenta" liikkeen tapanen äkistys!
ite alottelin kyykkyä n 6kk sitten. 6 sarjoja tehdessä painoa oli sellanen 70kg ja nyt teen samat sarjat 130kg! panosta tyyliin, se kannattaa!!

¤Ando¤ "JUMI" sanoi:
aisaa kaikki! Vatsat ensin kuntoon ja sitten vasta isojen painojen kimppuun.. kannatta muistaa se että tekniikan kans saa liikkeen ottamaan parhaiten just jalkoihin.. huonolla tekniikalla tulee sellanen "hyvää huomenta" liikkeen tapanen äkistys!
ite alottelin kyykkyä n 6kk sitten. 6 sarjoja tehdessä painoa oli sellanen 70kg ja nyt teen samat sarjat 130kg! panosta tyyliin, se kannattaa!!

Kuudessa kuukaudessa sarjapainot noussut 60 kiloa? Tosi hyvin (jos natuna vetelet menemään;) ):thumbs:

EDIT: ja tämä ei kait ole tulkintavirhe?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom