Mikä mättää!?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
23-vuotias kaver olen, treeni taustaa takana pätkissä n.6kk. Näistä viimevuonna 4 kk ja tänävuonna olen treenannu, noin 2kk kohta.

En suostu ymmärtämään miksi, näin lahjaton olen penkissä!?!? viime vuonna nostin, ennen koulujen päättymisä 90kg ykkösen(paino 70kg, pituus 180cm). Tänä vuonna, kun innostuin taas treenaamaan, sarjapainot ei suostu millään nousemaan.
Tässä se eniten ärysttääkin, kun muut liikkeet kulkee tosi hyvin mielestäni, tällä treeni taustalla. "Miken" kulmasoutu 95kgx10, nätillä tekn. ylätalja 80kg, mave(alle 10krt tehty vasta) 140x6..155kgx1, kyykky(2krt tehtynä 100kgx8 ykköstä en edes kokeillu. viparit 15kg kässäreillä nätit 8x. Ei siis mitään heinämiehen heilumista. Kun taas pystypunnerus on heikko:( , 40kg 8x istualtaan..

En tiiä mikä tuossa penkissä mättää!:jahas: auttakee viisaammat, kiitos ja kuulemiin

sattuukos suhteellisen pitkät kädet olemaan?. Missäs vaiheessa yleensä tanko lähtee takasin alaspäin kääntymään?
Heittäisin nopeasti puhtaalla arvauksella että ojentajat jätättää, mistä kielii myös tuo heikko pystypunnerrus/kohtalaisen vahvat viparit.
vaihda joksikin aikaa normi penkki kapeaan penkkiin, ja tikkaa päälle vaikka ojentajia taljassa.

IMHO.

sattuukos suhteellisen pitkät kädet olemaan?. Missäs vaiheessa yleensä tanko lähtee takasin alaspäin kääntymään?
Heittäisin nopeasti puhtaalla arvauksella että ojentajat jätättää, mistä kielii myös tuo heikko pystypunnerrus/kohtalaisen vahvat viparit.
vaihda joksikin aikaa normi penkki kapeaan penkkiin, ja tikkaa päälle vaikka ojentajia taljassa.

IMHO.

Joo, pitkät kädet on :/
Tuntuu, että saakelin huono sarjakestävyys on tuossa penkissä. 2 viikkoo sitten tein parhaillaan, 3x7 70kg. Tämän jälkeen yhtä alamäkeä ollut, penkin osalta.
Tunnustan! pystypunnerusta rupesin tekemään, vasta tämänvuoden treeneissä. Vipareita ja psytysoutua tehny, ihan alusta saakka..

Viimeksi muokattu:
Minkäslaisessa tikissä ojentajat on? Muista että penkissä on monta muutakin lihasryhmää jotka tekee töitä eikä pelkästään se rinta, kuten esim. yläselkä, olkapäät ja ojentajat. Miltä sun rintatreeni näyttää tällä hetkellä, tai treeni yleensä?

Lisää monipuolista treenii vaan niin kyllä se siitä! Lopetat sen ressaamisen, ja vaihdat vaikka koko penkin vähäks aikaa ohjelmasta poies? Otat esim. punnerrukset käsipainoilla tilalle.

Ei se penkkimaksimi sitä munan kokoo kato, no worries! :)

Treenaan kropan 2krt-viikossa läpi. Olen niin keltanokka, etten termejä ymmärrä. Kai se 2-jakoinen on...

Ma:
RINTA
Lämmittelyt + penkki 4x6 nousevalla 40-->65kg
vinopena kässäreillä 3x10 20kg
flyerrssit(wtf?!?:rolleyes:) 3x12

SELKÄ
ylätalja 4x10 65-->80kg
Kulmasoutu 4x8 70--->95kg
mave 5x5 140kg

Hauis
scott 4x10 nousevalla, josta viimeinen 58kg
keskitetty 3x12

Tämmöseltä näyttäs maanantai. sekavaa on, tiedetään:D

Jaahas. :)

Laita ihan rohkeesti vaan se sun koko viikon ohjelma tähän niin tarkasti ku mahollista, niin katotaan se porukalla läpi. Olis esim. mukava tietää että mitä teet olkapäille ja ojentajille, missä järjestyksessä treenaat mitäki, ja miten ne huilipäivät sijoittuu viikkoon?

Laita koko ohjelma näkösälle, niin voi tosiaan joitan arviota tehdä siitäkin. Lähtökohtaisesti näyttää aika huonolle jos todella jakona on rinta/selkä/hauis - jalat/olkapäät/ojentajat. Tulee joka päivä kovaa punnerrusta, joka ei välttämättä kyllä sitä penkin kehitystä auta, päinvastoin.

Sitten ruokavaliosta ois kans hyvä tietää, sillä se on kuitenkin saakelin tärkeä osa kehitystä. Näytät olevan aika keposessa kunnossa mittojen perusteella, joten syöminen ei varmaan olis pahitteeksi. Tietenkin voihan sulla olla paino nousussa kuitenkin, eli syöt tarpeeksi, mutta se ei nyt vielä ole käynyt ilmi.

Tietenkin jossain mättää jos kaikki muut kehittyy koko ajan mutta penkki ei, mutta ei nuo painot itse asiassa edes ole mitenkään ihmeellisessä suhteessa tällä hetkellä, eli penkki ei ainakaan jäljessä ole muita liikkeitä. Monesti se vaan näkyy olevan että ihmiset on huolissaan jos penkki on kyykystä jäljessä...:rolleyes:

Laita koko ohjelma näkösälle, niin voi tosiaan joitan arviota tehdä siitäkin. Lähtökohtaisesti näyttää aika huonolle jos todella jakona on rinta/selkä/hauis - jalat/olkapäät/ojentajat. Tulee joka päivä kovaa punnerrusta, joka ei välttämättä kyllä sitä penkin kehitystä auta, päinvastoin.

Sitten ruokavaliosta ois kans hyvä tietää, sillä se on kuitenkin saakelin tärkeä osa kehitystä. Näytät olevan aika keposessa kunnossa mittojen perusteella, joten syöminen ei varmaan olis pahitteeksi. Tietenkin voihan sulla olla paino nousussa kuitenkin, eli syöt tarpeeksi, mutta se ei nyt vielä ole käynyt ilmi.

Tietenkin jossain mättää jos kaikki muut kehittyy koko ajan mutta penkki ei, mutta ei nuo painot itse asiassa edes ole mitenkään ihmeellisessä suhteessa tällä hetkellä, eli penkki ei ainakaan jäljessä ole muita liikkeitä. Monesti se vaan näkyy olevan että ihmiset on huolissaan jos penkki on kyykystä jäljessä...:rolleyes:

Maanatai tuolla ylhäällä jo...

Tiistai
OLKAPÄÄT:
pystypunnerrus 3-4x 8-10 30-40kg
viparit sivulle 4 x 6-15 10-15kg
viparit kulmassa 2x 12
facebull(takaolkapäille taljassa) 2x15

OJENTAJAT
lattiapenkki 3x8
taljassa 4x12

jaloille teen keskiviikkosin kyykkyä ja prässiä, maanataisin ja torstaisin mavea.

Tällästä sekoilua tämä on...? Mutta nyt lähettävä salille vääntämään;)

jaloille teen keskiviikkosin kyykkyä ja prässiä, maanataisin ja torstaisin mavea.

Tällästä sekoilua tämä on...? Mutta nyt lähettävä salille vääntämään;)

Mikä järki tehä Maastaveto kahesti viikossa ja kyykky ja veto peräkkäisinä päivinä?:wtf:

Joo, ei tuossa ohjelmassa oo kyllä päätä eikä häntää. Kannattaa laittaa ihan uusiksi ohjelma, ja sitten vielä kerrot siitä syömispuolesta, niin alkaa se toinenkin kehitystä rajoittava tekijä selvitä.;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, ei tuossa ohjelmassa oo kyllä päätä eikä häntää. Kannattaa laittaa ihan uusiksi ohjelma, ja sitten vielä kerrot siitä syömispuolesta, niin alkaa se toinenkin kehitystä rajoittava tekijä selvitä.;)

Ilmankos vähän takkuilee...:(

Aaamupala: pari sämpylää/leipää, juusto makkaraa, kaurapuuroa
Lounas: lämminateria 500+ kcal
protskudrinkki 25g + ruokalusikallinen öljyä
salinjälkeen samanlainen + hiilareita(vaaleetaleipää)
Päivällinen: lämmiateria +500kcal

Otan nöyrästi vastaan ohjeita ja vinkkejä! haluan kasvaa isoksi, veilä joku päivä..:rolleyes:

Paljon tuppaa olemaan hiilareita, varsinkin valkoista jauhoa ja pienen oloiset lämpimät ateriat. Lisää ruokaa koneeseen, vaihda sämpylät jne. valkoiset jauhot ruisleipään ja lisää proteiinia yleisestikkin. Tartun tohon jauhoon sen takia kun se tekee kylläisen olon, turvottaa ja ravintoarvot paskat. Marde varmaan jatkaa tästä.

Tuonne sekaan nakkaisin vähintään yhden välipalan ja missäs herran iltapala on?
Aamupalalle jotain proteiinia mukaan kuten rahkaa/raejuustoa/tonnikalaa/munia. Iltapalalle sitten kanssa jotakin edellämainituista. Ja mitä lämpimiin aterioihin tulee ei niiden kanssa kannata arkailla, vaan santsi lautanen jos siltä tuntuu.
Olis kiva tietää ylipäänsä noiden lämpimien aterioiden koostumus...

Kun saat rahin ja munakkaan neuvoilla lisää painoa tankoon voisit tarkistaa myös penkkitekniikkasi. Itse sain tuloksia ylöspäin kun vaivauduin opettelemaan (TKU atleettiklubin valmentajan opeilla) oikean nostotekniikan.

Ruokailuista onkin jo vinkkiä tullut oikeaan suuntaan. Kyllähän tuo siltä näyttää että syöt aivan liian vähän kehittyäksesi.

Ja kun se ohjelmakin oli sekava, niin kannattaa miettiä senkin laittamista kokonaan uuteen uskoon. Fiksuja ohjelmia löytyy valmiina pakkikselta paljon. Itse mitä lämpimimmin suosittelen single factoria, se vois olla passeli 5*5 -tyylinen ohjelma sulle. Kolme treeniä viikossa ohjelman mukaan ja ruokaa napaan enemmän, niin yllätyn jos ei tule kehitystä jopa kymmeniä kiloja isoihin liikkeisiin kuten penkkiin, kyykkyyn ja vetoon suht' lyhyessä ajassa. Itse sain parannettua kaikkia noita parikymmentä kiloa reilussa kolmessa kuukaudessa tuolla ohjelmalla. Keskittyminen olennaiseen saattaisi sullakin toimia tuommoisen yksinkertaisen ohjelman muodossa.

Ruokailuista onkin jo vinkkiä tullut oikeaan suuntaan. Kyllähän tuo siltä näyttää että syöt aivan liian vähän kehittyäksesi.

Ja kun se ohjelmakin oli sekava, niin kannattaa miettiä senkin laittamista kokonaan uuteen uskoon. Fiksuja ohjelmia löytyy valmiina pakkikselta paljon. Itse mitä lämpimimmin suosittelen single factoria, se vois olla passeli 5*5 -tyylinen ohjelma sulle. Kolme treeniä viikossa ohjelman mukaan ja ruokaa napaan enemmän, niin yllätyn jos ei tule kehitystä jopa kymmeniä kiloja isoihin liikkeisiin kuten penkkiin, kyykkyyn ja vetoon suht' lyhyessä ajassa. Itse sain parannettua kaikkia noita parikymmentä kiloa reilussa kolmessa kuukaudessa tuolla ohjelmalla. Keskittyminen olennaiseen saattaisi sullakin toimia tuommoisen yksinkertaisen ohjelman muodossa.

Voisitko vinkata mulle off topicina, mitä ohjelmaa kannattaa kokeilla Single Factorin jälkeen? SF kävi liian rankaksi, pää ja kroppa meni siitä ihan jumiin. Kehitystä kyllä tuli, eli nou hätä.

Voisitko vinkata mulle off topicina, mitä ohjelmaa kannattaa kokeilla Single Factorin jälkeen? SF kävi liian rankaksi, pää ja kroppa meni siitä ihan jumiin. Kehitystä kyllä tuli, eli nou hätä.

Vedä muutama kuukausi (vähintään 3-4 IMO) jotain jaetumpaa ohjelmaa, vaikka 3-4 jakoista ja keskimäärin pitempiä sarjoja (8-15 toistoa) podailutyyliin. Koita saada tuossakin ohjelmassa sarjapainot kasvamaan. Iso vaihtelu on ainakin itsellä se mikä potkaisee eteenpäin, eli juuri joku voimapainotteisesta 1-jakoisesta siirtyminen 4-jakoiseen podailuohjelmaan tai päinvastoin.

Sitten muutaman kuukauden päästä voisit taas kokeilla noita 1-jakoisia vaikka jopa DF:n muodossa. Siinä progressio on hitaampi ja joutuu/saa vähän enemmän suunnitella hommia itse verrattuna SF:ään. Vaikka eihän siinä singlefactorissakaan ole tarkoitus päätään seinään hakata, vaan aina pitää lukea oman kropan signaaleja ja muokata harjoittelua sen mukaisesti. Liian nopea ja liian lineaarinen progressio ei kumminkaan toimi loputtomiin ja vissiin sinäkin oot jo jonkinlaista kehitystä saanut aikaan noissa perusliikkeissä.

Vedä muutama kuukausi (vähintään 3-4 IMO) jotain jaetumpaa ohjelmaa, vaikka 3-4 jakoista ja keskimäärin pitempiä sarjoja (8-15 toistoa) podailutyyliin. Koita saada tuossakin ohjelmassa sarjapainot kasvamaan. Iso vaihtelu on ainakin itsellä se mikä potkaisee eteenpäin, eli juuri joku voimapainotteisesta 1-jakoisesta siirtyminen 4-jakoiseen podailuohjelmaan tai päinvastoin.

Sitten muutaman kuukauden päästä voisit taas kokeilla noita 1-jakoisia vaikka jopa DF:n muodossa. Siinä progressio on hitaampi ja joutuu/saa vähän enemmän suunnitella hommia itse verrattuna SF:ään. Vaikka eihän siinä singlefactorissakaan ole tarkoitus päätään seinään hakata, vaan aina pitää lukea oman kropan signaaleja ja muokata harjoittelua sen mukaisesti. Liian nopea ja liian lineaarinen progressio ei kumminkaan toimi loputtomiin ja vissiin sinäkin oot jo jonkinlaista kehitystä saanut aikaan noissa perusliikkeissä.

Tuntuu että kaikki valmiit ohjelmat, joissa oikeasti on jotain järkeä, on voimaohjelmia ( SS, SF etc. ). Kaikki bodyohjelmat, joihin olen törmännyt, tuntuu enemmän vaan joltain random kokoelmalta liikkeitä. Olisiko sinulla heittää esimerkkiä jostain fiksusta jaetusta ohjelmasta? Kiitos!

Back
Ylös Bottom