mikä mättää???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viikinki_84
  • Aloitettu Aloitettu

viikinki_84

nyt on kyl pakko kysyy vaiks joku taas alkaa kuitenki vittuileen!
elikäs missä vika ku hauis ei tuu treenistä yhtään kipeex....niinko ei tunne et ois treenannu...jos ymmärrätte?!!! ois meinaa ihan "kiva" jos ees tuntis ett ois reenannu....
reenaan hauiksen 2 kertaa viikos: hauiskääntö tangolla 12,12,10,8 hauiskääntö käsipainoil 14.12.10!! mikäs neuvox ett alkais tuntuun?
tiedoks sit vaan kaikil ett oon ottanu jalat mukaan reeniin!!

noh, hauis on kuitenkin verrattaen pieni lihasryhmä (älä nyt vaan sano, että sulla se on iso)...ja ei mullakaan treenissä tule hauis kipeäksi, mutta kyllä sen huomaa, ettei hauiksilla mitään jaksa nostella seuraavana päivänä! palstalla oli juttua (?) aiemminkin ja siel todettiin, että pitääkö niiden kipeytyäkkään..??

Kokeile raskaammilla painoilla, vaikka 6 toistoa.
Raskaitten jälkeen kevyillä ja puhtaita 10-15.
Tai raskas pudotussarja.Vähennät pari kertaa rautaa tangosta.
Kunnon lämmittelyt ensin ja sitten raskaat raudat.

Mulla auttaa kun lopettelen habatreenit raskaiden jälkeen parilla pitkällä sarjalla esim. taljassa. Toistot sinne 15-25 paikkeille. Mulla ainakin yleensä tuntuu seuraavana päivänä, et olis jotain tehny.

Tomin jakautunu persoona esintyy Viikinkinä ja Tomi77:na? Spekulaatiot sikseen.

Kokeiles sellasta että venytät hauberia (=hauis) jokaisen sarjan jälkeen vähän (=hyvin kevyesti.) Tulee meinaa uskomaton pumppi päälle. Sitä varmaa haet tossa.

Ps. Jalkatreeni on kovinta! (Heti koulun perunoiden jälkeen.)

Itselläni hauikset ei kipeydy oikeastaan yhtään, vaikka kuinka treenaisi. Mutta on yksi keino, jolla ne saa niin kipeiksi, että ei uskoisi. Tankoon kohtalaisen paljon painoa, vaikka vähän huonommalla tyylillä ylös, mutta alas todella hitaasti. Eikä tarvitse montaa sarjaa tehdä, kun kädet on siinä kunnossa, että treeni on pakko lopettaa. Eli kokeile negatiivisia toistoja. Ei kyllä kannata kovin usein tehdä.

Originally posted by eccu
Itselläni hauikset ei kipeydy oikeastaan yhtään, vaikka kuinka treenaisi. Mutta on yksi keino, jolla ne saa niin kipeiksi, että ei uskoisi. Tankoon kohtalaisen paljon painoa, vaikka vähän huonommalla tyylillä ylös, mutta alas todella hitaasti. Eikä tarvitse montaa sarjaa tehdä, kun kädet on siinä kunnossa, että treeni on pakko lopettaa. Eli kokeile negatiivisia toistoja. Ei kyllä kannata kovin usein tehdä.

Eihän tuo nyt kai ihan "virallisesti" ole negatiivinen toisto? mutta hallitusti kannattaa toki ne painot laskea eikä vain nostoa pyrkiä kontrolloimaan...ja toki tuo liikkeiden vaihtelu on tärkeää, ainakin omalla kohdalla.

itse huomioin enemmän sitä negatiivistä osiota!
eipä ole pumpista puutetta eikä tarvii itkeä ettei mene perille...

LOL! Tasokasta keskustelua ála Jippii... :D

Ensi kerralla kun haluan tyhmän vastauksen tyhmään kysymykseen osoitteeni on www.jippii.fi/forumit/voimailu/ :rolleyes:

JA niistä hauiksista: kaikista parhaiten ne kipeytyy, kun pyytää treenikaveria lyömään lekalla pariin kertaan käsivarsille. (ja jos ei ole treenikaveria etsi se salin SUURIN setä tekemään homma)

Tästä hauistreenistä on puhuttu nyt jo ihan tarpeeks. Jos vaihetaa aihe vaikka kyykkäämiseks ni saadaan fiksujakin vastauksia.

Ainii P.S. Lihasten kipeytyminen ei ole ainoa merkki treenin perillemenosta. ;)

-Eihän persekkään ole kipeä onnistuneen paskantamisen jälkeen .

Nykyinen ohjelma on haukkarien osalta tämmönen
keskiviikko 4-5x 6-8 toiston sarjaa levytankolla, suoralla n. 50-60 kilolla
4-6x 8-12 toistoa hammer kääntöä
sitten vielä keskitettyjä kääntöjä 3-4x 10 toistoa
Lauantai
scotti hauista mutkatankolla 4-6x 12-15 toistoa
kääntöjä myötä otteella taljassa
2-4x 10-15 toistoa

heheh. Voi jeesus. On se kumma ettei haba kasva tällaisella treenillä. Habahan on tunnetusti niin iso lihas, että sitä pitäis treenata jopa 3 kertaa viikossa:D .

Seriously, alan kohta ymmärtämään jo Hulkkia hieman. Tämä hauispelleily on kyllä jo uskomatonta. Eilen kävin itse treenaamassa käsivarret (hauis 2x + 2x, ojentajat 2x + 2x + 2x) ja uskomatonta kyllä, kun olin latonut scott-penkkiin painot, niin joku tyyppi viereisessä scotissa katsoi mallia ja päätti, että ei jää huonommaksi... katsoi tarkasti paljonko mulla oli tangossa painoa, ja pisti samat raudat... Tämän jälkeen alkoi huba, tyyppi suoritti Tompan sanoja lainaten kaikki tanssit jivestä humppaan siinä scott-penkillä. Itse asiassa hän ei juurikaan istunut ollenkaan liikkeen aikana. Mutta tyytyväinen mies oli selvästi, kun sai tehtyä ainakin 8 toistoa "hauis"kääntöä. Ja seuraavana päivänä kaikki muut lihakset on kipeät paitsi hauis:p

Mut jos selkätreeneissä käyttää taljoja tai paljon liikkeitä, joissa käytetään hauista apuna, niin kannattaa ainakin mun mielestä minimoida itse hauistreeni. Parhaiten on ainakin itsellä kehittynyt, mitä vähemmän oon sitä treenannu.... Sitten on eri asia, jos joku keksii selkä-,rinta-, ja olkapäätreenin, jossa ei tarvi käyttää hauista eikä ojentajia ollenkaan.

No, ei se esittämäni tyyli ihan puhdas negatiivinen toisto ole. Mutta tarkoitus on keskittyä siihen negatiiviseen osaan. Eli painot ylös tyylillä kuin tyylillä ja alas niin hitaasti että tuntuu todella tuskalliselta. Tietysti samahan se on jos kaveri nostaa painot ylös ja itse laskee ne sitten alas.

Kokeileppa joskus tätä. Luin tän aikanaan body planetin sivuilta ja vieläkin tulee sillon tällön tehtyä. Ainakin kovan pumpin saat jos sitä olit hakemassa.

Elikkä jos nyt lähdetään perusasiasta niin ota alkuun tangolla ainakin yks lämmittelysarja. Seuraavassa sarjassa nostat tangon normaalisti ylös mutta sitten pyydät kaverias painamaan sitä alas ja ite koitat pitää väkisin ylhäällä. Kun tanko on alhaalla kaveris päästää irti ja nostat normaalisti ylös kunnes kaveri taas painaa sitä alas. näin teet joku 4-5 toistoa ja sitten kaveris lopettaa ja nostat normaaleja toistoja joku 4. Seuraavaksi pistät tangon päihin yhdet kiekot lisää niin että saat viitisen toistoa jonka jälkeen kaveris nappaa ne ylimääräset kiekot pois ja vaikka auttaa tekemään joku 5 toistoa lisää.
Seuraavaksi nappaat käsipainot ja hammer kääntöä 1läm ja 2kovaa sarjaa. Sitten vielä kauniiks lopuks taljassa hauiskääntöä suoralla tangolla ja eka sarja pudotus sarja vaikka 5,5,5.

Nyt tulee varmaan paljon lokaa niskaan että tolla tyylillä ei kehitä pitemmän päälle mitään mutta jos toi viikinki nyt kipua hakee niin kyllä noi hauberit mulla ainakin aika pommiin menee.

Kyllä hauikset yhteen kertaan viikko pitäisi riittää, varsinkin jos tekee selkäliikkeet (soutuliikkeet) puhtaasti koska silloinhan käytetään myös hauista apuna... Jännä juttu muuten, itse käytän tällä hetkellä esim. ylätaljassa pienempiä painoja kuin pari vuotta sitten vaikka saankin tällä hetkellä hauisotteella 17 leukaa, kun pari vuotta sitten sain 10-11 "nykimällä" :)

Teettekö muuten hauiskääntöä suoralla tangolla peukalo-otteella vai apinaotteella vai sekä että? Entä leuanvedot?

Näin toimii minulla ja monella muullakin

Näin:

1. Selkäpäivänä loppuun brachialistreeni (kasvattaa huomattavasti haban kokoa ja on kevyt treeni haballe selkätreenin antaman rasituksen lisäksi) eli vasarakääntöä punteilla tai köydellä ja myötäotekääntöä taljassa tai tangolla molempia esim 3x12. Suoritusten ei tule olla liian puhtaita jottei ne kävis liikaa kyynärvarsiin, jotka ovat usein tulessa selkätreenistä. Eli kevyt swingi on ok.

2. Käsipäivänä ojentajien kanssa superina hauis esim.:

a.kulmatangolla vuoroviikoin 2x8-6/2x16-13
b.istuen punteilla vuorokääntö kulmassa (45astetta) venyttäen vuoroviikoin 1-2x6-8/1-2x13-10

c.ylätaljassa kapeella vastaotteella superhitaasti 1-2x12 supistus alhaalla (hyödyllinen selän kakkostreeni samalla; voi jättää nämä kapeet (huom vain kapeet, leveet kyllä tehään selkäpäivänä) ylätaljavedot selkäpäivältä pois)

d.viimosena liikkeenä ristikkäistaljan yläkahvoilla supistusliike eli laitat molempiin tarpeeks painoo, ja sit vedät (habannäyttöasentoon kämmenet korviin) ja jännität supistusasennossa 1x15-30sek, kun menee jotain 30sek ni lisäät painoa seuraavalla kerralla.

Kannattaa ehkä aloittaa niin että tekee tosiaan vinossa penkissä ja ylätaljassa ekoilla kerroilla vain yhet sarjat.
Ja toimii. Haba ei oo puoleentoista vuoteen kasvanu ku puol senttii ja nytkun muutama kuukaus sitten aloin järkeilemään treenissä enemmän ni on kasvanut kaks senttiä 44:ään senttiin (natuna aina). Tärkeää on että selkä ja käsipäivän väliin (samoin rintapäivän ja käsipäivän; ojentajat rasittuu) jää tarpeeksi palautumisaikaa, seitsemän päivän kierto ei ehkä riitä kaikille. Itse käytän 7-9 päivän kiertoa riippuen miten sitten ehtii ja palautuu.

p.s. ja pumppi ton supistusliikkeen jälkeen on uskomaton!

Viimeksi muokattu:
Autoscumille:
Jos sul oli aikasemmin epäpuhdas,liikaa rautaa taljassa.
Pienemmillä raudoilla treeni menee mihin pitää,usein näkee jengi tekee vaikka ylätaljaa repimällä,ei ota selkään niin hyvin.
Tää vois selittää sun tuloskehityksen leuoissa.

Joo, mullakin on sarjapainot n. viidenneksen pienemmät kuin puolisentoista vuotta sitten. Mutta tuntuma on parempi ja mielestäni kehitystäkin on tullut.

Nyt kyllä pitää kohta alkaa metsästämään vaihtelua selkätreeniin...

Mä vedin tos vähän aikaa sitte habakääntöjä myötäotteella ja tarpeeks isoil painoil, niin että meni maksimissaan 8 toistoo, ja hetkessä oli olo ku pumpatulla barbaralla!:whip:

Back
Ylös Bottom